Mocny silnik 50 km rady , propozycje przeróbek - Strona 7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dobry wątek o homologacjach
  
 
Cytat:
2007-01-31 22:38:53, yapko pisze:
Dokladnie, silniki 126 w RC sa zgodne z homologacja A-5188 (tylko silniki, nadwozie nie) i dlatego maja tylko 50 km.


czysty maluch z RC wg. A-5188 i 50KM?
  
 
Ja sie tam nie znam, moze przesadzilem ale Kopi mial zhamowane 44,5 KM i silnik sie nie rozpadal po 20km, wiec jak by go doprezyc, wywalic altek, dac np. Antczakowi 10 tys i spedzic tydzien na hamowni + miec farta, to czemu nie?
Bardziej chodzilo mi o to ze bez ograniczen to powinno byc ok 100KM/litr a z seryjnym gaznikiem itd. spodziewalbym sie 80KM/litr na paliwie 100 oktan.
  
 
Cytat:
2007-02-01 07:38:18, radeckimotorsport2 pisze:
Krzyh00 jednak pisałeś o a-grupie Ale fajny ten temat



masz racje, skleroza nie boli hehe w takim razie silniki w RC to nie sa A-grupy?

[ wiadomość edytowana przez: Krzyh00 dnia 2007-02-01 15:04:08 ]
  
 
Cytat:
2007-02-01 14:11:15, yapko pisze:
Ja sie tam nie znam, moze przesadzilem ale Kopi mial zhamowane 44,5 KM i silnik sie nie rozpadal po 20km, wiec jak by go doprezyc, wywalic altek, dac np. Antczakowi 10 tys i spedzic tydzien na hamowni + miec farta, to czemu nie? Bardziej chodzilo mi o to ze bez ograniczen to powinno byc ok 100KM/litr a z seryjnym gaznikiem itd. spodziewalbym sie 80KM/litr na paliwie 100 oktan.


Kopi miał już to wtedy doprężone na maxa,jest tez pewna granica z tym dopreżniem po której silnik robi sie coraz słabszy i awaryjny, a mi chodziło tylko o to ze to wszystko sa mity te 50 konne,55konne maluchy z RC oczywiscie wg.A-5188. byly takie na innych gaznikach itd one napewno mialy ale to juz nie jest A grupa
  
 
Oglądałem ostatnio temat o silniku Porthosa i Porthos napisał tam, że w dłubniętym silniku ma założony dodmuch. Wie ktos co to jest, bo ja nie mam pojęcia.
  
 
to chodzi chyba o strumienice dolotowa takajak robil weglarski RC czy jakos tak
  
 
Cytat:
2007-02-01 20:14:46, atrax pisze:
to chodzi chyba o strumienice dolotowa takajak robil weglarski RC czy jakos tak


hehe raczej chodzi o te dziurki co sie wierci je tam gdzie jest schowany filtr powietrzaw (taka okragla puszka) i tam potem fujo powietrze dlatego "dodmuch" juz wszystko jasne??
to hakunamatata
  
 
a jak sie mają do dzisiejszych przepisów silniki robione wg. gr. 2 przygotowane w OBR? potem gr. 2 zmieniła się w gr. A chyba?
  
 
Gr 2 byla duzo bardziej swobodna niz A, gazniki i wydechy byly calkowice dowolne, dowolne tloki i pierscienie, dowolne zawory i gniazda. Ja mam wlasnie silnik zbudowany wg Gr 2 z 1976r, na poziomych gaznikach, duze zawory, porzezbiona glowica, chlodnica oleju, wieksza chlodnica cieczy, elektroniczny zaplon. W gr 2. 50 a nawet ok 60 KM nie powinno byc poza zasiegiem.

Zmieniajac 1/2 na N/A ograniczyli gazniki/przepustnice, zawory i tloki seryjne m.in.
  
 
Faktycznie troche sie zblaznilem nieznajomoscia aktualnych regulaminow RC. Pamietam jakies 6-7 lat temu wydumki w RC wlasnie majace jakies dziwne gazniki albo glowic 8v (pol glowicy od coswortha). Jakos tak utarlo mi sie przekonanie, ze silniki w RC to cos jak dawna grupa 2. Dziekuje za sprostowanie i wyprowadzneie z bledu - przeczytalem przed chwila regulamin RC i ze zdumienem przyjalem do mej wiadomosci, ze dzisiaj silniki te sa faktycznie wg homologacji grupy A. To jakie silniki jezdzily pare lat temu (kolo 2000 roku). To ja juz mam takie klopoty z pamiecia czy faktycznie byly to kiedys wydumki?
  
