Przekładka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja mam pytanie czy bede miał jakies problemy z wlozeniem silnika z poloneza (1500) do DF? I jaki silnik kupic (oznaczenia, rok produkcji itd) azeby mi to wszystko pasowalo no i co trza dokupic i wymienic (zalozmy ze silnik jest w bdb kondycji) azeby on pojezdzil sobie w fiaciku? A tak wogle to jak sprawdzic czy silnik jest dobry (nie zarzniety)? I tak wogle jak ktos ma jakis silniczek do sprzedania w stanie bdb lub wie o takowym (woj podlaskie) to proslbym na maila. sukinsyn@go2.pl dzieki za odpowiedzi
  
 
silnik z poloneza pasuje do DFa. Ja mam tak zrobione u siebie. Jesli bedziesz kupował rowniez ze skrzynia poldowską czyli 5-tka bedziesz musiał wymienic tylny most na kwadratowy. Zapewne u siebie masz okragły.
Najmocniejsza wejsa była 82KM nie pamietam jednak oznaczenia. Moze ktos kto bedzie to czytał to bedzie pamietał.

aaa....jeszcze jedno w poldku jest juz elektorniczny aparat zaplonowy, takze bedzie trzeba wpakować moduł, ale tym powinen sie zajac elektryk jak na moje oko


!!! NOWE KOSZULKI W BUTIKU -> www.butik.pl/koniu
  
 
125 ME o ile sie nie myle 82KM , napisalem ci juz na priv o mojej propozycji sprzedazy silnika
  
 
Cytat:
2003-05-18 18:01:46, Koniu pisze:
Jesli bedziesz kupował rowniez ze skrzynia poldowską czyli 5-tka bedziesz musiał wymienic tylny most na kwadratowy. Zapewne u siebie masz okragly



Sorry,ale co ma piernik do wiatraka?

Most może mieć,jaki mu się podoba

Co do aparatu zapłonowego - poldki wychodziły i z tradycyjnymi i z elektronicznymi - do elektronicznego trzeba mieć moduł.To wszystko.

Były polonezowskie AA-75KM, AB(wzmocnione) -82KM i CB-1.6 86KM -oczywiście mówię o starszych silnikach,bo obecnie w plusach są chyba AF

Wszystko pasuje bez przerabiania
  
 
Jak to ? moze miec most kwadratowy ? przy skrzyni 5 ? to przy okragłym moscie nie bedzie miał 5 biegu... czyż nie ?
  
 
Dzieki za odpowiedzi. A jezeli chodzi o skrzynke i o most to ja juz dawno mam zalozona 5 od poloneza i most mialem kwadratowy ale sie posypal i zalozylem okragly (Jugol czy jakos tak) i jezdze tak juz od dluzszego czasu. Modol juz mam (dostalem od kumpla). Chlodnica byla juz od fiata z silnikiem poloneza jak go kupilem (taka z wentylatorem na chlodnicy). To dobrze ze nie ma po drodze przy przekladce zadnych schodkow Teraz zostalo mi tylko znalezienie odpowiedniego silnika. Jeszcze raz dzieki
  
 
Czy ktoś sie moze orientuje jaki silnik ma jakie oznaczenia numerowe,tzn jaki numer odpowiada jakiemu rocznikowi i modelowi, patrzyłem do ksiazki FSO ale nia ma.
  
 
W oryginalnym DF portki są inne i kolektor wydechu.
Trzeba albo fiatowski kolektor i fiatowskie portki albo polonezowski i polonezowskie portki
Aparat zapłonowy można włozyć stary do silnika PN ale nie radzę
I nie rozumiem z tym mostem,czego w okrągłym nie można mieć 5?
Wydaje mi się,że problemy z 5 mogą wystąpić,jesli PF ma jeszcze 4 z prostym drążkiem,bo wszystkie 5 miały skośny zawsze.
Wtedy trzeba bedzie przerabiać.
  
 
tez mi sie nie wydaje zeby most cos przeszkadzał
  
 
To są kompletnie niezależne od siebie rzeczy!!

