Czekoladowa чeтвёpka dawbialo1 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A jeśli bym szukając silnika natrafił na skrzynię 5 od nivki to będzie pasować plug & play? Czytałem w innym wątku, że tak: napęd licznika wraz zębatką przekładam z czwórki plus łapę pod poduszkę tylną biorę starą. Dobrze rozumiem?

Bo jednak kusi mnie, żeby trochę dozbierać i zrobić od razu skrzynię 5-tkę. Założę mocniejszy silnik do starej skrzyni i za kilka miesięcy będzie mi mało

[ wiadomość edytowana przez: politolog16 dnia 2015-12-23 10:46:55 ]
  
 
zapytaj sprzedawcy silnika---moze ma do niego skrzynie,,
a propo piątki---to raczej jak juz robisz takie przemeblowanie to wdzadx piątkę,,,

wszysko pasuje--niwa--inna tylko łapa i poduszka
  
 
To tak w przerwie między śledzikiem i makowcem
Silnik 1.7 monowtrysk, kompresja na każdym cylindrze 12. Jeszcze siedzi w aucie. Poci się na uszczelniaczu ze skrzynią i pokrywie zaworów, ale to i tak uszczelnienię na nowo.

Gość woła ponad dwa razy więcej niż najtańsze jakie widziałem (zaczynają się od 600 zł), no, ale te po 600 zł to od kilku lat leżą poza autem, są pordzewiałe, nie wiadomo jaka kompresja itd. Wolę kupić droższy a z auta. Czy to 12 atm jest w silniku od nivy w porządku? Na rosyjskich forach czytam, że nowy to ma nawet 14, ale 12 to jeszcze całkiem przyzwoicie.

Szukam też silnika na Ukrainie. Po świętach będę znał cenę całej operacji i zobaczę czy to w ogóle warte zachodu.
  
 
Czy ktoś korzystał może z usług tej firmy?

http://olx.pl/oferta/automoto-czeszi-z-ukraine-lada-vaz-gaz-tavria-volga-chery-geely-kamaz-CID5-IDbGEWp.html#7578160410

Ciężko idzie z tym silnikiem 1.7. Chcę silnik, który jeszcze jest na aucie, ale jest tylko jeden taki w tej chwili: za 1,4 tyś. Sprzedający jakoś mało kontaktowy, mówi, że daje gwarancję, ale przez olx nie chce tego potwierdzić i zaczyna kręcić (że niby nie ma czegoś takiego jak gwarancja rozruchowa, że to tylko używany silnik więc zawsze coś może być nie tak itd.)

Jest konkurencyjna opcja ściągnięcia czegoś z Ukrainy, za około 300 USD można mieć silnik z transportem do PL (np. do Krościenka). Czyli do tego dochodzi transport w PL.

No i można szukać 1.6 - większy wybór na ten moment, ale trochę jestem do niego zniechęcany przez Szokoladę, że niby 1.7 dużo lepszy Pewnie wie co mówi.

No i jestem w kropce. Do tej pory szukałem na spokojnie, ale kolega się dopytuje, co z tym silnikiem, bo mu trochę garaż blokuję A widzę, że odkąd patrzę na rynek (czyli ze 2 tygodnie) nic nowego, poza jednym 1.6, się nie pojawiło. Kusi więc opcja ukraińska, ale pewnie ściąganie czegoś z zagranicy, to jeszcze większe ryzyko niż zakup w Polsce.
  
 
Kup najtańszy 1,7 na rynku. I tak trzeba go rozebrać i złożyć, jeżeli robisz to dla siebie. Bez sensu wkładać silnik z pseudo gwarancją rozruchową. I tak ci powiedzą, że albo zły olej dałeś, albo coś innego.
  
 
A czy taka korozja na silniku (miska, pokrywa zaworów) jest normalna? Nawet biorąc poprawkę, że to z nivy silnik więc eksploatowany w trudniejszych warunkach.

