Misterny projekt - OBR Niestachów :) - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jezeli jest wszystko seryjne to elektronika rowniez. Musza byc inaczej sterowane wtryski, "szybciej" reagujacy kat zaplonu, maf sensor zastapiony innym (map) lub w ogole wywalony. Czyli trzeba wywalic stare ecu i wsadzic cos zrobionego pod konkretny uklad. Dalej mechanika. Myslisz ze skrzynia i reszta przeniesienia napedu wytrzyma? . Zreszta nie ma co wkladac wiekszej turbiny jezeli ma sie problemy z wyciagnieciem maxa ze starej, wieksza turbina to wieksze problemy.

joke: userzy scoupe siedza na forum bo malo jezdrza poniewaz ich fury ciagle stoja w warsztacie.
  
 
Cytat:
2006-12-01 13:43:38, antonescu pisze:
Jezeli jest wszystko seryjne to elektronika rowniez. Musza byc inaczej sterowane wtryski, "szybciej" reagujacy kat zaplonu, maf sensor zastapiony innym (map) lub w ogole wywalony. Czyli trzeba wywalic stare ecu i wsadzic cos zrobionego pod konkretny uklad. Dalej mechanika. Myslisz ze skrzynia i reszta przeniesienia napedu wytrzyma? . Zreszta nie ma co wkladac wiekszej turbiny jezeli ma sie problemy z wyciagnieciem maxa ze starej, wieksza turbina to wieksze problemy. joke: userzy scoupe siedza na forum bo malo jezdrza poniewaz ich fury ciagle stoja w warsztacie.


ja nie doradzam ja proponnuje bo wiem co bedzie napisałem to 2 posty temu'
:: :: ja proponuje smt 6, lub jakiegos stand alona
zreszta on wie co robi , to go musi spotak tak jak wtryski i pompa paliwoa

[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-12-02 03:11:30 ]
  
 
Cytat:
2006-12-01 10:34:21, gt115pssss pisze:
co do tłokow, myslisz ze te w N/A dluzej wytrzymaja??dadza sie wiecej napompowac? bo za brdzo nie wiem o co chodzi



Tłoki od N/A w naszym silniku tylko w jednym celu . Zwiększenie stopnia sprężania. W seryjnym GT jest o ile dobrze pamiętam 7,5 bara a to jest strasznie mało (zwiększenie żywotności silnika). Silnik w N/A ma stopień sprężenia chyba ok 10 więc po lekkim splanowaniu tłoków (trzeba zastanowić się ile zdjąć) chciałem uzyskać jakieś 8,5 bara

antonescu czemu cię tak zaskoczył mój wybór Turbiny?? Za mała?? hyhyhyhy

Koledzy czytajcie dokładnie co piszę bo się nie dogadamy Powtarzam jeszcze raz mój Hyundai jeździ zawsze na gazie (Pb 95 tylko do odpalenia) więc wszystko na razie jest seryjne tylko odpowiednio wyregulowany gazik (żeby odpowiednio dużo lał) i poszli z boksu

A co do osiągów to myślę że już maxa wydusiłem z naszej T15 i czas podłubać nad czymś mocniejszym. A jak skrzynia nie wytrzyma próby mocy to się ją wymnieni Niestety "jest wojna są straty". Trzeba działać a nie gdybać i teoretyzować. Jak sie chce mieć wyniki i frajdę trzeba ciąć metal i krzesać iskry
  
 

trzeba ciąć metal i krzesać iskry
zgadzam sie, tylko jesli sie ma gdzie to robic i troche praktyki
no i dwie prawe nie lewe rasie

cholerka jakos cąly czas nie moge sie przestawic na ta opcje ze ty jezdzisz i scigasz sie na gazie

jesli to sie nie skonczy na t20 /25 to chyba nie bedzie mialo wiekszego sensu?????podnoszenie kompresji, bo pózniej nie beda to az tak straszne roznice w mocy......jest w tym troche racji???????

  
 
Witam!
I stało się po 4 dniach dłubaniny dobiegło troche koni do stada, jest juz
intercooler oraz blow-off.
Auto-szatan na prostej.
Osiągi poprawiły sie znacznie.
Zawór elegancko psyka.
NIedługo dołacze jakies fotki, ale nie jest tak ładnie jak u domana.
Pozostaje regeneracja turbo, ale to juz niebawem.
Pozdrawiam
  
 
Cieszy mnie to. Gratuluję. Konieczna relacja foto
  
 
czesc, przeczytalam co tu piszecie i zastanawia mnie ta oslona filtra stozkowego.... kupilam do swojego dziada teraz uklad dolotowy z filtrem stozkowym.... nie wiedzialam,ze jest cos takiego jak ta oslona filtru. jakie to spelnia zadanie, czy konieczny jest jej montaz? nie chce popelnic jakiegos bledu przy montazu, kazdy mi mowi,ze po zamontowaniu polepsza sie osiagi, silnik bedzie lepiej pracowal. czy to prawda?
  
 
Osłona jest, o ile się nie mylę, po to aby ograniczyć zasysanie przez filtr ciepłego powietrza.
  
 
Witam wszystkich i na wstępie gratuluje domanowi i lordiemu.

Chyle czoła zawsze dla wszystkich co z głową dłubią przy swoich bryczkach i co najważniejsze z efektem

A odnośnie filtrów stożkowych to jak ktoś ma zamiar bawić się w montaż to przed zakupem niech zwróci uwagę na przepustowość szczególnie przy turbince.

I co najważniejsze dbać o czystość filtra. Wiem to po sobie. Ja pierwszy filtr jaki założyłem do swojego gt był z tych średniej wielkości i jak sie okazało pózniej dawał sobie rade jak był czysty. Jak sie trochę zakurzył to to zaczynał mi brać olej więcej niż normalnie.

Dziwne??
Otóż nie uświadomił mi to gość który regenerował mi turbinę. Otóż w momencie jazdy na maksa z powodu braku wystarczającego przepływu powietrza przez filtr turbina musiała sobie skądś powietrze zciągnąć, i najprostszym sposobem było zassanie sobie dodatkowego powietrza z odmy silnika. Po prostu tak jak odkurzacz zasysał mi powietrze z olejem.
Na początku mu nie uwierzyłem ale przy montażu turbiny zauważyłem zarzyganą odmę i rurę zasilania powietrza do turbiny.
Teraz mam zawsze czysty duży bębenek i nie kopci i nie bieże mi tylko kapinke oleju

A poza tym też myślałem żeby coś pokombinować z moim hultajkiem ale najpierw musi znowu zacząć jeździć normalnie.

P.S. Wszystkich znawców S-coupe i nie tylko chętnych pomóc koledze zapraszam do wątku "HUMORY S-COUPE POMOCY !!!"
  
 
Witam!
Tak jak obiecałem mała sesja foto,
mojej cieżkiej ale za to przyjemnej pracy.
Sorki za jakos, to tylko telefon.
Pozdrówki














  
 
Hey!
Jutro ważny dzień dla mojego autka.
Jesteśmy umówieni na regeneracje i modyfikacje turbinki.
Po powrocie zdam relacje na forum jak to wyszło
technicznie i portfelu.
Pozdro
  
 
Cytat:
kazdy mi mowi,ze po zamontowaniu polepsza sie osiagi, silnik bedzie lepiej pracowal. czy to prawda?



Z tego cow iem to storzek zadużo nie da sam z siebie, szczególnie przy naszych filtrach które są notabene stożkami przynajmniej w latach 90-tych.
Stożek moze sie przyczynić raczej spadku mocy szczególnie na niższych obrotach, nawet czasem wolne obroty sa tródne do ustawienia oraz daje znacznie ładniejszy dźwięk.

Stożek podobno daje dobre efekty przy Turbo co jest dla mnie logicznie bo zmniejsza opory zassania powietrza - przy silnikach niedoładowanych raczje to tuning akustyczno-optyczny.

Wspominana osłona to jak MacTB napisał - osłona zeby do filtra jak naj mniej dostawało sie ciepłego powietrza.

Pozdrawiam.
Misio
  
 
Jak sie trochę zakurzył to to zaczynał mi brać olej więcej niż normalnie. Dziwne?? Otóż nie uświadomił mi to gość który regenerował mi turbinę. Otóż w momencie jazdy na maksa z powodu braku wystarczającego przepływu powietrza przez filtr turbina musiała sobie skądś powietrze zciągnąć, i najprostszym sposobem było zassanie sobie dodatkowego powietrza z odmy silnika. Po prostu tak jak odkurzacz zasysał mi powietrze z olejem. Na początku mu nie uwierzyłem ale przy montażu turbiny zauważyłem zarzyganą odmę i rurę zasilania powietrza do turbiny.
[/quote]
troche off topic sie zrobi wiec ja swoje 3 grosze tez dorzuce
ciekawe co sie dzieje jak ktos ma przepywke walniet, czy tez tak jest??
druga opcja lord szkoda ze nie ma opisu, interesuje mnie jka ty poleciles z rurami , bo ze zdj. nie wynika jasno
jakie ruru dobraes, (kurcze widze, ze dolozenie intercoolera , nie jest wcale takie trudne, najgorsze to chyba sciaganie wszystkiego jest zderzaki lampy i inne pierdy)czy ty w jakis sposob przestawiaes chodnice, bo doman widac ze tak i pas jeszcze
no i z ta turbinka jestem ciekaw jak to wyjdzie wez nie zqapomnij sie wypytac o wiecej mozliwosci chocby ze wzgledu czysto informacyjnego dla mnie
czekamy

[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-12-28 14:54:49 ]
  
 
Rozmiar orurowania zależy od jego przeznaczenia. Ja mam rury 2,5" i duży IC bo szykuję sie do większej turbosprężarki. Ale do naszej T15 wskazane są mniejsze. A żeby to upchać musiałem przerobić pas przedni i chłodzenie wspomy (no i rozbebeszyć cały przód).
Pozdro
  
 
no wasnie taki jak u ciebie, to mi sie taki podoba, pozatym najklepsze miejsce piekny akurat tam jest wlot
m a taki may z drugiej strony bez problemu upcham tylko ze nie bedzie to tez wygladac zaspecjalnie raz a dwa, ze pewnie wiekszy slimak tez pewnie z czasem??a moze nawet od razu, bo jak to bedzie zajechane , to w sumie najlepiej to by wyszo nawet z $$$
  
 
Witam!
Krótkie opowiadanko na temat regeneracji mojego turbo.
A wiec czas jaki spędziłem to 6 godzin w warsztacie.
Mogłem auto zostawić i iść do zoo we Wrocławiu, lecz wolałem bacznie się przyglądać na ręce mechaników. I tak od początku miałem dwie turbiny jedna przy silniku druga w bagażniku. Demontażem turbiny zajął się jeden pracownik a drugi rozbierał tę z bagażnika. Z tych dwóch miały być wybrane najlepsze części i i zamontowany zestaw do regeneracji. Na szczęście w jednej z turbin wirnik był w bardzo przyzwoitym stanie wiec koszta regeneracji nie podniosły się. Wszystkie żeliwne elementy oraz kolektor i śmigła zostały dokładnie wypiaskowane. Bród z zewnątrz i nagar w środku znikną. I elementy turbiny były już gotowe do złożenia. Teraz mieliśmy zając się modyfikacją turbiny miało być większe śmigło i podtoczone koło kompresji. Ale i tu się rozczarowałem i T15 okazało się lipą.Kilkanaście wiatraków cały sztab ludzi przymierzały żaden nie pasował do łożyska i jedno głośnie stwierdzili, że jest to jedyny GARRETT którego nie można zmodyfikować. To było dla mnie najważniejsze w tej regeneracji. PO krótkiej chwili ciszy. zaczęto składac turbinę. Wszystkie śruby łączące i szpilki w bloku zostały przegwintowane. Wirnik wyważony i wszytko sprawdzone na przyrządach. Wyglądało wszytko bardzo ładnie i sprawnie zamontowane. Fachowcy radzili jak obchodzić się z turbo tj.
- po odpaleniu zimnego silnika odczekać chwilkę
- nie gasić silnika odrazu po zatrzymaniu moment oczekac
- po regeneracji przez ok 200 km nie przekraczać 3000tyś /obr/min
Po regeneracji wymieniłem olej, turbo się dotarło i jest lepiej bo nie kopci i przyspieszenie lepsze.
Moja rada jeśli ktoś chce regenerować turbo zaopatrzyć sie należy w uszczelkę kolektora wydechu. Moja była przepalona a nawet we Wrocławiu w w 6 sklepach tylko na zamówienie.

demontaż+montaż+1rok gwarancji+kawa+herbata(hehe)= 750zł
Koleś powiedział że każdy przypadek jest indywidualny dlatego ceny mogą sie wahać. JA jestem zadowolony. Polecam.
Maja tez swoje aukcje na allegro.

Mała sesyjka telefonem.
Życzę niskich krawężników i gumowych drzew w nowym roku.
Pozdrawiam Remik

Tak wychodzą u mnie rury od IC:


Po zdjęciu turbo:


Turbo po 175 tyś. km:



Po piaskowaniu i złożeniu:



Czyściutkie śmigiełko:


Po regeneracji już na aucie:
  
 
lord
a niemyslales o tym zeby od razu wsadzic cos wiekszego od garretta i rozliczyc sie z nimi tym co miales,
czy oni rozkrecaja wszystkie nawet drobne elementy??
czy piaskowanie bylo na rozkreconych elementach (tych mniejszych). kolektor turbina itd, czy na skreconych, dwa czy miales metalowa uszczelke pomiedzy kolektorem wydech a flansza od turbosprezarki??

doman na jakiej zasadzie dziala u ciebie short shifter?
mialem sie jeszcze o cos ciebie spytac ale wylecialo mi ....
  
 
Myślałem nad większą t25, ale na razie to przyszłość.
Teraz planuje wygląd auta troszkę poprawić.
Turbina była kompletnie rozkręcona w drobny mak i każdy nawet (oprócz wirnika) najmniejszy element był piaskowany z osobna.
Uszczelki żadnej tam niemiałem, pytałem o nią czy powinna być
to powiedzieli że nie bo tam jest wszystko spasowane na szczelność.

O short shifterze również chętnie sie więcej dowiem.
Bo juz coś cie przymierzałem ale nie mogłem nic sensownego wymyślić.

Pozdraiwm

  
 
Cytat:
2007-01-11 18:19:31, lord81 pisze:
Myślałem nad większą t25, ale na razie to przyszłość. Teraz planuje wygląd auta troszkę poprawić. Turbina była kompletnie rozkręcona w drobny mak i każdy nawet (oprócz wirnika) najmniejszy element był piaskowany z osobna. Uszczelki żadnej tam niemiałem, pytałem o nią czy powinna być to powiedzieli że nie bo tam jest wszystko spasowane na szczelność. O short shifterze również chętnie sie więcej dowiem. Bo juz coś cie przymierzałem ale nie mogłem nic sensownego wymyślić. Pozdraiwm


nie wiem czy powiedzieli prawde czy nie
ale ja mam taka uszczelke, a doszczelnili ci moze silikonem???
w sumie to nie jest takie wazne jak planowanie glowicy w silniku gdzie musi byc komprecha i tyle

prostu chcialem wiedziec, bo ostatnio zauwazam jakies malutkie roznice w osprzecie silnika i wyposazeniu

doman przypomnialo mi sie dlaczego ty masz taka szeroka uszczelka laczaca tylna a boczna szybe z prawej strony ??
  
 
Nic nie silikonowali.
Ja również mam te szerokie listwy.