Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Parker Opel Vectra B Kombi ... Pruszków | 2006-12-29 08:33:01
Fajna ta teoria tylko bardzo mnie interesuje jak paliwo schładza strugą zawory wydechowe Zresztą pierwsze słyszę żeby paliwo miało schładzać zawory . Jeśli już to paliwo najwyżej może smarowac gniazda zaworowe ale to było wiele lat temu... na benzynie ołowiowej. Do schładzania procesu spalania służy system EGR . To poniektóre głupki go zaślepiają bo ktoś gdzieś napisał że to da im więcej mocy itp. A potem są zdziwieni że im silnik szybko padł. A że gaz leci ciepły to też nie jestem 100 % pewny bo raczej przy rozprężaniu obniża się jego temperatura a reduktor jest podgrzewany nie po to żeby zagrzać LPG ale żeby nie zamarzł. Co do stosowania lubrifikatora w Hondzie to następna głupota - nie ma takiej potrzeby. Zresztą przy cenie tego płynu i ilości jaką zużywa samochód sens montażu instalacji LPG jest mocno problematyczny. System Landi-Renzo Omegas był niewypałem i dośc szybko zniknął z rynku. Twierdzenie że to najlepszy system na rynu to nieporozumienie. Czasy gdy Landi czy Lovato były na topie - to II generacja. Ich systemy wtryskowe LPG są do niczego. Może we Włoszech gdzie jest inny klimat i czysty/lepszy gaz to sprawdzają się ale nie w Polsce. |
is155 TOYOTA DRIVER IS 200 Dziergowice | 2006-12-29 09:07:27 Oczywiście że zawór wydechowy nie ma komfortu schładzania,ale zawór ssący napewno właśnie przez strugę paliwa wtryskiwanego.Co do temperatury gazu na wejściu do cylindra to ma ono w przybliżeniu w zależności od odległości samego reduktora od 35 do nawet 60 stopni Celsjusza(czujniki w systemach wtrysku gazu nie kłamią a mierzą temperaturę na listwie wtrysków gazu )
Nie wiem kolego skąd masz info o systemie Landi-Renzo Omegas ale ta informacja to.nie obraż się ale wierutna bzdura(prawdopodobnie pomyliłeś ją z innym systemem).Zweryfikuj swą wiedzę na temat tego systemu Przeczytaj poniżej me posty a dowiesz się że jestem od kilkunastu lat zawodowo "gaziarzem"i wiem co piszę i co jest na topie ze stosowanych urządzeń gazowych. Co do lubryfikatorów to w necie jest sporo na ten temat więc zachęcam do lektury gdyż tym co piszesz podważasz wyniki badań instytutów zajmujących się tym problemem. Pozdrawiam. |
Parker Opel Vectra B Kombi ... Pruszków | 2006-12-29 10:34:03
U mnie w serwisie przewala się kilkaset samochodów rocznie. Połowa z nich ma LPG. My sami montujemy instalacje ale tylko jeden system . I mam swoje zdanie na temat systemów które działają a które się sypią. A badania Instytutów to akurat traktuje jak lekture pism typu " Auto Świat " . Tak samo jak badanie testów zderzeniowych gdzie zabierają gwiazdki za brak info o zapięciu pasów czy inne duperele . Zamiast skupić się na istotnych rzeczach i danych z prawdziwych kolizji na ulicy . |
profesorr TOYOTA DRIVER landcruiser ,coro ... okolice brzeska | 2006-12-30 10:01:46 a wydawało mi się że egr jest tylko po to aby SYFIĆ silnik od środka..,z tego co wiem kieruje przy pewnych prędkościach obrotowych (obciążeniach)spaliny z powrotem do kolektora ssącego i chodzi tylko o ochronę środowiska.. |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2006-12-30 11:01:48
No wlasnie tz caly czas myslalem ze to o ochrone srodowiska glownie chodzi. Kurde czlowiek caly czs sie uczy |
is155 TOYOTA DRIVER IS 200 Dziergowice | 2007-01-02 13:33:34 Tlenki azotu (NOx) to grupa trujących gazów powstających w procesie spalania pod wpływem wysokich temperatur(przekraczających 1300 stopni Celsjusza) i dużej kompresji.Jest wiele różnych tlenków azotu(np.NO,NO2,NO3 itd)które ogólnie oznacza się symbolem NOx,gdzie N oznacza atom azotu,aOx dowolną liczbę atomów tlenu.
Azot zawarty w powietrzu pozostaje NIEZMIENIONY do chwili aż wystąpią wysokie temperatury(większe niż 1370*C) i duże ciśnienie.Wtakich warunkach azot i tlen reagują ze sobą i powstaje podtlenek azotu zwany tlenkiem azotu NO.pełne otwarcie przepustnicy,przyśpieszanie i jazda z dużą prędkością sprzyjają powstawaniu NO.Podczas słonecznej pogody i w warunkach sprzyjających powstawaniu NOwytwarzają się NO2(dwutlenek azotu) O3(ozon)i NO3(azot azotanowy).NO2 jest brązowym gazem zwanym popularnie "smogiem". Niestety,emisja NOx jest maksymalna dla współczynnika lambda=1,czyli w idealnych warunkach spalania. EGR W nowoczesnych silnikach w których proces spalania zachodzi w wysokich temperaturach i przy dużych ciśnieniach powstaje za dużo tlenków azotu NOx. Ilość NOx może być zmniejszona przez skierowanie NIEWIELKIEJ ilości spalin do ponownego spalenia w komorze spalania silnika.Procedura ta skutecznie zmniejsza temperaturę spalania i ilość powstających tlenków azotu.Tak długo jak proces recylkulacji spalin będzie odpowiednio kontrolowany,nie ma to wielkiego wpływu na pracę silnika. Przebieg recyrkulacji spalin (EGR) w nowoczesnych silnikach jest sterowany przez urządzenie sterujące w odróżnieniu od starszych pojazdów,w których regulacja miała charakter mechaniczny.Recylkulacja występuje tylko w rozgrzanym i częściowo obciążonym silniku.Urządzenie sterujące mierzy sygnał napięciowy z czujnika układu recyrkulacji spalin i na tej podstawie wypracowywuje sygnał dla podciśnieniowego urządzenia sterującego układem recyrkulacji spalin.Podciśnieniowe urządzenie sterujące otwiera zawór recurkulacji gazów wydechowych przez które przepływa dokładnie odmierzona ilość spalin do kolektora ssącego. To tyle na temat NOx I EGR.Pozdrawiam |
profesorr TOYOTA DRIVER landcruiser ,coro ... okolice brzeska | 2007-01-02 13:38:27 ok,a teraz po naszemu czyli prościej,czy w nowych autach egr jest niezbędny do prawidłowego działania,czy jego brak jest szkodliwy,2)czy w starych silnikach coodzi tylko o ochrone środowiska czy też jest potrzebny |
is155 TOYOTA DRIVER IS 200 Dziergowice | 2007-01-02 14:53:11 Przede wszystkim rozchodzi się o ochronę środowiska w celu zmniejszenia szkodliwych NOx-ów (ten parametr jest również badany przy testach homologacyjnych samochodu i nie spełnienie warunków czystości spalin wyklucz badany pojazd z eksploatacji i dopuszczenia do ruchu)
Obniżenie się temperatury spalania w komorze silnika jest sprawą drugorzędną(pochodną ,gdyż temperatura spalania wzrasta przy nadmiarze powietrza, a spada przy jego niedostatku,tak więc dopuszczenie małej ilości spalin pod kontrolą powoduje również spadek temperatury co też skutecznie obniża temperaturę "chwilową"spalin w cylindrach silnika a co za tym idzie spada również zawartość szkodliwych NOx-ów) Nawiasem mówiąc,układ EGR-u powinien być sprawny,ale.......jego niesprawność nie przynosi naszemu silnikowi "zabójczych "skutków jego niedziałania choć ja osobiście optuję za tym aby był sprawny. Pozdrawiam. |
profesorr TOYOTA DRIVER landcruiser ,coro ... okolice brzeska | 2007-01-02 18:01:07 a ja akurat zaślepiam kiedy tylko się da....,przez to szpejostwo musiałem w paru autach sciągać głowice,stały dluższy czas a po próbie odpalenia cały nagar spadł do komory spalania i nie można było obrucić silnikiem jak po przeskoczeniu paska rozrządu.... |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2007-01-02 22:00:28 Jest jeszcze jedna kwestia...
Egiptos, Ty masz 106 czy 115KM silnik ? Pozdro. |
Egiptos TOYOTA DRIVER Corolla e11/ Volvo V70 Lasowice Wielkie | 2007-01-05 19:56:11 MAM SILNIK 106 KM.POZDRAWIAM |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2007-01-05 20:09:44 To ja bym go nie gazował.
Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że w przeciągu roku od założenia gazu poleci czujnik LB. Koszt nowego to ok. 1400,-PLN. Zamienników brak. Pozdro. |
pyrekcb TOYOTA DRIVER gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2007-01-05 20:49:46
A dlaczegóż to...? |
is155 TOYOTA DRIVER IS 200 Dziergowice | 2007-01-06 12:24:51 Też się nad tym zastanawiałem,ale fakt pozostaje faktem.
