Tabliczka znamionowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o podpowiedź. Czy samochód zarejstrowany jako składak powinien ją posiadać czy nie? Chodzi mi o borewicza rok 87. Oglądałem takiego ostatnio i zauważyłem że nie posiada tabliczki znamionowej. Zapytałem właściciela i on powiedział że to składak. Więc jak to jest naprawdę?
  
 
ja mam borewicza '87 składaka i tabliczkę posiadam
  
 
Cześć!Mam pytankie.
Jak wyglądają tabliczki znamionowe w Lanosach Daewoo, a jak w FSO? Czy w Lanosach Daewoo są tabliczki Daewoo-FSO czy Daewoo Corp. Korea Coś Tam? Czy lanosy wyprodukowane jeszcze za Daewoo FSO mają numer silnika zaczynający się od SUP - tak jak w Poldkach, jaki numer mają Lanosy FSO? Jeśli możecie wrzucajcie fotki.
  
 
W związku z tym, że ten temat cieszy się wielkim wzięciem , mam jeszcze jedno pytanie - pod jaką marką sprzedają polskie Lanos na Ukrainie? ZAZ,Daewoo, czy FSO?
  
 
"Polski"i lanos na Ukrainie jest oferowany jako DAEWOO.
Uktaiński - Lanos 150 jako ZAZ

Pełna oferta
  
 
Właśnie nie jestem tego do końca pewien, bo, zjednej strony, na stronie ukraińskiego dealera ZAZ są dwa Lanosy - jeden z oznaczeniem FSO, drugi z oznaczeniem GM. A na stronie ZAZ Lanos jest wymieniany jako Daewoo. Napisze do FSO to powinno się wyjaśnić.
  
 
Cytat:
2005-09-24 05:48:49, LeszekTe pisze:
"Polski"i lanos na Ukrainie jest oferowany jako DAEWOO. Uktaiński - Lanos 150 jako ZAZ Pełna oferta


a czym sie rozni daewoo lanos i daewoo sens?
  
 
Cytat:
2005-09-24 13:23:15, Focus pisze:
a czym sie rozni daewoo lanos i daewoo sens?



Jeden jest czerwony, drugi srebrny
  
 
Roznią sie silnikami. FSO w wiekszosci eksportuje na Ukrainę Lanosy bez silników ( produkowanych z resztą w Rumuni). Ukraincy montują w nich własne silniki i tak powstaje Sens.


[ wiadomość edytowana przez: goldrs dnia 2005-09-24 13:51:01 ]
  
 
Cytat:
2005-09-24 13:50:23, goldrs pisze:
Ukraincy montują w nich własne silniki i tak powstaje Sens. [ wiadomość edytowana przez: goldrs dnia 2005-09-24 13:51:01 ]



Ja bym to nazwał "Bezsens" Ładniej brzmi, nazwa dłuższa i bardziej oddająca to, co oferuje taki samochód
  
 
Cytat:
2005-09-24 13:50:23, goldrs pisze:
Roznią sie silnikami. FSO w wiekszosci eksportuje na Ukrainę Lanosy bez silników ( produkowanych z resztą w Rumuni). Ukraincy montują w nich własne silniki i tak powstaje Sens. [ wiadomość edytowana przez: goldrs dnia 2005-09-24 13:51:01 ]

lol szkoda ze jeszcze nie maja silnikow od tavrii
  
 
Numery nadwozi samochodow Daewoo (na tabliczce znamionowej i nadwoziu) wyprodukowanych w FSO maja poczatek SUP.
Jezeli DU wyprodukowano w Korei to ma poczatek KLA (wyjatek Tico). Jezeli takie Daewoo wyprodukowane w Korei zostalo zmontowane (skrecone do kupy) w FSO to ma dodatkowa tabliczke znamionowa z informacja, ze "samochod zostal zmontowany w Daewoo-FSO". Praktycznie zdecydowana wiekszosc DU z koreanskim numerem nadwozia jezdzacych w Polsce ma taka dodatkowa tabliczke.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
JAK POWSTAJE DAEWOO SENS
  
 
Czyli FSO, tak de fcto dostarcza tylko Ukraińcom częsć Lanosa, oni tam pakują swój silnik z Tavrii (o ile dobrze zrozumiałem) i kółka i nazywają to Sens? A u nas się mówi o eksporcie "samochodów" na Ukrainę?Faktycznie bezSens.
  
