Mocny silnik 50 km rady , propozycje przeróbek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie a właściwie to prosze o rade co trzeba było zrobić by uzyskac z silnika malca 50 km chce tyle wydusic ze swojego silnika który obecnie robie , chciałbym zeby to było zrobione dobrze i jakiś czas pojeżdziło nie mówie tu o jakichs długich dystansach ale tak zebym sie tym chwilke nacieszył

Troche tematów juz przeczytałem i informacji artykółów i opini ale moze i wy cos od siebei dodacie moze sie mi to przyda moze jeszcze cos poprawie , udoskonale zanim to jeszcze całe poskręcam do kupy głównie chodziło by mi o to jaki wałek zastosować bo nie wiem czy 555 wystarczy do takiej mocy i co nawazniejsze przy fabrycznej pojemności - 652cm

co juz wykonałem :
- głowice mam splanowana 5 mm z mozliwością danai bez uszczelki to niecałe 6 mm
- kanały w głowicy mocno poszerzone kanał wlotowy to 35-6 mm
- zawory ssące 39mm o przelocie 36 mm z gniazdami wykonanymi ze spieku ( o ile tak to sie nazywało) , wydechowe poszerzone i mocno wybrane kanały
- lekkie koło 3,8 kg takie optymalne , wywazone
- korby odelzone do 370g
- tłoki z dodatkowymi rowkami smarujacymi
- wał wywazony w stosunku 30 %
- gażnik planowany z motoru ze zwęzką minimum 35 mm
- wydech jak narazie twin 2 rurka albo jakaś przelotówka
- chłodnica oleju
- wałek rozrządu 555 ????
- jeszcze będe obliczał efekt falowy dla kanałów dolotowych i wylotowych ale to dopiero jak juz będe wiedził jaki wałek do tego wsadze ostatecznie i od jakich obrotów będe chciał uzyskac najlepszy ciąg

jak poprawic chłodzenie tego silnika zeby sie eni przegrzewał co jeszczze w nim zmienic udoskonalic na co zwrócic uwage przy jego składaniu


[ wiadomość edytowana przez: TimonWRC dnia 2007-01-21 18:39:40 ]
  
 
najlepiej zwrócić uwagę na to że przy tym zakresie przeróbek, uzyskanie takiej mocy jest niemożliwe.
  
 
najpierw trzeba dobrze zatytułować wątek...
  
 
Wydech to chyab tylko i wyalcznie breda bo inne do mocnego motoru to kupa wg mnie.
  
 
chlodnica oleju powinan wystarczyc pod warunkiem ze bedzie dobrze wentylowana
  
 
Cytat:
2007-01-21 17:55:11, sz4l0ny pisze:
najlepiej zwrócić uwagę na to że przy tym zakresie przeróbek, uzyskanie takiej mocy jest niemożliwe.



a przy jakim zakresie jest to mozliwe ? macie jakies pomysły to dawac puki jeszcze to nie jest poskręcane to mozan praktycznie wszystko jeszcze przerobic

znalazłem artykóły z OBR tam sa opisane jakie przeróbki te silniki miły i uzyskiwały moc żedu 50 km z 600 i chyba 53 km z 650 wałek rozrządu to jest tylko zgadka który tam stosowali np taka 600 ma zakres przeróbek grupy 2 :
-gaźnik weber 45 DCEO lub 40 DCEO
-średnica zaworu ssącego 37 mm
-luzy zaworowe ssak 0,30 wydech 0,35
-wzniosy krzywek 7,1 przy seryjnym 6,2mm
-spręzanie 9,5 oraz 11 przy statycznym kacie wyprzedzenia 6-7 stopni

silnik 650 cm :
-gaźnik Bing średnicy 36mm
- stopień spręzania 10,3 - 10,5
-zawory ssące 38mm wydechowy 33mm
  
 
sie da - wykres
 
 
artykuł na stronie klubowej

poza tym może byś tak zmienił tytuł , a po drugie skorzystał z wyszukiwarki??
  
 
555 jest za słaby.
Jeśli miał bym coś polecać to z naszej oferty tylko 305.
  