Po przejściu na benzynę wskaznik wracał na swoje miejsce co automatycznie sugeruje wyższą temperaturę spalania na gazie. |
is155 TOYOTA DRIVER IS 200 Dziergowice | 2007-01-06 12:37:23 Pytanie do Parkera:
czyżbyście nie umieli pomóc klijentowi którego do Was skierowałem (to jego odpowiedż co do wazej pomocy) Padł komputer - prośba o pomoc smoglpg Wawa Moja rada wysłana do użytkownika smoglpg: is155 IS 200 Dziergowice Wysłany: 2007-01-05 17:54:18 Serwis który zakłada Mistrala i zajmuje się diagnostyką: MAXLIFE SERVICE CENTER 05-830 Nadarzyn, ul. Komorowska 37 czynne: poniedziałek-piątek 8:00 - 16:00 tel.: (0-22) 729-83-25 fax: (0-22) 739-70-67 e-mail: usmotor@usmotor.pl www.qmotor.pl Pozdrawiam. Wysłany: 2007-01-06 12:00:08 Dzięki ale właśnie tam byłem po moim gaziarzu. Stwierdzili, że program nie wykrywa komputera i tyle. Doradzili, żebym kogoś znalazł z taką instalacją i do nich podjechał, bo nie mają na stanie komputerów. O taka pomoc... online: 2007-01-06 11:57 Pisałeś kolego że zajmujecie się Mistralem ............................. Instalację można sprawdzić na wiele sposobów a nie tylko podmieniając komputer bo to potrafi i mój uczeń. |
pyrekcb TOYOTA DRIVER gumoleon & już nie l ... Warszawa | 2007-01-06 15:07:03
...prędzej niesprawny układ chłodzenia... |
is155 TOYOTA DRIVER IS 200 Dziergowice | 2007-01-06 16:00:56 Czujnik układu chłodzenia jest umiejscowiony na wyjściu z głowicy i bezpośrednio zczytuje temperaturę płynu z głowicy wychodzącą tak więc jest to pomiar bezpośredni.Jak w większości Toyot wskazówka temperatury silnika utrzymuje się prawie poziomo tak i było u mnie przy jeżdzie na benzynie ale po przejściu na gaz wskazówka zaraz podnosiła się o 1mm w górę co było zauważalne dla bacznego obserwatora wskażników.Działo się to tylko i wyłącznie przy dłuższej jeżdzie po autostradzie,przy czym przełączenie na benzynę powodowało po pewnym odcinku jazdy powrót wskazówki na swą poprzednią pozycję co wykluczało niesprawnośc układu chłodzenia.
Wniosek:wyższa temperatura przy spalaniu gazu niż benzyny mimo że analiza spalin nie wykazywała zubożonej mieszanki na gazie co mogło by sugerować że temperatura spalania się podniesie przy jeżdzie na gazie. |
Kiinio TOYOTA DRIVER Cari E Częstochowa | 2007-11-25 20:55:31
Nie strasz Perzan bo chyba mam 106 koni..nie wiem tylko jak to sprawdzic ? Możesz to w prosty sposób wytłumaczyc? na moim silniku jest napisane 4 AFE a tak wygląda [ wiadomość edytowana przez: Kiinio dnia 2007-11-25 21:50:12 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2007-11-25 23:06:14 Jakas bzdura z tym EGR i schladzaniu.
Prawda jest ze podanie spalin w ktorych znajduje sie jeszcze duzo niespalonych czastek a malo tlenu dziala hamujaco na proces spalania i obniza w zwiazku z tym temperature spalania. Prawda tez jest ze wprowadzono ten system pierwszy raz w USA a celem bylo sprostanie zaostrzeniom w dopuszczalnej emisji NOx. Bzdura jednak jest twierdzenie ze komputer silnika wykorzystuje ten uklad do schladzania,a jeszcze wieksza ze jego zaslepienie powoduje usterki i przegrzewanie sie silnika. Sam autor tej bzdury napisal co jest prawda ze egr pracuje tylko w specyficznych warunkach czesciowego obciazenia,co znaczy ze w warunkach wiekszych i duzych obciazen EGR nie podaje spalin a w zwiazku z powyzszym nie schladza???? Ten tok myslenia przypomina mi sposob myslenia beduina ktory tak popedzil wielblada po pustyni ze biedaczek padl. Beduin wymyslil ze jak popedzi szybciej to ped powietrza schlodzi wielblada. Tak wiec nabral przekonania ze wielblad pewnie zamarzl Czasami na podstawie prawdziwych danych mozna wysnuc falszywa teorie. Dodac nalezy ze w powyzszy sposob dziala EGR tylko w silnikach benzynowych. W dieslu EGR dziala tylko na cieplym silniku i tylko na biegu jalowym. Temat nastepny Gaz a zawory i gniazda. Faktem jest ze nastepuje wypalanie zaworow -grzybek gniazdo tylko w samochodach z instalacja gazowa( mowimy o Toyotach po 2000 z VVTI) Corolle Land Cruiser AVE Lexusy. podczas gdy w tych samych silnikach na benzynie nigdy takie zjawisko nie wystapilo pomimo nie regulowania luzow zaworowych nigdy. Smarowanie zaworow trzonkow zaworowych,gniazd i przylgni Dawniej byl to czteroetylek olowiu -tlusty nie podlegal spalaniu -w paliwach bezolowiowych zastapiono go karbonylkami Niklu i Molibdenu -Gaz jako paliwo posiada tylko siarke ktora niszczy gume i aluminium. Dodam jeszcze ze nie wolno montowac gazu do samochodow nowych ktore nie przejechaly conajmniej 2-3000km. Dlaczego ?bo podczas spalania benzyny powstaje wegiel ktory nawegla czyli utwardza powierzchnie przylgni grzybka i gniazda. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |