Mocny silnik 50 km rady , propozycje przeróbek - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-01-30 19:54:17, schwepes pisze:
Nie wiem jak w Europie bo nigdy nie spotkałem się z takimi danymi, ale w US paliwo premium (98 ) ma większą wartość opałową niż regular (95).



Wiec tu ma sie to odpowiednio tak: Benzyny silnikowe 44,78, benzyna lotnicza 42,75. Ciezko znalezc wprost podane specyfikacje 95 i 98 bo nasz kochany orlen tego nie podaje. W specyfikacj AVGAS podaja 43,5 MJ/kg.
  
 
hehehehe no popatrzcie jak już Timon zapoda temat to sprzedaje sie jak świeże prezerw... yyy bułeczki
  
 
Cytat:
2007-01-31 00:57:29, Radecki-Motorsport pisze:
hehehehe no popatrzcie jak już Timon zapoda temat to sprzedaje sie jak świeże prezerw... yyy bułeczki


jeszcze tylko Pumby brakuje i mozemy wyc hakunamatata....
  
 
Cytat:
2007-01-31 08:31:48, 3zeR_MDS pisze:
jeszcze tylko Pumby brakuje i mozemy wyc hakunamatata....


  
 
Cytat:
2007-01-30 23:24:47, radeckimotorsport2 pisze:
he he po czym wnosisz?Może lepiej się nie zakładaj



ja tam sie nie znam

tyle co wiem i raczej sie nie myle to to , ze pare okta nwiecej daje mozliwosc podniesienia mocy poprzez doprezenie silnika ale samo paliwo mocy nie da, tyle z mojej strony

hakunamatata

ament


[ wiadomość edytowana przez: comar dnia 2007-01-31 10:15:46 ]
 
 
Cytat:
napisalem to strone wczesniej...


Chyba powinienem Ci uscisnac dlon bo patrzac na posty wypowiedzi itp to Ty budujesz maluchy po 50km na seryjnym walku, na wszystkim sie znasz i nie ma mocnych.Wydaje mi sie ze sprzedajesz ta swoja "nie wiedze" dzieciom neostrady bo nikt z otoczenia pewnie nie slucha.Przydal by sie krotki test dla tych ktorzy chca byc na f&f w twoim przypadku trzeba by zastosowac ciezkie pytania:
Ile cylindrow ma maluch i po co i czemu koła sie kreca.Naprawde nie mysl ze ja sie Ciebie czepiam ale gdzie nie popatrze to masz racje i fachura ze glowa mała..znowu dostane druzgoczaca odpowiedz ale pomysl czasem ze sa lepsi i od nich powinienees sie uczyc albo podejsc do odpowiedzi z pokorą...
  
 
Da się utrzymać poziom emisji NOx eliminując EGR a zamiast tego odpowiednio modulować parametry wtrysku?


(to tak wracając do tematu silnika i przeróbek)
  
 
posprzatane jak dzieci , nawet se nie można udarem paru dziórek w scianie na zlośc sa siasdą wywiercić bo zaraz zadyma
  
 
Cytat:
2007-01-31 20:59:25, Blady pisze:
posprzatane jak dzieci , nawet se nie można udarem paru dziórek w scianie na zlośc sa siasdą wywiercić bo zaraz zadyma


mowilem Ci zebys sobie czegos nie przewiercil przez przypadek
  
 
Cytat:
2007-01-30 12:00:38, Krzyh00 pisze:
kolejny co porownuje auta RC z paliwem lotniczym do aut na kjs zatankowanych paliwem 98 oktan ktore rzadko nawet 95 ma...



Dorzuce 3 grosze odnosnie nazewnoctwapotocznego zastosowanych przerobek w silniku.
Ja chialbym wiedziec od kiedy to silniki RC to silniki A-grupowe. Zapraszam do lektury homologacji malucha A-5188, a pozniej pisac takie bzdury, ze RC to dobra A-grupa.
Chodzi mi tylko oto, ze zawsze draznil mnie ten slang, "mam silnik A-grupowy" a jak otworzylo sie klape to tam podwojny gaznik albo inne cuda wianki, tego nie bylo w zadnej A-grupie.
Co do dyskusji o paliwie i zakresie potrzebnych prerobek do 50 koni sie nie wtarcam, bo ja potzrebowalem miec silnik wg homologacji A-grupy do gor i nie interesowaly mnie zadne wydumki B-grupowo rallycrossowe.


[ wiadomość edytowana przez: TomcatT4 dnia 2007-01-31 22:10:44 ]
  
 
rallymike - przykra sprawa ze moj zart tak ci nadepnal na odcisk. moglbys z wiekszym dystansem do tego podchodzic. a inna sprawa to dosc smiesznie wyglada jak sie mądrzysz i jednoczesnie zwracasz o to komus uwage. wiec zeby nie ciagnac oftopa, skoro uwazasz ze wiesz wszystko w tym temacie rozwiej watpliwosci ktore tu padaja:

po co stosuje sie do wysilonych silnikow paliw o jak najwyzszej LO skoro paliwo o nizszej LO daje jak napisales wieksza moc?

z tego co ja wiem wartosci energetyczne paliwa maja znaczenie w momencie gdy nie zmieniamy nic w silniku poza benzyna. jezeli auto jest fabrycznie przystosowane do paliwa 95 bedzie mialo na nim prawdopodobnie lepsze osiagi i mniejsze spalanie niz na 98 i odwrotnie. z kolei w dlubanych silnikach paliwo z wiekszym LO pozwala je mocniej zylowac niwelując stukowe a co za tym idzie zwiekszac w ten sposob moc. jezeli jest inaczej, a z tego co napisales wnioskuje ze tak bo stwierdziles ze pisze glupoty, chcialbym zebys to ladnie i fachowo wszyskim wytlumaczyl bez zbednych ironii i odbiegania od tematu dyskusji.
  
