[Rover] Wspomaganie - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a czy maras nabył prawa autorskie na wspome z tej strony
  
 
Cytat:
2006-04-10 22:26:21, piotrekdj pisze:
a czy maras nabył prawa autorskie na wspome z tej strony



Czemu Maras?? Tak wogole to wspomaganie jest po dobrej stronie (o ile mozna to wogole tak nazwac) czyli po lewej stronie silnika. Po prawej (czyli od przodu auta po lewej ) jest klimatyzacja.

Z tego co sie zorientowalem to tutaj wszystko jest pedzone jednym paskiem (to nie jest dobre rozwiazanie - jeden pasek peknie i wszystko siada) przy zastosowaniu bodajze 2 napinaczy (tylko sie domyslam bo ich dokladnie nie widac).
  
 
Jak znajde chwilę to zrobięfotki swojej wspomy. Wspornik pompy zintegrowany ze wspornikiem altka, pompa ZF, rędzona drugim paskiem z dwubieżniowego koła. Jedynie napinacz psuje efekt bo wygląda na kowalstwo :/ Ale musze go przerobić.
Teraz mam dylemat jakątam dać przekładnie ZF czy JKC - ktoś może je porównać (względy praktyczne bo teorie znam)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
No i dopadłem w koncu wspome z plusa.Jezeli chłopaki moglibyscie i jezeli to nie tajemnica to zdradzcie na czym dokłądniej i jak zbudowane jest mocowanie pompy,bo napinacz jak widze zosał seryjny...Myslałem aby oprzec to o mocowanie altka ale moj plan wspornika wydaje sie mniej stabilny nizeli ten z foto...
  
 
Możnaby zrobić jakąś galerię sposobów mocowania i napędu pompy. I OHVkowej, i roverowych i wszelkich innych. Napędu także. Prosze kolegów o przygotowanei zdjeć i przesłanie do mnie. Prosze o rozsądne rozmiary,

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Koło pasowe wykonane.jest to remix seryjnego koła z rovera+bieŻnia wspomy koła z OHV.Pierwszym problemem było to ze spawanie (u nas w pracy) odpadało bo okazało sie ze oba koła nie sa ze stali,nie z zeliwa ale z jakiegoś innego stopu,w dodatku odlew.
Wiec została dotoczona tuleja i wszystko to zespojone zostało jakims specjalistycznym full drogim klejem z Loctite'a...





[ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2006-04-16 12:59:46 ]
[ powód edycji: orto - bieŻnia ]
  
 
No i kolejny rover ma wspomaganie Kompletny fabryczny ZF-ik.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-04-23 03:33:18, OLO pisze:
No i kolejny rover ma wspomaganie Kompletny fabryczny ZF-ik.



Fotorelacja gdzie?
  
 
W aparacie. Czuje sie jak po siłowni. Najlepsza jest gimnastyka z wkładaniem przekładni. Dlaczego ten ZF jest taki wielki i ciężki!?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2006-04-23 11:28:48, OLO pisze:
W aparacie. Czuje sie jak po siłowni. Najlepsza jest gimnastyka z wkładaniem przekładni. Dlaczego ten ZF jest taki wielki i ciężki!?



Chłodnica oleju musiała sie gdzies zmiescic!!
  
 
Nie zakładałem. Musaiłbym zdjąć zderzak i ładnie wyciąć kierownice powietrza do chłodnicy.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
U mnie tez skonczone

relacja jako taka TUTAJ

Oto kilka Foto :



oraz krociutki mov jak to wszystko sie kreci

Filmok
  
 
witam olo jak rozwiazales sprawe koła
jestem własnie wtrakcie i jakos nic nie przychodzi m do głowy
  
 
Witam!

Kolejny Rover (albo i dwa) maja szanse miec wspomaganie (ZF). Na pierwszy ogien idzie Plus gdzie jest nieco wiecej miejsca wiec pewnie jakos sprobujemy scalic obydwa kola lub tez wytoczyc zupelnie nowe jednolite

Problem jest jednak inny - jak wiadomo zwykle Poldki kreca sie max . do 6000rpm bodajze a Rover jak kazdy wie kilkanascie % wiecej (do 7200rpm). Jak zniesie to pompa?? Czy aby zabezpieczyc ja przed uszkodzeniami nalezy zmniejszyc srednice kola na wale (czyt. przelozenie) czy tez nie ma takiej potrzeby?? Dodam ze wysokie obroty to niestety u mnie norma...

Oczywiscie z calego procesu produkcyjnego bedzie obszerna fotorelacja ktora postaram sie tutaj zamiescic w postaci tutoriala

Pozdrawiam
adamdn

P.S. Czy przewodow hydraulicznych wystarczy aby zamontowac wspomaganie po lewej stronie silnika (od strony wtryskow)?? Jezeli nie to jak przedluzyc te przewody?



[ wiadomość edytowana przez: adamdn dnia 2006-07-25 12:28:32 ]
  
 
Cytat:
2006-07-25 10:20:29, adamdn pisze:
Problem jest jednak inny - jak wiadomo zwykle Poldki kreca sie max . do 6000rpm bodajze a Rover jak kazdy wie kilkanascie % wiecej (do 7200rpm). Jak zniesie to pompa?? Czy aby zabezpieczyc ja przed uszkodzeniami nalezy zmniejszyc srednice kola na wale (czyt. przelozenie) czy tez nie ma takiej potrzeby?? Dodam ze wysokie obroty to niestety u mnie norma...


Zwykle OHV spokojnie kreca sie conajmniej do 6500. A jezeli idzie o obroty w roverze to Twoj nie bedzie pierwszym ze wspoma a nikt nigdy nie pisal zeby mial jakies problemy z tego tytulu.
  
 
Cytat:
2006-07-25 15:53:22, road_runner pisze:
Zwykle OHV spokojnie kreca sie conajmniej do 6500. A jezeli idzie o obroty w roverze to Twoj nie bedzie pierwszym ze wspoma a nikt nigdy nie pisal zeby mial jakies problemy z tego tytulu.



Road -> A to wcale nie znaczy ze wszyscy maja dobrze Ale dzieki za info - skoro tak to i ja nie bede sie wysilal
  
 
"przepis na bigos jest ,a każdy inaczej smakuje"

mój jest taki:


kółko rover 214




pompa od ZF (pierwsze przymiarki - jednak nie wszystkie zostały wykorzystane)




na miejscu (na sztywno)




przy gruba i niezardzewiała blacha




od dołu




przymiarki do kółka na pompie




tył




szukanie osi (za pomocą gumki)




przesówne rowki pompy




dopasowanie




szczepienie




napinacz z kółkiem od MERCEDESA




przymiarka




odświeżenie




dopasowanie




efekt końcowy

  
 
Mój przepis na bigos, fotka slaba zrobie lepsze ale widać zbiorniczek i pompe elektryczną od toyoty mr2 i działa tylko musze zrobić układzik co by wyłączał ją powyżej np 60 km/h



  
 
Babrałem się ze wspomą ZF. Teraz jakbym montował to zdecydowanie elektryczną.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
elektryczna pompa to dobra propozycja

przy zmianie potrzebna jest :
-nowa elektryczna pompa oleju
-i powrót do orginalnego koła na wale ?