Carina 1,6 i sekwencja gazu - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
Trochę teorii i praktyki: -przy zasilaniu benzyną zawory są schładzane poprzez "strugę"przepływającego paliwa -przy zasilaniu gazowym zawory są za mało schładzane gdyż gaz z reduktora ma wyższą temperaturę od benzyny -temperatura spalania gazu w silniku jest wyższa od temperatury spalania benzyny a co za tym idzie luzy zaworowe powinny być większe(przykład:podczas jazdy na autostradzie ze stałą prędkością na gazie wskażnik temperatury silnika wskazuje temperaturę wyższą niż przy jeżdzie na benzynie) Co się tyczy lubryfikacji to ma ona za zadanie przesmarowywać zawory(działanie zapobiegające).Mam ten system zabudowany w Lexusie a jednak 10 z 24 zaworów miało zerowy luz. Co do jakości mieszanki:mam zabudowany system gazowy firmy Landi -Renzo Omegas(jeden z lepszych na rynku).System ten jest w uproszczeniu systemem samoregulującym który można w prosty sposób sprawdzić poprzez kontrolę korektorów benzynowych które mają zawierać się w ściśle określonych przez producenta granicach a po przekroczeniu który na tablicy pojawia się migającą lampka "awarii silnika".W Lexusie nigdy mi się owa lampka nie zapaliła a korektory benzyny pracowały w zakresie +5%-5% przy jeżdzie na gazie(warunki i parametry pracy silnika były sprawdzane za pomocą KTS-a firmy Bosch oraz specjalizowanego czytnika firmy AEB z gniazda diagnostycznego samochodu).Nic dodać nic ująć a jednak luzy zaworowe się skasowały choć mieszanka paliwowa była stiechometryczna czyli ani za uboga ani za bogata. Co do "pancerwagenów"to prawda,im nic nie szkodzi



Fajna ta teoria tylko bardzo mnie interesuje jak paliwo schładza strugą zawory wydechowe Zresztą pierwsze słyszę żeby paliwo miało schładzać zawory . Jeśli już to paliwo najwyżej może smarowac gniazda zaworowe ale to było wiele lat temu... na benzynie ołowiowej. Do schładzania procesu spalania służy system EGR . To poniektóre głupki go zaślepiają bo ktoś gdzieś napisał że to da im więcej mocy itp. A potem są zdziwieni że im silnik szybko padł.

A że gaz leci ciepły to też nie jestem 100 % pewny bo raczej przy rozprężaniu obniża się jego temperatura a reduktor jest podgrzewany nie po to żeby zagrzać LPG ale żeby nie zamarzł.
Co do stosowania lubrifikatora w Hondzie to następna głupota - nie ma takiej potrzeby. Zresztą przy cenie tego płynu i ilości jaką zużywa samochód sens montażu instalacji LPG jest mocno problematyczny. System Landi-Renzo Omegas był niewypałem i dośc szybko zniknął z rynku. Twierdzenie że to najlepszy system na rynu to nieporozumienie. Czasy gdy Landi czy Lovato były na topie - to II generacja. Ich systemy wtryskowe LPG są do niczego. Może we Włoszech gdzie jest inny klimat i czysty/lepszy gaz to sprawdzają się ale nie w Polsce.
  
 
Oczywiście że zawór wydechowy nie ma komfortu schładzania,ale zawór ssący napewno właśnie przez strugę paliwa wtryskiwanego.Co do temperatury gazu na wejściu do cylindra to ma ono w przybliżeniu w zależności od odległości samego reduktora od 35 do nawet 60 stopni Celsjusza(czujniki w systemach wtrysku gazu nie kłamią a mierzą temperaturę na listwie wtrysków gazu )

Nie wiem kolego skąd masz info o systemie Landi-Renzo Omegas ale ta informacja to.nie obraż się ale wierutna bzdura(prawdopodobnie pomyliłeś ją z innym systemem).Zweryfikuj swą wiedzę na temat tego systemu
Przeczytaj poniżej me posty a dowiesz się że jestem od kilkunastu lat zawodowo "gaziarzem"i wiem co piszę i co jest na topie ze stosowanych urządzeń gazowych.

