Opony - nietypowy problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam opony zimowe kierunkowe (kupiłem je rzem w wozem). Po założeniu opon samochód ściągał. Zamiana opon przednich z tylnimi nic nie dawała. Więc zamieniłem przednie koło prawe na lewe , lewe na prawe. Przestało ściągac. Ale opony toczyły się nie w tym kierunku co trzeba . Wiec zdjąlem opony aby miały dobry kierunek (opony zostały na tych samych stronach). I znowu sciąga w prawo.
Co jest?
Czy ktoś jeżdzi na oponach kierunkowych niezgodnie z ich kierunkiem toczenia. Jakie konsekwencje?
PZDR
PGR
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:34:14, BOJKOT pisze:
Jakie konsekwencje? PZDR PGR



Błoto zamiast wylatywać z tyłu auta będzie wylatywało z przodu

LISTA PRZEBOJÓW!
Proponuję Listę Przebojów Najgłupszych Pomysłów Związanych Ze Złomiakiem.
Prowadzi BOJKOT!
  
 
Piotrek dzięki za poczucie humoru,

ale przejechałbyś się takim samochodem to nie byłoby Ci do śmiechu...
  
 
Ja również założyłem opony zimowe kierunkowe Michelin Alpin
Założyłem je zgodnie z kierunkiem off cors
Auto też lekko ściągało w prawo ale wyważenie wszystkich kółek pomogło.
Esperak teraz idzie jak po sznurku
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:38:20, piotr_ek pisze:
Błoto zamiast wylatywać z tyłu auta będzie wylatywało z przodu


Błoto może wylatywać jak należy ale trzeba jeździć na wstecznym.

Jest to wina opon. Miałem /nowe/czeskie Tyfoon, które ściągały w prawo i sprzedałem. Na continentalach jedzie prosto bez trzymanki.
  
 
Krzychu,

ale oczywiście wyważano opony przy zdejmowaniu kół. Było 0.0 (dodawali oczywiście ciężarki wyrównawające)
PZDR
PGR
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:34:14, BOJKOT pisze:
Czy ktoś jeżdzi na oponach kierunkowych niezgodnie z ich kierunkiem toczenia. Jakie konsekwencje?



Wydaje mi się, że woda zamiast na zewnątrz opony, będzie odprowadzana do środka, a to wiesz czym grozi...
Poza tym nie wiem, jakie mogą być przeciwwskazania
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:58:09, BOJKOT pisze:
ale oczywiście wyważano opony przy zdejmowaniu kół. Było 0.0 (dodawali oczywiście ciężarki wyrównawające) PZDR PGR



to ja już nie wiem co to za dziwne zrządzenie losu i złośliwość rzeczy martwych
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:58:09, BOJKOT pisze:
Krzychu, ale oczywiście wyważano opony przy zdejmowaniu kół. Było 0.0 (dodawali oczywiście ciężarki wyrównawające) PZDR PGR



To jeszcze o niczym nie świadczy. Sam miałem taki przypadek w jednym zakładzie (i to bardzo renomowanym) i to dwa razy, że było niby zero, a miałem bicie na kołach i po przejechaniu się do innego okazywało się, ze jest po 30 gram niedoważenia. Po prostu albo rozkalibrowana (żle skalibrowana) maszyna, albo obsługa coś źle ustawiła. Pojedź gdzie indziej i sprawdź.
A co do zamiany kierunku to życzę powodzenia - błoto i woda pod oponę i samochód, robi się poduszka i jedziesz sobie jak na nartach ino o kierowaniu możesz zapomnieć.


[ wiadomość edytowana przez: Walus dnia 2005-12-02 11:14:10 ]
  
 
Opony będą odprowadzały wodę/śnieg do środka - a więc duzo gorsza przyczepnośc albo wręcz jej brak ,a na suchej jezdni napewno będą dużo głośniejsze. Podjedź do wulkanizatora jeszcze raz. Jak nie masz do niego zaufania to naprawdę pożądni goście są na ul.Niskiej w wawie ,ja do nich jeżdżę z wawra prawie pod otwockiem, z marek też nie będzie tak daleko, a będziesz mieć pewność że napewno zrobili pożądnie . Ostatnio spotkałem u nich Fronczewskiego - ale koleś miał fuuurę
  
 
Cytat:
2005-12-02 10:51:05, BOJKOT pisze:
Piotrek dzięki za poczucie humoru, ale przejechałbyś się takim samochodem to nie byłoby Ci do śmiechu...



To bym pojechał do fachowca, sprawdził zbierzność itp. a nie kombinował od dupy słonia... chociaż może zamiana lamp lewa/prawa pomoże?
  
 
Przypomniało mi się.
Poszukaj u siebie w okolicy zakładu, gdzie wyważają koła na osi samochodu (bez ich ściągania).
Bardzo fajna sprawa i nieweile droższa niż normalne (ok. 50-60 PLN za komplet).

Wygląda to tak że podnoszą Ci auto do góry i gość podjeżdża takim wózkiem pod wyważane koło. Rozpędza je (tym wózkiem) do prędkości ok. 90 km/h (średnia prędkość podróżna w mieście - tak powiedział) i bada (też tym wózkiem) "bicie" koła. I tak wszystkie cztery. Raz z tego korzystałem ze względu na wymiane opon na Dunlopy w poprzednim samochodzie i oni właśnie mieli tylko taką wyważarkę. Powiem, że to sprytne urządzenie, bo bierze poprawki na np. półosie napędowe, krzywe tarcze hamulcowe, które przy większych prędkościach obrotowych również powodują wibracje i inne takie tam elementy które mogą "zepsuć" dobrą trakcje.
  
 
witam,

Dzięki za porady .

Zastanawia mnie tylko dlaczego nie ściąga jak opony są założone odwrotnie (kierunek ich toczenia). To jednak wina opony czy zbieżności?
PZDR
PGR
  
 
Cytat:
2005-12-02 11:09:58, slawekk pisze:
...Ostatnio spotkałem u nich Fronczewskiego - ale koleś miał fuuurę



A tak bardziej konkretnie ?

  
 
Cytat:
2005-12-02 11:20:06, BOJKOT pisze:
witam, Dzięki za porady . Zastanawia mnie tylko dlaczego nie ściąga jak opony są założone odwrotnie (kierunek ich toczenia). To jednak wina opony czy zbieżności? PZDR PGR



Jeśli na letnich było OK, a na zimówkach jest do bani to raczej wina opon.

Jeszcze jedno, w żadnym razie nie jeździj na odwróconych oponach kierunkowych, chłopaki napisali Ci już dlaczego.

Sprawa jest prosta, reklamuj opony i tyle.


[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2005-12-02 12:05:49 ]
  
 
Prowdopodobnie masz to samo co ja u siebie.

Ja z tym walczyłem ponad rok.
I na letnich i na zimówkach lekko ściągało w prawo.
Byłem 2x na geometri, jeden gostek twierdził, że wszystko powinno byc OK, a w innym zakładzie powiedzieli, że kąt prawej kolumny jest za bardzo na minusie względem lewej, ale mieści się w normie (tolerancji).
Co więcej w Espero nie regulije sie konta, tylko zbieżność.
Więć pogodziłem się z tym faktem.

Kiedy tej zimy założyłem 2 szt używek po 1 sezonie GoodYerów biężnik ok. 6mm (2004r) na przednia oś, zauważyłem znaczną poprawę. Natomiast kiedy kilka dni później zakupiłem 2 funkiel nówki Fuldy i te założyłem na przednią oś problemu już nie ma.
Poprostu znikł

Dlaczego nie wiem.

Najgorsze, że teraz będę musiał kupić komplet letnich
  
 
witam ponownie,
reklamowanie nic nie da opony nabyłem wraz z autem.
Martwi mnie ci mówicie, bo kilka dni tak jeżdziłem i wcale nie czułem ze "gorzej hamuję". Na pewno coś zrobię.
PZDR
Bojkot
  
 
Cytat:
2005-12-02 11:42:15, Dicer pisze:
A tak bardziej konkretnie ?



Tuningowane czarne błyszczące audi a8 (bez żadnych znaczków). Obniżone zawieszenie, sporo chromu, błyszczące alumy, spojlerek z przodu (to tak na pierwszy rzut oka). Tak się zagapiłem na tą furę że nawet nie zauważylem kto z niej wysiadł , dopiero żonka zapytała mnie czy poznałem kto to
  
 
Cytat:
2005-12-02 15:50:14, slawekk pisze:
... (bez żadnych znaczków). ...



O, to prawie jak moj Esperak