Misterny projekt - OBR Niestachów :) - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Fajny projekt
  
 
Cytat:
2006-09-27 13:58:28, lord81 pisze:
Doman1001 mam do ciebie pytanie co do osłoniecia filtra przed łapaniem ciepłego powetrza. Jak myślisz czy jest to u mnie konieczne? Filtr jest duży i ma alumnniowe wykonczenie które chroni go w duzym stopniu od strony silnika, z drugiej strony jest akumulator a z trzeciej nadkole. Co sądzisz po zdejciach?
Idąc dalej z modyfikacjami chciałbym wiedziec jak założyc blow off'a. Co gdzie i jak. I czy zwykły uzytkownik scoupe taki jak ja poradzi sobie z założniem tego bez oddawania auta w rece specjalisty? Pozdrawiam



Witam!!!
Cieszę się że mogłem być pomocny .
Co do osłonięcia filtra od komory silnika to jest to jak najbardziej wskazane. Ja jeszcze tego nie zrobiłem bo jakoś nie mogę się do tego zabrać i brak mi koncepcji. Jak coś wymyślisz to chętnie skorzystam
A blow off'a zainstalować jest łatwo i trudno jednocześnie. W Twoim przypadku trzeba wlot zaworu "podpiąć" poprzez kruciec do rury łączącej turbinę z przepustnicą a cienki wężyk podciśnieniowy np do wężyka od mapsensora (chyba tak to się pisze). Po prostu tniemy wężyk wstawiamy trójnik i rukę od zaworu. Acha jeszcze jedno. Blow off musi być koniecznie dwutłoczkowy bo przy jednotłoczkowym przepływka głupieje bo ma błędne odczyty i auto na wolnych po prostu gaśnie.
I to tyle. Trochę dłubaniny i pięknie pssssssyczy
Pozdro
  
 
Yyyyy ... Doman a jak rozwiązałeś kwestie blow-offa przy LPG ?? Którą masz generację LPG ?? Bo jeżeli masz mikser, to czy brzez Blowa nie ucieka przypadkiem powietrze z gazem ?? Pytam bo też taką kwestię muszę rozwiązać.
  
 
Cytat:
2006-09-29 10:24:07, MobiaS pisze:
Yyyyy ... Doman a jak rozwiązałeś kwestie blow-offa przy LPG ?? Którą masz generację LPG ?? Bo jeżeli masz mikser, to czy brzez Blowa nie ucieka przypadkiem powietrze z gazem ?? Pytam bo też taką kwestię muszę rozwiązać.



Blow off jest odpowiednio daleko od miksera i nic sie nie dzieje. A instalację mam zwykłą najzwyklejszą (nie wiem która to generacja bo się na tym nie znam ale pewno pierwsza
  
 
Witam!
Odnosnie tego:
Cytat:
Blow off musi być koniecznie dwutłoczkowy bo przy jednotłoczkowym przepływka głupieje bo ma błędne odczyty i auto na wolnych po prostu gaśnie.



Czy na pewno musi byc 2 a nie 1 tłoczkowy?
Mechanik z którym rozmawiałem na temat założenia zaworu powiedział coś mniej wiecej takiego odnosnie twojej wypowiedzi:
Cytat:
Nie chce mi się wierzyć, że samochód gaśnie na niskich obrotach z powodu zaworu jednotłoczkowego. Podejrzewam jakąś nie szczelność i turbo gubi ciśnienie (silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza).


Wypowiedz sie prosze. Bo sprawe blow-off'a chce miec juz za soba a niewiem jaki kupic.

P.S.Mam zmienic mechanika?

Pozdrawiam Remik
  
 
Witam!!!
Na 100 % dwutłoczkowy (testowałem jednotłoczkowy). Blow off przy silniku z przepływomierzem musi być zamknięty na wolnych obrotach a zawór jednotłoczkowy na wolnych jest otwarty i wtedy przepływka dostaje błędne informacje i silnik po prostu gaśnie. A jeżeli Twój mechanik twierdzi inaczej to znaczy, że instalację turbo widział dwa razy w życiu z czego raz na zdjęciu . Także proponuję założyć zawór dwutłoczkowy i zmienić mechanika
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: doman1001 dnia 2006-10-13 08:13:48 ]
  
 
co do przepływki i blow offa , sie nie wypowiadam, bo sie na tyle nie znam
ale kazdy dobry mechanik, powinien , od razu
zasugerowac dwutloczkowy,
po pierwsze jest lepszy,ma lepsze parametry
po drugie najlepsze firmy ktore sie ty m zajmują , chyba jusz nie maja w ofercie jednotłoczkowych???
po trzecie jak sobie czytam i rozmawiam z innymi to zawsze zakladaja zawor dwutłoczkowy,
czy przy przeplywce, zawsze musi byc zawór 2 tłoczkowy?

donan do ciebie pewnie to widziales ale moze i nie ?
taka oslona,

moto.allegro.pl/item131942724_termiczna_oslona_filtra_stozkowego_express_s_s.html

i zapomniałem dodac że bardzo ladnie to wygląda na zywca,
a jakbys sobie pokrył tym samym lakierem co dolot,
to mialbys gucio-malina


[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-10-14 16:26:24 ]
  
 
Witam!
Co do osłon termicznych to ja równiez znalazłem takie w toptuner.pl
Jest tam kilka rozmiarów tych osłon.