Co do lubryfikatorów to w necie jest sporo na ten temat więc zachęcam do lektury gdyż tym co piszesz podważasz wyniki badań
instytutów zajmujących się tym problemem.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-12-29 09:07:27, is155 pisze:
Oczywiście że zawór wydechowy nie ma komfortu schładzania,ale zawór ssący napewno właśnie przez strugę paliwa wtryskiwanego.Co do temperatury gazu na wejściu do cylindra to ma ono w przybliżeniu w zależności od odległości samego reduktora od 35 do nawet 60 stopni Celsjusza(czujniki w systemach wtrysku gazu nie kłamią a mierzą temperaturę na listwie wtrysków gazu ) Nie wiem kolego skąd masz info o systemie Landi-Renzo Omegas ale ta informacja to.nie obraż się ale wierutna bzdura(prawdopodobnie pomyliłeś ją z innym systemem).Zweryfikuj swą wiedzę na temat tego systemu Przeczytaj poniżej me posty a dowiesz się że jestem od kilkunastu lat zawodowo "gaziarzem"i wiem co piszę i co jest na topie ze stosowanych urządzeń gazowych. Co do lubryfikatorów to w necie jest sporo na ten temat więc zachęcam do lektury gdyż tym co piszesz podważasz wyniki badań instytutów zajmujących się tym problemem. Pozdrawiam.



U mnie w serwisie przewala się kilkaset samochodów rocznie. Połowa z nich ma LPG. My sami montujemy instalacje ale tylko jeden system . I mam swoje zdanie na temat systemów które działają a które się sypią.
A badania Instytutów to akurat traktuje jak lekture pism typu " Auto Świat " .
Tak samo jak badanie testów zderzeniowych gdzie zabierają gwiazdki za brak info o zapięciu pasów czy inne duperele . Zamiast skupić się na istotnych rzeczach i danych z prawdziwych kolizji na ulicy .
  
 
Cytat:
2006-12-28 16:54:09, Perzan pisze:
No to git Chodziło mi właśnie o to żeby nie rozprowadzać wiadomości na zasadzie plotki że ten temu powiedział że tamten miał... A ja uważam, że to bynajmniej nie jest pięta, a wręcz najbardziej zajefajna rzecz w tych silnikach i super dobranie materiałów Zużywają się pierścienie i tylko pierścienie Wymieniasz kilka obrączek i śmigasz dalej grube dziesiątki i setki tysięcy I o to chodzi. To właśnie pierścienie powinny się zużywać, a nie cylindry. Popatrz na inne (starsze) konstrukcje. Jeden szlif, drugi i masz silnik do wymiany ew. zatulejowania. A w Toyocie ? Wymieniasz jedne pierścionki, drugie i dopiero przy trzecich zaczynasz zastanawiać się nad zrobieniem szlifu W międzyczasie buda gnije na wylot, auto zostawia swoje fragmenty po drogach jak trędowaty, a Ty dalej deptasz żwawy silniczek I to mi się podoba



I tu sie z Toba zgodzę, to tez slyszałem ze japonczycy włąsnie tak zaprojektowali silniki ze pierscienie sie zuzywają a tuleje baaaardzo minimalnie nabieraju owalu, i sie zurzywają, najczesciej te szlify są juz wogole nie potrzebne bo ...budy nie ma
Co jeszcze slyszałem ze ich rozwiazania konstrukcyjne na 100% nie maja ani grama przypadku czy bledu, to wszystko jest dobrze rozplanowane, przynajmniej jesli chodzi o nasze modele sygnowane znaczkiem JT,
Mozna zaryzykowac stwierdzenie ze funduje sie rolce drugie , kolejne zycie.

Parker co wiec polecisz do corollek i tych 4E-FE, 4A-FE, 5S-FE i tych nowych VVT-i na naszym rynku, klimacie..?
Macie jakies sprawdzone instalacje ?

