Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-05-06 01:11:33 Czy robił ktoś z Was może coś takiego?? Jak to wygląda ze strony technicznej? Jak i w którym miejscu zrobić wyjście oleju z silnika a w którym miejscu wejście (powrót). Jak to ma wogóle wyglądać?? Za czy przed pompą oleju. Z kąd załatwić lub od czego dopasowac podstawkę pod filtr (podobno żuk??). Jedno co wiem to to, że jest sens!! Latem nie trzeba sie martwić, że olej odmówi posłuszeństwa. A jako posiadacz czyjnika temperatury oleju wiem że nie jest kolorowo.
POMOCY!! |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-05-06 09:27:42 Słuchaj Ali_ całkiem niezłe rozwiązanie!! Na to nie wpadłem. A co do podstawki to jaki widzisz problem?? Przecież skoro będzie to sama podstawka (taka jak robią włosi) będę mógł przyczepić gdzie mi sie tylko zechce, podobnie zresztą jak chłodnica. Ale jest jeszcze jeden problem!! Jakiej średnicy zastosować węże. Jak zastosuje za małe to w układzie będą za duże opory przepływu, natomiast jeśli światło przekroju węża będzie za duże to pompa sobie nie poradzi.A może średnica podobna do średnicy rurki smoka??
Dzięx koniu. Ale ten artykuł nic do mego zycia nie wniósł!! Wiem tylko gdzie podłączony jest jeden z króćców i co gorsza na klej.A gdzie drugi?? Czy naprawdę po polskich drogach jeżdża tylko 2 maluch z chłodnicą oleju?? |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-05-06 10:43:32 Wow!! Tez chciałbym by mój układ tak działał!! Na zime chłodnicę poprostu trzeba ocieplić .Bo w innym razie bezprzerwy będziesz jeżdził na niedogrzanym silniku. To już wymyśliłem.
A co do filtru to sie nie dogadaliśmy. Chodzi mi o coś takiego do czego przykręcasz filtr w każdym innym samochodzie. Dotarły do mnie infornacje że albo odciąć sobie od jakiegoś autka na złomie i dorobić końcówki albo znaleźć coś takiego ale które nie było zintegorowane z blokiem( podobno w żuku cos takiego było). A co do tych krućców w misce to chłodnica włączona była w obwód smoka?? Czyli olej szedł ze smoka do chłodnicy a następnie z powrotem do krućca smokowego i do pompy?? Juz sam powoli zaczynam sie gubić!! |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2003-05-06 15:25:32 najpopularniejsze chyba rozwiazanie, to olej idzie z pompy (tak jak w artykule na fnf) i następnie wraca do otworu, który jest z boku silnika przy pokrywie rozrządu - jest tam wkręcona śruba.... też jestem zajawiony na filtr, od żuka podobno pasuje, ale byłem już w wielu sklepach i nigdzie nie było (bo to nie było we wszystkich wersjach żuka). kupiłem też podstawkę normalną, z bloku jakiegoś VW, ale są zmiany średnic tam i trochę się boje z tym kombinować. raz już prawie stałem się właścicielem takiej podstawki od jakiejś lancii turbo....ale nie wyszło |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-05-06 19:46:58 No tak ale skoro wyjście do chłodnicy jest za pompą a powród do "zaślepki" to w takim razie oryginalny kanał olejowy z pompy do układu musi być zaślepiony by uzyskać pelen przepływ przez chłodnice. Mam racje czy nie. Niech ktoś mnie sprostuje jeśli bredzę!! |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2003-05-06 22:01:28 tak, masz rację.... cały olej nie będzie przepływał przez chłodnicę... to wszystko trzeba by dobrać eksperymentalnie-może wariant bez zaślepiania by wystarczył.... no i jeszcze umieszczenie chłodnicy w komorze silnika, może ją jakoś odgrodzić albo coś... |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-05-06 23:12:31 Umieszczenie chłodnicy to już nie problem. Na zimę gdzieś jak najbliżej tłumika bądź poprostu dobrze zaizolowana (ocieplona). Jesli chodzi o letnią porę to po prawej stronie we wlocie powietrza. Chyba najlepsza opcja.
A co do połączenia tego może tak: Smok przerobić tak by wychodził na zewnątrz miski olejowej.Oryginalne wejście zaślepić kawałkiem blaszki (uszczelnic). Z miski olejowej (kruciec) do chłodnicy (gdzieś po drodze filtr) i do obudowy pompy. Od dołu jest zaślepka kanału łączącego smok z pompą i własnie tam wejście. I co myślicie na takie rozwiązanie |
nevada555 Civic Type-R Gdańsk | 2003-05-07 14:47:13 przecież po trójmieście jeździ maluch z chłodnicą oleju...
wyjście ma na pokrywie rozrządu, olej wraca do miski; a na zime po prostu chłodnice sie zdejmuje i łączy przewody razem. największy problem jest z wyborem chłodnicy, myślałem nawet o nagrzewnicy od CC ale nie jestem pewien |
widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2003-05-07 21:47:32 ale po co tak kombinować?? wydaje mi się, że jednak najlepsze (bo sprawdzone) jest rozwiązanie takie jak na fnf, włosi też tak chyba podłączali, a oni nie mogli się mylić w rc też dużo maluchów tak miałooo...... |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-05-07 22:42:37 W takim razie gdzie dokładnie na tej obudowie wiercić otworek na wyjście oleju?? Dokładnie!! Może znajdzie sie ktoś kto by dokładnie wytłumaczył Domyślam sie jak i gdzie ale nie mam pewności a szkoda zniszczyć dobrą obudowę. |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2003-05-08 20:44:29 No nic!! Dzięki wszystkim za wszelkie porady. Mam zamiar zabrać sie za takie ustrojstwo. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dam znać. Dzięx. |
CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2005-06-15 08:24:27 Ja zainstalowałem szybkozałczki ( chłodnice kupił filipmec ) i nowa pompe oleju.
Kontrolka gasła po 5 sekundach po odpaleniu.. Na starej pompie było to samo..... |
CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2005-06-15 09:15:23 Tak wyglądały szybkozłaczki ( ze zwykłego kompresora do malowania ) przerobiłem im tylko gwint i dzieki temu kontrolka oleju szybko gaśnie....
W wersji finalnej zmieniłem przewody na mocniejsze i wyleciała folia z przewodów a teraz chłodnicem a filipnec ale on chce dac bardzo długa drogę pompa chłodnica silnik..... Tyle że mowie po próbachwymieniłem pompe oleju na nowa i kontrolka bardzo szybko gasła. |
Borys_PG escort LX Taunton/Gdansk | 2005-06-15 09:16:47 przez szybkozlaczki szybko gasnie kontrolka? zabawne... Tyle ze zupelnie nielogiczne... |