Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
TimonWRC 126p Jastrzębie Zdrój | 2007-01-21 17:42:47 Mam pytanie a właściwie to prosze o rade co trzeba było zrobić by uzyskac z silnika malca 50 km chce tyle wydusic ze swojego silnika który obecnie robie , chciałbym zeby to było zrobione dobrze i jakiś czas pojeżdziło nie mówie tu o jakichs długich dystansach ale tak zebym sie tym chwilke nacieszył
Troche tematów juz przeczytałem i informacji artykółów i opini ale moze i wy cos od siebei dodacie moze sie mi to przyda moze jeszcze cos poprawie , udoskonale zanim to jeszcze całe poskręcam do kupy głównie chodziło by mi o to jaki wałek zastosować bo nie wiem czy 555 wystarczy do takiej mocy i co nawazniejsze przy fabrycznej pojemności - 652cm co juz wykonałem : - głowice mam splanowana 5 mm z mozliwością danai bez uszczelki to niecałe 6 mm - kanały w głowicy mocno poszerzone kanał wlotowy to 35-6 mm - zawory ssące 39mm o przelocie 36 mm z gniazdami wykonanymi ze spieku ( o ile tak to sie nazywało) , wydechowe poszerzone i mocno wybrane kanały - lekkie koło 3,8 kg takie optymalne , wywazone - korby odelzone do 370g - tłoki z dodatkowymi rowkami smarujacymi - wał wywazony w stosunku 30 % - gażnik planowany z motoru ze zwęzką minimum 35 mm - wydech jak narazie twin 2 rurka albo jakaś przelotówka - chłodnica oleju - wałek rozrządu 555 ???? - jeszcze będe obliczał efekt falowy dla kanałów dolotowych i wylotowych ale to dopiero jak juz będe wiedził jaki wałek do tego wsadze ostatecznie i od jakich obrotów będe chciał uzyskac najlepszy ciąg jak poprawic chłodzenie tego silnika zeby sie eni przegrzewał co jeszczze w nim zmienic udoskonalic na co zwrócic uwage przy jego składaniu [ wiadomość edytowana przez: TimonWRC dnia 2007-01-21 18:39:40 ] |
sz4l0ny bmw e32 ... Kraków | 2007-01-21 17:55:11 najlepiej zwrócić uwagę na to że przy tym zakresie przeróbek, uzyskanie takiej mocy jest niemożliwe. |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2007-01-21 18:13:27 najpierw trzeba dobrze zatytułować wątek... |
cichy_b0b F&F MEMBER Fiat 126p/ Clio RS 1 ... Poznań | 2007-01-21 18:16:25 Wydech to chyab tylko i wyalcznie breda bo inne do mocnego motoru to kupa wg mnie. |
mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2007-01-21 18:30:53 chlodnica oleju powinan wystarczyc pod warunkiem ze bedzie dobrze wentylowana |
TimonWRC 126p Jastrzębie Zdrój | 2007-01-21 18:32:29
a przy jakim zakresie jest to mozliwe ? macie jakies pomysły to dawac puki jeszcze to nie jest poskręcane to mozan praktycznie wszystko jeszcze przerobic znalazłem artykóły z OBR tam sa opisane jakie przeróbki te silniki miły i uzyskiwały moc żedu 50 km z 600 i chyba 53 km z 650 wałek rozrządu to jest tylko zgadka który tam stosowali np taka 600 ma zakres przeróbek grupy 2 : -gaźnik weber 45 DCEO lub 40 DCEO -średnica zaworu ssącego 37 mm -luzy zaworowe ssak 0,30 wydech 0,35 -wzniosy krzywek 7,1 przy seryjnym 6,2mm -spręzanie 9,5 oraz 11 przy statycznym kacie wyprzedzenia 6-7 stopni silnik 650 cm : -gaźnik Bing średnicy 36mm - stopień spręzania 10,3 - 10,5 -zawory ssące 38mm wydechowy 33mm |
profil-usunięty | 2007-01-21 18:35:34 |
Blady F&F Sympatyk FIAT | 2007-01-21 18:36:39 artykuł na stronie klubowej
poza tym może byś tak zmienił tytuł , a po drugie skorzystał z wyszukiwarki?? |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2007-01-21 18:59:39 555 jest za słaby.
Jeśli miał bym coś polecać to z naszej oferty tylko 305. |
Mrally fiat 126 S650 Bierun | 2007-01-21 20:25:49 |
sz4l0ny bmw e32 ... Kraków | 2007-01-21 20:52:31 |
kondzio2006 zwolen | 2007-01-21 21:06:28 a tak podpinajac sie pod watek to nie myslicie ze lepiej zrobic swapa z jakims innym silnikiem niz ingerowac w 650?? |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2007-01-21 21:11:49
a co chojnacki = bog? |
Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2007-01-21 21:32:41
Mów za siebie |
kondzio2006 zwolen | 2007-01-22 21:35:33 a nieslyszeliscie moze gdzie dostepne sa sportowe waly do malucha /sc/cc??slyszalem ze maja inny skok wykorbien i podobno na nich sa niezle osiagi |
Markiej F&F Wolny Słuchacz :) gangówa Dębica | 2007-01-23 01:37:26 sc?????!!!!!! to ma przeciez 4 garki!!!!! moze bis albo cc 700 jak juz |
HNT F&F Sympatyk był 126R-5 2x BMWe30 ... Mikołów | 2007-01-23 02:04:45
zależy do czego robisz auto- jeśli do pojezdzawek amatorskich, sprintów itd to lepiej swapować, co prawda nie bedziesz mógł juz startowac w klasie markowej 126, (do 650ccm) ale i tak w niektórych rejonach Polski klasa 1 jest do 903ccm, a z kolei silnik bedzie wytrzymalszy, mniej awaryjny mniej paliwozerny, no i wyjsciowo ma te 40KM, co daje możliwość podniesienia mocy... podobnie sytuacja sie ma gdybys planował auto zrobic tylko na miasto jesli chciałbys robic auto pod rajdy np PZM w klasie historycznej to musiałbyś przygotowywac wszystko wg. homologacji a więc 650 ze ściśle określonymi przeróbkami... (jak to dokładnie jest orientuje się np Mrally) niestety w Polsce nie ma możliwości startowania w rajdach drugiej ligi autami nie seryjnymi i nie homologowanymi nigdy na rajdy, za to np w Niemczech tamtejszy automobilklub potrafi przyznać indwidualne homologacje krajowe, dzięki którym można startowac nawet autami które nigdy nie miały rajdowej homologacji... |
radeckimotorsport2 radlin | 2007-01-24 01:14:29 " -spręzanie 9,5 oraz 11 przy statycznym kacie wyprzedzenia 6-7 stopni "
Sprężanie czy stopień sprężania?I co ma dwa?Raz takie raz takie? |
Krzemowy Fiat 126 Skoczów | 2007-01-24 07:24:23
Regulowane chyba jest, jak w Saabie. |