Perzan masz racje wielu dobrych mechanikow nie majac stycznosci z naprawde profesjonalnym serwisem LPG gdzie instalacja zostanie dobrana najlepsza jaka moze byc i super wyegulowana moze ulec błędowi i nabrać żłego przekonania, moze tak jest , ciezko powoedziec.

  
 
a wydawało mi się że egr jest tylko po to aby SYFIĆ silnik od środka..,z tego co wiem kieruje przy pewnych prędkościach obrotowych (obciążeniach)spaliny z powrotem do kolektora ssącego i chodzi tylko o ochronę środowiska..
  
 
Cytat:
2006-12-30 10:01:46, profesorr pisze:
a wydawało mi się że egr jest tylko po to aby SYFIĆ silnik od środka..,z tego co wiem kieruje przy pewnych prędkościach obrotowych (obciążeniach)spaliny z powrotem do kolektora ssącego i chodzi tylko o ochronę środowiska..



No wlasnie tz caly czas myslalem ze to o ochrone srodowiska glownie chodzi.
Kurde czlowiek caly czs sie uczy
  
 
Tlenki azotu (NOx) to grupa trujących gazów powstających w procesie spalania pod wpływem wysokich temperatur(przekraczających 1300 stopni Celsjusza) i dużej kompresji.Jest wiele różnych tlenków azotu(np.NO,NO2,NO3 itd)które ogólnie oznacza się symbolem NOx,gdzie N oznacza atom azotu,aOx dowolną liczbę atomów tlenu.
Azot zawarty w powietrzu pozostaje NIEZMIENIONY do chwili aż wystąpią wysokie temperatury(większe niż 1370*C) i duże ciśnienie.Wtakich warunkach azot i tlen reagują ze sobą i powstaje podtlenek azotu zwany tlenkiem azotu NO.pełne otwarcie przepustnicy,przyśpieszanie i jazda z dużą prędkością sprzyjają powstawaniu NO.Podczas słonecznej pogody i w warunkach sprzyjających powstawaniu NOwytwarzają się NO2(dwutlenek azotu) O3(ozon)i NO3(azot azotanowy).NO2 jest brązowym gazem zwanym popularnie "smogiem".
Niestety,emisja NOx jest maksymalna dla współczynnika lambda=1,czyli w idealnych warunkach spalania.

EGR

W nowoczesnych silnikach w których proces spalania zachodzi w wysokich temperaturach i przy dużych ciśnieniach powstaje za dużo tlenków azotu NOx. Ilość NOx może być zmniejszona przez skierowanie NIEWIELKIEJ ilości spalin do ponownego spalenia w komorze spalania silnika.Procedura ta skutecznie zmniejsza temperaturę spalania i ilość powstających tlenków azotu.Tak długo jak proces recylkulacji spalin będzie odpowiednio kontrolowany,nie ma to wielkiego wpływu na pracę silnika.
Przebieg recyrkulacji spalin (EGR) w nowoczesnych silnikach jest sterowany przez urządzenie sterujące w odróżnieniu od starszych pojazdów,w których regulacja miała charakter mechaniczny.Recylkulacja występuje tylko w rozgrzanym i częściowo obciążonym silniku.Urządzenie sterujące mierzy sygnał napięciowy z czujnika układu recyrkulacji spalin i na tej podstawie wypracowywuje sygnał dla podciśnieniowego urządzenia sterującego układem recyrkulacji spalin.Podciśnieniowe urządzenie sterujące otwiera zawór recurkulacji gazów wydechowych przez które przepływa dokładnie odmierzona ilość spalin do kolektora ssącego.

To tyle na temat NOx I EGR.Pozdrawiam
  
 
ok,a teraz po naszemu czyli prościej,czy w nowych autach egr jest niezbędny do prawidłowego działania,czy jego brak jest szkodliwy,2)czy w starych silnikach coodzi tylko o ochrone środowiska czy też jest potrzebny
  
 
Przede wszystkim rozchodzi się o ochronę środowiska w celu zmniejszenia szkodliwych NOx-ów (ten parametr jest również badany przy testach homologacyjnych samochodu i nie spełnienie warunków czystości spalin wyklucz badany pojazd z eksploatacji i dopuszczenia do ruchu)
Obniżenie się temperatury spalania w komorze silnika jest sprawą drugorzędną(pochodną ,gdyż temperatura spalania wzrasta przy nadmiarze powietrza, a spada przy jego niedostatku,tak więc dopuszczenie małej ilości spalin pod kontrolą powoduje również spadek temperatury co też skutecznie obniża temperaturę "chwilową"spalin w cylindrach silnika a co za tym idzie spada również zawartość szkodliwych NOx-ów)

Nawiasem mówiąc,układ EGR-u powinien być sprawny,ale.......jego niesprawność nie przynosi naszemu silnikowi "zabójczych "skutków jego niedziałania choć ja osobiście optuję za tym aby był sprawny.

Pozdrawiam.
  
 
a ja akurat zaślepiam kiedy tylko się da....,przez to szpejostwo musiałem w paru autach sciągać głowice,stały dluższy czas a po próbie odpalenia cały nagar spadł do komory spalania i nie można było obrucić silnikiem jak po przeskoczeniu paska rozrządu....
  
 
Jest jeszcze jedna kwestia...
Egiptos, Ty masz 106 czy 115KM silnik ?
Pozdro.
  
 
MAM SILNIK 106 KM.POZDRAWIAM
  
 
To ja bym go nie gazował.
Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że w przeciągu roku od założenia gazu poleci czujnik LB. Koszt nowego to ok. 1400,-PLN. Zamienników brak.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2006-12-28 17:32:00, is155 pisze:
(przykład:podczas jazdy na autostradzie ze stałą prędkością na gazie wskażnik temperatury silnika wskazuje temperaturę wyższą niż przy jeżdzie na benzynie)



A dlaczegóż to...?
  
 
Też się nad tym zastanawiałem,ale fakt pozostaje faktem.
Po przejściu na benzynę wskaznik wracał na swoje miejsce co automatycznie sugeruje wyższą temperaturę spalania na gazie.

  
 
Pytanie do Parkera:

czyżbyście nie umieli pomóc klijentowi którego do Was skierowałem
(to jego odpowiedż co do wazej pomocy)





Padł komputer - prośba o pomoc
smoglpg

Wawa
Moja rada wysłana do użytkownika smoglpg:

is155

IS 200
Dziergowice



Wysłany: 2007-01-05 17:54:18

Serwis który zakłada Mistrala i zajmuje się diagnostyką:

MAXLIFE SERVICE CENTER
05-830 Nadarzyn, ul. Komorowska 37
czynne: poniedziałek-piątek 8:00 - 16:00
tel.: (0-22) 729-83-25
fax: (0-22) 739-70-67
e-mail: usmotor@usmotor.pl

www.qmotor.pl

Pozdrawiam.




Wysłany: 2007-01-06 12:00:08
Dzięki ale właśnie tam byłem po moim gaziarzu.

Stwierdzili, że program nie wykrywa komputera i tyle. Doradzili, żebym kogoś znalazł z taką instalacją i do nich podjechał, bo nie mają na stanie komputerów.

O taka pomoc...

online: 2007-01-06 11:57

Pisałeś kolego że zajmujecie się Mistralem .............................
Instalację można sprawdzić na wiele sposobów a nie tylko podmieniając komputer bo to potrafi i mój uczeń.
  
 
Cytat:
2007-01-06 12:24:51, is155 pisze:
Też się nad tym zastanawiałem,ale fakt pozostaje faktem. Po przejściu na benzynę wskaznik wracał na swoje miejsce co automatycznie sugeruje wyższą temperaturę spalania na gazie.



...prędzej niesprawny układ chłodzenia...
  
