[126p] Problemy z zainstalowanie liczników z Fiata Regata

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich użytkowników.
Mój problem polega na kłopotach z zainstalowaniem w moim fiacie 126p liczników z fiata regata, nie mogę znaleźć nigdzie informacji na temat podłączenia obrotomierza tzn gdzie podpiąć + gdzie - a gdzie sygnał z cewki, chciałbym się także dowiedzieć jak przerobić ten obrotomierz na 2 cylindry, mam nadzieję że się da...

Proszę o wszelkie sugestie co do montażu tych liczników w maluszku.
z góry dzięki za wszelkie info
  
 


Fotki z bylej aukcji na allegro wiec niepytac mnie kto i naco tak zrobil
  
 
szczerze to właśnie chyba na tej aukcji kupiłem te liczniki a teraz potrzebuję pomocy aby je podłączyć w fiacie 126p bo za chiny ludowe nie mogę dojść jak podłączyć obrotek a nie chę go spalić.

Jeszcze pytanko: mianowicie skąd jest dopasowana ta szybka w tych licznikach na foto, ponieważ oryginalna maluchowska jest z dziurą na pokrętło od kilometrów dziennych?? a tutaj jest cała, ma ktoś jakieś pomysły??

[ wiadomość edytowana przez: pazi dnia 2006-06-13 12:56:27 ]
  
 
Jesli chodzi o szybke to jest to albo orginal z tych zegarow albo szybka z licznika CC bez dziennych km.A jesli błądze to najprawdpodobniej ktos sobie dorobił takowa z plexy(??)
Podlaczenie obrotka niepowinno sprawic Ci problemu,wkoncu bedziesz musial podpiac tylko 3 lub 4 kable. Masz fote swojego licznika od tyłu?Jak tak to zapodaj tutaj a sie cos wymysli.
  
 
fota liczników od tyłu jest ponieżej, ponieważ są to fotki z aukcji na której kupiłem ten licznik, no z tego co się domyślam to trzeba podłączyć 3 kabelki +,-, sygnał. Przypuszczam że do pierwszego złącza od lewej tylko nie wiem w jakiej kolejności.
  
 
a ja mam takie pytanie skoro kupiłes od tego gościa te liczniki to nie mogłeś sie go zapytac jak to podłączyc?
  
 
niestety liczniki kupiłem dosy dawno i wtedy nie myślałem że nie poradzę sobie z podpięciem obrotomierza, teraz już nie pamiętam nicku tego allegrowicza od którego kupiłem te liczniki także jest lipa.

Dla iekawskich w postępah prac właśnie dzisiaj udało mi się zamienić bebechy prędkościomierza na zwykłe od maluha aby nie było przekłamać, wystarczy teraz przeskalować tylko tarczę na prędkości maluchowskie, a co do tarczy to oczywiście będzie biała z podświetlaniem od spodu ponieważ oryginalne tarcze nie posiadaja podświetlenia od spodu (( ale wszystko da się zrobić. Probelm jest tylko z tym obrotkiem może ktoś z klubu fiata ritmo i regata pomoże.

Acha z tego o pamiętam to te liczniki jeździły w jakimś swapie także nie było potrzeby przerabiania obrotka na 2 cylindry niestety w maluchu taki problem istnieje

[ wiadomość edytowana przez: pazi dnia 2006-06-13 15:48:56 ]
  
 
Bez sensu jest przekładanie mechanizmu licznika, wszystkie starsze fiaty i łady maja przełożenie 1obr/1km wskazania są prawidłowe...
  
 
Bez sensu czy nie zostało to już zrobione po co mi licznik do 200 w maluchu??? a tak to bede miał normalnie do 140 jak w malaczu i spoko, roboty to nie zajeło dużo bo odkręcenie 2 i zakręcenie dwóch śrubek, cały mechanizm jest identycznych gabarytów jak w regaie i apsuował do oryginalnych otworów montażowych
  
 
lans że masz może inny motor pod maską, moim zdaniem to głupota wymieniać bebechy i przełożenie jest 1 obrót 1 metr, co do obrotka hmmm nie widać żadnych wyprowadzeń najlepiej dorwij schemat i po schemacie jedź i trafisz
  
 
a co wy się tak czepiacie tej podmiany miałem licznik to sobie podmieniłem i nie ma problemów, tarczę i tak musze zrobić nową także.... a nie potrzebuję żadnego druciastwa typu 200 na liczniku w maluchu, co do schematu podłączenie to raczej czegoś takiego nie ma szans znaleźć, także poszukuję kogoś kto miał doczynienia z fiatem regata lub może mi w jakis sposób pomóc w podłączeniu i przerobieniu tego obrotka, liczę na życzliwość bo temat się rozwija.
Pozdrawiam wszystkich miłośników motoryzacji
  
 
pazi ktoś taki genialny wymyślił książke serwisową samochodu....... albo internet....
  
 
tyle się już zeszukałem że masakra, może ktoś mi pomoże coś takiego znaleźć
  
 
panowie pomóżta
  
 
a tam obrotek nie jest podobny do tego z kanta sprawdz moze bebechy sa te same i ta sama przerobka podejdzie
  
 
No więc rozebrałem licznik zdjąłem tarczę obrotomierza oraz tasiemkę z płytki obrotomierza co ilustruje rysunek, na płytce znajdują się 3 konektory zaznaczone na rysunku:



Nie chcę próbować podpinać tego na chybił trafił bo nie chcę spalic tego obrotka a oto chyba nie trudno, pozatym widziałem shemat obrotka mk1 i mk2 czyli tych chyba montowanych dużym fiacie, niestety ten obrotomierz jest złożony na małym układzie salonym którego zadaniem jest przetwarzanie impulsów na napięcie z tego o się dowiedziałem na elektrodzie, przydał by się schemat tego obrotka od regaty to by można coś wydumać gdzie i co podłązyć oraz jak przerobić, myślę że przeróbka będzie podobna czyli podmiana kondensatora i kalibracja tylko trzeba wiedzieć najpierw jak to podłączyć i który podmienić, pytałem na forum fiata ritmo bo tam był hyba taki sam obrotomierz ale jest ono bardzo słabo odwiedzane i nic się nie dowiedziałem a wystarczy żeby ktoś kto ma takie liczniki mi jedną małą podpowiedź dał, albo żeby ktoś znalazł dokumentacę albo schemat ponieważ ja już nie wiem gdzie to szukać , pozdrawiam życzliwych i liczczę na pomoc