Usyfione świece 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, Mam w swoim Racerze świece BOSCH ( jednoelktrodowe). Siedzą w nim 3 miechy i tak: obie są usyfione. z tym ze jedna jest takim białym jakby tlenkiem ( to jest chyba normalne?) a druga jest praktycznie czarna. gwint oby świec jest usyfiony z oleju. czego to może być wina? Jakie powinny być odstępy między elektrodami świec?
  
 
odstęp 0,5 - 0,7mm
a jeździ normalnie? bo taki efekt występuje jak np. jedna świeca nie dostaje iskry...
  
 
Ja bym sprawdził przewody wys. napięcia, albo problem tkwi w silniku (czy jeżdzi dobrze?). A o świecach Bosch zapomnij. To dobra firma, ale świece kaleczy strasznie. Polecam NGK, Denso i o dziwo polską Iskrę (można jeszcze takie świece kupić?).
  
 
ja jeździłem na bosch w7bc i ngk o tej samej ciepłocie, ale różnicy nie odczułem /w trwałości też/. teraz kupiłem zimniejsze beru (choć podobno tak naprawdę to sagem) i zobaczymy co będzie...
  
 
no więc tak: coś mi się chyba pomyliło, bo świece, na których teraz ostatnio jeździłem do ngk bp7hs (widocznie do zimy jeździłem na bosch). w tym czasie nie robiłem nic z silnikiem (oprócz jazdy ) i musze powiedziec, że na tamtych świecach (bosch) były ślady nagaru, a poza tym było widać przy wyjętych, że jedna daje mniejszą iskrę od drugiej. na tych ngk (cała zima jazdy) nie ma śladu niczego!! nie wiem, czy to zasługa świecy, ale objaw pozytywny bardzo teraz zapodałem te beru i silnik stracił wyraźną chęć do dzwonienia
  
 
jest jakaś stronka ze spisem wszystkich rodzajów świec do odpowiedniego silnika??
i może znacie jakąś www NGK??
bo kupiłem dzis właśnie do mojej R4
  
 
Skoro świece sa czarniutkie to polecam zastanowic się nad stanem pierścieni a wcześniej zapłonu. Jesli to drugie jest dobrze ustawione i nadal tylko jedna ze świec jest uwalona to chyba bransoletki wymienić musisz. Na mój gust jest to jedyna możliwość!! Nie neguje jednak takich spraw jak przewody WN. Świece jak to świece. Ja jeżdzę na bosch'ach i nie ma problemu.
  
 
Witam. wczoraj przeczyściłem świece, i po przejechaniu ok 20 km są obie czrne jak smoła. oprócz tego silnik się dławi jak cholera na wolnych obrotach. podejrzewam przewody. Pojezdziłem troche na przewodach kumpla. i było dużo lepiej ale nie idealnie. Ale jedno mnie zastanawia. Przewody i cewka były gorące jak cholera ( nie dało się ręką dotknąć) czy to tak ma być? pomóżcie bo juz mne szlag trafia
  
 
jak cewka sie grzeje to prawdopodobnie ma przebicie wewnętrzne i jest do wymiany. Ale cewka może byc tez ciepła od silnika(u mnie po przejażdce wszystko parzy po dotknieciu )
p.s wydaje mi sie ze swiece brudza sie juz po kilku kilometrach ale powinny miec inny kolor niz czarny(czarny prawdopodbnie oznacza zaolejenie swiecy albo jest to sadza...)
  
 
A to moze być wina zapłonu? Jeśli tak to jak próbować go ustawić? wyprzedzić(powyżej 10 st) czy zwolnić (poniżej 10 st)? narazie mam ówno 10 stopni.
  
 
no i bardzo dobrze,zostaw go jak jest i nie kombinuj
 
 
odsiewzam !! ;]
mam mianowice taki poblem moje swiece (jak by nie była Iskra czu Bosha ! ) jest po 100M cała czarna (smoł) !! zapłon dobrze ustawiony Kombinowany na 40 sposobów... Co teraz moge zrobic ? zeby to chodziło jak nalezy ?:> silnik dusi sie na wolnych odrotach !!
  
 
Cytat:
2006-04-01 16:36:05, wrc126p pisze:
odsiewzam !! ;] mam mianowice taki poblem moje swiece (jak by nie była Iskra czu Bosha ! ) jest po 100M cała czarna (smoł) !! zapłon dobrze ustawiony Kombinowany na 40 sposobów... Co teraz moge zrobic ? zeby to chodziło jak nalezy ?:> silnik dusi sie na wolnych odrotach !!



Sprawdz gaznik a szczegolnie zaworek iglicowy i plywak. Opis wyglada tak jakby go zalewalo.
  
 
ojjj co my sie dzisiaj nie nameczylismy z tym zapołonem...
ale kobzacz chyba dobrze mówi!
  
 
Cehu my to juz wiedzielismy ale szukalismy potwierdzenia !! zaworek ustawic na 7mm ?:>
  
 
pływak ma byc na wysokości 7 mm