Most i skrzynię dzieli wał napędowy (z resztą taki sam w DFie,jak i w Poldku) - więc jakim cudem ma mieć jakiekolwiek znaczenie do ilości biegów

Do Nabaubab - kolektor i dwururkę zostawić najlepiej fiatowską - jak to już gdzieś było powiedziane (przez chyba Olo) ma dużo lepszą przepustowość.
  
 
Remias,ale oryginalny kolektor DF jest jak to określić,niesymetryczny,ma wylot bardziej z przodu,czy to nie pogarsza parametrów,nie wiem,zawsze mi się tak wdawało.
A po za tym do polonezowskiej dwururki można zawsze później przypasować stalowy z PN GSI
A w ogóle,jak się dowiaduję,że coś w Fiacie jest lepsze,to szlag mnie trafia,bo jak sprzedawałem swojego,to oddałem nabywcy za darmo całą masę części,dosłownie cały drugi samochód bez budy,bo w Polonezie jest przecież inne,tak myślałem
Oj głupi byłem
Nie jestem pewien,ale gdzieś obiło mi się o uszy,że wał napędowy w DF miał większą średnicę,ale nie wiem,czy to prawda,może tu by były jakieś problemy ze skrzynia 5,tak tylko gdybam

Siedząc w angielskim ogrodzie czekasz na słońce,ale jeśli nie nadejdzie,
opalisz się stojąc w angielskim deszczu.

[ wiadomość edytowana przez: Nabauab dnia 2003-05-19 17:12:35 ]
  
 
Nie ma zadnych problemow z polaczeniem skrzyni 5 i mostu fiata (okraglego). A waly napedowe sa takie same (tak wogle to mam zalozony od poloneza caro - chyba). Szukalem dzisiaj silnika w moim miescie ale nie znalazlem nic ciekawego. A jak bylo cos ciekawego to cena zaporowa (1000 zl o zgrozo!). No nic jutro bede szukal dalej ))
  
 
Znalazlem rozbitego (najechanego z tylu przez tira) poloneza z silnikiem 1,4 rovera. Samochod pochodzi od znajomego. I teraz mam pytanie. Co musze zrobic, co przelozyc do fiata zeby ow silnik mi chodzil. Czy duzo jest problemow przy przekladaniu i jak z awaryjnoscia tych silnikow? Silnik ten ma przejechane 87 tys km i czy warto go brac przy tym przebiegu? Radzcie )) Acha cena 800 zl.
  
 
Pomysł z 1.4 w DFie jest boski. Robił to niejaki AndrewS, na forum ptk chyba jest nawet opis w archiwum, poszukaj. Tak czy tak udało mu się, ale twało to dłuuugo. DF ma krótszy przód, więc chyba coś dużo przerabiał w komrze silnika, nie mówiąc o tym, ze musiał przerobić mocowanie (wstawił duuużo żeczy zpoldka). Ale chyba warto miec jedną z dwóch takich maszyn w Polsce
  
 
z tego co mi wiadomo jest jeden fiat duzy z takim silnikiem w polsce, jest to fiat 125p AndrewS. Trzeba by było jego osobiscie spytać.






masz tu nr. GG 1866146
  
 
hmm to dziwne, ze jest tylko jeden. ja mam zdjecia fiata (robione na ats w 2000 albo 2001 roku). ma silnik rovera.



  
 
ma...a dokładnie miał..bo został pocięty na żyletki
  
 
a to przepraszam.. nie wiedzialem. same dziwy na tym swiecie. pociac fiata?! orkucienstwo!
  
 
No dobra a jak z awaryjnoscia tego silnika i jak z osiagami? Spalanie? I ile kosztuje zalozenie gazu do tego silnika?