Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
chevy01 Omega Caravan Poznań | 2006-12-28 23:53:12 jak pisalem na LOB nie daj sie wkrecic w wymiane centralki z cut-offem, to tylko posrodek kryjacy prawdziwa przyczyne.
jak wymienie krokowca u siebie to napisze co i jak |
Szeszel Rzeszów | 2007-01-08 13:55:36 Czy ma ktoś jescze jakieś rady ?
Szkoda mi auta zeby się tak męczyło... Pozdrawiam |
chevy01 Omega Caravan Poznań | 2007-01-08 17:51:31 wymiana krokowca nie pomogla? u mnie tak... |
Szeszel Rzeszów | 2007-01-08 21:18:46 chevy01 nie wymieniałem krokowca... Sam nie wiem czy jednak to będzie to....
zgłupiałem od tego wszytkiego... ehh |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-01-09 14:34:25 No tak, tylko dlaczego na benie Masz takie niskie obroty . Może jednak coś jest nie tak z powietrzem. Najpierw znajdź przyczynę niskich obrotów na benzynie (podniesienie obrotów poprzez regulację przepustnicy czy też czymś w tym rodzaju to nie jest rozwiązanie ), a potem dopiero zajmij się gazem.
Może tak być, że Masz jakąś dziurę w dolocie ale ECU nie dopuszcza do wzrostu obrotów tak sterując mieszanką, żeby ją utrzymać w przyzwoitych granicach. Niestety elektronika LPG (zwłaszcza Lecho) już nie jest taka "zmyślna" i dostosowuje skład mieszanki tylko do ilości zasysanego powietrza, czyli zachowuje się tak jakbyć miał otwartą przepustnicę i stąd wzrost obrotów. W takim wypadku cut-off zamiast poprawić sytuację jeszcze by ją pogorszył, bo na LPG obroty by Ci falowały niemożebnie. Jeśli nie Masz nigdzie dziury w dolocie, a Masz pneumatyczne serwo hamulców to może tamtędy Ci ssie. Kiedyś coś takiego było na forum. |
Szeszel Rzeszów | 2007-01-09 14:53:50 Przy czyszczeniu przepustnicy i krokowca z kumplem patrzyliśmy właśnie czy nie ma czasem gdzieś jakiejś dziury - wszytko wporzadku.
Co do serwa to właśnie z nim gadalem i mowił, że raczej to nie bardzo, bo bym wogule hamulców nie miał - a tak nie jest. Dodam również, że bark jakichkolwiek wycieków. Wydaje mi się, że problem z obrotami na benzynie jest wywołany tym ze autem jeździło sie więcej na gazie (np. poprzedni właścieciel - ja od czasu do czasu jeżdże na benzynie) Jak pisałęm na początku - mam przepływkę do wymiany - i może to boleć te niskie obroty na gazie - ale mam do kupna używkę sprawną i zamierzam ją kupić. A co może być przyczyną niskich obrotów na benzynie ? |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-01-09 15:34:19 No tutaj to już nie bardzo mogę pomóc, ani nie znam tego silnika, ani nie mam wystarczającej wiedzy na ten temat. Może ktoś bardziej obeznany w temacie się wypowie. Może to i wina przepływki, nie wiem.
Co do serwa to różnie z tym bywa. Może być i tak, że hamulce działają, a "lewusa" ssie. |
omegolotC30NE Czerwin | 2007-01-09 16:59:48 Cześć! odłącz przepływkę, jak się poprawią wolne obroty na Pb, to masz przyczynę. Jeśli nie to krokowca luknąć trza, przez pomiar współczynnika wypełnienia impulsu, na wolnych i na podwyższonych. |
chevy01 Omega Caravan Poznań | 2007-01-09 17:43:24
dokladnie jak kolega mowi. |
omegolotC30NE Czerwin | 2007-01-09 20:51:51 To może dwa zdania na temat "krokowca", może się komuś przyda. Dotyczy zworu reg. pred. obr. bieg. jał. z jednym uzwojeniem (omegi wszelkie). Z klamotów potrzebny będzie multimetr z pomiarem impulsu (idealny jest oscyloskopik). Macamy na włączonym nagrzanym motorku, przy biegu jałowym. Napięcie 7-9V, wypełnienie 40-44% ,częstotliwość 110 Hz. Obciążony (odbiornikami el) silnik - napięcie mniejsze, współczynnik większy, częstotliwość constans.
