Klocki Hamulcowe - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wez idz do sklepu i popatrz na tarcze ze sredniej półki cenowej
bron boze wyzszej bo umrzesz na zawał
  
 
Cytat:
2009-03-30 09:37:53, pawel12356 pisze:
to ucz sie dalej widzisz chociaz jedna POPRAWNIE wykonczona krawedz? no chyba ze poprawnie to wykonczenie na "ostro" bez fazowania tarcze jak brzytwa przy montazu poprzecinasz paluchy

Hm...
Jestem technikiem obróbki skrawaniem i inżynierem budowy maszyn,
posiadam też nie małe doświadczenie zawodowe przy produkcji maszyn. Możesz mi wierzyć na słowo po tych zdjęciach nikt normalny nie określi Ci obróbka była wykonana prawidłowo.
  
 
Cytat:
2009-03-30 09:37:53, pawel12356 pisze:
to ucz sie dalej widzisz chociaz jedna POPRAWNIE wykonczona krawedz? no chyba ze poprawnie to wykonczenie na "ostro" bez fazowania tarcze jak brzytwa przy montazu poprzecinasz paluchy



no dobra fazowanie to jedno. mnie ciekawi gdzie tam jest źle dobrany i nierównomierny posuw

Pozdr.
  
 
po sladach obróbki
widac zmatowienia i ryski w nierównych odstepach
a powierzchnia miejscami swieci sie jak psu jajca-wada ze miejscami tylko
  
 
studiowałem historie

i dla mnie te tarcze to kpina nawiercana wiertarka
  
 
Cytat:
2009-03-30 10:21:24, pawel12356 pisze:
po sladach obróbki widac zmatowienia i ryski w nierównych odstepach a powierzchnia miejscami swieci sie jak psu jajca-wada ze miejscami tylko


Te ślady obróbki, to wyjście narzędzia (ściernicy).
Tego nie da się uniknąć.
By powierzchnia świeciła się jak psu jajca należało by wykonać jeszcze obróbkę polerowania, tylko jakoś nie widzę tu sensu...
  
 
taa nieda
fazowac sie tez nie da
ani pomalowac po ludzku

ps
po cnc jest konieczna ta sciernica?

zle mnie zrozumiałes z tym swieceniem

  
 
Cytat:
2009-03-30 11:36:46, pawel12356 pisze:
taa nieda fazowac sie tez nie da ani pomalowac po ludzku ps po cnc jest konieczna ta sciernica? zle mnie zrozumiałes z tym swieceniem

Drogi imienniku.
Nie brnij już dalej....
Wygląda to tak jak ja bym chciał komuś wytłumaczyć dlaczego ziemie przyłączone do Polski po II wojnie światowej nazywa się "ziemie odzyskane" a nie "ziemie zagrabione"

I z całym szacunkiem dla Twojej osoby, zanim zdecydujesz się na kolejny post, poczytaj trochu w fachowej literaturze na temat fazowania i chropowatości powierzchni, oczywiście można też trochu poczytać o obrabiarkach.

A wracając do hamulców.
Krzysiu, jak wrażenia?
Jaki koszt?
  
 
i co jak poczytam
to dojde do wniosku ze tarcze te sa wykonane znakomicie?

gdzie mam szukac takiej literatury?

po kims kto mieni sie fachowcem w dziedzinie spodziewałem sie bardziej merytorycznej wypowiedzi

dziekuje
i tak wiem swoje



  
 
Cytat:
2009-03-30 13:14:45, pawel12356 pisze:
dziekuje i tak wiem swoje



i tak juz pewnie zostanie najlepiej będzie skonczyc ten temat

Pozdr.
  
 
Cytat:
2009-03-30 21:31:18, robertkaluza pisze:
i tak juz pewnie zostanie najlepiej będzie skonczyc ten temat


UFFF....nareszcie jakiś konkretny wniosek bo już mi się niesmacznie robiło od czytania tych "kompleksów"

Krzychu!...dawaj jakieś wrażenia !

Pozdrawiam Panowie
  
 
najpierw o dodzie teraz o kompleksach

a pytałes sie mnie co widze w tych tarczach
napisałem i dosłownie NIKT nie podwazył moich argumentów
czytam tylko ze tak musi byc, ze wykonczenie niewazne i tym podobne bzdury

a jesli przyjmiemy ze tarcze sa odlewane w kilku zaledwie miejscach i jedynym własciwie rozsadnym kryterium jakosci tarcz jest precyzja obróbki to te sa dnem dna
  
 
widze ze temat zszedl troche na bok, tak wiec zadam pytanie bo nijak juz dowiedziec sie czegos, czy ten zestaw to plug & play ? czy trzeba te klocki szlifowac ? czy sa jakies inne ktore bez szlifowania wchodza?
ps: jak Krzychu z hamowaniem? czuc jakas wieksza roznice ?
  
 
Cytat:
2009-03-30 23:03:08, pawel12356 pisze:
najpierw o dodzie teraz o kompleksach a pytałes sie mnie co widze w tych tarczach napisałem i dosłownie NIKT nie podwazył moich argumentów .......
te sa dnem dna


NIKT ??

Ok Paweł ...skoro tak piszesz i to prawda, od dziś jesteś moim duchowym guru ...zarówno tym od Dody, kompleksów jak i dna den

(i tylko na wszelki wypadek nic nie wspomnę o obróbce skrawaniem)



P.S. wstrzymam się też od dalszych uwag w tym wątku ..dość żartów i zagrzewania - grzecznie poczekam na rzeczowe, praktyczne opinie Krzychucha ...a na to trzeba trochę kilometrów

Pozdrawiam
  
 
Witajcie Bracia i Siostry
Całość rzeczywiście jest prawie plug & play
Prawie, bo jak napisał Krzysiu Navi, trzeba wewnętrzne klocki spiłować o ok. 6-8 mm - nie wejdzie do końca
Minuta cięcia szlifierką kątową
Reszta pasuje jak ulał
Do wymiany oprócz lewarka i klucza do kół potrzebny jest dobry śrubokręt krzyżak i naprawdę porządne imbusy 7 (niespotykany praktycznie w zestawach) i 10
7 żeby odkręcić zacisk
10 żeby odkręcić mocowanie zacisku do piasty
Imbusy z Facomu dają radę

Koszty to 230 za komplet tarcz z dostawą do domu
a klocki to 120 na zamówienie w Norauto - jakaś promocja była -25% na Remsę

Wrażenia opisze za kilkanaście dni
W instrukcji montażu Mikody jest napisane (a raczej narysowane) żeby przez pierwsze 300km unikać gwałtownego hamowania


  
 
ok
i tak kazdy moze sam ocenic co mu sie podoba a co nie

tarcze to astra 2
klocki calibra let?
czy tez astra 2?

  
 
Cytat:
2009-04-01 23:23:50, pawel12356 pisze:
ok i tak kazdy moze sam ocenic co mu sie podoba a co nie tarcze to astra 2 klocki calibra let? czy tez astra 2?



Jak żeś taka cfana maruda to se sam poszukaj w/g numerków katalogowych
  
 
klocki-calibra 4x4 turbo
  
 
Właśnie w Mondeo jestem po wymianie klocków - w InterCarsie mieli dobrą cenę na BOSCH'a - 145 pln.
Wrażenia za jakiś czas, na razie jest cisza i skutecznie.