Halt pasy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko, jak proponyjecie wykonać haltpasy pod tylne wachacze? wszelkie sugestie itp, jak dobrać ich długość?
  
 
www.fiat-furious.prv.pl
  
 
wahacz 126p
  
 
nie wiem czy to ma sens w maluchu...
halt pasy są dobre w przednionapędówkach, gdzie podpięte są koła tylne, w maluchu montując halt pasy na ostrych zakrętach traci się napęd (nie sądze aby którykolwiek z Was miał szpere, ale może sie myle)
Lepszym pomysłem wydaje sie stabilizator przechyłów.

P.S. Albo Bilstein
  
 
chcesz miec 50:50 to zepnij na stale mechanizm roznicowy a gwarantuje ze nie bedziesz mogl tym skrecac
  
 
Przy tylnonapędówce będzie mógł skręcać, ale będzie się zachowywał jak gokart i padną półosie.



  
 
ja tak mialem i jakos skrecac nie chcial a z polosiami wszystko bylo ok
tylko szybko oponki sie niszczyly
  
 
ale jakby dało rade spiąc tak na 30% to byłby wypas! na śniegu byłbyś nie do pokonania
  
 
no tak, da radę spiąć nie 50-50 ale tylko ze szperrą Nevada, a czy wiesz o kimś w Polsce kto ma szperę w maluchu?? wiem że masz jakichś kolegów, więc będę wdzięczny za info
  
 
Wybaczcie moją ciemnotę i zacofanie ale mam pytania Co to jest szpera? i o jakie spinanie wam chodzi?
Mi chodzi o to aby ograniczyć skok wachacza w dól żeby mi się spręzyna w gniezdzie nie suwała Może coś takiego się nie nazywa halt pasy?

Proszę o wyrozumiałość i oświecenie
  
 
Abdul: nie ma sie czego wstydzić, kto pyta nie błądzi...
otóż szpera to popularna nazwa mechanizmu różnicowego o ograniczonym tarciu, a działa to tak:
wyobraź sobie, że jedno koło tylne jest w powietrzu, a drugie na ziemi, seryjnym maluchem nie ruszysz, bo to uniesione koło będzio dostawało całą moc i będzie bez sensu mielić w powietrzu, jak masz szpere takie coś nie wystepuje, nie wystepuje nigdy przeniesienie całego napędu na jedną strone. Pomaga to mocno w jeździe po śliskim, bo koło zawsze dostaje jakąś moc.
  
 
Szpera to poprostu samoblokujacy sie mechanizm roznicowy...powoduje( w duzym uproszczeniu) to ze ci kola nie buksuja... jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi...
  
 
oswiecenie .. szpera jest to mechanizm roznicowy o zwiekszonym tarciu (eng. limited slip differential - dyfer o ograniczonym poslizgu czy cos takiego )
chodzi o to ze przy standartowym dyfrze masz mocniej napedzane kolo ktore ma mniejszy kontakt z podlozem - jak podniesiesz fure na podnosniku z jednej strony i wrzucisz bieg to bedzie sie krecic podniesione kolo... szpera powoduje ze to kolo ktore ma wieksza przyczepnosc tez jest zawsze napedzane...
dzieki temu fura lepiej przyspiesza i wychodzi z zakretow, ale przy tylnym napedzie zarzuca dosc ostro tylem (bo wewnetrzne kolo zaczyna 'wypychac' tyl)...

nastepny krok to aktywne dyfry ktore powoduja ze na kolo z najwieksza przyczepnoscia jest przekazywany najwiekszy moment..

mam nadzieje ze choc troche rozjasnilem....