SWAP 1.6 na 2.0

  szukane wyrażenia:   swap
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Escorta 1.6 EFi 8V `91, mam zamiar wsadzić silniczek z RSa. Co jeszcze powinienem wymienić? skrzynia zostaje? co jest potrzebne jeszcze z RSa co nie podejdzie z mojego MKV.

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
najprosciej miec calego dawce skad wezmiesz co bedzie potrzebne
bo troche bedzie tego
skrzynia jest inna
  
 
komputer, wiązka cała, półosie, zwrotnice, hamulce i masa głupotek..
  
 
Skrzynia,chlodnica+taki profil od spodu ktory ja trzyma,elektronika,polosie z przegubami - to sa zeczy ktore na bank musisz zmienic.
Teraz kwestia hamulcow - chcesz miec mocniejsze (bezpieczniejsze) to tez musisz zmienic , jak dolozysz abs to znowu wiazka ,pompa,rurki ,servo itp.

Najlepiej miec drugiego i juz
  
 
Dlaczego wszyscy piszecie że skrzynia biegów out? Tak się składa że rs-owa i 1,6 są troche inne jeśli chodzi o przełożenia i pierdoły ale minimalizując kosztu da się to spiąć do kupy,tylko że kosztem żywotności,mocowania pozwolą to skręcić,Zresztą Irek w swoim aniołku ma jeszcz inną kombinacje i wszystko chodzi jak złoto.
A hamowniki kwestia gustu jak dla mnie...... nie wątpie w większą średnice,siły hamowania itd,ale jeśli jeżdzi się w sposób cywilny to naprawde można zostawić normalne dozbrajając je w klocki porządnej firmy i zdrowe tarcze (nie cienkie nak żyletka)
Tak czytam tego typu wątki i wszędzie ''lepiej kup całego rs'' niektórzy bez obrazy urzywają tego stwierdzenia jak przecinka w zdaniu. ALe naprawde czasem jest możliwość nabycia gratów do swapu po taniości,a liczy się że zostawiamy swoje stare auto które z pewnych względów jest dla nas unikatowe,cenne,znane i nie chcemy zmieniać na inne w większości choć nie zawsze ale z wątpliwej jakości nadgryzioną zębem czasu karoserią.

Pozdro dla wszyskich planujących swap teraz lub kiedy kolwiek, duchem jestem z wami
I życze powodzenia, sam zresztą będe go potrzebował w połowie przyszłego roku
  
 
Przechodzilem przez SWAP i wiem,ze drugi raz bym chyba tego nie zrobil.Zaluje ,ze nie kupilem ladnego mk 7 lub jakiegos cabrio (mkV-VII) i tam nie wsadzilem swoich gratow - tam byloby to cos warte.Patrzac na ceny RS'ow mk V ten zabieg jest malo oplacalny ( w ogole )
  
 
ale nikt chyba nie wrzuca silnika od RSa zeby jezdzic nim ustawowe 90 km
IMHO wszelakie "ulepszanie" autka zaczolbym od wzocnienia hamulcow bo to od nich zalezy jak i czy dane bedzie nam sie zatrzymac

no a w kwetii zostawiania "starych" gratow to jak robic to dobrze i na dluzej a nie wrzucamy sobie silnik a skrzynie zostawiamy bo tak bylo taniej,a powiedzmy po kwartale bedzie trzeba ja zmieniac bo nie dala rady...
  
 
Popre VinCa i sebe.Bo po co przekładać taki silnik bez hamulcy?Rozpędzic się bedzi łatwo a zatrzymać.....Ja jestem w trakcie przekładki jutro wstawie fotki dawcy i biorcy.Przecież można szukać rozbitego ja kupiłem za 2400 walonego z tyłu i to porządnie,ale przód zdrowiuśki
  
 
ja jestem prawie po swapie...brakuje mi czujnika hamulca
pewnie tez juz sie tego nie podejme więcej ale nie żałuje pomimo kosztów i czasu...wiem na czym stoje przynajmniej, czy moze raczej wiem czym jeżdze!!!
wszytko jest poskrecane tak jak powinno być. to co trzeba było wymienić wymienione i teraz byle tylko mnie nie poniosło (a nie jest to trudne-to są sekundy) i obym nie zaliczył kolejnego dzwona!
jak ktos ma możliwość to niech sie nawet nie zastanawia!!!
GRA WARTA ŚWIECZKI!
ale racja, że trzeba wziąć wszystko pod uwagę i hamowniki np. może nie od razu ale w założeniu trzeba wymienić-wjeździsz się w autko i zaczniesz sobie coraz bardziej pozwalać i może być kiedyś niespodzianka!
  
