Nagar głowicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś zrzuciłem głowicę i zauważyłem że na cylindrach 2 i 3 mam piekny czerwony osad a na 1 i 4 czarna sadza. Czym to jest spowodowane.??
Jeżdżę na LPG.
  
 
u mnie też takie coś wystąpiło,a do tej pory jeździłem tylko na benzynie
  
 
Ciekawa sprawa. Wydawało mi się, że gaz będzie raczej czyścił wszelkie świństwo z silnika - zwłaszcza, że jako paliwo jest dużo czystszy od benzyny. 2kkm temu wymieniałem olej - teraz jest lekko brązowy, co było nie do pomyślenia na benzynie. Nie wiem, jak wygląda to w środku - bez potrzeby nie będę zaglądał pod pokrywę - uszczelka do Rovera jest trochę przydroga
Dzbanek
  
 
Jeśli twój silnik łyka sobie olej, to teraz widzisz pięknie że to właśnie na tych cylindrach czyli 1 i 4, przyczyną mogą być bądź podrobione pierścionki albo uszczelniacze zaworów właśnie cylidra 1 i 4. W twoim przypadku jeśli na cylindrze 2 i 3 jest piękny czerwony kolorek i świece nie mają ,,tynku'''' to tylko uszczelniacze zaworów 1 i 4. Jak masz już głowicę ściągniętą to pewnie uszczelniacze zaworów będziesz wyminiał ,,BO WARTO''''

Pozdrawiam
  
 
Czy przy wymienianiu uszczelniacza wystarczy tylko wysunąć tłok z cylindra?
  
 
odkopałem trupa bo okazał się jeszcze dość świeży aby go trochę pomęczyć

pytanie : jak usunąć nagar z zaworów w głowicy nie demontując ich bo mechanicznie to raczej nie bo można coś uszkodzić

może znacie jakieś środki chemiczne
  
 
Cytat:
2006-11-24 18:59:51, rafal125p pisze:
odkopałem trupa bo okazał się jeszcze dość świeży aby go trochę pomęczyć pytanie : jak usunąć nagar z zaworów w głowicy nie demontując ich bo mechanicznie to raczej nie bo można coś uszkodzić może znacie jakieś środki chemiczne



Rozumiem, że chodzi o komory spalania w głowicy?
Jeśli nie bedziesz robił tego szlifierką kątową, to nie bój się, nie uszkodzisz. U siebie czyściłem małą szczotką drucianą założoną na wiertarkę. Zawory są zamknięte, więc gniazd nie bedziesz "obrabiał". A tylko później papierkiem 400 na błysk. Nie zapomnij póżniej umyć dokładnie głowicy (ja myłem ropą).
  
 
obawiam się czy szlifierką nie porysuje miesca przylegania głowicy do bloku , a ten nagar to cholernie twardy jest

ale spróbuje
  
 
Resztki starej uszczelki i wszelakiego syfu usuniesz delikatnie ... żyletką ( trochę to trwa )- póżniej przemyć np benzyną ekstakcyjną i przed montażem wytrzeć do sucha
  
 
Cytat:
2006-11-24 20:15:57, maciekz pisze:
Resztki starej uszczelki i wszelakiego syfu usuniesz delikatnie ... żyletką ( trochę to trwa )- póżniej przemyć np benzyną ekstakcyjną i przed montażem wytrzeć do sucha


tesztki starej uszczelki usuwa planowanie (zabielenie) głowicy które de facto powinno sie wykonac przy kazdym demomtazu głowy. Nie mówie tu o wartosciach zbierania 0.5 mm, ale 0.03 - 0.08 mm..
ech...
  
 
Cytat:
2006-11-24 19:34:17, rafal125p pisze:
obawiam się czy szlifierką nie porysuje miesca przylegania głowicy do bloku , a ten nagar to cholernie twardy jest ale spróbuje



U mnie nagar bez wiekszego porblemu usunalem nitrem, natomiast na zaworach jest bardzo twary i ciezko jest to usunac, ale dla chcacego nic trudnego.
mozesz delikatnie zeskrobac z grubsza nozykiem a potem rozpuszczalnikiem i przypolerowc papierem.
  
 
Cytat:
2006-11-25 10:16:00, Ramzes_II pisze:
tesztki starej uszczelki usuwa planowanie (zabielenie) głowicy które de facto powinno sie wykonac przy kazdym demomtazu głowy. Nie mówie tu o wartosciach zbierania 0.5 mm, ale 0.03 - 0.08 mm.. ech...



Chodziło mi o blok
  
 
Cytat:
2006-11-25 10:18:07, maciekz pisze:
Chodziło mi o blok


blok sie tez trasuje... ale to przy całkowitym demontazu.
Inaczej nozyk, papier scierny 600, i wyrównac...