Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
macmind FORD Escort Warszawa | 2005-06-14 01:51:13 dwa tygodnie temu zmieniłem oponki na letnie barumy, zastanawiam się jakie powinienem utrzymywać w nich ciśnienie (essi kombi 1.6).
Baloniarz który mi zakladal oponki powiedział że norma to 1.9 z przodu i 2.2 z tyłu ale ciągle mam wrażenie że jeżdżę na kapciach... Jak to jest droga redakcjo? -- macmind |
Raven Sympatyk FEFK Suzuki Grand Vitara Jaworze | 2005-06-14 07:17:13 Ja mam pompowane 2,1 (diesel ma cięższy silnik) z przodu i 2,0 z tyłu. Ale też mam wrażenie że jeżdżę na kapicu,. poprostu taka konstrukcja opony. Najbardziej to widać jak auto stoi nierówno. |
dkorek KIA CARENS Chełmno | 2005-06-14 07:38:57 powinno się pompować 2,1 - 2,2. ważne żeby było równo na osiach.
A ten baloniarz trochę przesadził, nie wiem na czym on chciał zaoszczędzić. Chyba że pompowałeś gazem, to też już miałem przypadek, że gościu chciał na mnie zaoszczędzić. Wszędzie trzeba jednak patrzeć na ręce. |
gardenia1 Escort Kombi MK VII Kraków | 2005-06-14 08:33:39 A ja zapodaje 2.3 przód i 2.0 tył do mojej kombicy przynajmniej tak jest napisane w książce.
|
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-06-14 09:39:43 W mojej niemieckiej knidze jest zapodane do silnika 1.6 DOHC (16V), koła 195/50 15R ciśnienie : przód-2.2, tył - 2.0.....i tak pompuję .......ale w książce WKiŁ pisze co innego.....mianowicie tam piszą ogólnie o różnych bodajże silnikach i zalecają ; przód - 2.0, tył - 1.8 .
Nie wiem komu wierzyć ale stosuję się do bardziej wiarygodnej oryginalnej instrukcji obsługi z Niemiec , ale nawet w warsztacie baloniarskim "fachman" powiedział, że 2.2 to za dużo i szybciej wybija się zawieszenie......! Najlepiej chyba sprawdzić na podstawie styku czoła opony z podłożem......opona nie powinna zbytnio leżeć bokami na drodze ani też nie powinna stykać się bardziej samym środikem czoła tylko całym czołem bieżnika......u mnie przy 2.2/2.0 wydaje się, że styk opona-podłoże jest optymalny |
Marlon mkVII kombi Wołomin | 2005-06-14 10:31:42 Ja dmucham 2,3 przód i tył. często jeżdżę z obciążeniem a bez obciążenia jest przyjemnie lekko nadsterowny |
markocieszyn Escort Kombi Cieszyn&Krk(tam sie ucze) | 2005-06-14 10:45:09 Jeżdże góra we dwie osoby
-2.0 przód -1.8 tył i jakos sie sprawdza |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2005-06-14 11:23:22 ja pompuje 2,5 przod&tyl .... tylko tak ladnie wygladaja oponki ... i lepiej leci na autostradach. poza tym czesto mam zapchany bagaznik ... |
kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2005-06-14 11:31:47 za instrukcja mkVII
|
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2005-06-14 11:36:51 po zmianie opon z zimowych na letnie kiera jest strasznie ciężka,ciężko sie nią kręci, ciśnienie w oponach takie jak powinno być,ok.2.0 ale kapcie wydają mi sie że mają za mało powietrza, wiele osób mi mówiło że mam za mało powietrza a po sprawdzeniu okazywało sie że jest.2.0. Co to może być? |
leo74 Ford Focus Skarszewy | 2005-06-14 14:06:18
też mam zawsze wrażenie, że jeżdżę na kapciach... już kilka razy sorawdzałem na stacjach ciśnionko i zawsze mam 2.0 przód i 1.8 tył - jak dopompuję to pływam na ulicy i muszę trzymać kierownicę mocno |
maklerw Ford Escort MK7 Starogard Gd. | 2005-06-14 14:23:29 A ja dla odmiany w MK7 HB mam na letnich 2,5/2,4 i wedłóg niemców na warsztacie powiniennem mieć przy obciążeniu do 3 osób 2/1,8 a rzy maksymalnym obciążeniu 2,5/2,8 a w helmutowskiej książce podobne dane. Sens jest pompować mniej powietrza bo z tego co wiem zwiększają się opory tarcia, opona bardziej się zużywa, szczególnie pod obciążeniem, jeśli za mało powietrza zacznie zbierać bierznik na zewnątrz, jeśli dasz za dużo powietrza to może środek opony bardziej zbierać. A kierownicą kreci się ciężej bo masz własnie większy opór na oponie. Moim skromnym zdniem możesz doładować do 2,5 spokojnie. Moja wypowiedź oparta na praktyce przy samochodach ciężarowych. |
kainek Sympatyk FEFK Dwa koła NL | 2005-06-14 14:27:57
dokladnie jest adnotacja ze dla diesla ma byc 2.3 z przodu a z tylu 2.0 (przy normalnym obciazeniu) a te dane w tabeli to wlasnie dotycza benzyniakow |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-06-15 09:04:24 Jak już wcześniej pisałem ...w mojej oryginalnej niemieckiej instrukcji obsługi dla Diesel Motor i DOHC (zetec) jest zalecane przód 2,2 , tył 2,0........ale spotkałem się z kilkoma źródłami w różnych publikacjach i w każdym podają inne wartości ....ciekawe skąd oni biorą materiały do swoich teorii i jak jest naprawdę.....bo nawet w ASO potrafią różnie powiedzieć .... a rozbieżności są wcale nie małe (2,0 - 2,2 - 2,4 - 2,5 ).....ja trzymam się starego oryginału i wciskam 2,2/2,0. |
MayheM Chrysler PT Cruiser Sochaczew/Waw/Lodz | 2005-06-15 09:40:45 Kleszczak:
zwaz, ze pewnie w zimie masz 185 opony, a w lecie 195.. a czym szersze opony tym kiera ciezej dziala. Pozdr |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2005-06-15 09:56:04 tyle że w taty renówce (model 9, 86r.) na takich oponach to ja sobie paluszkiem kręce tak luźno chodzi, paluszkiem dlatego bo mięśnie sobie wyćwiczyłem przy kręceniu escortem |
MayheM Chrysler PT Cruiser Sochaczew/Waw/Lodz | 2005-06-15 12:26:35 Kazdy samochod ma inne wspomaganie.
Jeden ma za mocne, inny za slabe. |