 
no nie wiem co z tymi hamulcami, dałem za moje tarcze prawie 500 pln, wyciągam ponad 110 mil i hamuje na pstryknięcie palcami wiec nie sądzę żeby wywalać hamulce z pod znaku kółeczka z B i wrzucać jakąś RSowską starą badziew. Racja?

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
Cytat:
2005-11-03 19:47:20, Remarq pisze:
Dlaczego wszyscy piszecie że skrzynia biegów out? Tak się składa że rs-owa i 1,6 są troche inne jeśli chodzi o przełożenia i pierdoły ale minimalizując kosztu da się to spiąć do kupy,tylko że kosztem żywotności,mocowania pozwolą to skręcić,




skrzynia w rs ma świetne krótkie przełożenia
podejrzewam, że zakładając do rsa skrzynie od zwyklaka zabilibyśmy sobie duuuużą porcję przyjemności
  
 
Cytat:
skrzynia w rs ma świetne krótkie przełożenia podejrzewam, że zakładając do rsa skrzynie od zwyklaka zabilibyśmy sobie duuuużą porcję przyjemności




chyba masz rację, nie testowałem nigdy krótkiej skrzynki RSa, ale sądzę że jeżeli ma kopa to krótka będzie lepsza. chociaż już nie raz odstawiłem co niektórych na dłuuugiej jedynce ośmiozaworowca

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
ja tam swojej wybitnie długiej nie zamienie na nic innego, cenie komfortową jazdę, to że w zasadzie zapinająć 5 jeżdze jak automatem, a na miejskie popisówki wystarcza 1 przedział (0-65) która przy końcu ciągnie jak wściekła,ewentualnie jeżeli rozpędzam się do kolejnych świateł do używam 2 (60-115) za to niektórzy amatorzy krótkich skrzyń muszą zrobić tu redukcje na 3 i niestety wiąże sie to ze stratą cennego czasu...... ale każdy lubi inaczej więc nie dyskutuje bo pewnie się nie znam
  
 
No dobra ale tak minimalizujac koszty to copotrzebne. Wiadomo hamulce rzecz wazna ale mozna je kupic z czasem. Wiec taki zestaw startowy to silnik, komputer i osprzet silnika. Co jeszcze potrzeba zeby to wogle zaczelo smigac??
  
 
trzeba by jeszcze kolektor wydechowy z rurkami i katem do tego sondy bo są dwie, obudowa filtra powietrza z tym co na niej,chłodnice dało by się zostawić ale jest problem z gumowymi przewodami bo one są najczęściej profilowane i słabo się układają,zakładam że osprzęt silnika pozostały masz , czyli alternator,rozrusznik i tego typu sprawy, no i tak już kosmetycznie to trzeba pamiętać o obrotomierzu, RS-sowy jest troszke inny,bo w RS są dwie cewki (ciekawe jek to jest w RS większość rzeczy jest podwójna )
  
 
i to nie koniecznie w celach bezpieczenstwa i niezawodnosci
  
 
No i nie zapomnijmy o pompie paliwa.A tak na marginesie bedzie pasowała RSowa do baku mkV 1.4?
  
 
po śmierci mojej z 1.6 mam założoną 2.0 ze Scorpiaka, kolektor i dolot wykonają w MG Motorsport, układ wydechowy od kolektora już od nich mam. powinno być dobrze wyjścia 1-3 2-4 na 60cm rurke przy kolektorze 2 strumiennica po jednej na dwugarek hamulce wytrzymają nawet pociąg, na 1 biegu mam troszkę więcej niż 65 więc szkoda by było zmieniać puszke, ale jeżeli ma wymięknąć to raczej wolę tą sprzedać niz złomować.

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour