Misterny projekt - OBR Niestachów :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Chciałem się pochwalić, że właśnie jestem w trakcie modyfikacji jednostki napędowej mojego sCoupe GT .
W planach:
- naprawa bierząca
- głowica (uszczelniacze, prowadnice, gniazda zaworowe, obróbka kanałów, lekkie planowanie)
- silnik (pierścienie, pomiary wału)
ponadto:
- mocniejsze sprzęgło, inter cooler, zawór upustowy, zmiana turbiny z T15 na T 17 (uzyskanie doładowania ok 1 bar)
Poniżej zamieszczam kilka fotek.



Zabawki z głowicy.

I pokrywa zaworów.

Kolektor ssący przed renowacją.

Blok silnika jeszcze w komorze silnika.

I już na stole.

No i oczywiście zagęszczacz powietrza w przestrzeni nadtłokowej potocznie zwany turbiną.


Pozdrawiam!
  
 
Ciekawy jestem jak duży wpływ będzie miała zmiana turbiny na parametry silnika ???
  
 
przypuszczam że nie długo u mnie nastapi wlasnie taki remont, silnika, ale może uda sie ograniczyć to do wymiany, tylko pierścieni i uszczelniaczy,i planowania głowicy wraz z wymiana uszczelki. dlatego bedę na bierząco śledzil, jaki potencvjal ma garet t17, w naszym silniczku dokladnie chodzi mi jakiego przyrostu mocy sie spodziewasz wraz z wstawieniem intercoolera, będziesz przerabial mapy w kompie????cyz stand alone dasz i czy prowadznice dajesz nowe, co dokladnie zamierzasz robić i na co zwrócic uwage. m

ps. super że w końcu ktoś na forum pokaże jak
w punktach krok po kroku reanimuje sie hyundaia scoupe,
dla mnie bardzo ciekwaym etapem będzie montaz intercoolera
trzymam kciuki
  
 
Super. To lubię.
Ostry projekt, opis i zdjęcia, a przede wszystkim dużo zapału.
Informuj nas na bieżąco, rób dużooo fotek.
Trzymam kciuki
  
 
Witam!
Małe sprostowanie. Co do zmiany turbiny. Źle się wyraziłem. To ma być zmiana zimnej strony T15 na zimną stronę T17 (czyli hybryda).
A co do tego co chcę osiągnąć?? Docelowo 140 hP Bez mapowania i ingerencji w elektronikę.
POWER BY LPG
Pozdro!
  
 
Witam!
Są postępy więc zamieszczam fotki

Blok odmalowany.

Wał na miejscu (nowe paneweczki-nominał)

Rureczki

Micha olejowa po renowacji.

Po prostu łapy.

A tak wygląda kolektor ssący po renowacji. Chyba dużo lepiej?



P.S. Co mnie zaskoczyło silnik GT ma chłodzenie tłoków od spodu (natrysk oleju) Ciekawe rozwiązanie .
  
 
witam jestem pelen podziwu !!! JUPI ja tez tak chce , i moz emoj plan moze sie kiedys da zrobic, tzn. montaz silnika od wersji GT i wlozenei wiekszej turbiny byc moze wieksze wtryski napweno podtlenek i takie tam strojenia
ps. JAK MOZESZ TO PISZ CO ILE CIE KOSZTUJE dooman1001
  
 
Witam!
Jak na razie koszta niewielkie bo:
- kpl uszczelek wszystkich możliwych
- wszystkie panewki
- pierścienie
- kpl sprzęgło
- filtr oleju + olej
ok 1000 PLN
Nie wiem jak by sprawa się przedstawiała z robocizną bo to załatwiamy sami wspólnie z kumplami.
Pozdro!
  
 
Mogl bys napisac dokladnie ile zaplaciles za komplet uszczelek??NIedlugo czeka mnie ten wydatek i niewiem na ile sie szykowac....
Pozdrawiam!!!!!!
  
 
Witam! No i po remoncie Niebawem dołącze fotki. Na razie nie wiem jak wpłynęło to na moc bo docieram silniczek.
Pozdrawiam

P.S. A co do cen uszczelek to ok 300 PLN komplet.

