Regulacja nawiewu omega B

  szukane wyrażenia:   zolty
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od niedawna stalem sie szczesliwym posiadaczem opla omegi B. Samochd jezdzi niezle ale jak to wiekszosc uzywek ma swoje male "ale". W tym egzemplarzu zniknela mozliwosc rozdzialu nadmuchu (nogi-rece-glowa ) Dobralem sie do regulatora w desce. Moim oczom ukazal sie piekny cisnieniowy (podcisnieniowy) rozdzielacz. Dochodza do niego roznokolorowe wezyki. Juz na
poczatek widac ze jednego brakuje, niestety nigdzie w poblizu sobie nie dynda. Zdejmowalem wezyki i traktowalem je "paszcza", slyszale wtedy charakterystyczne stuku-puku klapek regulacyjnych. Z tego wnioskuje ze tam wszystko jest oki.
W zwiazku z tym mam kilka pytan:
1 ile wezykow dochodzi do regulatora
2 jakie kolory powinny byc podpiete w poszczegolne polozenia galki
3 skad brane jest cisnienie (podcisnienie) i jakim wezem dochodzi do regulatora
4 inne pytania ktorych jeszcze nie znam a zwiazane sa z tym tematem
aaaa jeszcze jedno-nie dziala rownierz obieg zamkniety. Silniczek nim sterujacy nie wydaje zadnych dzwiekow. moze jest to spowodowane brakiem cinienie, bo wezyk (niebieski) do niego dochodzi. No i drugie-czy omegi slabo grzeja?, bo moja tak - w zime to w futrze trzeba bedzie jezdzic
pozdrawiam i dzieki za wszystkie odpowiedzi
sulinek
  
 
a propo tego że niegrzeje to może zawór w nagrzewnicy masz zasyfiony i nieotwiera dopływu ciepła a jesli chodzi o obieg zamkniety to działa po właczeniu silnika jeśli sprawdzałeś na wyłączonym to nic z tego a jeśli na właczonym i niedziała to tam sie łami taki dzyndzelek od klapki i sie wtedy nie zamyka trzeba go z czegos dorobić. Gdzieś na forum było opisane jak to zrobic poszperaj
  
 
Witam!

Mialem ten sam problem i okazalo sie ze wypadl przewod od podcisnienia w komorze silnika, znajduje sie on mniej wiecej na wysokosci rozdzielacza (cienki czarny przewodzik) jest tam taki trojnik i wlasnie z tamtad sobie wyskoczyl.
  
 
Po kolei.
Podcisninie do regulacji nawiewow pobierane jest z przewodu zasilania wspomagania hamulcow (od kolektora dolotowego).

Przewod idacy do przodu prowadzi do sterowania zaworem odcinania dodatkowego powietrza przy chlodnicy.

Drugi przewod, ktory idzie potem nad silnikiem wpada 'na chwile' przez przegrode czolowa...

...do zbiorniczka wyrownawczego podcisnienia nad obudowa filtra nawiewu.

Potem juz na wysokosci obudowy sprzegla przechodzi do kabiny.

(Aby sie tam dostac trzeba zdjac prawa kratke podszybia (3 zapinki pod uszczelka)...

...i odkrecic blaszana klapke.)
Po odkreceniu schowka widac nasz przewod (teraz jako zolty).

Po prawej stronie przy dmuchawie jest silownik obiegu (przewod niebieski) zamknietego - 'otwarty':

i 'zamkniety' (tylko przy pracujacym silniku):

Galki nawiewow lepiej zdjac rekami (troche trudne), bo srubokretem mozne je porysowac.

Po wyjeciu gumowego rozdzielacza ze sterowania nawiewem mamy:

- lewy dolny - pusty,
- lewy gorny niebieski - recyrkulacja (juz go widzielismy),
- lewy dolny zolty - zasilanie (tez go juz widzielismy),
- prawy dolny zielony - nawiew na stopy,
- prawy gorny brazowy - nawiew na szybe.
Przed przykreceniem konsoli srodkowej dobrze jest sprawdzic, czy dzialaja wszystkie zarowki podswietlenia.
  
 
Szarbia wrzuć to w porady a nie w duperelki


[ wiadomość edytowana przez: robert1x dnia 2005-07-06 20:37:25 ]
  
 
DZIEKI DZIEKI DZIEKI

Odpowiedz, ktora otzrymalem przeszla moje najsmielsze oczekiwania . Skorzystalem ze bylo jeszcze troche widno i udalem sie sprawdzac co i jak. Okazalo sie ze ktos odpial przewody idace do zbiorniczka wyrownawczego. Niestety idac po kolei od rozdzielacza udalo mi sie go polamac Pokleilem ustrojstwo i teraz czekam do jutra na efekty. Poczekamy zobaczymy. mam nadzieje ze to bedzie wszystko, tylko czy moje klejenie sie sprawdzi....
  
 
Witam! Jeśli masz połamany któryś z cienkich plastikowych przewodów a w zasadzie rórek to możesz spróbować je uszczelnić zwykłą koszulką termokurczliwą, ja kiedyś jak miałem poloneza też w ten sposób "kleiłem" taką cieniutką plastikową rurkę i muszę powiedzieć że zdało egzamin. Poprostu odcinasz odpowiednio długi kawałek koszulki termokurczliwej( dostępna w każdym sklepie elektronicznym, elektrycznym np.OBI...) wkładasz do niej z obu końców ułamany przewód i zapalniczką podgrzewasz koszulkę aż się obkurczy i uszczelni. nie jest to może idealne rozwiązanie ale w miarę skuteczne i tanie i napewno lepsze niż klejenie, powodzenia.
  
 
Cos jeszcze przeoczylem.
1. Zawor odcinajacy dodatkowego powietrza wystepuje tylko w V6 (fota) oraz w 2,0 DOHC.
2. Obieg zamkniety.
3. Konsola srodkowa
4. Niebieski przewod z rozdzielacza sterowania nawiewem
idzie najpierw do zaworu elektromagnetycznego (sterowanego
przyciskiem z konsoli) a dopiero potem do silownika.
Czyli zasilanie obiegu zamknietego jest ze sterowania nawiewem.
Przy nadmuchu na szybe obieg zamkniety nie dziala.
  
 
Dziekuje wszystkim za porady. Regulacja nawiewu zostala dzieki Wam naprawiona (prawie) nie do konca zamyka mi sie klapka od nawiewu na twarz, ale reszta dziala ze az milo .ewnie spowodowane jest to zmniejszeniem przekroju trojnika - moje klejenie. Przy okazji zrobilem podswietlenie konsoli i sprawdzilem dzilanie obiegu wew. Cala robota zajela mi ok 1h i 1 piwo.
pozdrawiam
  
 
a jeśli mi tylko nie działa nawiem z tych centralnie umieszczonych na twarz kratek? reszta ok, wszytko sie przełacza. Ostatnio wymieniałem żarówki oswietalajce pokretała nawiewów moze to przez to co sie narobiło??
  
 
kupiłem omege 2.0v16 klimatronik rok 1998 nie mam nawiewu na przedniom szybe wogule i słabo wieje z bocznych nawiewów prosze o pomoc
  
 
Cytat:
prosze o pomoc



Bardzo proszę!! poniżej masz to wszystko opisane + zdjęcia.
Najpierw to przeczytaj, a później weź się do roboty.
Aha....możesz jeszcze kupić sobie książkę o naprawie Omegi.

Pozdr.

PS. ja też mam trochę problemów z nawiewem i czekam aż mróz popuści i do roboty!.
  
 
A mam pytanie apropo wyciągania gałek od rególacji jak to zrobić poprostu pociągnąc???
  
 
Cytat:
A mam pytanie apropo wyciągania gałek od rególacji jak to zrobić poprostu pociągnąc???



Tak! Na chama i zejda na 100%... przerabialem to
R.
  
 
Witam,
Wszystko fajnie jest opisane i pokazane na zdjeciach. Ale w moim przypadku mam troche inny regulator podcisnienia-rozdzielacz nawiewu. U mnie jest jeszcze czerwony przewod i nie wiem jak to poskladac...
Jak narazie podłaczylem na krotko i mam tylko albo nawiew na szybe albo wieje ze wszystkich mozliwych otworow.
Jesli ktos wie co i jak z takim przyapdkiem prosze o pomoc.
Pozdrawiam