Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2003-06-03 00:08:23 Trzpień wysunie się tylko po przekręceniu stacyjki w położenie zapłonu (oczywiście złącze elektryczne silnika krokowego musi być podłączone). Wciśnięcie iglicy idzie, jak napisałeś, bardzo opornie – w każdym egzemplarzu – dlatego należy to robić bardzo ostrożnie żeby jej nie skrzywić. |
Tomek1121 Polonez Caro Poznan | 2003-06-03 19:12:17 He He He!
Widze że masz ten sam problem z którym ja borykam się od roku. Prawda jest taka,że silniczki krokowe Abimex to szajs niesamowity. Od roku mój poldas nie trzymał na wolnych obrotach, po wyjęciu i odłączeniu sil. okazało się że jest zatarty na amen-nieporuszał się,w żadną stronę. Postanowiłem kupić nowy cena 290zł - sporo to g.... kosztuje. Nowy silniczek chodził elegancko leciutko w każdą stronę. Niestety do dzisiaj miewa dni dobre i te złe.Kupić kolejnego? Nie wystarcza,co 3 miesiące go wyjąć, przeczyścić i nasmarować WD 40. Pozdrawiam |
Piszczel Polonez 1.6 GLI + LPG Stalowa Wola | 2003-06-04 10:23:09 Smarowanko i czyszczenie pomogło. Zobaczymy na jak długo. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrófka. |
koku Polonez caro Połaniec | 2003-08-30 20:38:21 Czy mógłby mi ktoś dokładnie opisać jak wymontować silniczek krokowy, co i czym czyścić. Jestem z tym zupełnie zielony i dlatego wole zapytną fachowców, co trzeba zrobić aby się do niego zabrac. Pozdrawiam Marcin |
koku Polonez caro Połaniec | 2003-09-08 09:49:52 No i qr..... silniczek krokowy wymieniłem. No iaj było nieraz 4000 obrotów tak jest dalej. Co tu jeszcze sprawdzić ????
Dzieje się to tylko na benzynce i to nie ma regułu nieraz przy odpaleniu podejdzie na 1500 do 2000 a nieraz tak jak dziś rano 4000 i nie chce spaść, dopiero jak ruszę na tych 4000 przełączy mi się na gaz i mogę jechać. Co jeszcze zauważyłem to to, że jak mi się w trasie skończył gaz i musiałem jechać na benzynie to przy "wysprzęgleniu" obroty baaaardzo wolno spadają. |
anmimo Miłośnik FSO Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2003-09-08 10:13:46 Wpływ na skakanie obrotów w Poloniezie ma wiele czynników, jednym z nich przyolejony czujnik w skrzyni biegów. Ostatnio spotkałem się z sytłacją że był uszkodzony regulator napięcia i w serwisie wymienili trzy silniki krokowe i nic. Regulator wachlował napięciem jak panna na wydaniu i to powodowało szybkie spadki lub szybki wzrost napięcia w instalacji, sliniczek ma bardzo małe uzwojenie i bardzo czułe, po wymianie regulatora napięcia samochód sprawuje się normalnie. Dlatego trzeba zwracać uwagę prawie na wszystko!!
A nie tylko na sam silniczek krokowy. |
ZAK Fiat 126p EL WAŁBRZYCH | 2003-09-08 10:15:46 CZesc
moze ameryki nie odkryje (pewnikiem na 99%, bo nie miałem czasu całego wątku czytac bo zaraz wyjerzdzam), ale po odłączeniu silniczka krokowego powino sie auto włączone zostawic aż do momentu włączenia sie wentylatora, oczywiscie na wolnych obrotach bo komp musi sie "nauczyc". Ale widziałem taki rzypadek że przez miecha poldka takiego robili i 3 silniczki wymieniali bo Wd-40 na ok miech starczy, ale i tak nie było to co powino, wiec wymieniali i co pod komp sie wpieli to silniczek krokowy walniety na nowym silniczku!!! Wiec mechanicy zgłupieli i auto poszło do elektryka i ten stwierdził że silniczek walniety(nie wiem czy słusznie bo sam na nowy wymieniałem) i sterowanie silniczkiem zepsute!!! A komputer nic nie pokazywał!!! wiec elektryk zrobił jakiec obejscia wyłączył jakąś funkcje i cos tam jeszcze zamieszał (ja nic z tego nie rozumiałem), ale auto chodziło tak jak powino. |
koku Polonez caro Połaniec | 2003-09-08 10:29:56
No właśnie za też gdzies czytałem o regulatorze, za 1 h ide do kumpla na aparaturę, co by sprawdził mi napięcia. Zobaczymy. MOże to bedzie to !!!! |
anmimo Miłośnik FSO Wartburg/Wołga/Dacia ... Białystok | 2003-09-08 10:38:04 PO CO aparatura????
Wystarczy multimetr zwykły albo cyfrowy. Przykładasz do akumulatora na pracującym silniku i sam będziesz widział jakie jest ładowanie akumulatora czy są spadki czy nie!! |
koku Polonez caro Połaniec | 2003-09-08 10:48:31
Mają u mnie w robocie jakieś utrojstwo z możliwością wydruku. Skoro za darmo to co mam sobie nie pomierzyć Swoją drogą to chyba tylko to umieją u mnie w robocie na warsztacie, bo kiedy pytałem coś o czujniku położenia przepustnicy to nawet nie wiedzieli gdzie to jest |
koku Polonez caro Połaniec | 2003-09-08 12:07:13 No i QR..... jestem po pomiarach napięcia, nieźle momentami łapało ponad 16 V |
wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2003-09-08 13:33:23 No to trochę Ci się akumulatorek gotował. |
koku Polonez caro Połaniec | 2003-09-08 13:44:27 Qrrrrrrr..... zaraz mój poldek poleci z przepaści. Wymiana regulatora - nic, dalej to samo dalej napięcie takie !!!!! |
koku Polonez caro Połaniec | 2003-09-08 17:31:51 no teraz podłaczyłem komputer (spinacz) i lampeczka pokazała mi 35 czyli sinik krokowy
Powiedzcie mi jeszcze jedno ile on (silniczek krokowy) powinien (tak mniej więcej ) mieć ruchu przy wyciągniętym a włączonym zapłonie. Czym wyczyścić miejsce gdzie on sie znajduje. ????? Jak go jeszcze raz wyciągnę i ustawię powiedzmy na 30 mm to jak włoże ponoc trzeba zrobić cos takiego: cztery razy właczyć i wyłaczyć zapłon aby on się ustawił i później zresetowac kompa. Czy to prawda czy po ustawieniu włozyć spowrote i powinno byc ok ???? [ wiadomość edytowana przez: koku dnia 2003-09-08 17:46:37 ] |
marcinator polonez Korniaktów | 2004-11-14 00:02:18 Witam wszystkich
To w końcu jak jest z tym silnikiem krokowym jest rozbieralny i co wazniejszy składalny czy nie? I jeszcze jedno po wyciagnieciu z wtryskiwacza bolec na spręzynie ma chodzic swobodnie czy ma byc nie ruchomy? A i wszystko jest na Abimexie rzecz jasna. |