Poszerzanie nadkoli/// zaklepywanie rantu

  szukane wyrażenia:   poszerzenie  -  nadkoli
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM wiosna moze niezblża sie wielkimi krokami no ale pare miesięcy i można założyć alusy )) i tu jest problem . Alusy są na równi z karoserią i jak siedzą z tyłu 3 osoby albo dwa grubasy to na większych muldach gdy auto podniesie sie dogóry i opada wraz z tymi drubasami to wali mi karoserią po oponach , boje sie ze mi sie kiedyś rozwalą i będzie niewesoło. Nie woże zaczęsto pasażerów z tyłu no ale czasem trzeba i wtedy trzeba jechac strasznieeeeeeeeeeeee powoli , wymieniłem amory na olejowo gazowe włożyłem po jedenj dumie w spręzyny no ale niejestem zwolemnikiem gum i niewiem co mam zrobić zeby auto nie uginało sie, to znaczy ma sie uginac ale do pewnego momentu , jak to wyliczyć i dobrac odpowiednie sprężyny, chyba ze ktos ma inny pomysł oczywiście poszerzenie nadkoi i błotników odpada i zmiana alusów tez PP

[ wiadomość edytowana przez: VinCe dnia 2007-01-21 22:42:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: DZWILU88 dnia 2007-01-22 18:24:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: djtados dnia 2010-03-07 12:12:10 ]
  
 
Jeśli alu dochodzi Ci do rantu błotnika to tak go sklep żeby nie ciął prosto na oponę i to trochę da... ale jeśli dalej będzie trafiać w oponę to znaczy się że Ci koła wystają poza obrys auta??? Czyli złe ET felgi do Escorta... ew. masz dystanse z tyłu??

Ze sprężynami możesz kombinować, ale chyba nie chcesz go mieć twardego jak taczki?


Albo może po prostu Twoje sprężyny już są do wymiany...
  
 
ew. mozesz kombinowac dluzszymi odbojami na amortyzator(tzw. balwanki itp.).Skroci to skok amortyzatora to wartosc dlugosci odbojnika.Powodzenia
  
 
co to sa bałwanki ))) a druga sprawa amory wymieniłem sam ale niepamiętam czy była tam jakas regulacja odboju czy coś w tym rodzaju .Wkażdym zmoze da sie regulowac wratość ze tak powiem wsuwania sie go? a z drugiej strony wolał bym raczej wymienic spręzyny tylko niewiem na jakie i jak ich wogóle szukać
  
 
miałem to samo. Mozliwości są takie:
1. Ścinasz rant nadkola (lub go zaklepujesz)
2. Dajesz do przetoczenia felgi (ścina Ci czoło foelgi od wewn) czyli zmienia ET. Konieczne są czasami wtedy pierścienie centrujące.
3. Pakujesz sztywne sprężyny (ewentualnie gumy zwiększające sztywność).
Ja zrobiłem 1 (ściąlem 6-8mm) i 2 (6mm stoczone). Przy okazji wymalowali mi fele i wyważyli.
  
 
zaloz dobra niska i twarda zawieche, zaklep ranty i bedzie malina...
  
 
DZIEKI za trzystopniowa porade ale powied zmi jeszcze ile takie pzretoczenie kosztuje bo chyba najprościej jest zreczywiscie wyciać ranty z nadkola i zakonserwować je zeby nie rdzewiały
  
 
a gumki zainstalować do sprężyn
  
 
Cytat:
2007-01-19 12:18:45, DZWILU88 pisze:
DZIEKI za trzystopniowa porade ale powied zmi jeszcze ile takie pzretoczenie kosztuje ....


ja płaciłem 120 za 2 sztuki razem z pierścieniami centrującymi, wyważeniem i nowymi wentylami.
  
 
jak sie zrobi troche cieplej to zaczne coś z tym robic bo teraz i tak śmigam na stalówkach i wtedy zobacze czy coś to pomogło
  
 
a swoją drogą jakie masz fele i opony? to wiele wyjaśni... bo to wcale nie muszą być ranty....
  
 
to sa napewno fanty bo sa ślady na oponach
  
 
Cytat:
2007-01-21 19:19:29, DZWILU88 pisze:
to sa napewno fanty bo sa ślady na oponach



masz dystanse?
ps. tak przy okazji popraw tytuł wątku bo straszy trochę ...
--- edycja pierwszego posta ----
pozdr
  
 
wracam do pytania.... jaki rozmiar, bo że ranty obcierają to mogą być po prostu sprężyny do bani, ja mam 215/45 R17 i lekko obciera... ale to wielkie koło...
  
 
15/195/50
  
 
nie mam pojęcia jak zmienić temat wątku
  
 
Zmienić temat możesz edytując pierwszy post.

Zobacz jakie masz ET felgi bo to strasznie dziwne że masz opony tak blisko błotnika...
  
 
z tyłu felgi jest wytłoczone ET niewielki osdtęp i 13
  
 
mam jeszcze oznaczenie 7 Jx15h2 ale niewiem co to znaczy 15 to chyba cale a reszta ne mam pojęcia
  
 
7" x 15" to szerokość x średnica,

a guma 195/50 nie może obcierać, a ja mam 7.5" x 17"... szerokie, zmień sprężyny na twardsze i będzie po bólu

[ wiadomość edytowana przez: piotr_RST dnia 2007-01-22 22:51:26 ]