Astra 2 - problem z praca silnika - LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam


Postanowilem napisac tutaj o problemie jaki mam z samochodem (astra 2
1,6 16v) poniewaz pomimo odczytania dokladnie kodow bledow nie udalo
sie jeszcze okreslic co jest przyczyna.
Problem zaczal sie kiedy pojawily sie wystrzaly gazu podczas dluzszej
jazdy, wtedy w momencie dodawania gazu silnik sie dusil i nastepowal
strzal. Brak jakichkolwiek bledow i check engine kontrolki. Pojechalem
do gazownika, on stwierdzil, ze przegrzewa sie lamba i tylko tyle.
Silnik ogolnie dzialal normalnie. Po kilku dniach zapalila sie kontrolka check
engine , towarzyszylo temu szarpniecie. Od tej pory palila sie
caly czas a silnik pracowal juz zupelnie inaczej, byl bardzo mulowaty
na benzynie i na gazie. Dzisiaj zczytalem kody u gazownika. Pirwszy
blad jaki wskakuje to jest blad czujnika spalania stukowego (byl tez
blad impulsow lambdy, egr zaworu i jeszcze jeden). Po wykasowaniu
bledow i podkreceniu obrotow blad czujnika spalania stukowego wskakiwal
natychmiast, pozostale nie wskoczyly na warsztacie. Byl nawet wystrzal
na benzynie. W kazdym razie silnik nawet po wykasowaniu bledow pracuje
caly czas slabo. Dusi sie na poczatku podczas dodawania gazu. Jedna z
mozliwosci jest zla praca jednego z cylindrow tylko nie sposob okreslic
ktorego bo czujnik stukowy nie pokazuje tego...
Kwestia jest tez taka co bylo przyczyna tych pierwszych problemow. Czy
to faktycznie moglabyc przegrzewajaca sie lambda?

Pozdrawiam

  
 
Skad masz pewnosc ze blednie pracuje jakis cylinder ?
Moze warto zmierzyc cisnienie na tlokach a pozniej zastanawiac sie ktory to jest kolor swiec tez duzo moze powiedziec, osobiscie uwazam ze uszkodzony jest czujnik spalania stukowego ktory w znacznym stopniu moze zmienic czas zaplonow co za tym idzie brak mocy najprosciej bedzie jesli wezmiesz klucz i podczas paracy silnika postukasz nim w okolicy tego czujnika bedzie zauwazalna zmiana pracy silnika opoznianie zaplonu. Sonda lambda ? pierwsze slysze ze mozna ja przegrzac, dosc, fachowe okreslenie, ten czujnik pracuje poprawnie w zakresie temperatur 600 - 900 C wiec raczej trudno ja przegrzac, mozna tylko usmazyc, jednakze silnik nawet bez soandy bedzie pracowal poprawnie, w kalkulatorze wtrysku masz zaprogramowana mape czasow jakie powinny byc przy danym obciazeniu Cisnieniu i polozeniu TPS, natomiast sama Lambda to tylko czujnik mierzacy zawartosc tlenu w spalinach jesli odbiegaja wskazania od zaprogramowanych w ECU, objawi sie to bledem i kotrolka CHECK, jednakze tak jak pisalem nie ma to wiekszego wplywu podczas jazdy na benzynie, na prace silnika, oczywiscie jest to wyznacznik economy na tzw. trasie ale to dosc dlugi temat i nie bede sie rozpisywal w twoim przypadku, nie jest ona problemem. Pozdrawiam
  
 
dzieki za odpowiedz bravo!
tak jak pisalem, pierwszym bledem jaki sie pojawia jest wlasnie blad czujnika spalania stukowego, tylko nie wiem czy to oznacza, ze czujnik zle dziala czy to, ze czujnik wykrywa blad w pracy silnika. Kolejne bledy, jesli sie pojawiaja w komputerze po pewnym czasie, sa pewnie nastepstwem zlej pracy silnika. Zla praca jednego z cylindrow to byla tylko mozliwosc podana przez mechanika. Jaka jest wlasciwie rola czujnika spalania stukowego? Czy dziala on przez caly czas nawet jesli nie dochodzi do spalania stukowego? Czy objawy jakie opisywalem odpowiadalyby zlej pracy tego czujnika? W tej chwili podczas dodania gazu na biegu jalowym silnik sie powaznie dusi, obroty spadaja do 500-400 i dopiero potem rosna... podczas przyspieszania jest to samo, trzeba to robic bardoz delikatnie. Na gazie silnik pracuje lepiej niz na benzynie ale jazda na gazie grozi strzalami w momentach gdy silnik sie dusi... dlatego jesli juz musze gdzies pojechac tylko na benzynie. Mieszanka paliwa jest takze fatalna, zupelnie nie czuc dzialania katalizatora na spalinach...