 
Cytat:
2007-01-21 18:35:34, comar pisze:
sie da - wykres



jasne....... A gr
  
 
Cytat:
2007-01-21 18:35:34, comar pisze:
sie da - wykres



zapomniałem że Timon = Chojnacki
  
 
a tak podpinajac sie pod watek to nie myslicie ze lepiej zrobic swapa z jakims innym silnikiem niz ingerowac w 650??
  
 
Cytat:
2007-01-21 20:52:31, sz4l0ny pisze:
zapomniałem że Timon = Chojnacki


a co chojnacki = bog?
  
 
Cytat:
2007-01-21 21:06:28, kondzio2006 pisze:
a tak podpinajac sie pod watek to nie myslicie ze lepiej zrobic swapa z jakims innym silnikiem niz ingerowac w 650??



Ja np uwazam ze nie lepiej Ale kazdy robi pod siebie
  
 
Cytat:
2007-01-21 18:32:29, TimonWRC pisze:
a przy jakim zakresie jest to mozliwe ? macie jakies pomysły to dawac puki jeszcze to nie jest poskręcane to mozan praktycznie wszystko jeszcze przerobic znalazłem artykóły z OBR tam sa opisane jakie przeróbki te silniki miły i uzyskiwały moc żedu 50 km z 600 i chyba 53 km z 650 wałek rozrządu to jest tylko zgadka który tam stosowali np taka 600 ma zakres przeróbek grupy 2 : -gaźnik weber 45 DCOE lub 40 DCOE -średnica zaworu ssącego 37 mm -luzy zaworowe ssak 0,30 wydech 0,35 -wzniosy krzywek 7,1 przy seryjnym 6,2mm -spręzanie 9,5 oraz 11 przy statycznym kacie wyprzedzenia 6-7 stopni silnik 650 cm : -gaźnik Bing średnicy 36mm - stopień spręzania 10,3 - 10,5 -zawory ssące 38mm wydechowy 33mm





Cytat:
2007-01-21 21:16:30, cichy_b0b pisze:
(...) Ale kazdy robi pod siebie (...)



Mów za siebie
  
 
a nieslyszeliscie moze gdzie dostepne sa sportowe waly do malucha /sc/cc??slyszalem ze maja inny skok wykorbien i podobno na nich sa niezle osiagi
  
 
sc?????!!!!!! to ma przeciez 4 garki!!!!! moze bis albo cc 700 jak juz
  
 
Cytat:
kondzio2006

zwolen

a tak podpinajac sie pod watek to nie myslicie ze lepiej zrobic swapa z jakims innym silnikiem niz ingerowac w 650??



zależy do czego robisz auto- jeśli do pojezdzawek amatorskich, sprintów itd to lepiej swapować, co prawda nie bedziesz mógł juz startowac w klasie markowej 126, (do 650ccm)
ale i tak w niektórych rejonach Polski klasa 1 jest do 903ccm, a z kolei silnik bedzie wytrzymalszy, mniej awaryjny mniej paliwozerny, no i wyjsciowo ma te 40KM, co daje możliwość podniesienia mocy...

podobnie sytuacja sie ma gdybys planował auto zrobic tylko na miasto

jesli chciałbys robic auto pod rajdy np PZM w klasie historycznej to musiałbyś przygotowywac wszystko wg. homologacji a więc 650 ze ściśle określonymi przeróbkami... (jak to dokładnie jest orientuje się np Mrally)

niestety w Polsce nie ma możliwości startowania w rajdach drugiej ligi autami nie seryjnymi i nie homologowanymi nigdy na rajdy, za to np w Niemczech tamtejszy automobilklub potrafi przyznać indwidualne homologacje krajowe, dzięki którym można startowac nawet autami które nigdy nie miały rajdowej homologacji...
  
 
" -spręzanie 9,5 oraz 11 przy statycznym kacie wyprzedzenia 6-7 stopni "
Sprężanie czy stopień sprężania?I co ma dwa?Raz takie raz takie?
  
 
Cytat:
2007-01-24 01:14:29, radeckimotorsport2 pisze:
" -spręzanie 9,5 oraz 11 przy statycznym kacie wyprzedzenia 6-7 stopni " Sprężanie czy stopień sprężania?I co ma dwa?Raz takie raz takie?



Regulowane chyba jest, jak w Saabie.