 
Cytat:
2007-01-31 22:03:35, TomcatT4 pisze:
Dorzuce 3 grosze odnosnie nazewnoctwapotocznego zastosowanych przerobek w silniku. Ja chialbym wiedziec od kiedy to silniki RC to silniki A-grupowe. Zapraszam do lektury homologacji malucha A-5188, a pozniej pisac takie bzdury, ze RC to dobra A-grupa. Chodzi mi tylko oto, ze zawsze draznil mnie ten slang, "mam silnik A-grupowy" a jak otworzylo sie klape to tam podwojny gaznik albo inne cuda wianki



nie bardzo zrozumialem Twoja wypowiedz, widziales w RC w maluchu gdzies podwojny gaznik? jezeli nie sa to silniki A-grupowe to jakie? zawsze myslalem ze A-grupa to silnik na seryjnym gazniku, seryjnym zaworze, seryjnym skoku tłoka i pojemnosci i takie wlasnie z tego co wiem smigaja w RC. no i nie wiem czemu cytujesz moja wypowiedz skoro tam nic o "A-grupie" nie wspominalem

[ wiadomość edytowana przez: Krzyh00 dnia 2007-01-31 22:19:54 ]
  
 
Dokladnie, silniki 126 w RC sa zgodne z homologacja A-5188 (tylko silniki, nadwozie nie) i dlatego maja tylko 50 km. Tak jest w regulaminie klasy 1 w RC. Ale sa bardziej doprezone niz typowa rajdowa A-grupa bo dystanse sa krotkie a zawodnicy nie zaluja kasy na odbudowe silnikow.
  
 
Cytat:
2007-01-31 22:38:53, yapko pisze:
Dokladnie, silniki 126 w RC sa zgodne z homologacja A-5188 (tylko silniki, nadwozie nie)


Tak punkt 1.4.1. mówi ze "Klasa 1 – samochody Fiat 126p. – 652 cm3 – zgodnie z homologacj A
5188 z wariantami konstrukcyjnymi producenta."
Ale juz np 1.4.3 e) mówi że "e) W osprzęcie silnika generator prądu można zmodyfikować lub usunąć."
Oraz "W zwizku z odchyłkami produkcyjnymi, kontroli nie podlega długość
zaworów i masa korbowodów."


A tak apropo jest już nowy Regulamin ramowy GSMP 2007

[ wiadomość edytowana przez: 5Turbo dnia 2007-01-31 23:04:52 ]

[ wiadomość edytowana przez: 5Turbo dnia 2007-01-31 23:31:50 ]
  
 
Cytat:
2007-01-31 22:50:44, 5Turbo pisze:
Tak punkt 1.4.1. mówi ze "Klasa 1 – samochody Fiat 126p. – 652 cm3 – zgodnie z homologacj A 5188 z wariantami konstrukcyjnymi producenta." Ale juz np 1.4.3 e) mówi że "e) W osprzęcie silnika generator prądu można zmodyfikować lub usunąć." A tak apropo jest już nowy Regulamin ramowy GSMP 2007 [ wiadomość edytowana przez: 5Turbo dnia 2007-01-31 23:04:52 ]



w tym co napisałeś nie ma żadnych zbieżności.

przepisy są min. po to żeby wydumki pokroju założyciela tego tematu nie miały NIC wspólnego ze sportową rywalizacją.
widze jednak że najwięcej do powiedzenia w tym temacie mają ci, którzy nawet nie potrafią zdefiniować określenia A-Grupa
  
 
Cytat:
2007-01-30 17:17:15, Krzyh00 pisze:
bo moc w rc sie bierze w duzej mierze ze stopni sprezania z ktorymi zwykle paliwo sobie nie poradzi, a nie z jakis magicznych przerobek i wałkow z krainy czarow, w koncu to a-grupy i cudów nie ma.


Krzyh00 jednak pisałeś o a-grupie
Ale fajny ten temat
  
 
Cytat:
2007-02-01 07:38:18, radeckimotorsport2 pisze:
Krzyh00 jednak pisałeś o a-grupie Ale fajny ten temat


uwazaj bo zaraz sie dowiesz ze a-grupy na oczy nie widziales a wogole to sie nie znasz....i skonczy sie na hakunamatata
  
 
To skoro sie już wywiązała taka zażarta dyskusja, to może ktoś napisze co oznacza określenia A-grupa, bo ja nie wiem, a chciałbym wiedziec.
  
 
Cytat:
2007-02-01 08:23:02, bing17 pisze:
To skoro sie już wywiązała taka zażarta dyskusja, to może ktoś napisze co oznacza określenia A-grupa, bo ja nie wiem, a chciałbym wiedziec.


A-grupa oznacza silnik i ogolnie samochód zmodyfikowany według zaleceń homologacji wydanej dla danego modelu pojazdu. W wypadku 126p jest to utracona już homologacja A-5188, która określa możliwe do dokonania przeróbki w samochodzie.
  
 
Silnik seria tez moze byc A-grupa, w koncu nie wykracza poza A-5188
Juz nieraz na tym forum ktos sprzedawal A-grupe z walkiem 385 i glowicy -2mm