Alternator wyzionął ducha

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć.
Praktyka pokazuje, że kąpiele błotne nie służą alternatorom, szczególnie takim, którym brakuje pół roku do pełnoletności
"Ładowanie" mu się zrobiło na poziomie 12,8-13,2V powolutku dochodząc do 13,5V na podwyższonych obrotach. Akumulator sprawny, sprawdzony testerem obciążeniowym w zakładzie.
Alternator po minucie-dwóch pracy robi się tak gorący że nie można go dotknąć i lekko zalatuje spalenizną
Rozebrałem dziada, pomierzyłem i oto wyniki z uwzględnieniem błędu pomiaru taniego miernika:
Stojan - między poszczególnymi wyprowadzeniami uzwojeń każdy z każdym - 0om, między każdym wyprowadzeniem uzwojeń a obudową - 3-3,5om.
Wirnik: ok. 3,5-4om
Diody - mostek złożony z ośmiu diód zalakierowany, zasyfiony że ciężko dotrzeć do końcówek, nie mówiąc o próbie rozgryzienia schematu połączeń. Sześć diód od wewnętrznej końcówki w kierunku zacisku + mają ok. 0,5V, tylko dwie najbliższe zaciskowi plusowemu pokazują 0,99V tak, jakby prąd płynął gdzieś przez dwie naraz w szeregu. Cholera, nie pomierzyłem tych dwóch w drugą stronę
Nie wiem, jak pomierzyć działanie regulatora
I teraz klasyczne pytanie - co padło ? (oprócz tego że alternator )
Czy te dwie diody tak mają mieć, czy ta rezystancja stojana do obudowy jest prawidłowa ? Nie mam pojęcia jak to ma wyglądać w zdrowym ustrojstwie
Pozdro.
  
 
Mozesz sobie te pomiary wsadzic.
Diody sa po 3 laczone w mostki ..3 diody w kierunku zacisku plusa ,3 diody na mase jako zapora ,i czasem jeszcze 3 lub 2 na wzbudzenie.
Aby sie dowiedziec ktora z 3 diod w mostku nie przewodzi albo ma przebicie to bys musial je porozcinac,a potem polutowac,i o ile to rozcinanie by wytrzymaly ,to tego lutowania napewno juz nie.
Zwarcie na wirniku mozna sprawdzic przyzadem do sprawdzania wirnikow ktory posiada specjalistyczny warsztat napraw alternatorow i rozrusznikow.
Stojan sprawdza sie organoleptycznie-jak ma fragmenty gdzie lakier jest spekany,czarny wyzarzony,to sie wypala w piecu i lakieruje na nowo,a plyty diod i regler maja na bierzaco wiec nikt tego nie mierzy tylko przeklada jak cos nie gra,zreszta takie pomiary niczego nie odzwierciedlaja.
Tak w praktyce wyglada naprawa alternatorow.
Kluczowe w tym sa rabaty z jakimi zaklad kupuje czesci,a poniewaz bierze ich tonami wiec cena jest na tyle niska ze zarobia na marzy .Ty chcac kupic cokolwiek w detalu przeplacisz 2 razy.
Dlatego nie oplaca sie zagladac wogole tam do srodka
Chyba ze tylko skonczyly sie szczotki,ale jak szczotki sie koncza to i reszta dlugo nie pociagnie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2010-09-18 10:50:17, Bigelektron pisze:
Mozesz sobie te pomiary wsadzic.



Eee... napięcie w czasie pracy to chyba coś mówi ?

Diody sa po 3 laczone w mostki ..3 diody w kierunku zacisku plusa ,3 diody na mase jako zapora ,i czasem jeszcze 3 lub 2 na wzbudzenie. [/quote]

Standardowy prostownik 3 fazowy. Stojan jest w gwiazdę, to nie ma najmniejszego problemu z rozgryzieniem, ale właśnie zastanawiały mnie te dwie dodatkowe diody.