  
 
Silnik który leży jakiś czas, tak właśnie wygląda. Rozbieraj, czysc, myj, remontuj, maluj, składaj i używaj. I się ciesz.
  
 
Wracając do tematu skrzyni z Nivy: łapa i poduszka z tyłu nie będą pasować. Czy mogę wykorzystać te elementy ze skrzyni 4 biegowej czy muszę szukać ich od skrzyni 5 z klasyka? Jeśli ten drugi wariant,to chyba równie ciężko znaleźć samą łapę i poduszkę jak całą skrzynię 5-tkę od klasyka?
  
 
u mnie naprzyklad mam skrzynie 5-niwa- poduszke od 4-biegi, a lape od 5-biegi

inaczej pasuje gorzej-albo wcale---

poprostu szpilki przy mojej skrzyni mają rozstaw pod 4-biegową poduszkę

w poprzedniej ladzinie---jak mialem skrzynie od 2107--poduszka i lapa byla od 5-biegowej,,
póżniej zalożylem 5-tke od niwy i mialem analogiczną sytuacje co przy obecnym wozie,,,





[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2016-01-02 19:03:14 ]
  
 
Pierwsze 5 biegowe skrzynie, to hybrydy. Nie wiedzieli jak to zrobić, wiec robili jak robili. Po prototypach już jest normalnie, czyli poduszka nowego typu.
  
 
Widzę, że zarówno poprzeczka jak i poduszka do skrzyni 5 biegów od klasyki jest w jacarsie więc nie powinno być problemu.
  
 
A czy są jakieś przeciwwskazania, żeby wrzucić cały 1.7i z wtryskiem i komputerem? Bo mam silnik od kolegi z grona użytkowników 4x4, ale do sprzedania ma silnik z wtryskiem i komputerem. Nie chce sprzedać samego słupka.

Wiem, że nowsze 2104 były z silnikiem 1.7i, ale to pewnie nie takie proste, żeby wrzucić komputer do mojego auta? Gdzie jest haczyk?
  
 
Cytat:
2016-01-03 21:39:24, politolog16 pisze:
A czy są jakieś przeciwwskazania, żeby wrzucić cały 1.7i z wtryskiem i komputerem? Bo mam silnik od kolegi z grona użytkowników 4x4, ale do sprzedania ma silnik z wtryskiem i komputerem. Nie chce sprzedać samego słupka. Wiem, że nowsze 2104 były z silnikiem 1.7i, ale to pewnie nie takie proste, żeby wrzucić komputer do mojego auta? Gdzie jest haczyk?


Nie ma haczyka, tyle ze nie jest to plug & Play a nieco więcej dłubanki - przeróbka instalacji, zbiornik paliwa od wtryskowca i tle.
  
 
siemanko - fajnie, że na stołecznych drogach pojawiła się kolejna ładna ! pozdrowienia i do zobaczenia na mieście
  
 
Udało się wreszcie skompletować silnik 1.7 i skrzynię 5-tkę więc coś mam nadzieję zacznie się ruszać
  
 
Pokaz co tam masz.
  
 
Na razie czyszczenie tego co się da bez wielkiego rozkręcania, wymiana uszczelniacza i trochę kolorowania











A przy okazji: jak rozwiązać kwestię pompy paliwa? Bo w 1.5 była w komorze silnika z lewej strony. W 1.7 to miejsce jest zaślepione, bo pompa z nivie jest chyba w baku. Trzeba coś kombinować czy po prostu odślepić miejsce na pompę i założyć z 1.5?
  
 
Teraz to będzie prawdziwa Testarossa!











(testa rossa- po włosku znaczy mniej więcej "czerwona głowica")
  
 
A po rusku to będzie tak;.
Не в склад, не в лад, не в строчку пёрднул.
  
 
warto było poczekać ?
ile dałeś za silnik i z czym - słupek czy wszystko ?