Elektryka fiat125p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam klopocik,tylko dokladnie nie wiem o co chodzi.dzisiaj rano odpalil normalnie,zajechalem do kumpla lakiernika,zeby podyskutowc o malowaniu i gdy chcialem odjezdzac wygladalo to jakby padl akumulator,wszystko przygaslo,nie krecil jakby akumulator sie wczerpal,podladowalem go u kumpla przez 5 minut,wstawilem i odpalilem narmalnie,zajechalem do szkoly.ze szkoly ruszylem normalnie,zajechalem do sklepu tuningowego i znowu komedia-znowu nie krecil,wiec z kumplem odpalilem go na pych,dojechalem do domu,zaparkowale ,zgasilem silnik i chciale znowu odpalic-znowu lipa,wiec odpalilem go,sprawdzilem czy mam ladowanie,oczywiscie bylo-zdjemowalem raz jedna kleme ,raz druga, a silnik nadal pracowal-a kontrolka od ladowania sie swieci lekko,wcisne gaz mocniej-swieci sie jasniej
i teraz do was pytanie-co sie dzieje??
  
 
na poczatku jak chciales odpalic i Ci kontrolki przygasly to mozliwe ze to byl tylko zly styk slupkow olowiowycg z klemami jak wyciagnales i wsadzieles poprawiles polaczenie ... a ladowanie 5 min bylo dla picu :> ...
RAdze nigdy nie odlaczac klem od akumulatora bo mozesz spowodowac przepiecie ....
a z ladowaniem nie mam pojecia w sumie powinno byc odwrotnie jakby Ci diody padly ale zakaldamy ze sa OK :]
  
 
ludzie!!!pomocy!!!juz nie wiem co mam robic,a nie mam kasy zeby ciagac sie po mechanikach-ostatnio robilem uszczelke pod glowica z planowaniem jej oczywiscie,a teraz takie komedie sie jeszcze mi dzieja jeszcze troche i wykituje z nerwow
  
 
eh..ja mialem taki efekt całkiem niedawno, ze przy zaplaniu zwłaszcza jak samochod dlugo stał to poczatek pierwszego krecenia byl taki niemrawy strasznie wolno krecił ale, za nastepnymi razami bylo wszystko ok. Po wyczyszczeniu klem bylo wsio ok ale to chyba nie ta awaria co u ciebie
Wogole ze tak powiem elektryka sucks
  
 
To moga byc np. zuzyte szcztoki alternatora, lampka przy wyzszych obrotach swieci sie jasniej bo sila odsrodkowa silniej odpycha szczotki od pierscieni slizgowych wirnika. to tak na pierwszy ogien do sprawdzenia, a kolejno:
Zwarcie diod dodatnich
przerwanie obwodu miedzy regulatorem a alternatorem

A ladowanie to sprawdza sie voltomierzem a nie odlaczajac klemy!!!
Sprawdz napiecie akumulatora - ma byc przynajmniej 12V, teraz wlacz silnik - ma byc 14,2, teraz lekko przegazuj caly czas dokonujac pomiaru - napiecie nie powinno sie zbytnio zmieniac.
  
 
Wieczne problemy z silnikiem 1500 (rozrusznik alternator, pompa wody, wycieki itp.) spowodowały, że zakupiłem silnik od mirki i mam luzik.
  
 
dzisja odpalilem go z kumplem jakos,zapalal normalnie,ale jak np odpalalem na awaryjnych,znowu to samo,kntrolki przygasly i tyle,zajechalem do mechanika ,on nie mial czasu,ale juz nie odpalil juz na pyc.musialem dymac z buta do domu,pozniej poszedlem do kumpla,zapalil z linki.ale jak jest jakis pobor pradu,to od razu gasna kontrolki-co to jest??
  
 
A sprawdzales to o czym mowilismy? Czy nic nie robiles? Bo jak nic to akumulator moze juz byc slaby i nie dawacpradu nawet na iskre.
  
 
niestety nie sprawdzilem,bo nie mam miernika pradu,ale jutro wezme w domu podladuje akumulator i zobacze czy cos dalo
  
 
dzisiaj normalnie szok-przychodze do samochodu po akumulator,zeby go naladowac-ale na wszelki wypadek chciale sprobowac go odpalic-wczoraj wogole nie ciagnal-patrze a tu komedia-odpalil normalnie,na swiatlach odpalal i na wycieraczkach-szok.sasiad powiedz mi ze to byla woda w rozruszniku i to bylo powodem moich komedii-mam nadzieje ze juz wieej tak nie bedzie
  
 
podstawa to wypucować ołowiane słupki akumulatora i klemy na błysk, a nawet jeśli po tym nic się nie zmieni, to masz pewność, że przyczyną nie są klemy
  
 
Odświeżam, bo mam mały problem. Jak się zaczęły mrozy to mi auto przestało odpalać, wydawało się że to porostu stary akumulator i kupiłem nowy. Przez dwa tygodnie działał bez zarzutu aż wczoraj historia się powtórzyła, tak jakby nowy akumulator się rozładował!
Co to może być?
  
 
zacznij sprawdzenia ladowania,czy pasek naciagniety,czy regulator dobrze dziala.W zimie urzywasz nawewowmogrzewaia szyby,jezdzisz na swiatlach itp. moze poprostu za malo produ dostaje aku
  
 
posprawdzaj wszystkie masy i kable na rozruszniku.z reguly to on daje w dupe,bo sciaga prad z akumulatora,tzn.jakies zwarcia i takie tam inne duperele.a najprosciej bedzie jak podjedziesz do serwisu akumulatorow gdzie gosc ci sprawdzi miernikiem porzadnym jak sie zachowuje akumulator,jakie jest ladowanie i jaki ma prad pod obciazeniem.oni maja takie urzadzenia specjalne wiec nie powinno byc problemu
  
 
Ok, dzieki za rady