[126]sprawilem sobie gaznik od 900 --> jak założyć

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
z 900 z 127 (dokladnie to weber 32 IBA) , a dokladniej to od PAT'a :]

pytanie, bo bede robil kolektor i nie wiem czy robic go do podstawki orginalnej z tamtego, czy olac podstawke i zrobic sama rurke.

w podstawce sa takie rowki to wyglada cos ala odparownik z maluchowskiego gaznika

co radzicie??
 
 
Ja mialem zrobiona rure w ksztalcie stozka.Jestem ciekawy co ci z tego wyjdzie bo umnie nie chcialo to chodzic,nieszlo tego dostroic .Ja mialem gaznik z MkI,ten mocniejszy.
  
 
A podobno gdzieś napisali, że temat ma odzwierciedlać treść posta...


[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-09-19 10:04:05 ]
  
 
Hehe, no właśnie. Race_D ma rację.....


Najważniejsze z tego wszytkiego jest to jaka gardziel ma gaźnik. Jesli się orientuję to 22. W takim układzie po poskładaniu tego do kupy i wyregulowaniu silnik będzie miał mocny dół a góry ani troszke;/ Seryjny gaźnik maluchowski ma gardziel 23 (cyferki nabite na zewnetrznej stronie gardzieli) natomiast gaźik od zoski 1100 ma 24mm. Do tego się właśnie daży. Czyli do powiekszenia gardzieli aprzy tym do posiadania gaxnika z pompka przyspieszacza;]

Gaxniki juz stoja i czekają;] Teraz trwają prace, narazie nad rysunkiem technicznym i zdjęciem wszelkich wymiarów tak by miało to ręce i nogi;] Podstawki będą toczone i frezowane z alu
  
 
Ja spawalem pod solexa z dacii podstawke z 2 rurek - mniejsza w wieksza, poniewaz sruby od gaznika byly duzo szerzej niz szpilki w glowce. Calosc musialo sie idealnie miescic miedzy korkiem oleju a pokrywa zaworow, wiec mialo ok. 6cm wysokosci. To przejscie rurki w rurke w srodku oczywiscie bylo wyfrezowane i wypolerowane na ksztalt lejka. Jak wroce z roboty to postaram sie zapodac fotke jak to u mnie wygladalo.

aha i jeszcze u mnie mocowanie gaznika wzgledem mocowania do glowki bylo o pare stopnie przekrecone bo najzwyczajniej w swiecie ciegna od popmki przyspieszacza sie nie miescily
  
 
Tu chodzi o to by na drodze powietrza pędzącego z prędkością prawie 6m/s nie znajdowały się żadne załamania i gwałtowne karby. Promienie przełomów powinny byc jak największe a najlepiej by ich nie było;]
  
 
Cytat:
2005-09-19 12:01:37, pawu81 pisze:
Ja spawalem pod solexa z dacii podstawke z 2 rurek - mniejsza w wieksza, poniewaz sruby od gaznika byly duzo szerzej niz szpilki w glowce. Calosc musialo sie idealnie miescic miedzy korkiem oleju a pokrywa zaworow, wiec mialo ok. 6cm wysokosci. To przejscie rurki w rurke w srodku oczywiscie bylo wyfrezowane i wypolerowane na ksztalt lejka. Jak wroce z roboty to postaram sie zapodac fotke jak to u mnie wygladalo. aha i jeszcze u mnie mocowanie gaznika wzgledem mocowania do glowki bylo o pare stopnie przekrecone bo najzwyczajniej w swiecie ciegna od popmki przyspieszacza sie nie miescily

a ja mialem dacie bez pompki w maluchu i działało extra ale nie wiem jakim cudem wyrywało szpilki z głowicy mocujące przejściówe
  
 
sry za temat, taki pdoniecony bylem ze nie myslalem o tym :]

gaznik ma 24 gardziel i przyspieszac, wiec czego chciec wiecej? :]

dzis w sklepie widzialem podstawke pdo gaznik z cc700 na wyglad pasuje , jutro jade przymierzyc gaznik jak bedzie ok to bedzie orginalna podstawka z malucha na to podstawka z tego cc 700 i powinno grac i buczec
 
 
Obiecane fotki mojego mocowania, jeszcze nie obrobione:
  
 
no wypas to masz zrobione, ja jak mi sie uda dorwac bryle alu to pojutrze ide z rysunkiem do tokarza i calosc mi zrobi na bum cyk.

widze ze zostawiasz orginalna podstawke z malucha.

pytanie w takim razie odnosnie tego, masz w niej jakies przerobki tzn, jakas rurke ktora laczy kolektor z glowica, czy zostawiasz orginalna???
 
 
Uważajcie na mase tego ustrojstwa!!!! Wyrywa szpilki bo im gaźnik wyżej tym wyżższy środek ciężkości i stąd takie perypetie. Gaźnik nalezy podobnie jak poziome webery wzmocnić za pomoca wsporników;] Inaczej wcześniej lub póżniej gaźnik odpadnie;/
  
 
to moze lepiej dam to zrobic ze stali??? wkoncu jest wytrzymalsza niz alu
 
 
Ale cięższa!! Zreszta po co ja się wywodzę skoro trzeba się na błądach uczyć;]
  
 
ale ja prosze o doradzenie chyab co nie ?

jakbym sie mial na bledach swoich uczyc to jzu by to dawno bylo zalorzone i bym mial nadzieje tylko ze nic nie odleci, a tak sie przynajmniej czegos dowiem czego nie zrobic zeby czegos nie spierdolic
 
 
eeee tam takie gadanie - IMHO jesli masz dostep do alu to rob z alu, jesli nie masz to spokojnie spawaj lub frezuj ze stali. Masa samej podstawki jest przeciez niczym w porownaniu do wysokosci oraz masy calego gaznika, wiec material ma tutaj moim zdaniem bardzo male znaczenie zeby nie powiedziec..... huja nie znaczenie?
  
 
no jak dla mnie tak, mam dostep do alu i zwyklej blachy. ogolnie narazie pauza dla posta, jutro sie pochwale efektami, najpozniej pojutrze
 
 
wlasnie wrocilem z garazu. zalorzone.

auto odpalilo .
jutro jedynie regulacja i musze cos wymyslec jak zrobic ssanie.

jak bedzie wszystko gralo i buczalo to foty posle jak to wyglada

no i relacja jak chodzi
 
 
My z Cackiem a raczej Cacek i ja walczyny w 3D projektami;] Plany i kombinacje alpejskie;] Zreszta zobaczymy co z tego wyjdzie....

P.S. Materiał znaczy sie alu w ilości 180mm fi80 alu PA6 to koszt 40zł;] Tak więc nie przesadzajcie;]
  
 
no ja placilem 40 zl za walec 8 srednicy 8 dlugi.

alu jakies tam nie wiem dokladnie ale w cholerer wytrzymale.

foty i relacja z gaznika po weekendzie
 
 
i jak sie sprawuje? bo moje zdanie znasz. ciekawe jak do 2 garowca sie spisze;d