Za duże kapcie, czy coś innego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Niecały tydzień temu kupiłem używaną Carinę 1,6 E z założonymi już kapciami 205/50/16.

W czasie jazdy na nierównym (pofalowana droga) czasami słyszę jakby coś obcierało. Czy to wina zbyt dużych kół? Czy może coś innego?

Zaznaczę, że przy zakrętach tego dźwięku nie ma.
  
 
mam 205/50/15 i nic takiego nie mam. no ale u ciebie jest 16... może do tego dochodzą klapnięte sprężyny i obcierki gotowe. spróbuj ją pobujać a druga osoba niech patrzy na koła
  
 
Zalezy jeszcze, jakie masz odsadzenie felgi. Mysle, ze opony ocieraja o wewnetrzny rant tylnych blotnikow. Katowka i 5mm zebrac (i zabezpieczyc antykorozyjnie, bo ruda nie spi)

Leszek
  
 
Jeśłi Nerka ma 205/50/15 to Ty powinienes mieć chyba 205/40/16 albo co najwyżej 205/45/16( nie pamiętam skoków przy zmianie rozmiaru). To może być istotna różnica
  
 
Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o samochody.

W sobotę jadę do znajomego na warsztat, to poproszę by sprawdził m.in. stan sprężyn.

pin555 co oznacza "odsadzenie felgi"?



15/16 INCH TIRE --- TIRES HEIGHT


205 50 15 --- 23.07

205 40 16 --- 22.46
205 45 16 --- 23.26
205 50 16 --- 24.07


Co do zmiany opon to na razie nie mam kasy - chcę wymienić rozrząd i nie wiem, co z jednym z amortyzatorów.


BTW: Jakie środki antrykorozyjne polecacie? Jak pielęgnować / dbać o samochód.
  
 
Odsadzenie felgi /ET / OFFSET jest odległością pomiędzy płaszczyzną symetrii felgi, a płaszczyzną powierzchni montażowej. Offset może być dodatni lub ujemny i jest specyficzny dla konkretnego modelu felgi a nie samochodu, jak rozstaw. Oznacza to, że różne felgi montowane do tego samego auta mogą mieć różne offsety.
  
 
Obecnie nie słyszę już żadnego ocierania w czasie jazdy - wymiana "odbojnika", czy jak to niektórzy również nazywają "bałwanka" chyba rozwiązała mój problem. Stary był mocno zużyty (prawie rozlatywał się w rękach).

  
 
Cytat:
2006-06-08 10:32:53, caveman pisze: