Ciśnienie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otóz po rozgrzniu silniczka i po ostrym grzaniu zapala mi sie lampka ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu od razu gaśnie, ki diabeł?
Co może być? Pompa? Czujnik? Silnik umiera?

Jeżdże na lotosie mineralnym, silnik ma jakieś 60 000km po kapitalce...
  
 
albo silnik sie konczy albo masz dziure w zaslepce walu te na samym srodku trzeba sprawdzic
  
 
Albo juz olej masz na wykonczeniu...zmieniles po zimie???
Tak sie nieraz zdarza ze latem po bardzo mocnym traktowaniu...na luzie sie kontrolka pali...
jakby zaslepka wypadla calkowicie to by kontrolka nie gasla...
  
 
Nie wiem, czy kant ma cokolwiek wspólnego z malerem, ale nie świadczy to do końca, że silnik na wykończniu, bo może być to całkiem głupawa sprawa...
...sprawdź sobie przedewszystkim czujnik - to kosztuje grosze
...jak to nie pomoże, to możesz spróbować smienić olej...

... a jak to nie pomoże... to ... hmmmm

...w kancie takie świecenie oznacza, że panewki są na wykończeniu...
...więc w maluszku może być podobnie.

Piszę to , co przypuszczam... nie jestem w tych sprawach prorokiem...
  
 
na 100% poluzował się brok w wale korbowym.
Zdejmujesz miske olejową, ustawiasz wał korbowy tak aby był ustawiony tak jaky to opisać, ... w pozycji leżącej (tłoki bedą w połowie cylindra) i posirodku będziesz miał takie zaślepki okrągłe. Wciskasz je i pobokach dobrze zaklepujesz jakims dużym śrubokrętem.
Jesli cos niejasne to pytaj.
  
 
dzięki za pomoc
a co sie stanie jak tej zaślepki nie rusze i bede jeździł tak dalej? zarżne agregacik?
  
 
zacznie sie zapalac lampka coraz czesciej az bedzie sie palila i pokolei pojda panewki jeslu juz nie sa po uszkadzane
  
 
Witam!
Ja mialem to samo jak wlalem nowy olej (lotos mineralny). te nowe podbno sa żadsze, ale nie wiem napewno, wlalem jakies 3setki klenflo i po sprawie - nawet na chwile sie nie zapala.

Pozdr.
Seba
  
 
Nie koniecznie panewki i zaślepka na wale. Ja niedawno robiłem to (szlif wału, panewki new) i na początku sie nie świeciło, ale teraz sie świeci i jestem na 95% pewien że to olej i może być pompa wyruchana. Za jakieś kilka tygodni będe to robił (pompe) ale wcześniej wymienie olej.
  
 
takie glupawe moze pytanie zadam, co sie stanie jezeli mam rozwalone panewki i nadal jezdze? ile czasu moze zajac zatarcie silnika? (bo taki chyba bedzie skutek? i ile mniejwiecej wymiana panewek kosztuje?
  
 
A u mnie jak składałem silnik i nie dokręciłem odpowiednio mocno duzej śruby z "dziurką" w wale korbowym to też nie było ciśnienia. Może to tu tkwi problem?? Może jest lekko poluzowana??
  
 
Cytat:
2003-05-20 17:25:59, _Maly_ pisze:
takie glupawe moze pytanie zadam, co sie stanie jezeli mam rozwalone panewki i nadal jezdze? ile czasu moze zajac zatarcie silnika? (bo taki chyba bedzie skutek? i ile mniejwiecej wymiana panewek kosztuje?



Komplet panewek to koszt poniżej 100zł (główne + korbowodowe).
Robocizna u mechanika- trudno mi stwierdzić,ale wydaje mi się, że spokojnie z 200zł. Trzeba jednak wywalać belkę, miskę, skrzynię biegów...

Ile można jeździć?
Ja jeździłem na 'głośnych' panewkach, aż do pewnego słonecznego dnia kiedy to kontrolka zapaliła się...i już nie zgasła.Silnik zaczął wydawać dziwne odgłosy, olej po spuszczeniu był czarny jak smoła (wymieniany ok. miesiąca wcześniej).
Powód - obrócona panewka (wał z resztą też miał dosyć - po 3 szlifach)

Spróbuj wlać olej firmy ALMA 20W/ 50 - wyraźnie odczuwalna różnica, może podratować silnik na parę miesięcy.

Jeżeli nie zależy Ci na tym silniku i chcesz na nim jeździć 'do końca' - wlej 2 flachy motodoktora (w naprawdę tragicznej sytuacji pomaga na miesiąc).
  
 
narazie glosno mi te panewki jeszcze nie graja, chociaz narazie duzo nie jezdze i nie zdazyl sie dostatecznie silnik nagrzac czy cos nie wiem... pamietam ze przed remontem blachy troche bylo je slychac, teraz troszke sie wyciszylo poprawilo sie jakos samo czy jak nie wiem, w kazdym razie lampka od oleju zapala sie praktycznie po jakichs 10 minutach od odpalenia silnika i juz nie gasnie wogole...