Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2006-12-02 01:33:18
ja nie doradzam ja proponnuje bo wiem co bedzie napisałem to 2 posty temu' :: :: ja proponuje smt 6, lub jakiegos stand alona zreszta on wie co robi , to go musi spotak tak jak wtryski i pompa paliwoa [ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-12-02 03:11:30 ] |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2006-12-03 17:56:42 trzeba ciąć metal i krzesać iskry zgadzam sie, tylko jesli sie ma gdzie to robic i troche praktyki no i dwie prawe nie lewe rasie cholerka jakos cąly czas nie moge sie przestawic na ta opcje ze ty jezdzisz i scigasz sie na gazie jesli to sie nie skonczy na t20 /25 to chyba nie bedzie mialo wiekszego sensu?????podnoszenie kompresji, bo pózniej nie beda to az tak straszne roznice w mocy......jest w tym troche racji??????? |
lord81 HF MEMBER HYUNDAI SCOUPE Świdnica | 2006-12-07 21:33:08 Witam!
I stało się po 4 dniach dłubaniny dobiegło troche koni do stada, jest juz intercooler oraz blow-off. Auto-szatan na prostej. Osiągi poprawiły sie znacznie. Zawór elegancko psyka. NIedługo dołacze jakies fotki, ale nie jest tak ładnie jak u domana. Pozostaje regeneracja turbo, ale to juz niebawem. Pozdrawiam |
doman1001 HF MEMBER Hyundai sCoupe GT Kielce | 2006-12-08 08:11:17 Cieszy mnie to. Gratuluję. Konieczna relacja foto |
kimsi_3 HF MEMBER Hyundai GK FZ Coupe ... Świdnica | 2006-12-08 10:13:46 czesc, przeczytalam co tu piszecie i zastanawia mnie ta oslona filtra stozkowego.... kupilam do swojego dziada teraz uklad dolotowy z filtrem stozkowym.... nie wiedzialam,ze jest cos takiego jak ta oslona filtru. jakie to spelnia zadanie, czy konieczny jest jej montaz? nie chce popelnic jakiegos bledu przy montazu, kazdy mi mowi,ze po zamontowaniu polepsza sie osiagi, silnik bedzie lepiej pracowal. czy to prawda? |
MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2006-12-08 11:21:01 Osłona jest, o ile się nie mylę, po to aby ograniczyć zasysanie przez filtr ciepłego powietrza. |
Przemcio-n HF MEMBER Hyundai S-Coupe GT Płock | 2006-12-08 16:37:34 Witam wszystkich i na wstępie gratuluje domanowi i lordiemu.
Chyle czoła zawsze dla wszystkich co z głową dłubią przy swoich bryczkach i co najważniejsze z efektem A odnośnie filtrów stożkowych to jak ktoś ma zamiar bawić się w montaż to przed zakupem niech zwróci uwagę na przepustowość szczególnie przy turbince. I co najważniejsze dbać o czystość filtra. Wiem to po sobie. Ja pierwszy filtr jaki założyłem do swojego gt był z tych średniej wielkości i jak sie okazało pózniej dawał sobie rade jak był czysty. Jak sie trochę zakurzył to to zaczynał mi brać olej więcej niż normalnie. Dziwne?? Otóż nie uświadomił mi to gość który regenerował mi turbinę. Otóż w momencie jazdy na maksa z powodu braku wystarczającego przepływu powietrza przez filtr turbina musiała sobie skądś powietrze zciągnąć, i najprostszym sposobem było zassanie sobie dodatkowego powietrza z odmy silnika. Po prostu tak jak odkurzacz zasysał mi powietrze z olejem. Na początku mu nie uwierzyłem ale przy montażu turbiny zauważyłem zarzyganą odmę i rurę zasilania powietrza do turbiny. Teraz mam zawsze czysty duży bębenek i nie kopci i nie bieże mi tylko kapinke oleju A poza tym też myślałem żeby coś pokombinować z moim hultajkiem ale najpierw musi znowu zacząć jeździć normalnie. P.S. Wszystkich znawców S-coupe i nie tylko chętnych pomóc koledze zapraszam do wątku "HUMORY S-COUPE POMOCY !!!" |
lord81 HF MEMBER HYUNDAI SCOUPE Świdnica | 2006-12-16 00:03:01 |
lord81 HF MEMBER HYUNDAI SCOUPE Świdnica | 2006-12-27 16:12:56 Hey!