 
Czujnik układu chłodzenia jest umiejscowiony na wyjściu z głowicy i bezpośrednio zczytuje temperaturę płynu z głowicy wychodzącą tak więc jest to pomiar bezpośredni.Jak w większości Toyot wskazówka temperatury silnika utrzymuje się prawie poziomo tak i było u mnie przy jeżdzie na benzynie ale po przejściu na gaz wskazówka zaraz podnosiła się o 1mm w górę co było zauważalne dla bacznego obserwatora wskażników.Działo się to tylko i wyłącznie przy dłuższej jeżdzie po autostradzie,przy czym przełączenie na benzynę powodowało po pewnym odcinku jazdy powrót wskazówki na swą poprzednią pozycję co wykluczało niesprawnośc układu chłodzenia.

Wniosek:wyższa temperatura przy spalaniu gazu niż benzyny mimo że analiza spalin nie wykazywała zubożonej mieszanki na gazie co mogło by sugerować że temperatura spalania się podniesie przy jeżdzie na gazie.
  
 
Cytat:
2007-01-05 20:09:44, Perzan pisze:
To ja bym go nie gazował. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że w przeciągu roku od założenia gazu poleci czujnik LB. Koszt nowego to ok. 1400,-PLN. Zamienników brak. Pozdro.





Nie strasz Perzan bo chyba mam 106 koni..nie wiem tylko jak to sprawdzic ?
Możesz to w prosty sposób wytłumaczyc?
na moim silniku jest napisane 4 AFE
a tak wygląda

[ wiadomość edytowana przez: Kiinio dnia 2007-11-25 21:50:12 ]
  
 
Jakas bzdura z tym EGR i schladzaniu.
Prawda jest ze podanie spalin w ktorych znajduje sie jeszcze duzo niespalonych czastek a malo tlenu dziala hamujaco na proces spalania i obniza w zwiazku z tym temperature spalania.
Prawda tez jest ze wprowadzono ten system pierwszy raz w USA a celem bylo sprostanie zaostrzeniom w dopuszczalnej emisji NOx.
Bzdura jednak jest twierdzenie ze komputer silnika wykorzystuje ten uklad do schladzania,a jeszcze wieksza ze jego zaslepienie powoduje usterki i przegrzewanie sie silnika.
Sam autor tej bzdury napisal co jest prawda ze egr pracuje tylko w specyficznych warunkach czesciowego obciazenia,co znaczy ze w warunkach wiekszych i duzych obciazen EGR nie podaje spalin a w zwiazku z powyzszym nie schladza????
Ten tok myslenia przypomina mi sposob myslenia beduina ktory tak popedzil wielblada po pustyni ze biedaczek padl.
Beduin wymyslil ze jak popedzi szybciej to ped powietrza schlodzi wielblada.
Tak wiec nabral przekonania ze wielblad pewnie zamarzl
Czasami na podstawie prawdziwych danych mozna wysnuc falszywa teorie.
Dodac nalezy ze w powyzszy sposob dziala EGR tylko w silnikach benzynowych.
W dieslu EGR dziala tylko na cieplym silniku i tylko na biegu jalowym.
Temat nastepny Gaz a zawory i gniazda.
Faktem jest ze nastepuje wypalanie zaworow -grzybek gniazdo tylko w samochodach z instalacja gazowa( mowimy o Toyotach po 2000 z VVTI) Corolle Land Cruiser AVE Lexusy.
podczas gdy w tych samych silnikach na benzynie nigdy takie zjawisko nie wystapilo pomimo nie regulowania luzow zaworowych nigdy.
Smarowanie zaworow trzonkow zaworowych,gniazd i przylgni
Dawniej byl to czteroetylek olowiu -tlusty nie podlegal spalaniu
-w paliwach bezolowiowych zastapiono go karbonylkami Niklu i Molibdenu
-Gaz jako paliwo posiada tylko siarke ktora niszczy gume i aluminium.
Dodam jeszcze ze nie wolno montowac gazu do samochodow nowych ktore nie przejechaly conajmniej 2-3000km.
Dlaczego ?bo podczas spalania benzyny powstaje wegiel ktory nawegla czyli utwardza powierzchnie przylgni grzybka i gniazda.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer