Polonez Coupe na szrocie w Dąbrowie Górniczej - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-07-29 19:07:19, hetman pisze:
6 Przeciez rocznik NIE zgadza sie (samochod jest ze 1984 roku) a... "Jeśli zatem zgadza się wszystko oprócz wpisu w dowodzie (typu numer nadwozia) to dla mnie jest to 100% 3-D." Tylko dodaje ze numer nadwozia to NAJWAZNIEJSZE rzecz!! Ten samochod nie jest 3d a nigdy w zyciu nie bedzie .....niestety....


Przepraszam - "Dreamzzz" napisał, że z 1981 roku
W takim razie trochę muszę zweryfikować moje wypowiedzi ale tylko w kwestii roczników właśnie, a tak przy okazji - DO KIEDY ROBIONE BYŁY POLONEZY 3-D?
"Tylko dodaje ze numer nadwozia to NAJWAZNIEJSZE rzecz" - zależy dla kogo, tak jak napisałem parę postów wcześniej, mój samochód ma o 10000 za wysoki numer.
Według mnie papier (no i tabliczka) jest najmniej istotnym elementem, który w dodatku można odpowiednio kształtować - dla chcącego nic trudnego
"Ten samochod nie jest 3d a nigdy w zyciu nie bedzie" - Na pewno znalazłyby się jakieś sposoby, żeby ten samochód spodobał się nawet największym ortodoksom - trzeba tylko poznać wszystkie możliwości - być może jeśli nie teraz to po przekroczeniu 25 lat samochodu udałoby się coś zdziałać.
Wystarczy podpytać "starych" kolekcjonerów i działaczy Automobilklubów, którzy kupują różne zabytki z narąbanymi papierami a potem wyjeżdżają nimi na ulice, może znają jakieś sposoby, o których żaden urzędnik w wydziale komunikacji nie raczy wspomnieć bo musiałby się podnieść z d... i sprawdzić gdzie jest ten "Londyn, czy Lądek Zdrój"
Powtarzam raz jeszcze - do remontu przeznaczony był 3-D i po remoncie 3-D z garażu wyjechał (z inną tylko metką).
  
 
Mimo wszysto, podoba mi sie ten 3d a chetnie bym chcial posiadac. Ale watplie ze ma wartosci kolekcjonerskich.

  
 
Czytam i dochodze do wniosku ze z tymi 3D i Coupe to juz tak sie zagmatwalo ze chyba nigdy ladu nie dojdziemy ... Nawet w FSO w latach kiedy produkowali Coupe , zdarzalo sie ze mialy przody z Borewiczow , zeby zaoszczedzic na czesciach lub z p[owodu ich braku , tak slyszalem ...
  
 
Sorki chłopaki bo ja się już pogubiłem. To kontrowersyjne 3D ma przód od Borka, a resztę oryginalną tak? Jeśli tak to gdyby właściciel nie zapomniał przeszczepić z oryginału kawałka błotnika z numerem to byłby to w/g przepisów 3D. A teraz jest to 3D nieoficjalny, ale autentyczny. Przecież Cargo Maćka nie zaczęło być hatchbackiem tylko dlatego, że ma większość przodu od normalnego Caro.
  
 
Cytat:
2005-07-30 01:17:35, Grzech pisze:
Sorki chłopaki bo ja się już pogubiłem. To kontrowersyjne 3D ma przód od Borka, a resztę oryginalną tak? Jeśli tak to gdyby właściciel nie zapomniał przeszczepić z oryginału kawałka błotnika z numerem to byłby to w/g przepisów 3D. A teraz jest to 3D nieoficjalny, ale autentyczny.



Tak jest (prawie). 3d ma przod od Borka (tak jak powinno miec). Wlasciciel nie zapomnial przeszczepic z oryginalu tej kawalka blotnika--nie mogl przeszczepic z powodu tego ze papiery/dokumenty/umowa nie sa zgodnie z prawem ( wiec ten 3d jest 'poderzany' a wlasciciel chcial unikac problemow zwiazane z posiadaniem tego 3d) a takze tabliczka 3d nie jest zanitowane, wiec jedene wyjscie byl kupic zwykle Borewicz i spawac tylne blotniki i szybe ze 3d. Tak, 3d wyglada prawie jak autentyczny 3d, ale rejestrowany jest jako 1984 1.5C.
  
 
1.Ze wzgledu na spory kryzys finansowy zmuszony jestem sprzedac swojego poloneza 3drv 1500 z 80r
To bylo auto od ktorego zaczela sie moja pasja na poloneza W tej chwili nie moge pozwolic sobie na pozadny remont jednego auta a co dopiero trzech wiec chwilowo rezygnuje z 3drv z wlk bolem serca bo dumam nad nim codziennie od ponad 5lat.
Auto kupilem w lodzi i bylo w stanie agonalnym 0-podluznic, podlogi ,slupkow srodka kompletny kibel Wiedzialem ze nic z tej budy nie bedzie bo niema co lalac wszedzie sito; pozatym od poczatku myslalem o pozadnej budowie od 0 nowa buda dodatkowo wzmocniona i usztywniona do mocniejszego silnika i o wiele szybszej jazdy wszystko z nowych czesci ktorych przez ten czas nazbieralem caly garaz
To co najwazniejsze z 3dra zostalo wyciete z auta i na szczescie jest w stanie b.dobrym : blotniki tyl, slupki wszystkie oryginalne szyby i el chromowane
Jest to najstarszy polonez 3dr o jakim wiem (od adamusa) i b.mozliwe ze jest to seria informacyjna z 79r na co wskazuja b.stare numery( i szczesliwe bo oczko) ,komplet szyb z 79r oraz reczny byl sposob wykonania budy i
Najlepsze jest to ze mam nadzieje ze go nie sprzedam i kiedys wroce do pomyslu POLONEZA MAZEN pt 132PN 2000 srebrny metalik z bezowym wnetrzem i skorzanymi kublami recaro

2. dla pasjonata dorzuce jeszcze papier na prototyp 125p 1300 kombi z 69 (kombi od 72 i nigdy z 1300...)

3. coupe z lodzi nie ma wstawionego przodu tylko wymienione zakola i numery nabite przez stacje w 91r dla chcacego sprawa do zalatwienia w PZM ktorego dyr. jest dlugoletni dyrektor OBRu..
- z tego co wiem jest do wziecia za dobrze ponizej 4tys

wszystkie poruszone wyzej kwestie dotycza b.ciekawych pojazdow w historii polskiej motoryzacji PNy 3dr , coupe czy 125p kombi niezla okazja dla pasjonatow i ludzi z sercem do sprawy zapraszam do polemiki na ten temat a zdecydowanych na cos wiecej o kontakt telefoniczny
  
 
Jezeli dobrze zrozumialem to z tego 3drka to zostalo kilka oryginalnych blach i to co unikalne w nim? A reszta wymaga przeszczepu/odbudowy? Tzn bierzemy 5d wycinamy tyl... wspawujemy slupek w nowym miejscu, blotniki tylne... itd.??

A na kombi ta sa tylko papiery, tak?
  
 
Cytat:
2005-07-30 12:52:34, stalkerx pisze:
1.Ze wzgledu na spory kryzys finansowy zmuszony jestem sprzedac swojego poloneza 3drv (...) Auto kupilem w lodzi i bylo w stanie agonalnym 0-podluznic, podlogi ,slupkow srodka kompletny kibel...


No to przynajmniej wiemy już, że tylko plotką było, że to auto z Łodzi
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
i to auto ze Śląska
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
jest tym samym egzemplarzem.
  
 
to bylo plotka ,ktora sami stworzyliscie.Ja kiedys pisalem skad sie wziela Katowicka 3d.Z tego co wiem to tylko Bodziot przyjal do wiadomosci to co napisalem.
  