[ wiadomość edytowana przez: doman1001 dnia 2005-12-13 15:27:59 ]
  
 
a czy trubo juz masz wieksze?? tzn. wiecej pompujace??
tylko Go nikeatuj teraz
  
 
Nie jeszcze nie ma. Postanowiliśmy hybrydkę na wiosnę złożyć przyokazji uturbiania reno 5 kumpla. Żeby jednym sortem. Na razie to nie przekroczyłem 3000 obr żeby się dotarł spokojnie.
Pozdro
  
 
Witam wszystkich!!!
Postanowiłem odświeżyć temat bo zaszły pewne zmiany (Ci co byli w Dobiegniewie to wiedzą) w moim sCoupe, a mianowicie: intercooler + zawór upustowy. Niby nic a pracy i kombinowania było sporo co widać na fotkach które załączam. Co do osiągów to są zdecydowanie odczówalne i czasy przejazdu 1/4 mili uległy znacznej poprawie. Moc szacuję (nie byłem na hamowni) na ok 130 - 140 Hp.





Ale to jeszcze nie koniec i ciąg dalszy nastąpibo mocy nigdy za wiele
Pozdrawiam
  
 
i niech moc bedzie z toba ksieciunio ,

daj , jakis opisik, szkoda że zdj,. takie malutkie, ale dam sobie rade
a koszty???, dales rade pomiescic , wszystko, bo ja sie ggubie w tych wsdzystkich wezykach od gazu,
wiecej teraz nie napisze,
bo uciekam na najbardzierj zwałowy,serial komediowy, ostatnich lat
kepskich )))))
pozdr
  
 
Pomieścić to wszystko nie było łatwo (cięcie pasa przedniego, troszkę brzegi chłodnicy) ale się udało i jestem zadowolony A co do kosztów to nie były wielkie bo robiłem wszystko sam (siedzę w tym na codzień). Więcej było główkowania jak to upchać. Na konkretne pytania chętnie odpowiem i zapraszam do mojego warsztatu http://www.fiestaklubpolska.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=28
Pozdro
  
 
Witam!
Gratuluje pomysłu i wykonania. Bardzo ładnie to wyglada i pewnie tak sie sprawuje.
A pytanie mam co do filtra powietrza.
CZy to jest filtr K&N i jaki model? (jeśli nie to jaki producent i model)
Bo kiedys chciałem kupic taki stożek, ale na stronie producenta do wrsji GT były tylko wkładki.
JAk to sie sprawuje, dzwiek, moc?
CZy trrzeba cos przerabiac i kombinować?
Auto niedostaje zadużo powietrza?

Pozdrawiam Remik
  
 
GRATULUJE !!
To mam nadzieje ze jak dojdzie do skutku jakieś spotkanko w małopolsce lub na ślasku to nas też odwiedzisz - fajnei by było jak by 3sportówki przyjechały naraz do nas
Pozdrawiam.
Misio
  
 
Cytat:
2006-09-21 17:38:20, lord81 pisze:
A pytanie mam co do filtra powietrza. CZy to jest filtr K&N i jaki model? (jeśli nie to jaki producent i model) . JAk to sie sprawuje, dzwiek, moc? CZy trrzeba cos przerabiac i kombinować? Auto niedostaje zadużo powietrza?



To nie jest filtr K&N. Nazwy firmy nie pamiętam. Polecam stożki Pipercros'a. A co do mocy to po zamontowaniu samego stożka nie ma co liczyć na jakieś rewelacyjne osiągi a dźwięk owszem miły dla ucha (zwłaszcza w połączeniu z blow off'em . Co do przeróbek to trzeba filtrowi dostarczyc jak najwięcej zimnego powietrza i odizolować od komory silnika żeby nie ssał ciepłego (czego u mnie jeszcze nie ma).
Pozdrawiam

  
 
Dzieki za odpowiedz.
Chyba sie skusze na podobne modyfikacje przy okazji robiena silnika bo zaczoł brac olej.
Pozdrwiam
  
 
Witam!
I juz jest stożek pipercross'a. Doman1001 dzieki za podpowiedz co do wyboru, jestem z niego zadowolony. Efekt jest taki że od 2 dni niesłucham radia w aucie. Silnik pieknie brzmi. Model stożka to PIPERCROSS TUC7005. Polecam go jak najbardziej.

Doman1001 mam do ciebie pytanie co do osłoniecia filtra przed łapaniem ciepłego powetrza. Jak myślisz czy jest to u mnie konieczne?
Filtr jest duży i ma alumnniowe wykonczenie które chroni go w duzym stopniu od strony silnika, z drugiej strony jest akumulator a z trzeciej nadkole. Co sądzisz po zdejciach?





Idąc dalej z modyfikacjami chciałbym wiedziec jak założyc blow off'a. Co gdzie i jak. I czy zwykły uzytkownik scoupe taki jak ja poradzi sobie z założniem tego bez oddawania auta w rece specjalisty?
Pozdrawiam