Carina 1,6 i sekwencja gazu - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcę zagazować CARINE 1,6 wyprodukowaną w grudniu '96
Wydaje mi się że nie jest to Lead Burn (Wtryski są w części kolektora)

W związku z tym mam kilka pytań:

- czy do silnika 4A-FE, II generacja pasuje jeżeli tak to jaką firmę
( jezeli sekwencja to jaka firma)

- Czy można do sekwencji zamontować Gazowy Gażnik zamiast miksera (jesli tak to ile kosztuje i gdzie szukać?)

- Jakieś zaufane miejsce w obrębie województwa śląskiego (najlepiej częstochowa i okolice

- czy gaz w przyszłości naprawde ma kosztować 70 % ceny benzyny a benzyna pójdzie w górę

  
 
I jeszcze jedno , o co tak w kilku zdaniach spytać "fachowca - gazownika" żeby sprawdzić czy zna się na swojej robocie??

trudne pytanie ale myśke że napewno sa jakieś kruczki według których można się rozeznać ...

[ wiadomość edytowana przez: Kiinio dnia 2007-11-28 19:06:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kiinio dnia 2007-11-28 19:07:37 ]
  
 
Cytat:
2007-11-28 18:41:08, Kiinio pisze:
Chcę zagazować CARINE 1,6 wyprodukowaną w grudniu '96 Wydaje mi się że nie jest to Lead Burn (Wtryski są w części kolektora) W związku z tym mam kilka pytań: - czy do silnika 4A-FE, II generacja pasuje jeżeli tak to jaką firmę ( jezeli sekwencja to jaka firma) - Czy można do sekwencji zamontować Gazowy Gażnik zamiast miksera (jesli tak to ile kosztuje i gdzie szukać?) - Jakieś zaufane miejsce w obrębie województwa śląskiego (najlepiej częstochowa i okolice - czy gaz w przyszłości naprawde ma kosztować 70 % ceny benzyny a benzyna pójdzie w górę



a sonde lambda masz w kolektorze? bo jak tak to masz lean burn

jak będziesz zakładał gaz to zakładaj od razu sekwencję - zapłacisz te 400 czy 500 zł. wiecej ale jak Ci dobrze zamontują i wyregulują to będziesz na bank zadowolony i będzie Ci niedużo palić

jeśli chodzi o fachowca to najlepiej idź do kogoś poleconego, chociaż ja tak zrobiłem i dzisiaj żałuję że nie dołożyłem 400zł i nie poszedłem do naprawdę sprawdzonego fachowca

jeśli chodzi o cenę gazu to nikt tu nie jest wróżką ale napewno zawsze będzie tańszy od beny
  
 
Cytat:
a sonde lambda masz w kolektorze? bo jak tak to masz lean burn



Nie wiem jutro o świcie poszukam

Cytat:
jeśli chodzi o fachowca to najlepiej idź do kogoś poleconego,



..tylko że z internetu trudno kogoś znaleźć w Czewie ..muszę popytać znajomków..
Byłem w jednym warsztacie...nie wyglądał zbyt obiecująco..stary blaszany garaż z dłuuuuim kanałem, a w kanale pełno śmieci
dwóch gości w kolejce za mną z zażaleniami...ale instalacja sekwencji tylko 2300zł . ponoć do mojego silnika 4AFE "tylko sekwencja by wchodziła w gre..."
hmm..ciekawe czy to prawda ?
  
 
Cytat:
2007-11-28 19:29:39, robertog pisze:
chociaż ja tak zrobiłem i dzisiaj żałuję że nie dołożyłem 400zł i nie poszedłem do naprawdę sprawdzonego fachowca




Nie rozumiem , założyłeś sekwencję i nie wyregulowana za dobrze
Czy II generacji i załujesz bo jest kiepska ?


Mam namiar na jednego fachowca który zakłada instalkę, potem ją reguluje i ustawia..i akurat jak było dzwonione do niego do zakładu to go nie było bo testował z klientem nowo założoną instalkę...jest jeden minus..gość jest 100 kilosków odemnie, a przynajmniej raz w roku trzeba by sie do niego przejechać na przegląd za daleko.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
jest jeden minus..gość jest 100 kilosków odemnie, a przynajmniej raz w roku trzeba by sie do niego przejechać na przegląd



Myśle że jeśli gość jst naprawdę sprawdzony i dobrze robi, to warto się przejechać te 100 km i założyć u niego, a coroczne przeglądy możesz robić gdzieś bliżej w innym warsztacie (byle też porządnym). Co prawda posiadam wiedzę tylko teoretyczna na temat gazu ale z opinii które słyszałem (między innymi od znajomego taksówkarza jeżdżącego na LPG) wszyscy powtarzają że najważniejsze to solidny montaż bez fuszerki i dobra regulacja tuz po i po przejechaniu pierwszych 3-4 tys km, same przeglądy to już troche prostsza sprawa więc łatwiej o zakład który wykona to solidnie. Tyle mojej opinii na ten temat. Zaznaczam że sam nie mam gazu w aucie więc moja opinia może nie byc do końca trafna gdyz opiera się na cudzych, subiektywnych odczuciach.

PS. Poszukaj może na forum LPG może jest tam ktos z twojej okolicy i doradzi ci jakis sensowny zakład gazowniczy

[ wiadomość edytowana przez: SzybkiLopez dnia 2007-11-30 00:11:32 ]
  
 
Cytat:
2007-11-30 00:08:53, SzybkiLopez pisze:
(...) najważniejsze to solidny montaż bez fuszerki i dobra regulacja tuz po i po przejechaniu pierwszych 3-4 tys km, same przeglądy to już troche prostsza sprawa więc łatwiej o zakład który wykona to solidnie
(...).



Tak zrobię jak nie znajdę nikogo w czewie...
Nie wierzę że nie ma gdzieś bliżej jakiegoś warsztatu z urządzeniami pomiarowymi , nawet po to żeby póżniej robić instalce przeglądy..

W Siemianowicach nikt nie odbiera telefonu...pewnie znowu jakaś jazda testowa
  
 
ja od początku brałem pod uwagę tylko i wyłącznie sekwencję - KME Diego albo STAG 300 i po wielu rozważaniach miałem do wyboru:
- albo warsztat kolegi mojego kumpla, gdzie zakładałem kiedyś instalkę I gen. w passacie i wiem że jest zajebistym fachowcem

cena 2500

- albo gościa u którego zakładał mój kolega i po kilku wizytach na regulacjach był zadowolony

cena 2100


wybrałem tą tańszą opcję i dzisiaj żałuję bo koleś to partacz i cwaniaczek -więcek czytaj

tutaj ostatnia opinia jest moja.

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: robertog dnia 2007-11-30 22:15:31 ]
  
 
Cytat:
2007-11-30 22:14:47, robertog pisze:
ja od początku brałem pod uwagę tylko i wyłącznie sekwencję - KME Diego albo STAG 300



A dlaczego, z jakich powodów:cena, niezawodność, tak twardo obstawałeś za tymi firmami??


Cytat:
i po wielu rozważaniach miałem do wyboru: - albo warsztat kolegi mojego kumpla, gdzie zakładałem kiedyś instalkę I gen. w passacie i wiem że jest zajebistym fachowcem cena 2500 - albo gościa u którego zakładał mój kolega i po kilku wizytach na regulacjach był zadowolony cena 2100 wybrałem tą tańszą opcję i dzisiaj żałuję bo koleś to partacz i cwaniaczek -więcek czytaj tutaj
Cytat:

nullAUTO KOMPLEKS Warszawa ul. Łopuszańska 22 partacze i cwaniaczki,fakturę piszą na kwotę mniejszą niż w rzeczywistości ale to nic, koleś (właściciel) nie chciał mi uwierzyć że Carina e 1.6 LB pali w mieście 8l benzyny, powiedział że to niemożliwe i że producent piszę iż spalanie gazu może być do 30% większe niż benzyny i to na sekwencji!!! nie widzi nic złego w spalaniu 10 l gazu u mnie i pomimo tego że przejechałem ponad 2000 km powiedział, żebym zrobił jeszcze z 1000 bo się musi wszystko ułożyć
po prostu skurwiel i cwaniaczek .... ale ja się odwdzięczę





Czytałem..hm nie znam sie zabardzo na tym ile powinna spalać, Cari LB ale mnie na pewno wynik 10 litrow gazu na 100 km by zadowalał gaz po 2,3 razy 10 daje 23 zeta !! benzyna 4.5 razy 10 = 45 zeta!! :- o
Ale chyba inst. sekwencyjna nie powinna palic 30 % więcej niż benzyna

Ja narazie namierzam w czewie dobrego instalatora...w poniedziałek będe tylko za tym jeżdził

[ wiadomość edytowana przez: Kiinio dnia 2007-12-01 20:20:10 ]
  
 
Cytat:
2007-12-01 20:11:47, Kiinio pisze:
Ja narazie namierzam w czewie dobrego instalatora...w poniedziałek będe tylko za tym jeżdził



Niestety nic się nie przewidzi, nawaliła mi prawdopodobnie sonda , albo czujnik LB..i nie mam zamiaru gazować nic teraz...
  
 
mój kolega ma carine e 2.0 i instalke II gen. i na przestrzeni 12 kkm, które w tym roku zrobił spalanie mu wyszło 11,6, tak więc spalanie mojej cari 1.6lb. 99km z sekwencją na poziomie - ostatnio - 12-14l/100 km mnie nie satysfakcjonuje

a czemu te dwie firmy brałem pod uwagę?

bo mają dobrą opinię a BRC 24 wszyscy (oprócz gościa co mi montował gaz) odradzali bo bardzo ciężko jest go wyregulować

w twoim przypadku sonda lambda = czujnik lean burn, radzę poszukać po jakichś szrotach na zadupiu - ja swoją kupiłem za 100 zł, bo koleś nie wiedział o co chodzi z "jakimiś czujnikami ubogiej mieszanki"
  
 
No cóż ja swoją cariną 1,6 LB na sekwencji BRC 24 z lubryfikacją zrobiłem 30 tyś (od stycznia) i nie miałem najmniejszych problemów. Spalanie 8.5-9 miasto, 7-7.5 trasa (nigdy więcej). Podstawa to dobry zakład, bo co tanio to później niestety drogo a najbardziej szkoda czasu na reklamacje i ciągłe regulacje.
  
 
dlatego kupiłem sobie interfejs i sam sobie wyreguluje instalke tak, że będzie jak ta lala

Egiptos
napisz jeszcze jaki masz styl jazdy bo ja 7 litrów to na benzynie nigdy nie osiągnąłem - fakt że nie jeżdżę jakoś wolno (trasa 110 - 130) ale można powiedzieć że dynamicznie choć się nie wściekam jak jakiś małolat
  
 
Cytat:
2007-12-03 17:30:00, robertog pisze:
mój kolega ma carine e 2.0 i instalke II gen. i na przestrzeni 12 kkm, które w tym roku zrobił spalanie mu wyszło 11,6, tak więc spalanie mojej cari 1.6lb. 99km z sekwencją na poziomie - ostatnio - 12-14l/100 km mnie nie satysfakcjonuje a czemu te dwie firmy brałem pod uwagę? bo mają dobrą opinię a BRC 24 wszyscy (oprócz gościa co mi montował gaz) odradzali bo bardzo ciężko jest go wyregulować w twoim przypadku sonda lambda = czujnik lean burn, radzę poszukać po jakichś szrotach na zadupiu - ja swoją kupiłem za 100 zł, bo koleś nie wiedział o co chodzi z "jakimiś czujnikami ubogiej mieszanki"





A w jaki sposób liczysz ile Ci spala gazu?? pytam poważnie, bo może tu popełniasz błąd...??
Napisz to może się nauczę obliczać spalanie gazu

To spoko że Ci sie udało na szrocie trafić taką złotą rybkę

  
 
Takie spalanie mam jak jadę 90-100 (zwykle mi się nie spieszy) no i jadę sam a nie obładowany, i to było lato.... Teraz jak żona cariną jeździ na krótszych odcinkach i zima (kalendarzowa przynajmniej) to gazu pali ok 8,5-9. Coś jest w mojej nodze.

Zwykle paliła mi około 7,5 (7 to z raz albo dwa) jak daleko jeździłem dobrymi drogami.
  
 
Cytat:
A w jaki sposób liczysz ile Ci spala gazu?? pytam poważnie, bo może tu popełniasz błąd...??
Napisz to może się nauczę obliczać spalanie gazu



a jak mam liczyć kalkulator czy excel nie kłamie przecież

ale po kolei:
- zawsze tankuję na tej samej stacji
- podjeżdżam pod ten sam dystrybutor, tankuję i ilość gazu dzielę przez liczbę przejechanych kilometrów a później mnożę X100.
- teraz w zimę przed obliczeniem odejmuję jeszcze ze 20 km (chociaż to i tak za mało) na benzynę i wychodzi .... smutny wynik

ostatnio weszło mi 29 litrów gazu a na liczniku przejechane 228 km



policz sam i jak Ci wyjdzie mniej niż 13 litrów to chyba będę musiał postudiować matmę

pozdro

  
 
Cytat:
2007-12-09 16:06:30, robertog pisze:
policz sam i jak Ci wyjdzie mniej niż 13 litrów to chyba będę musiał postudiować matmę pozdro



No wychodzi 13,94 litrów na 100 km..po odjęciu 20 km czyli 29 litrów gazu a przejechane 208 km

W końcu konkretny sposób.. jak "wypalę" pierwszą butlę to napiszę wynik.


29 litrów gazu - tylko tyle Ci wchodzi??? to jaki masz duzy zbiornik?? ja mam 46...i weszło mi około 42..około ponieważ pierwsze tankowanie zrobił instalator za 50 zł, a resztę dobiłem do pełna sam


Egiptos - twoja noga po prostu jest "lekka" w utrzymaniu
  
 
nie no, mam butle 42 litry i wchodzi ok.35 ale wtedy jeszcze nie wyjeździłem do końca i akurat tyle weszło
  
 
...tak się ostatnio zastanawiałem, czy instalacja w przypadku mojego silnika (lean burn) nie musi być podpięta pod sondę lambda do prawidłowej pracy
jak komuś coś na ten temat wiadomo to proszę o jakieś info
  
 
Cytat:
2007-12-12 23:43:11, robertog pisze:
...tak się ostatnio zastanawiałem, czy instalacja w przypadku mojego silnika (lean burn) nie musi być podpięta pod sondę lambda do prawidłowej pracy jak komuś coś na ten temat wiadomo to proszę o jakieś info


Pewny nie jestem, ale czy przy lean burn nie jest tak że zamiast sondy lambda jest właśnie czujnik ubogiej mieszanki...?