 
Cytat:
2005-09-25 16:59:53, MolibdenFSO pisze:
Czyli FSO, tak de fcto dostarcza tylko Ukraińcom częsć Lanosa, oni tam pakują swój silnik z Tavrii (o ile dobrze zrozumiałem) i kółka i nazywają to Sens? A u nas się mówi o eksporcie "samochodów" na Ukrainę?Faktycznie bezSens.


Dlaczego bezsens? Sprzedajemy prawie kompletne auto, bez kół i silnika, czyli sporo jednak na tym zarabiamy - ostatnio przecież FSO jest już na plusie, tzn ma zysk. To jest zresztą całkiem z głową pomyślane. Silnik to najbardziej skomplikowana część auta. Ukraińcy montują silnik, na którym tamtejsze serwisy już się znają - nie muszą szkolić personelu, dostosowywać oprzyrządowania itd. Osiągi takie auto ma mniej więcej jak Poldek - na tamte drogi i tak lepsze niepotrzebne. Ciekawostka - można kupić wersję napędzaną LPG. Tu macie parametry techniczne auta: O TU - przydaje się znajomość języków zaprzyjaźnionych.
  
 
Cytat:
2005-09-25 16:59:53, MolibdenFSO pisze:
Czyli FSO, tak de fcto dostarcza tylko Ukraińcom częsć Lanosa, oni tam pakują swój silnik z Tavrii (o ile dobrze zrozumiałem) i kółka i nazywają to Sens? A u nas się mówi o eksporcie "samochodów" na Ukrainę?Faktycznie bezSens.


Jak wspominałem , silniki w polskich Lanosach pochodzą z Rumunii.To co zalezy nam na silnikach ?, nie musumy dbac o eksport Rumunskich zakładów Daewoo. U nas w kraju praktycznie produkuje wszystko to co eksportują na Ukraine. Moce produkcyjne są więc wykozystane.
  
 
W podobno ok. 50% Lanosow wysylanych do UA sa silniki, wiec spokojnie. Zreszta, kto byl 2 lata temu w FSO to widzial te proporcje na tasmie montazowej.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Faktycznie to, co robi teraz FSO jest mało oryginalne i rozwojowe. ale nei zapominajmy, że dzieki temy fabryka jeszcze istnieje i ma się coraz lepiej. Taki export to jedyne logiczne wyjście z sytuacji jaka była jeszcze jakiś czas temu A z silnikami to też się nie dziwię. zgadzam się z tym co napisali przedmówcy
Przecież gdy Polonezy były u nas w sprzedaży to niestety mało kto kupował wersję Rover - z uwagi na cenę.
  
 
Jasne, macie racje, dobrze,że wysyłają te auta i w ogóle istnieją. ALe jak wygląda tabliczka znamionowa w obecnie produkowanych Lanosach, i w tych, które miały numer silnika SUP... jeszcze za czasów Daewoo-FSO?
Ciekawe co teraz będą produkować na Żeraniu, T-150? I pod jaką marką? Myśle,że FSO zostawią chociaż w Polsce, i że firma też będzie się nazywała FSO.


[ wiadomość edytowana przez: MolibdenFSO dnia 2005-09-26 18:19:05 ]
  
 
Cytat:
2005-09-24 10:44:08, MolibdenFSO pisze:
Właśnie nie jestem tego do końca pewien, bo, zjednej strony, na stronie ukraińskiego dealera ZAZ są dwa Lanosy - jeden z oznaczeniem FSO, drugi z oznaczeniem GM. A na stronie ZAZ Lanos jest wymieniany jako Daewoo. Napisze do FSO to powinno się wyjaśnić.


No, i w FSO potwierdzili,że nasze Lanosy idą tam jako Sens, a "znaczek" dają ukraińcy.