Rozregulowywanie się pracy silnika na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam taki problem. Założyłem instalację instalację Lovato do VW Golf III 1,8 1994r. (silnik ABS, jednopunktowy wtrysk). Po przejechaniu ok. 10 tys. km od montażu (w międzyczasie miałem problem-zmienili mi silnik krokowy) pojawiły się problemy. Gdy wciskałem gaz do dechy dławił się silnik. Gdy lekko puściłem dostawał "kopa". Wyglądało tak jakby miał zbyt bogatą mieszankę. Problem pojawiał się też w zakresie od 2000 do 3000 obrotów/min. Daję gaz a on mi zwalnia. Pojechałem do serwisu na regulację i trochę się polepszyło. Po przeglądzie (po 15 tys. km) i wymianie filtra powietrza autko jeździło super. Teraz ok 3 tys km problemy pojawiają się znowu. Znowu będę musiał jechać do serwisu? I tak co 3, 4 tys. km? Co to może być?
Chcę to załatwić dopóki jest gwarancja. Nie wyobrażam sobie tak częstych wizyt w serwisie. Sinik na benzynie działa prawidłowo, bez powyższych objawów. Podejrzewam, że może mieć na to wpływ stopniowe zanieczyszczenie filtra powietrza. Ale przecież elektronika powinna sobie dać z tym radę.
Co o tym wszystkim sądzicie?
  
 
Witam.
Jeśli to instalka II gen. (zakładam, że tak) to sprawdź sondę lambda może już być na wykończeniu, poza tym jeżeli komputerek LPG to też lovato to po pierwsze trzeba wyłączyć autoadaptcję i ustawić parametry krokowego na stałe, w Lovato nie chodzi to najlepiej, a wręcz tragicznie. Inna sprawa, że te komputerki (Lov-Eco, przynajmniej u mnie tak było) lubią sobie zastrajkować od czasu do czasu i wtedy albo sam się przywoła do porządku albo trzeba mu pomóc. Ja u siebie wymieniłem LovEco na Bingo M bo straciłem cierpliwość i wreszcie miałem spokój.
  
 
Sonda lambda wg gazowników jest dobra-sprawdzali na komputerze i mówili, że szybko reaguje. Jeżeli chodzi o elektronikę to mam STAG-100.
  
 
Najprawdopodobniej to ta elektronika o magicznej nazwie STAG, nie mialem okazji jej testowac, jezeli jest to odpowiednik STAG-50 rozszezony o emulator wtryskiwaczy, to zadaj wymiany nawet zadoplata na jakies BINGO czy AL-700 czy cokolwiek innego, prawdopodobnie jest to sprzet z autoregulacja, i sie autoreguluje, sprawdz czy przypadkiem nie dizeje sie to wtedy gdy usilnie probujesz przejechac jeszcze kilka dodatkowych kilometrow na resztkach LPG ? jesli tak znajdziesz przyczyne, po doswiadczenaich z seria STAG-50 nie bede sie wypowiadal co do jakosci, mozliwe ze seria 100 to juz calkiem zaawansowana elektronika, nie mialem okazji jej testowac wiec brak opinii. Pozdrawiam
  
 
Objawy sa przy normalnym stanie gazu. Przy małej ilości gazu nie występują.

[ wiadomość edytowana przez: donpablo dnia 2005-08-19 11:20:40 ]