Problem z czujnikiem LB a zaplon...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich mam do Was male pytanko - otoz moj wspanialy (niech ktos pokara czyms goscia, ktory to wymyslil ) czujnik LB dokonczyl swego zywota - objawy to kompletna niemoznosc jazdy na benzynie - silnik nie chce wchodzic na obroty, przy wcisnieciu pedalu gazu wrecz gasnie, zero mocy - po prostu nie da sie jechac wkurzylem sie i odlaczylem go calkowicie... da sie teraz jakos tam jechac na benzynie - fakt, ze wystepuje moment przyduszenia sie silnika (na benzynie oczywiscie) ale potem znika i auto jakos tam przyspiesza... na gazie jest OK - i tu nasuwa mi sie pytanie: co w takim przypadku dzieje sie z zaplonem ?? czy jest przyspieszny i opozniany przez komp benzynowy ? a jesli nie jest to czy bardzo szkodzi to silnikowi i jak sie to ma do zuzycia gazu i mocy silnika ? zaczynam juz myslec nad tym zeby wywalic komp benzynowy zablokowac glupie klapki w glowicy, zalozyc zwykla sonde i wymienic go na kompa od zwyklego silnika myslicie ze to mozliwe ? niedlugo planuje wybrac sie zagranice i bez mozliwosci jazdy na benzynie sie nie obejdzie LeanBurn to kompletny idiotyzm (nie narzekalbym gdyby sonda kosztowala maks. 500zl a nie 1800 pozdrowionka-bede wdzieczny za wszelkie sugestie
  
 
hmmm... to ciekawe co piszesz, mam podobne objawy (na ssaniu ok. po rozgrzaniu przyduszanie jak dodaje gazu - wymienione przewody, swiece, czyszczony silniczek krok. wyminiony katalizator - juz denerwujaco brzeczal - czujnik LB kupiony w toyocie przejechane ok. 60tys. km, reg. zaplonu - na gazie ok. ) no i strasznie szybko schodzie ze ssania po 2-3 min rano juz mam 700 obr/min - brak bledow na komp. - ciekawe czy to na pewno czujnik??
  
 
U mnie na pewno czujnik LB jesli chodzi o Twoj przypadek to raczej moze chodzic o czujnik temperatury - u mnie na ssaniu auto ma jakies 1800-1900 obrotow i trzyma je jak powinno... fakt, ze jak mialem podlaczony czujnik LB to nie wkrecal sie na 1800 tylko na mniej i ciezko bylo ruszyc z miejsca bo sie dlawil...ale ssanie bylo wlaczone odpowiednio dlugo... czujnik temperatury bardzo latwo sprawdzic - podlaczasz miernik i mierzysz opor wedlug danych z ksiazki od Cari E przy rozgrzanym i zimnym silniku
  
 
A co ma sonda do zapłonu?????????
Wątpie aby udało Ci się przerobiś LB na zwykła we własnym zakresie.

A jeżdżąc bez sondy w LB to w moment narobisz biedy sobie więc do banku i po sondę, a jak nie to na szrocik
  
 
moja lb jest uwalona od 4 lat. mam ją głęboko w d...e. miałem zamiar zrobić emulator ale po analizie spalania i drobnych regulacjach zapłonu auto jeździ dobrze. pali na dotyk. zużycie w normie.
  
 
Kafi-dokladnie to ja sie nie znam ale myslalem ze kat wyprzedzenia zaplonu jest jakos regulowany na podstawie wskazan sondy... mowisz ze bez czujnika LB narobie sobie biedy nie zgadzam sie bo on przy jezdzie na gazie ma guzik do gadania nawet zalozylem druga sonde lambda tylko do gazu wiec to dziadostwo od LB jest zeby byc nawet jak to odlaczylem to nie swieci mi sie check engine... benzyna jest mi potrzebna tylko do odpalania (pali na dotyk bez podlaczonej sondy - zadnej roznicy) no i jak przelicze sie z iloscia km przejechanych na gazie (a zdarza sie ze zatankuje wyjatkowo kiepski i za szybko sie skonczy) - Rogacek - mam rozumiec ze jedzisz na benzynie z niesprawnym czujnikiem LB i nie ma problemu ??? u mnie nie da sie jezdzic - tak sie dusi ze gasnie... jak Ci sie to udalo ??
  
 
Cytat:
2006-09-06 09:44:17, Piotr_Dzialdowo pisze:
[...] ale myslalem ze kat wyprzedzenia zaplonu jest jakos regulowany na podstawie wskazan sondy... [...]



Kąt wyprzedzenia zapłonu jest zmieniany w zależności od prędkości obrotowej silnika, położenia TPS'a i sygnałów z czujnika spalania stukowego. Jeszcze może mieć na to wpływ MAP sensor, ale tego nie jestem pewien.
O czymś zapomniałem ?
Pozdro.
  
 
Nie zapomniałeś MAP ma wpływ na zapłon ale niewielki.

Piotr jak masz drugą na gazie to ok ale musisz się zregulować pod analizator jak pisze Rogacek i będzie Git.