P.S. Zmieniam mechanika.
Pozdrawiam REMIK
  
 
U mnie nadszedł czas na zmiany ponieważ moja T15 się kończy(podleczę na chwilkę) przyszedł czas na większą turbosprężarkę . T25 wedzie bez problemu . Już jest plan-projekt teraz tylko wprowadzić w życie i mooooocy przybywaj .
Co do osłon to się zastanowię bo niezbyt drogie a sądząc po fotkach to wykonanie niezłe. Ale jeszcze spróbuję sam coś zmontować (zawsze to przyjemniej niż kupić gotowca ).
A z przepływką i blow off'em jest tak jak mówię (potwierdzają to moje własne testy).
Pozdrawiam DOMAN1001


[ wiadomość edytowana przez: doman1001 dnia 2006-10-14 19:54:19 ]
  
 
Witam!
Doman idąc twoimi śladami, myślę ze niedługo dołączę
do posiadaczy Scoupe GT z intercoolerem.
Takowy już zakupiłem montaż w środę.
Jak ci się sprawuje zawór ?
Bo to chyba Properfekt?
Słyszałem różne opinie o nim i pozytywne i negatywne.
Słychać go dobrze, działa tak jak powienien.
Bo zastanawiam się nad Properfektem a SUN.
Cena podobna. Co o tym myslisz?
Pozdrawiam Remik
  
 
Witam!!!
Zawór owszem Properfect. Moje zdanie jest takie, że ten zawór nie jest wart swojej ceny a poza tym musiałem z nim powalczyć trochę zanim zaczął działać poprawnie. Teraz już jest ok ale trochę nerwów mnie to kosztowało. Wady zaworów z Properfect biorą się stąd, że ten człowiek co je robi nie sprawdza ich w aucie bo żadnego turbo nie ma więc nie może to działać poprawnie. Ale po kilkudniowej walce ze sprężynami doszedłem do ładu i robi przyjemnie pssss . Jeżeli mogę coś doradzić to po założeniu IC szykuj się raczej na zmianę turbiny bo ta seryjna nie wyrabia i straaaaaszna turbodziura się robi.
Powodzenia i pozdrawiam
  
 
Dzięki za informacje.
Więc blow-off chyba będzie The SUN.
A co do turbiny to rozmowy już miałem we Wrocławiu
(turbojulita), coś będziemy kombinować.
Będę pisał o postępach.
Pozdrawiam
  
 
DOman pochwalisz sie jakims czasem na 400m ?
  
 
Jak na razie ET 15,75 ale pracuje nad mocą więc będzie lepiej
  
 
No to szczere gratulacje, bo to juz ladny czas a tak przekornie to juz mozesz powoli ustawiac sie z szybkimi civami wolnossacymi 1.5
  
 
dawno mnie nie było
doman
dlaczego robi sie taka duza turbodziura jak piszesz??
chodzi o to ze turbinka, nie daje takiego przeplywu powietrza??
a jakie masz cisnienie ustawione??
na naszej seryjnej moze wystarczy zwiekszyc cisnienie tym bardziej jak mowisze ze masz na wykonczeniu ,
no bo zawsze jest ta opcja ze zwieksza sie pojemnosc w ukladzie rurY masz chyba na 2,5 albo cos koło tego
a co do zaworka, to moze lepszym rozwiazaniem
byloby zakupienie jakiegos używanego, nawet sciagniecie go ze stanow, z jakiegos mitsu nismo czy innego

co do hondy, podejzewam że juz nawet staje i łyka
w samochodzie uturbionym mozna naprawde szybko widocznie zmienic parametry samochodu(moc moment)

niedawno miałem okazje jezdzic subaru justy, (taki stary swift)
naped 4x4
turbina z nismo skya blow off tez,
intercooler micro ciete na pól
mocy z hamowni jeszce nie ma ale lata
nie moge podac danych konkretnych bo samochod bedzie jezdzil w przyszłym sezonie na 1/4

wiecie co najwazniejsza jest masa i dobre przeniesienie napedu

doman jeszce pytanie, nie wsydz sie powiedz co dokladnie robiles przy swoim, mapy paliwowe, wałki, jakie wtryski, jaka pompe
jakie sprzeglo, i moje pytanie czy w sc gt mamy puste tłoki
tzn silnik jest odpręzony na tłokach,
milego czytania
pzdr