Jutro ważny dzień dla mojego autka. Jesteśmy umówieni na regeneracje i modyfikacje turbinki. Po powrocie zdam relacje na forum jak to wyszło technicznie i portfelu. Pozdro |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-12-27 16:49:12
Z tego cow iem to storzek zadużo nie da sam z siebie, szczególnie przy naszych filtrach które są notabene stożkami przynajmniej w latach 90-tych. Stożek moze sie przyczynić raczej spadku mocy szczególnie na niższych obrotach, nawet czasem wolne obroty sa tródne do ustawienia oraz daje znacznie ładniejszy dźwięk. Stożek podobno daje dobre efekty przy Turbo co jest dla mnie logicznie bo zmniejsza opory zassania powietrza - przy silnikach niedoładowanych raczje to tuning akustyczno-optyczny. Wspominana osłona to jak MacTB napisał - osłona zeby do filtra jak naj mniej dostawało sie ciepłego powietrza. Pozdrawiam. Misio |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2006-12-27 23:35:52 Jak sie trochę zakurzył to to zaczynał mi brać olej więcej niż normalnie. Dziwne?? Otóż nie uświadomił mi to gość który regenerował mi turbinę. Otóż w momencie jazdy na maksa z powodu braku wystarczającego przepływu powietrza przez filtr turbina musiała sobie skądś powietrze zciągnąć, i najprostszym sposobem było zassanie sobie dodatkowego powietrza z odmy silnika. Po prostu tak jak odkurzacz zasysał mi powietrze z olejem. Na początku mu nie uwierzyłem ale przy montażu turbiny zauważyłem zarzyganą odmę i rurę zasilania powietrza do turbiny.
[/quote] troche off topic sie zrobi wiec ja swoje 3 grosze tez dorzuce ciekawe co sie dzieje jak ktos ma przepywke walniet, czy tez tak jest?? druga opcja lord szkoda ze nie ma opisu, interesuje mnie jka ty poleciles z rurami , bo ze zdj. nie wynika jasno jakie ruru dobraes, (kurcze widze, ze dolozenie intercoolera , nie jest wcale takie trudne, najgorsze to chyba sciaganie wszystkiego jest zderzaki lampy i inne pierdy)czy ty w jakis sposob przestawiaes chodnice, bo doman widac ze tak i pas jeszcze no i z ta turbinka jestem ciekaw jak to wyjdzie wez nie zqapomnij sie wypytac o wiecej mozliwosci chocby ze wzgledu czysto informacyjnego dla mnie czekamy [ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-12-28 14:54:49 ] |
doman1001 HF MEMBER Hyundai sCoupe GT Kielce | 2006-12-28 08:10:26 Rozmiar orurowania zależy od jego przeznaczenia. Ja mam rury 2,5" i duży IC bo szykuję sie do większej turbosprężarki. Ale do naszej T15 wskazane są mniejsze. A żeby to upchać musiałem przerobić pas przedni i chłodzenie wspomy (no i rozbebeszyć cały przód).
Pozdro |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2006-12-28 14:58:34 no wasnie taki jak u ciebie, to mi sie taki podoba, pozatym najklepsze miejsce piekny akurat tam jest wlot
m a taki may z drugiej strony bez problemu upcham tylko ze nie bedzie to tez wygladac zaspecjalnie raz a dwa, ze pewnie wiekszy slimak tez pewnie z czasem??a moze nawet od razu, bo jak to bedzie zajechane , to w sumie najlepiej to by wyszo nawet z $$$ |
lord81 HF MEMBER HYUNDAI SCOUPE Świdnica | 2007-01-02 16:08:40 Witam!