 
Cytat:
2005-07-30 16:37:42, GT pisze:
to bylo plotka ,ktora sami stworzyliscie.Ja kiedys pisalem skad sie wziela Katowicka 3d.Z tego co wiem to tylko Bodziot przyjal do wiadomosci to co napisalem.


Przepraszam zatem za powielanie tej plotki
Gdzie ewentualnie można przeczytać "skad sie wziela Katowicka 3d"?
  
 

Z SOSNOWCA !!! była do sprzedania w Jarmarku za 1400zł , miała kołpaki z Matiza i była złamana za przednim błotnikiem i tyle ....
  
 
ano ta katowicka jest z Sosnowca,wiem o tym bo na biezaco mialem info z prac nad tym autkiem
  
 
Cytat:
2005-07-30 17:47:50, GT pisze:
ano ta katowicka jest z Sosnowca,wiem o tym bo na biezaco mialem info z prac nad tym autkiem


W takim razie GT Jesteś chyba najbardziej kompetentną osobą do tego by obiektywnie wydać wyrok czy ten Polonez jest 3-D z nieoryginalną metryką czy po prostu zwykłym ale stuningowanym Borewiczem.
  
 
ja bym go nazwal 3D z nieorginalna metryka,poniewaz z orginalnej podlogi tego 3D nic nie bylo.Tam byla blacha na blache przyczepiana nitami i trzymalo sie to na slowo honoru.Wiec ja w ogole nie wiem po co ta polemika.Jak to mowia ZLEJ BALETNICY TO I RABEK U SPODNICY...
dla mnie to jest 3D.Ciekawe czy ktos z Was by sie bawil w naprawe tamtej podlogi.
  
 
Cytat:
2005-07-30 21:05:30, GT pisze:
ja bym go nazwal 3D z nieorginalna metryka (...) Wiec ja w ogole nie wiem po co ta polemika (...) dla mnie to jest 3D...


Polemika była właśnie po to by wybronić tego Poloneza od tezy, że jest to samoróbka Wg mnie samochód jest dobrze zrobiony i w zasadzie (gdybym aktualnie szukał ciekawego autka) pewnie bym się skusił ale pierwsze co bym zrobił to przemalował bym go na srebrno albo na groszek (żeby zmyć cień podejrzeń, że to ten egzemplarz). Pewnie tylko na pierwszym zlocie wyszedłbym na jakiegoś buraka bo nie chciałbym otworzyć maski ani pokazać dowodu rejestracyjnego
  
 
jako ciekawostka powiem tak.
Orginalny kolor tego 3D to orzech taki sam jak Coupe Lajki,Lajkonika i Adamusa,poprzedni wlasciciel przemalowal go na czerowny,a obecny wlasciciel postanowil zostawic ten kolor i musze przyznac,ze prezentuje sie super
  
 
Poczytałem wątek i pozwolę sobie na takie wnioski.
Generalnie z 3D i Coupe największy burdel zrobiła sama fabryka nieprzestrzegając konsekwentnego stosowania wprowadzonych przez samo FSO oznaczeń typów nadwozia.
W Morawskim znajdujemy tabelkę z której wynika, że
typ nadwozia B03 to Coupe z kierownicą z lewej strony, natomiast
B02 to 3D z kierownicą jw.
A co znajdujemy w konkretnych autach? Większość znanych mi egzemplarzy Coupe ma nabite fabrycznie B02 a jedyny znany mi egzemplarz z oznaczeniem B03 jest z roku 1981 i stoi w moim garażu.
Idąc tym tropem i stosując kryteria i logikę autorów poprzednich postów wypadałoby stwierdzić, że moje auto jest JEDYNYM EGZEMPLARZEM COUPE W POLSCE !!! Co jest oczywistą bzdurą!!!
Całe zamieszanie wynika najprawdopodobniej z tego, że fabryka starała się o homologacje sportową dla Coupe Bublewicza i połączyła oznaczenia modeli aby uzbierać wymagane 500 szt. aut seryjnych. Moim zdaniem jednoznacznie przesądza to o ogólnej liczbie wyprodukowanych egzemplarzy Coupet i 3D skoro chwytano się takich sposobów.
  