Jeśli silnik pobiera tzw lewe powietrze, ecu przymyka krokowca i współczynnik jest mniejszy niż normalnie!!!! Jeśli mamy silnik na wykończeniu, ecu będzie otwierał krokowca aby utrzymać rpm, bieg jest nieregularny, a współczynnik większy niż normalnie.!!! |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2007-01-09 22:29:33 |
Szeszel Rzeszów | 2007-01-09 23:45:53 omeglotC30NE:
OK, spróbuje Ale kiedyś mierzyłem jak ktoś podawał na forum, chyba między 2a4pinem i napięcie ma być od 0.3-0.7V a u mnie było 0.1V. Poza tym na blaszkach w środku powinno "coś" być - u mnie nic nie ma - więc na pewno jest walnięta... Ale zakupiłem używkę i czekam na przesyłkę
Przyjże się jeszcze temu A co do krokowca - umówiłem się po weekendzie do kumpla elektryka żeby posprawdzać wszystko Pozdrawiam |
omegafan Omega włocławek | 2007-01-10 06:34:24 Miałem identycznne objawy do czasu gdy założyłem blos.
Czyli te problemy robi instalka gazowa-mikser, krokowy(komputer gazowy). Układ zasilania paliwem masz raczej sprawny. Z dolotem tez pewnie masz cos pozmieniane. Omega 2.0 ładnie chodzi na blos'ie to może zastanów sie nad montażem tego? pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: omegafan dnia 2007-01-10 06:37:23 ] |
Szeszel Rzeszów | 2007-01-10 08:12:55 Witam !
Jadąc dziś rano do pracy, zauważyłęm ze obroty na benzynie czasmi się utrzymują (ok. 1-2sek) na obrotach ok 1500-2000 i spadają w dół. Czasami jak dojeżdzam do krzyżówki, daję na luz to troszke pływają - 500-1000. I również dziś jakoś zaczął dziwnie chodzic, czasem skoczyły do 2000 ale tak jak pisze - 1-2sek. Po zaparkowaniu obroty - 750 bez żadnych skoków. Działo się tak mniej wiecej od tego czasu jak zaczęły się problemy z obrotami na gazie. Zastanawiam się na kupnem krokowca - czytając jeszcze raz rozmowę z kolega chevy01 ( miał on tak samo jak ja) oraz posty na temat falujących obrotów w omedze - dochodze do wniosku, że to jednak będzie krokowy. Chociaż chciałbym spróbować zrobić podmiankę od kogoś kto ma spokój z obrotami - proszę o kontakt gdyby ktoś chciał pomoć Co do założenia blos`a to sam nie wiem... czy jest ktoś taki że po założeniu tego nie miał problemów z falującymi obrotami Pozdrawiam |
chevy01 Omega Caravan Poznań | 2007-01-10 17:34:36
na twoim miejscu zrobil bym tak. poniewaz przeplywka juz do Ciebie jedzie, to poczekaj az dojdzie. szybko wymien (15min powinno starczyc ) i zobacz co sie bedzie dzialo. jesli symptomy nie ustana, to na 99% spokojnie mozesz kupowac krokowca... |
Szeszel Rzeszów | 2007-01-10 18:55:28 CHEVY01 namówiłeś mnie...
Zrobię tak jak mówisz, ale nie zaprzeczam, że też o tym myślałem Dziś, jeżdżąc chwile po mieście, silnik ciepły, odpalanie bez problemu, obroty na benzynie: 500 częściej, 750 - czasami, czasem też skakały na 1-2sek 1000,1200,1500, ogólnie różnie - ale spadały... Gaz - ciągle to samo... Myślę również o rozkręceniu reduktora i wymieniu membrany, uszczelek itp. bo być może tu też coś jest nie tak - nie wiem kiedy to było robione Tak więc, czekam na przepływkę, zakładam i badam. Rozumiem, że po włożeniu dobrego przepływomierza trzeba skasować błędy Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: Szeszel dnia 2007-01-10 18:57:25 ] |