Krótkie opowiadanko na temat regeneracji mojego turbo. A wiec czas jaki spędziłem to 6 godzin w warsztacie. Mogłem auto zostawić i iść do zoo we Wrocławiu, lecz wolałem bacznie się przyglądać na ręce mechaników. I tak od początku miałem dwie turbiny jedna przy silniku druga w bagażniku. Demontażem turbiny zajął się jeden pracownik a drugi rozbierał tę z bagażnika. Z tych dwóch miały być wybrane najlepsze części i i zamontowany zestaw do regeneracji. Na szczęście w jednej z turbin wirnik był w bardzo przyzwoitym stanie wiec koszta regeneracji nie podniosły się. Wszystkie żeliwne elementy oraz kolektor i śmigła zostały dokładnie wypiaskowane. Bród z zewnątrz i nagar w środku znikną. I elementy turbiny były już gotowe do złożenia. Teraz mieliśmy zając się modyfikacją turbiny miało być większe śmigło i podtoczone koło kompresji. Ale i tu się rozczarowałem i T15 okazało się lipą.Kilkanaście wiatraków cały sztab ludzi przymierzały żaden nie pasował do łożyska i jedno głośnie stwierdzili, że jest to jedyny GARRETT którego nie można zmodyfikować. To było dla mnie najważniejsze w tej regeneracji. PO krótkiej chwili ciszy. zaczęto składac turbinę. Wszystkie śruby łączące i szpilki w bloku zostały przegwintowane. Wirnik wyważony i wszytko sprawdzone na przyrządach. Wyglądało wszytko bardzo ładnie i sprawnie zamontowane. Fachowcy radzili jak obchodzić się z turbo tj. - po odpaleniu zimnego silnika odczekać chwilkę - nie gasić silnika odrazu po zatrzymaniu moment oczekac - po regeneracji przez ok 200 km nie przekraczać 3000tyś /obr/min Po regeneracji wymieniłem olej, turbo się dotarło i jest lepiej bo nie kopci i przyspieszenie lepsze. Moja rada jeśli ktoś chce regenerować turbo zaopatrzyć sie należy w uszczelkę kolektora wydechu. Moja była przepalona a nawet we Wrocławiu w w 6 sklepach tylko na zamówienie. demontaż+montaż+1rok gwarancji+kawa+herbata(hehe)= 750zł Koleś powiedział że każdy przypadek jest indywidualny dlatego ceny mogą sie wahać. JA jestem zadowolony. Polecam. Maja tez swoje aukcje na allegro. Mała sesyjka telefonem. Życzę niskich krawężników i gumowych drzew w nowym roku. Pozdrawiam Remik Tak wychodzą u mnie rury od IC: Po zdjęciu turbo: Turbo po 175 tyś. km: Po piaskowaniu i złożeniu: Czyściutkie śmigiełko: Po regeneracji już na aucie: |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2007-01-11 17:01:10 lord
a niemyslales o tym zeby od razu wsadzic cos wiekszego od garretta i rozliczyc sie z nimi tym co miales, czy oni rozkrecaja wszystkie nawet drobne elementy?? czy piaskowanie bylo na rozkreconych elementach (tych mniejszych). kolektor turbina itd, czy na skreconych, dwa czy miales metalowa uszczelke pomiedzy kolektorem wydech a flansza od turbosprezarki?? doman na jakiej zasadzie dziala u ciebie short shifter? mialem sie jeszcze o cos ciebie spytac ale wylecialo mi .... |
lord81 HF MEMBER HYUNDAI SCOUPE Świdnica | 2007-01-11 18:19:31 Myślałem nad większą t25, ale na razie to przyszłość.
Teraz planuje wygląd auta troszkę poprawić. Turbina była kompletnie rozkręcona w drobny mak i każdy nawet (oprócz wirnika) najmniejszy element był piaskowany z osobna. Uszczelki żadnej tam niemiałem, pytałem o nią czy powinna być to powiedzieli że nie bo tam jest wszystko spasowane na szczelność. O short shifterze również chętnie sie więcej dowiem. Bo juz coś cie przymierzałem ale nie mogłem nic sensownego wymyślić. Pozdraiwm |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2007-01-11 19:13:59
nie wiem czy powiedzieli prawde czy nie ale ja mam taka uszczelke, a doszczelnili ci moze silikonem??? w sumie to nie jest takie wazne jak planowanie glowicy w silniku gdzie musi byc komprecha i tyle prostu chcialem wiedziec, bo ostatnio zauwazam jakies malutkie roznice w osprzecie silnika i wyposazeniu doman przypomnialo mi sie dlaczego ty masz taka szeroka uszczelka laczaca tylna a boczna szybe z prawej strony ?? |
lord81 HF MEMBER HYUNDAI SCOUPE Świdnica | 2007-01-11 19:18:30 Nic nie silikonowali.
Ja również mam te szerokie listwy. |