Podłączenie obrotka - pilna pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem co gdzie podłączyć, tylko nie wiem jak. Tzn gdzie mam podpiąć kabelek w cewce (mam bezrozdzielaczowy zapłon), oraz gdzie pod włącznik zapłonu (stacyjka), bo reszta to masa i bezpiecznik.
Niech mi ktos to łopatologicznie wytłumaczy...
  
 
ale właśnie pod stacyjkę to jest do bezpiecznika, prąd pójdzie dopiero jak przekręcisz kluczyk. masa, potem kabel do świateł i jeden do aparatu. bezrozdzielaczowy to taki co kable zapłonowe idą z cewki czy z aparatu?? jak z cewki, to podłączasz kabelek do tego kabelka, który łączy aparat z cewką
  
 
Cze!!
A więc przewodzik "impulsowy" podłączasz do aparatu zapłonowego do tej samej śrubeczki do której podłączony jest kondensatorek. Zasilanie (+) podłączyć do puszki bezpiecznikowej jeśli dobrze pamiętam to 2 od lewej (odłacza zasilanie po przekręceniu stacyjki). Natomiast podświetlenie podłączyć pod światła pozycyjne. Ja tak podłączyłem "lumela" i nie mam problemów.
Pozdrawaim i owocnej pracy.
  
 
ok, a jak to odpowiada kolorkom kabelków? Czarny to masa, niebieski pod włącznik świateł, czerwony plus? A czwarty kabelek?
  
 
no do aparatu!!
  
 
no dobra ale jaki to kolor? A te co podałem to dobrze wydedukowałem?
  
 
z tego co pamiętam, to ostatni jest biały. czarny i czerwony na pewno dobrze, niebieski światła, biały aparat - na 90 %
  
 
Jesli chcesz to ja mam zeskanowany schemat podłączenia i opis z pewnej madrej ksiazki. Jesli chcesz to wysle Ci mailem, bo nie wiem jak tu zdjecia wrzucic.
  
 
Kostek bardzo prosze - wyślij mcqueen1@wp.pl
  
 
Cytat:
2003-04-29 23:58:01, widynek pisze:
z tego co pamiętam, [...] to niebieski światła, biały aparat - na 90 %


a mnie sie wydaje że niebieski to do aparatu
czytałem kiedyś artykuł o obrotomierzu i tam jest napisane że z reguły niebieski kabel jest to kabel impulsowy...
w takim razie biały to do świateł
a reszty to nie trzeba tłumaczyć
  
 
MCQUEEN to napisz jak już podłaczysz, będzie jasność na przyszłość
  
 
właśnie mam taki zamiar.
  
 
Heh podlaczylem obrotek Lumela(okragly) w mysl elektryki... i lipa wiec tak
BIALY - masa-)
CZARNY - cewka
CZERWONY - drugi bezpiecznik od lewej(+)
NIEBIESKI - poswietlanie
I tak musi dzialac
  
 
Cytat:
BIALY - masa-)
CZARNY - cewka
CZERWONY - drugi bezpiecznik od lewej(+)
NIEBIESKI - poswietlanie


Dokładnie chyba że coś było grzebane w środku ( już 2 takie widziałem ).
Dla osób mających stare obrotki z 4 czarnymi kablami:
1 Cewka
2 PLUS
3 Masa
4 Podświetlenie
  
 
a ma ktoś zdjęcie lub schemat w jaka pozycje przekrecic blaszke z tyłu lumela zeby obrotek był na 2 lub 4cyl ?
  
 
Blaszka nie przełącza 2/4 cylindry tylko taka zwora z drutu. Jak chcesz przełączyć na 2 cylindry to ją rozcinasz.
Blaszka służy do przełączania zailania +/- na masie. Jak byś chciał założyć Lumela do starego Żuka to przekręcasz balszkę.
  
 
odkopuje bo może ktoś będzie wiedział.Obrotek podłączony wskazuje dobrze , ale kiedy podłączam podświtlenie pod pozycyjne to pali się bezpiecznik.Co z tym zrobić.
Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: mateuszc dnia 2006-03-05 15:53:38 ]
  
 
Ja mam podobnie tylko że u mnie pali się żarówka w obrotku. Podświetlenie mam pod przełącznik od świateł podpięte
  
 
Cytat:
2006-03-05 14:48:05, mateuszc pisze:
odkopuje bo może ktoś będzie wiedział.Obrotek podłączony wskazuje dobrze , ale kiedy podłączam podświtlenie pod pozycyjne to pali się bezpiecznik.Co z tym zrobić. Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: mateuszc dnia 2006-03-05 15:53:38 ]


Usunąć zwarcie.
  
 
a można bezpośrednio pod żarówke podłączyć kabelek?