 
Cytat:
2005-08-01 16:41:39, predki pisze:
(...) jedyny znany mi egzemplarz z oznaczeniem B03 jest z roku 1981 i stoi w moim garażu...


Właściwie to skąd się wzięły Coupe'ty i dla kogo były przeznaczone skoro premierę miały w 1982 roku a słyszę (czytam) tu o oficjalnych egzemplarzach z 1981r

Do tej pory myślałem, że rocznik w tym ogłoszeniu to błąd drukarski (lub osoby zamieszczającej ogłoszenie)
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Predki - może to Twoja
Dodam tylko, że ogłoszenie pochodzi z "Giełdy samochodowej" z 1993 roku.

[ wiadomość edytowana przez: Mikry dnia 2005-08-02 15:18:03 ]
  
 
Alescie tu sie rozpisali... Czas na porzadki:

Cytat:
A co znajdujemy w konkretnych autach? Większość znanych mi egzemplarzy Coupe ma nabite fabrycznie B02 a jedyny znany mi egzemplarz z oznaczeniem B03 jest z roku 1981 i stoi w moim garażu.


Znam jeszcze conajmniej 2 egzemplarze Coupe z 1981 i to z numerami nadwozi o ladnych pare tysiecy wczesniejszymi od Twojego Predki Maja oczywiscie B03 i roznily sie paroma szczegolami od egzemplarzy pozniejszych.
Wiec Coupe powstawaly w latach 1981-83.
PN 3-drzwiowe w latach 1980-81. Taki jest stan mojej wiedzy na dzien dzisiejszy.
Kontrowersyjny 3d z "Katowic" jak latwo policzyc ma 3 drzwi i nic tego nie zmienia, nawet numery nadwozia z 5d. Dla jednych to wada dyskwalifikujaca, dla innych pierdola. W kazdym razie wplywa to niekorzystnie na cene sprzedazy, co widac na Allegro.
Podobnie z czerwonym Coupe (ogloszenie Stalkerx), ktory ma dla odmiany nabite numery z kosmosu.

Dla filozofow mam jeszcze jeden przypadek do rozwazania, czy 3d/Coupe z wlasciwymi numerami nadwozia ale z wymienionymi prawie wszystkimi blachami na nowe - dach, przednie slupki, podluznice, blotniki przod, progi podloga, tylny pas to jest to 3d/Coupe czy juz nie?

Sprawa noska - samochody Coupe mialy nosek zawsze montowany - z wyjatkami wersji sportowych, 3d nigdy.

Pozdrawiam
Adamus

PS
Polonezy Coupe sa wszedzie - patrzycie, ale nie widzicie

  
 
tak wracając do tematu szrotu w dąbrowie górniczej i coupe , jakieś 6-7 lat temu dwa bloki odemnie wrastała w ziemie szara qpeta - polonez , potem znikła , stała dwa trzy lata aż poprostu zmarniała , możliwe że skończyła na tym właśnie szrocie , w sumie to najbliższy szrot w okolicy,mieszkam w sosnowcu na środuli , polonez miał przód z przejściówki .

a co do fiata 132 , z tego samego szrotu , który przewiną się w tym wątku , to jestem jego szczęśliwym posiadaczem , udało mi się go wtedy z owego szrotu odkupić , 132p rocznik 75 kolor jasny orzech(brudna pomarańcz ) auto chciałem jakiś czas temu sprzedać bo od 2 lat woże się służbowymi a 132 marnieje , ale stwierdziłem że doczeka się w końcu garażu i go zreanimuje ...nawet zaczołem kopać fundament w ostatni weekend...

pozdro offtopowcy