Prawidłowe ciśnienie w oponkach...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dwa tygodnie temu zmieniłem oponki na letnie barumy, zastanawiam się jakie powinienem utrzymywać w nich ciśnienie (essi kombi 1.6).
Baloniarz który mi zakladal oponki powiedział że norma to 1.9 z przodu i 2.2 z tyłu ale ciągle mam wrażenie że jeżdżę na kapciach...

Jak to jest droga redakcjo?


--
macmind
  
 
Ja mam pompowane 2,1 (diesel ma cięższy silnik) z przodu i 2,0 z tyłu. Ale też mam wrażenie że jeżdżę na kapicu,. poprostu taka konstrukcja opony. Najbardziej to widać jak auto stoi nierówno.
  
 
powinno się pompować 2,1 - 2,2. ważne żeby było równo na osiach.
A ten baloniarz trochę przesadził, nie wiem na czym on chciał zaoszczędzić. Chyba że pompowałeś gazem, to też już miałem przypadek, że gościu chciał na mnie zaoszczędzić.
Wszędzie trzeba jednak patrzeć na ręce.
  
 
A ja zapodaje 2.3 przód i 2.0 tył do mojej kombicy przynajmniej tak jest napisane w książce.
  
 
W mojej niemieckiej knidze jest zapodane do silnika 1.6 DOHC (16V), koła 195/50 15R ciśnienie : przód-2.2, tył - 2.0.....i tak pompuję .......ale w książce WKiŁ pisze co innego.....mianowicie tam piszą ogólnie o różnych bodajże silnikach i zalecają ; przód - 2.0, tył - 1.8 .
Nie wiem komu wierzyć ale stosuję się do bardziej wiarygodnej oryginalnej instrukcji obsługi z Niemiec , ale nawet w warsztacie baloniarskim "fachman" powiedział, że 2.2 to za dużo i szybciej wybija się zawieszenie......!
Najlepiej chyba sprawdzić na podstawie styku czoła opony z podłożem......opona nie powinna zbytnio leżeć bokami na drodze ani też nie powinna stykać się bardziej samym środikem czoła tylko całym czołem bieżnika......u mnie przy 2.2/2.0 wydaje się, że styk opona-podłoże jest optymalny
  
 
nie mam kombi, ale stosuję się do zaleceń książki 2.0 przód, 1.8 tył... i jeżdżę tak 100 km dziennie, autko się buja, kierownica lekko kręci, spalanie zeszło do 8l gazu na 100 km
  
 
Ja dmucham 2,3 przód i tył. często jeżdżę z obciążeniem a bez obciążenia jest przyjemnie lekko nadsterowny
  
 
Ja pompuje wg polskiej ksiazki, ktora do 1.6 16V (opony 185/60/14) przy obciazeniu do 3 osob zaleca:
- przod: 2.2
- tyl: 1.8


[ wiadomość edytowana przez: martinkm dnia 2005-06-14 12:59:03 ]
  
 
Jeżdże góra we dwie osoby
-2.0 przód
-1.8 tył
i jakos sie sprawdza
  
 
ja pompuje 2,5 przod&tyl .... tylko tak ladnie wygladaja oponki ... i lepiej leci na autostradach. poza tym czesto mam zapchany bagaznik ...
  
 
za instrukcja mkVII
  
 
po zmianie opon z zimowych na letnie kiera jest strasznie ciężka,ciężko sie nią kręci, ciśnienie w oponach takie jak powinno być,ok.2.0 ale kapcie wydają mi sie że mają za mało powietrza, wiele osób mi mówiło że mam za mało powietrza a po sprawdzeniu okazywało sie że jest.2.0. Co to może być?
  
 
Cytat:
2005-06-14 11:31:47, kainek pisze:
za instrukcja mkVII


owszem zgadza sie ta tabela ale u mnie w książce jeszcze pod tabelką jest napisane że zalecane ciśnienie w kołach dla silnika Diesla i DOHC ( a wydaje mi się że taki silnik to właśnie 1,6 16V)
przód 2.3 tył 2.0
  
 
Cytat:
2005-06-14 11:36:51, Kleszczak pisze:
po zmianie opon z zimowych na letnie kiera jest strasznie ciężka,ciężko sie nią kręci, ciśnienie w oponach takie jak powinno być,ok.2.0 ale kapcie wydają mi sie że mają za mało powietrza, wiele osób mi mówiło że mam za mało powietrza a po sprawdzeniu okazywało sie że jest.2.0. Co to może być?



też mam zawsze wrażenie, że jeżdżę na kapciach... już kilka razy sorawdzałem na stacjach ciśnionko i zawsze mam 2.0 przód i 1.8 tył - jak dopompuję to pływam na ulicy i muszę trzymać kierownicę mocno
  
 
A ja dla odmiany w MK7 HB mam na letnich 2,5/2,4 i wedłóg niemców na warsztacie powiniennem mieć przy obciążeniu do 3 osób 2/1,8 a rzy maksymalnym obciążeniu 2,5/2,8 a w helmutowskiej książce podobne dane. Sens jest pompować mniej powietrza bo z tego co wiem zwiększają się opory tarcia, opona bardziej się zużywa, szczególnie pod obciążeniem, jeśli za mało powietrza zacznie zbierać bierznik na zewnątrz, jeśli dasz za dużo powietrza to może środek opony bardziej zbierać. A kierownicą kreci się ciężej bo masz własnie większy opór na oponie. Moim skromnym zdniem możesz doładować do 2,5 spokojnie. Moja wypowiedź oparta na praktyce przy samochodach ciężarowych.
  
 
Cytat:
2005-06-14 13:00:15, gardenia1 pisze:
owszem zgadza sie ta tabela ale u mnie w książce jeszcze pod tabelką jest napisane że zalecane ciśnienie w kołach dla silnika Diesla i DOHC ( a wydaje mi się że taki silnik to właśnie 1,6 16V) przód 2.3 tył 2.0



dokladnie jest adnotacja ze dla diesla ma byc 2.3 z przodu a z tylu 2.0 (przy normalnym obciazeniu) a te dane w tabeli to wlasnie dotycza benzyniakow
  
 
Jak już wcześniej pisałem ...w mojej oryginalnej niemieckiej instrukcji obsługi dla Diesel Motor i DOHC (zetec) jest zalecane przód 2,2 , tył 2,0........ale spotkałem się z kilkoma źródłami w różnych publikacjach i w każdym podają inne wartości ....ciekawe skąd oni biorą materiały do swoich teorii i jak jest naprawdę.....bo nawet w ASO potrafią różnie powiedzieć .... a rozbieżności są wcale nie małe (2,0 - 2,2 - 2,4 - 2,5 ).....ja trzymam się starego oryginału i wciskam 2,2/2,0.
  
 
Kleszczak:
zwaz, ze pewnie w zimie masz 185 opony, a w lecie 195.. a czym szersze opony tym kiera ciezej dziala.

Pozdr
  
 
tyle że w taty renówce (model 9, 86r.) na takich oponach to ja sobie paluszkiem kręce tak luźno chodzi, paluszkiem dlatego bo mięśnie sobie wyćwiczyłem przy kręceniu escortem
  
 
Kazdy samochod ma inne wspomaganie.
Jeden ma za mocne, inny za slabe.