Cytat:
Aby sie dowiedziec ktora z 3 diod w mostku nie przewodzi albo ma przebicie to bys musial je porozcinac,a potem polutowac,i o ile to rozcinanie by wytrzymaly ,to tego lutowania napewno juz nie.



Lutowanie to może by i przeżyły, pytanie tylko jak szybko by się to rozsypało

Cytat:
[...]Stojan sprawdza sie organoleptycznie-jak ma fragmenty gdzie lakier jest spekany,czarny wyzarzony,to sie wypala w piecu i lakieruje na nowo,



Zastanawia mnie tylko to przejście na obudowę, bo wszędzie gdzie czytałem, to pisali że nie powinno być

Cytat:
[...]Dlatego nie oplaca sie zagladac wogole tam do srodka



Zaglądnąć zawsze się opłaca. Można zobaczyć co tam w środku siedzi
Naprawiać niekoniecznie. "Nowy" właśnie dzisiaj przyjechał i zaraz idę do garaży

Cytat:
Chyba ze tylko skonczyly sie szczotki,ale jak szczotki sie koncza to i reszta dlugo nie pociagnie.



Ten przeżył 1,5 kompletu szczotek przy oficjalnych 300tys. przebiegu.
Jednak rajdy po bezdrożach to nie to co alternatory lubią Do dzisiaj nie mogę domyć wygłuszenia maski
Pozdro.
  
 
Stojan - między poszczególnymi wyprowadzeniami uzwojeń każdy z każdym - 0om, między każdym wyprowadzeniem uzwojeń a obudową - 3-3,5om.
Jezeli z uzwojenia stojana na mase jest 3 ohm to ktoras dioda na plytce (-)
ma przebicie

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2010-09-18 23:11:20, Bigelektron pisze:
Jezeli z uzwojenia stojana na mase jest 3 ohm to ktoras dioda na plytce (-) ma przebicie



Czyli wychodzi na to, że mam przebicie na stojanie, bo mierzyłem wszystko zdemontowane kompletnie. Mostek, szczotki i regler były wypatroszone, a alternator rozpołowiony
Diody też mierzyłem zdemontowane więc nie może być mowy o połączeniu równoległym przez uzwojenie stojana
Aż tak źle ze mną nie jest, choć z miernictwa orłem nie byłem
Pozdro.
  
 
Cytat:
2010-09-19 00:02:25, Perzan pisze:
Czyli wychodzi na to, że mam przebicie na stojanie, bo mierzyłem wszystko zdemontowane kompletnie. Mostek, szczotki i regler były wypatroszone, a alternator rozpołowiony Diody też mierzyłem zdemontowane więc nie może być mowy o połączeniu równoległym przez uzwojenie stojana Aż tak źle ze mną nie jest, choć z miernictwa orłem nie byłem Pozdro.


Jezeli mierzyles sam stojan to tak.Skoro tak to stojan do pieca plus lakier i powinno byc ok regeneruja to dosc tanio.

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-09-19 02:12:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-09-19 02:15:22 ]
  
 
Cytat:
2010-09-19 02:10:22, Bigelektron pisze:
Jezeli mierzyles sam stojan to tak.Skoro tak to stojan do pieca plus lakier i powinno byc ok regeneruja to dosc tanio.



Nie będę się babrał "Nowy" już jest zamontowany i pięknie ładuje
Co ciekawe, bez obciążenia daje jakieś 14,1V a obciążony ok. 350W daje 14,45V Mowa oczywiście o złączu alternatora, bo na akumulatorze jest jakieś 0,2-0,3V mniej.
Pozdro.
  
 
Z innej beczki. Kolego Perzan wygłuszenie maski masz oryginalne czy robiłeś sam??
  
 
Cytat:
2010-09-19 20:55:29, Egiptos pisze:
Z innej beczki. Kolego Perzan wygłuszenie maski masz oryginalne czy robiłeś sam??



Oryginał z kopciucha
Pozdro.