[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-11-26 19:01:14 ]
  
 
Cytat:
2006-11-26 18:20:20, gt115pssss pisze:
doman dlaczego robi sie taka duza turbodziura jak piszesz?? chodzi o to ze turbinka, nie daje takiego przeplywu powietrza?? a jakie masz cisnienie ustawione??
doman jeszce pytanie, nie wsydz sie powiedz co dokladnie robiles przy swoim, mapy paliwowe, wałki, jakie wtryski, jaka pompe jakie sprzeglo, i moje pytanie czy w sc gt mamy puste tłoki tzn silnik jest odpręzony na tłokach, milego czytania pzdr [ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-11-26 19:01:14 ]



Turbodziura (u mnie przynajmniej) robi się z powodu dużej pojemności układu dolotowego a T15 po prostu nie daje rady tego napełnić. Zestaw był z rozmysłem przygotowany po T20-T25.
Co do ciśnienia na którym jeżdżę to fabryczne 0,6 bara a do wyścigu podkręcam do 1,2. Najwięcej nadmuchałem 1,5 bara ale strach przed eksplozją hyhyhyhy.
Tutaj może cię zaskoczę ale mój Hultaj jeździ i ściga się tylko na gazie a wałki i reszta to seria .
A silnik odprężony jest na tłokach. Czyżbyś kombinował podłożenie z N/A?? Bardzo dobry pomysł też o tym myślałem ale na razie staram się jak najwięcej wycisnąć z seryjnego silnika.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-11-30 20:29:01, doman1001 pisze:
Turbodziura (u mnie przynajmniej) robi się z powodu dużej pojemności układu dolotowego a T15 po prostu nie daje rady tego napełnić. Zestaw był z rozmysłem przygotowany po T20-T25. Co do ciśnienia na którym jeżdżę to fabryczne 0,6 bara a do wyścigu podkręcam do 1,2. Najwięcej nadmuchałem 1,5 bara ale strach przed eksplozją hyhyhyhy. Tutaj może cię zaskoczę ale mój Hultaj jeździ i ściga się tylko na gazie a wałki i reszta to seria . A silnik odprężony jest na tłokach. Czyżbyś kombinował podłożenie z N/A?? Bardzo dobry pomysł też o tym myślałem ale na razie staram się jak najwięcej wycisnąć z seryjnego silnika. Pozdrawiam


tak myslalem , ze to pewnie od wielkosci dolotu,
co do tłokow, myslisz ze te w N/A dluzej wytrzymaja??dadza sie wiecej napompowac? bo za brdzo nie wiem o co chodzi
ja raczej myślalem, nad tym ze jesli okazałoby sie że mój silnik to kibel bo sciagnieciu glowicy, na podmianke silnika N/A wziecie całego ustrojstwa zwiazanego z turbinka czyli kolektorki, wezyki, kabelki dolot, komp, i wlasnie wsadzenie tłokow z gt, bo czym odpręzę silnik, na uszcelce metalowej ?????
kombinacji jest masa tylko kasa
  
 
Cytat:
2006-11-30 20:29:01, doman1001 pisze:
Turbodziura (u mnie przynajmniej) robi się z powodu dużej pojemności układu dolotowego a T15 po prostu nie daje rady tego napełnić. Zestaw był z rozmysłem przygotowany po T20-T25.


Dziura w mocy robi sie przez cala mase roznych rzeczy. Nie tylko przez pojemnosc ukladu co jest chyba najmniej istotne. Ciekawy wybor t20 lub (???) t25 .
  
 
Cytat:
2006-12-01 12:15:20, antonescu pisze:
Dziura w mocy robi sie przez cala mase roznych rzeczy. Nie tylko przez pojemnosc ukladu co jest chyba najmniej istotne. Ciekawy wybor t20 lub (???) t25 .


no nie wiem, jesli, on ma wszyzstko seryjne to moze byc to własnie
poprzez zwiekszenie pojemnosci ukladu, ma spory intercooler,i ten dolot, tez,
ewentualnie wtryski daj za malo paliwa, ale mysle ze w inny sposob by sie to objawiało, tu chodzi o powietrez ktorego jest za duzo
ps.. ostatnio na forum widze ze najbardziej udziela sie grupa posiadaczy scoupe ,ciekawe biorac pod uwage fakt ze jest nas najmniej, aczkolwiek wiem że tak jak w moim przypadku te wizyty potrafia byc nieregularne, chcialbym to zmienic wkrótce