Dziwne odgłosy. [126p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko:
otoż przy wcisnieciu pedalu gazu do konca (na 2, 3 , 4) slychac tak jakby zawory , pomimo tego ze byly wyregulowane, ile zajmuje wyjecie calej klawiatury? i jak sie do tego zabrac? a jesli to nie zawory to co to moze byc, stukowe raczej odpada.
aha ile kosztuje naprawa tego?
pomozcie.
  
 
Klucz 13 odkręcamy pokrywe dwie nakrętki.potem mamy klawiature.kołem pasowym ruszasz az sie zamką zawory w 1 komorze np od ciebie i atakujesz szczelinomierzemluz powinien byc 0,20 dla ssącego 0,25 dla wydechu .Potem jeszcze jeden obrót pasowego i atak na drugie zawory (tylko uważaj na spęzyny bo mogą wystrzelić i będzie nieciekawie ).Jeżeli nie to zobacz czy pokrywy zaworów nie masz wygiętej
  
 
Cytat:
2003-04-05 14:40:52, Darallye pisze:
Klucz 13 odkręcamy pokrywe dwie nakrętki.potem mamy klawiature.kołem pasowym ruszasz az sie zamką zawory w 1 komorze np od ciebie i atakujesz szczelinomierzemluz powinien byc 0,20 dla ssącego 0,25 dla wydechu .Potem jeszcze jeden obrót pasowego i atak na drugie zawory (tylko uważaj na spęzyny bo mogą wystrzelić i będzie nieciekawie ).Jeżeli nie to zobacz czy pokrywy zaworów nie masz wygiętej


ktore sa ssace a ktore wydechowe?? patrzac od klapy , bo ja nie ustawialem zaworow tylko znajomy (i chyba to spieprzyl ) mozliwe ze ten dzwiek jest przez to ze jeden zawor jest luzny? i jak to naprawic??
  
 
Cytat:
2003-04-05 15:18:34, seba126 pisze:
Cytat:
2003-04-05 14:40:52, Darallye pisze:
Klucz 13 odkręcamy pokrywe dwie nakrętki.potem mamy klawiature.kołem pasowym ruszasz az sie zamką zawory w 1 komorze np od ciebie i atakujesz szczelinomierzemluz powinien byc 0,20 dla ssącego 0,25 dla wydechu .Potem jeszcze jeden obrót pasowego i atak na drugie zawory (tylko uważaj na spęzyny bo mogą wystrzelić i będzie nieciekawie ).Jeżeli nie to zobacz czy pokrywy zaworów nie masz wygiętej


ktore sa ssace a ktore wydechowe?? patrzac od klapy , bo ja nie ustawialem zaworow tylko znajomy (i chyba to spieprzyl ) mozliwe ze ten dzwiek jest przez to ze jeden zawor jest luzny? i jak to naprawic??


ssące to te wewnętrzne a wydechowe analogicznie to te zewnętrzne... (W S S W)
Przyjemnej pracy!


[ wiadomość edytowana przez: Lunatic dnia 2003-04-05 15:26:56 ]
  
 
Wiem, ze kotlet stary jak swiat, ale tematow o dziwnych odglosach jest cala masa, niestety w zadnym znalezionym nie ma tego czego szukam

Otoz zaobserwowalem, tzn uslyszalem, jakis dziwny dzwiek z okolic zaworow, bez pokrywy jest w miare slyszalny, takie jakby ocieranie czegos o cos (przy kreceniu kolem pasowym, w ktoryms momencie pojawia sie dzwiek takiego jakby skrzypienia basowego, ocierania czegos o cos ciezko powiedziec). Slychac to mniej wiecej z okolic chyba popychaczy ale glowy nie dam.

Po zalozeniu pokrywy dzwiek jest o wiele glosniejszy, cholera wie czy rezonuje czy cos jeszcze dodatkowo ociera o pokrywe?

Co to moze byc za ustrojstwo?

Pozdro
Lapek walczacy z zaworami
  
 
chyba wiem o co ci chodzi....ale musialbym uslyszec. to normalka jesli to ten dzwiek o ktory mi chodzi
  
 
w moim bolcu tez cos stuka, zawory wyregulowane, silnik seryjny zadnych przeróbek, Najbardziej slychac to na wolnych obrotach, i wtedy kiedy silnik jest zimny, jak przejade kilka km to powiedzmy ze przestaje to byc slyszalne. Mimo ze zawory są wyregulowane to jak poruszam jednym kolankiem to wydaje duzo glosniejszy dwiek kiedy dotyka zaworu niż pozostałe, moze to on ??..tlumacze to sobie tak ze jak silnik jest zimny to pod pokrywą zaworów niema jeszcze oleju dopiero po przejechaniu kilku km olej zaczyna tłumić te uderzenia. Niemam pojęcia moze sie myle i jest to cos innego. Pozdrawiam
  
 
Gdy koniki [kolanka] są wyklepane, mają dołki i szczelinomierz płytkowy się nie sprawdza. Luzy będą za duże. Lepszy byłby szczelinomierz pręcikowy. Jeszcze lepiej byłoby wymienić koniki.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2005-11-27 18:55:18, darrrrek pisze:
w moim bolcu tez cos stuka, zawory wyregulowane, silnik seryjny zadnych przeróbek, Najbardziej slychac to na wolnych obrotach, i wtedy kiedy silnik jest zimny, jak przejade kilka km to powiedzmy ze przestaje to byc slyszalne. Mimo ze zawory są wyregulowane to jak poruszam jednym kolankiem to wydaje duzo glosniejszy dwiek kiedy dotyka zaworu niż pozostałe, moze to on ??..tlumacze to sobie tak ze jak silnik jest zimny to pod pokrywą zaworów niema jeszcze oleju dopiero po przejechaniu kilku km olej zaczyna tłumić te uderzenia. Niemam pojęcia moze sie myle i jest to cos innego. Pozdrawiam



Coś innego - różnice temperatur W silniku malucha są początkowo bardzo duże - głowica jest gorąca, popychacze zimne itd, przez to niektóre części szybciej rozszerzają sie pod wpływem temperatury. Kiedy cały silnik rozgrzeje się równo wszystkie wymiary wracają do normy. U siebie np. kiedyś po ok 1 km jazdy stwierdziłem na zaworach wydechowych luz 0,5mm! Po kilku minutach wrócił do normy.