Silniki H1000 (rozwiercone 903 na 1000) jakie tłoki itp??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Elo coś mi sie wydaje że zkończyłem kolejną 900 a Abartha z cc narazie mi szkoda katować.. Wiecie cos może o klasie cc H1000 była taka klasa kilka lat temu, na jakich tłokach śmigały jakie mogły być dopuszczalne przeróbki silników itp? już kiedyś pytałem jakie tłoki podejdą do 900 ale jakoś nikt nie potrafił odpowiedzieć. Wiem że tłok od 999 fire ma mniejszy swożeń 18 zamiast 20 średnice wiekszą z 65 na 70 ale też położenie swożnia różni sie o 2mm jeszcze niesprawdziłem czy w góre czy w dół. Jak macie jakiekolwiek info na temat budowy i osiągów tych silników to byłbym wdzięczny za info
  
 
Tu masz cos na temat przygotowania tysiaczki
  
 
największy tłok jaki tam wstawisz to 68, autobianchi a112 w A 112 E ab 1978 i A 112 Abarth 70HP miały tłoki 67,2. Pojemność wzrasta o 0,062 cm3 a więc wynosi 0,965 , w a 112 Abarth 70 hp dołożyli wał o większym wykorbieniu z 68 do 74 mm pojemność + 0,079. A wiec po samej wymianie wału 0,982 ccm a po wymianie wału i tłoków 1036 ccm . Podzwoń i popytaj po firmach sprzedających tłoki
  
 
pare lat temu mieli w vemapolu takie tloki 67.2 ale niestety niemaja a juz myslalem ze wydebie je i kicha co do tlokow z fire 1.0 to przy srednicy 70mm niesstety nie ma jak rozwiercic motor bo juz nie bedzie scianki miedzy cylindrami
jak by nie patrzec kicha jak stodola
  
 
Na Ebay'u sa tloki Borgo do fiata 1100/1200 68 mm ale trzeci szlif, czyli 68,6 Poszukajcie "Borgo FIAT" na ebay.com.
Jak nie ma tlokow to trzeba szukac walu od A112 1050 , tylko problem z wysokoscia bloku trzeba rozwiazac...
  
 
Hm coś mi tu niegra to w jaki sposób robili 1000 bo z tego co wiem to wał nie był ruszany tylko tłokami kombinowali? nieżdiwie sie jak w cc mam H1000 bo w tej klasie sie też kiedyś ścigał ale miał już tyle razy motor robiony że kto wie.. Moge sie spytać speców od tych silników wle sam niewiem jaką uzyskam odpowiedź wiec najpierw udeżam do was, napewno nieda sie bloku roztoczyć na 70??
  
 
5 mm to baardzo duzo, pomysl ze przestrzen miedzy cylindrami musi sie skurczyc o pol centymetra. Nie mowiac o grubosci scianki cylindra po takim rozwiercie. To juz predzej bym sprobowal tloki 70 mm troche stoczyc, 1 mm grubosci da 68mm. Ewentualnie jakies ekstremalne tulejowanie ale dalej moze nie byc miejsca miedzy cylindrami.
Edit: poza tym sa jeszcze inne marki samochodow, tam moze byc cos pomiedzy 67-68 mm.



[ wiadomość edytowana przez: yapko dnia 2005-11-18 19:22:46 ]
  
 
jutro mam sobote pracujaca to lukne w katalogu tlokow i oblukam tlok od fira bo pare mam co mozna z tym zadzialac tylkogdzies trzeba by pierscionki dorobic np.w wawie na pl.grzybowskim tylko ciekawe jaka ich trwalosc bedzie
  
 
pomiędzy cylindrami musi być jakaś grubość ścianki, dlatego jak mierzylismy blok itd z Yaninną to wyszło że większych niż 68 tam nie wsadzisz, bo będą przedmuchy uszczelki. Przy znalezieniu takiego zestawiku z autobianchi i mocnym podłubaniu silnika byłbyś teoretycznie w stanie osiągnąć 90 km
  
 
ta 90 wiadomo w cc mam 66 i 81nm i już jest mocno podłubany, trudno czas go zapodac do malca bo w cc sie tylko marnuje a z tym H1000 jakoś dojde po swojemu co i jak.
  
 
no to czekamy na efekty moze zdradzisz swoja tajemnice i zdasz relacje z budowy
  
 
tak czytam az w koncu dzis podjechalem do kolesia kory mi mowil ze ma do spylenia silnik 903 z A-bianchi....wic na dniach moze sie czegos dowiem....sowja droga - warto brac taki motorek?
  
 
Cytat:
2005-11-19 00:11:38, Pat_kdb pisze:
tak czytam az w koncu dzis podjechalem do kolesia kory mi mowil ze ma do spylenia silnik 903 z A-bianchi....wic na dniach moze sie czegos dowiem....sowja droga - warto brac taki motorek?



Pat jak to 903 to się nie opłaca.

ruff
70 km masz w serii autobianchi a 112 , wiec 90 się da, tylko musisz dorwać tłoki, wał, obrobić głowice, wstawić mocniejszy wałek, zbudować kolektor wydechowy, układ dolotowy itd itp.