Prosba do klubowiczy z autem z hakiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktos z klubowiczy nie przycholował by mi do krakowa przyczepki z escortem miejsce spoczynku tego wraka to kudowa zdrój a miejsce docelowe kraków
najlepiej żeby to był ktos z okolicy sosnowca albo krakowa
pozdr
  
 
Dodałbym jeszcze, że ten ktoś powinien mieć auto w dieslu (bo benzynki szkoda na taki ciężar) i prawko B + E. Także wymaganie sporawe.
  
 
zeby prowadzić samochód z przyczpką nie trzeba miec c+e
pierwsze słysze
wiem tyle ze całk masa nie moze przekraczać 3,5 tony a ciągnięta przyczepa z towarem masy samochodu
włąśnie ile waży es combi??

przyczepke moge załątwić bo to koszt 70zł za 24/h
  
 
no chyba zeby ktos sie podjoł holowania:
bo samochodzik ma uszk silnik ale oc i przeglad jeszcze są
  
 
przyczepa czytaj laweta takowa wymaga juz prawak na przyczepki chyba E o ile sie nie mylę
  
 
Cytat:
2006-02-26 13:11:22, lukas_s pisze:
przyczepa czytaj laweta takowa wymaga juz prawak na przyczepki chyba E o ile sie nie mylę



Nie mylisz się. Pozatym escort jest przystosowany do ciągięcia pryczepy o masie całkowitej nie przkraczającej 1150 kg jeśli jest z hamulcem i 450 kg bez hamulca.


[ wiadomość edytowana przez: Snale dnia 2006-02-26 13:20:23 ]
  
 
dokładnie na lawete trzeba miec kat B + E ( kat E oznacza że można prowadzić pojazd z kat B łącznie z przyczepą), a laweta to przecież nie jest zwykła przyczepka samochodowa.........
  
 
Ja znam kolesia który ciąga lawetą z niemiec auta do kraju oplem monzą 3.0s, jak mu sie spytałem czy może ciagnac tym samochodem, bo przeciez zawsze bylo tak ze pojazd ciagnacy musi miec wieksza mase niz to co ciagnie za soba, a on mi na to że liczy się jaki ma wpisany uciag w dowodzie, i tym sposobem kuzaj sciaga z zagranicy auta oplem omega kombi
  
 
Kat. E uprawnia do ciągnięcia przyczepy 2 osiowej jaką niewątpliwie jest laweta Poza tym tak jak piszecie może być problem z masą całkowitą takiego zestawu bo escort jest zbyt "lekki"

Generalnie polecam poszukać kogoś z większym autem i uprawnieniami.



[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2006-02-26 13:31:28 ]
  
 
jest kilka warunkow ktore musza byc spelnione
1. Przyczepa z ladunkiem nie moze byc ciezsza od samochodu ciagnacego
2. samochod musi miec w dowodzie dopuszczalna m.c. przyczepy wieksza niz to co ciagnie
3. m.c. samochodu i przyczepy z ladunkiem nie moze przekraczac 3,5t (wyjatek-samochody majace swoja m.c. nawet 3,5t moga ciagnac jeszcze przyczepe lekka do 750kg, wiec wtedy na B mozna jechac zestawem 4,25t)
4. to co jest na przyczepie nie moze przekraczac jej ladownosci
  
 
wczesniej przepisy byly jasne, na B mozna tylko przyczepe lekka, a teraz sa inne i jest mozliwosc samochodem wlasnie typu Scorpio czy Mercedes ciagniecia malej lawety
Natomiast problem z masą dopuszczalną i rzeczywistą jest właśnie różnicą między prawkiem B a B+E. Otóż prawko B zawsze operuje pojęciem dopuszczalnej masy całkowitej. I nie ważne, że VW LT 35 czy Ducato, którym holujesz jest pusty - jesli ma DMC 3500 kg, to ciągnąć możesz tylko przyczepę lekka o DMC do 750 kg (n.b. w Polsce nigdy nie było przepisów dzielących przyczepy wg ilości osi, jak to np. jest we Włoszech). Aby więc na prawku B wlec lawetę, musisz mieć holownik o DMC rzędu 1800-2000 kg (Scorpio, Merc W124, Omega, itd.) i lawetę o DMC rzędu 1500-1700 kg (żeby się zmiesciło w 3.5 t). Natomiast prawko B+E mówi o masach rzeczywistych. I wtedy praktycznie nawet pustym LT55 albo Mercem 608 (masa własna plus kierowca rzędu 3500 kg) możesz wlec lawetę o masie rzeczywistej rzędu 3400 kg (np. bycza 3-osiowa laweta a na niej wydłużony Transit czy Ducato) i mogą Ci skoczyc.
  
 
mandaty i cała reszte biore na siebie
  
 
Cytat:
2006-02-26 18:30:31, asc pisze:
mandaty i cała reszte biore na siebie


punkty karne takze ??
  
 
jeśli będe prowadził to ofszem
  
 
zakombinujcie może inaczej, lawete(przyczepke) z osią wielokrotną(liczymy jak z jedną osią)do tego auto które bedzie cięższe o 1/4 masy ciągniętej i jakos wam pójdzie na prawku kat. C.
  
 
hyba nikt w klubie raczej nie posiada takiego
ale pomysł dobry
  
 
Hmmmm......... a ciekawe jakby sie mialy przepisy do takiego przypadku: mam forda expressa (escort furgon inaczej) ktory ma mase wlasna ok 1200ale........ ma 750 kg ładowności, co daje masę własna dopuszczalna ok 1900. Wiec mozna by zrobic tak ze ładujemy na skrzynie 750kg, zaczepiamy lawete (mysle ze laweta bedzie miala cos kolo 500-600kg) i możemy ciagnąć autko na lawecie do 1300 kg ?? dobrze mysle czy zle ?? co o tym sadzicie ?? a swoja droga to zwykly 1.8d mialby co robic wtedy szkoda tylko ze nie mam haka
  
 
ach tam gadacie wezcie poprostu linke i jedzcie jak jest ubezpieczony to cotam ? hamulce ma? swiatla tez
  
 
i cholowac 350km samochodzik na lodzie
przepisy w sumie mówia ze ma mieć 1 hamulec jak jest holowany na sztywno
a dwa jak na miękko czyli linke
no ale jak silnik nie działa to jest tylko pomocniczy bo cos tam jest napisane ze samochód musi mieć włącony silnik jeśli działanie hamulca jest uzależnione pracą silnika
czy glinaż sie nabierze??
  
 
Hamulce bedą Ci działac nawet na wyłączonym silniku, mnie holowali przez całą warszawę i nie zaciągałem ręcznego przy hamowaniu,. Fakt że trzeba nogą sie na pracować bo pedał to troszke twardy się robi bez wspomagania.

A tak wogóle to patrzecie na masy DMC tzn Dopuszczalna Masa Całkowit apojazdu, to odniej wylicza sie wszystkie prawa i zakazy.