 
Cytat:
2007-02-01 22:11:31, TomcatT4 pisze:
Faktycznie troche sie zblaznilem nieznajomoscia aktualnych regulaminow RC. Pamietam jakies 6-7 lat temu wydumki w RC wlasnie majace jakies dziwne gazniki albo glowic 8v (pol glowicy od coswortha). Jakos tak utarlo mi sie przekonanie, ze silniki w RC to cos jak dawna grupa 2. Dziekuje za sprostowanie i wyprowadzneie z bledu - przeczytalem przed chwila regulamin RC i ze zdumienem przyjalem do mej wiadomosci, ze dzisiaj silniki te sa faktycznie wg homologacji grupy A. To jakie silniki jezdzily pare lat temu (kolo 2000 roku). To ja juz mam takie klopoty z pamiecia czy faktycznie byly to kiedys wydumki?
Cale zycie zylem w blednym przeswiadczneiu, ze moja A-grupa zbudowana wg homo ma duzo slabszy motor od tych w RC. Ale jak to mowia, czlowiek uczy sie cale zycie

  
 
  
 
Cytat:
2007-02-01 22:26:49, Krzyh00 pisze:




BTW - ja do Ciebie nic nie mailem.

PS. sorry za OFF
PPS. Czemu edycja postow dziala tak glupio, ze dubluje posta z poprawkami jako cytat?
  
 
Cytat:
2007-02-01 23:25:40, TomcatT4 pisze:
BTW - ja do Ciebie nic nie mailem. PS. sorry za OFF PPS. Czemu edycja postow dziala tak glupio, ze dubluje posta z poprawkami jako cytat?



bo to nie phpbb ...

nawiasem glowice w rc chyba sa kolo 1 cm ciachane co nie?? mam skany a-5188 , ale niestety niewyrazna strona jest odnosnie glowicy
 
 
Nie sadze zeby homologacja okreslala stopien sprezania, to akurat jest dowolne chyba w gr A. Nie wiem jak z walkiem ale chyba tez. Za to sa podane wymiary, tlokow, zaworow i wielu innych czesci ktorych nie mozna zmieniac/przekraczac wymiarow. Niech mnie ktos poprawi jak sie walnalem.
  
 
W A5188 katy walka dowolne, stopnia sprezania nie ma. Za to jest kolo zamachowe 6500g, korba 434g, wal 4500 g.
  
 
Kąty dowolne ale max. otwarcie zaworu 10,019, czyli wznios krzywki mniejszy niż 6,8.
Jest też zdjęcie głowicy z boku na którym dokładnie widać ilość żeberek, jak by ktoś był upierdliwy to mógłby się doczepić że jest mniej.

Cytat:
2007-02-01 23:25:40, TomcatT4 pisze:
Czemu edycja postow dziala tak glupio, ze dubluje posta z poprawkami jako cytat?


Bo pomyliłeś przycisk edytuj z przyciskiem cytuj.


[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2007-02-02 00:05:01 ]
  
 
Przewaznie maluchy RC jezdiły na wałkach 555 mocno doprezonych ale wersji do RC ciachane głowice dużo bo komora spalania była robiona w tłoku,koło zamachowe według homolki mogło byc z eleganta , przynajmniej wszyscy na takim jezdzili na specjalnych domieszkach uzyskiwano duzo tez mocy bo przepsy A-gr czyli seryjne srednice i wymiary ograniczaja moc
  
 
Cytat:
2007-02-02 12:54:55, DrDeath pisze:
Przewaznie maluchy RC jezdiły na wałkach 555 mocno doprezonych ale wersji do RC ciachane głowice dużo bo komora spalania była robiona w tłoku,koło zamachowe według homolki mogło byc z eleganta , przynajmniej wszyscy na takim jezdzili na specjalnych domieszkach uzyskiwano duzo tez mocy bo przepsy A-gr czyli seryjne srednice i wymiary ograniczaja moc


mozesz poskladac swoja wypowiedz w gramatycznie poprawne polskie zdania bo nie bardzzo wiadomo o co chodzi...