Gasnie tylko na zimnym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
MKVII 1,6 16V 95r.
Wiem ze juz to bylo i dostosowalem sie do zalecen we wczesniejszych wątkach czyli jak pozbyc sie kangura itp. Wyczyscilem przeplywomierz, zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej i rurki. Krokowego nie dalem rady wykrecic (trudny dostep w moim modelu) ale nadal gasnie mi na zimnym silniku. Odpalam, chodzi jakies 20sek na ssasiu (ok 1300 obr) niezaleznie od temperatury zawsze tak samo trzyma czyli okolo 20s poczym ssanie sie odlacza, spadaja obroty i gasnie. Odpalam drugi raz znowu 20sek na ssaniu i juz losowo albo zgasnie albo zdazy sie troche nagrzac i juz mi podciagnie z ledwoscia opadajace do poziomu 500 obroty. Jak sie nagrzeje wszystko jest OK. Co to moze byc? Jakies czujniki ? krokowy ? Dlaczego tak wczesnie odlacza mi ssanie i zawsze tyle samo czasu chodzi? Juz mnie to troche denerwuje bo zima nie puszcza a ja codziennie mam ten problem. Aha i jeszcze jedno. Jak nie mam czasu grzac silnika na parkingu i odrazu ruszam to slabo przyspiesza, potrafi szarpnac przy zmianie biegu i mocno hamuje silnikiem jak zdejme noge z gazu. Po nagrzaniu wszystko OK.
  
 
warto sprawdzić jeszcze czujniki temp. zasysanego powietrza i cieczy chłodzącej, gdzieś na forum były podane ich rezystancję przy określonych temperaturach
  
 
Cytat:
2007-02-22 12:20:18, RavenMOH pisze:
potrafi szarpnac przy zmianie biegu i mocno hamuje silnikiem jak zdejme noge z gazu. Po nagrzaniu wszystko OK.


u mnie jest to samo, trwa to moze z minute, moze 2 a potem nie ma zadnych niepokojacych objawow.
to moj post klik
jesli chodzi o gasniecie, to musisz dojsc do krokowca i go przeczyscic, u mnie sie po prostu przycinal......






[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2007-02-22 16:23:13 ]
  
 
a ja bym uparł się ze to zawór odpowietrzania skrzyni
czyszczenie nic nie da
sposób sprawdzania krokowca oraz zaworka podawany w moim poscie ...
  
 
Le-mar wczesniej pisales cos takiego:

Cytat:
"pozdrawiam a wszystkim kangurom polecam przeprowadzenie testu "pisaka" tzn zatkania przewodu co idzie ( z zaworka pod termostat )
zatyczką od pisaka - z rana gdy zimny - jeśli przez( zwykle w tym czasie bujał i szarpał) ( na postoju) tu nie szarpie i ma stałe obroty , a potem gasnie i na gazie i na benie - to dodatkowo do wymiany krokowiec ( u mnie tak własnie było)"



Nie bardzo to rozumiem, troszke dziwnie to napipsales. To znaczy mam zatkac rurke czyms i jaki ma byc objaw? Ma mi zgasnac ? szarpac ? nic ma sie nie dziac ? Opisz dokladnie na czym ten test polega.
  
 
polecam poczytac temat "gaśnie gdy zimny"

ja tez mialem gasniecie na zimnym silniku, na pierwszym skrzyzowaniu spadaly obroty i gasl silnik, jak sie nagrzal lekko wszystko okej.
wymienilem zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej i wszystko smiga, nie gasnie na zimnym. koszt, ponad 100zl.
  
 
Cytat:
2007-02-22 22:05:14, DamianosL pisze:
polecam poczytac temat "gaśnie gdy zimny" ja tez mialem gasniecie na zimnym silniku, na pierwszym skrzyzowaniu spadaly obroty i gasl silnik, jak sie nagrzal lekko wszystko okej. wymienilem zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej i wszystko smiga, nie gasnie na zimnym. koszt, ponad 100zl.



Ja ten zaworek czyscilem ale mozliwe ze juz jest zbyt zdezelowany ale tego nie potrafie stwierdzic. Jak powinien sie zachowywac sprawny zaworek? Moj brzeczy w srodku jak by mial jakas luzna blaszke. Ktos wspominal cos o spręzynce w zaworku. to ona ma ta blaszke przyciskac ? U mnie tak jakby jej nie bylo. Gdzie moge dostac ten zaworek? Ma jakąs specjalna nazwe czy jest to poprostu "zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej" ?
  
 
wpisz w go0gle:
zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej escort
pojawia sie tam rowniez sklepy, cena minimalna tego to 83 zl
  
 
Wyczytalem ze reset kompa moze pomoc ale jak sie go robi ? Czy wystarczy odlaczyc akumulator na 30 min i komp sie zresetuje?
  
 
z forum forda:
Po odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej następuje skasowanie danych zawartych w pamięci elektronicznego urządzenia sterującego. Po ponownym podłączeniu akumulatora, uruchomieniu silnika i bezpośrednim ruszeniu samochodem wystąpią objawy nieprawidłowej pracy: mniejsza moc silnika, przerywanie podczas przyspieszania oraz nierównomierna praca silnika na biegu jałowym. W celu przywrócenia zapisu w pamięci właściwych parametrów pracy silnika przez obwód samoadaptacji elektronicznego urządzenia sterującego należy uruchomić silnik, pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym (około 800 obr/min)przez 3 minuty, zaś po nagrzaniu do normalnej temperatury pracy utrzymać pracę silnika z prędkością 1200 obr/min przez 2 minuty.

mysle ze 30 min powinno wystarczyc
  
 
Wielkie dzieki za info .Jutro zrobie reset kompa, zobaczymy czy pomoze. Jak nie to kupuje po kolei zaworek , potem czujniki temp cieczy i zasysanego powietrza. Uparlem sie i nie spoczne jak nie usune tego problemu
  
 
Cytat:
2007-02-22 22:50:10, RavenMOH pisze:
Wielkie dzieki za info .Jutro zrobie reset kompa, zobaczymy czy pomoze. Jak nie to kupuje po kolei zaworek , potem czujniki temp cieczy i zasysanego powietrza. Uparlem sie i nie spoczne jak nie usune tego problemu



ja reset kompa robilem, nic nie pomogl,czyscilem przeplywomierz, tez nie pomoglo (choc nie wiem po co to robilem, bo obroty mi nie falowaly), pomogla wlasnie wymiana zaworka, ten nowy byl inny od tego co mialem, ciezszy chyba,juz nie pamietam dokladnie czym sie roznil.

czasem zdarza sie ze na zimnym silniku troche szarpie przy zmianie biegow i czasem podczas rozgrzewania jak juz obroty na luzie maja ok 1000 to motor wpada w wibracje jakies, lewarek drga itp

co to moze byc?jeszcze gdzies lewe powietrze?
  
 
Zapomnialem o tym tescie. Prosilbym le-mara lub kogos o wyjasnienie na czym ma polegac ten test zaworka odpowietrzania skrzyni korbowej. Z gory dzieki za odpowiedz
  
 
Cytat:
2007-02-22 23:19:00, RavenMOH pisze:
Zapomnialem o tym tescie. Prosilbym le-mara lub kogos o wyjasnienie na czym ma polegac ten test zaworka odpowietrzania skrzyni korbowej. Z gory dzieki za odpowiedz



Cytat:
rano przed odpaleniem zdejmij waz z zaworu odpowietrzenia skrzyni i zatkaj go np. pisakiem osobiscie polecam stara swiece samochodowa :fcp2 jezeli masz sprawnego "krokowca" i silnik odpali normalnie nie bedzie sie dusil krztusil szarpal tzn ze masz zawor do wymiany

tylko to na szybko znalazlem

polecam poczytac to TO
  
 
jesli po odpaleniu na luzie silnik po jakichs 20 sek traci płynną pracę ...........................
zatkaj rurke zatyczka
i patrz co sie dzieje - jak jest ok to zawór do wymiany
  
 
Dzis z rana test wypadl pozytywnie tzn. zalezy z jakiej strony patrzec Jak zatkalem palcem rurke to zimny silnik zaczal rowno pracowac bez zadnych problemow i nie zgasl. Czyli zaworek do wymiany. Ale wreszcie mam 90% pewnosci ze to to.
Tak w ogole to oprocz gasniecia jakie sa objawy zepsutego zaworka? Czy moga byc takie jak u mnie tzn:
1. Muli na zimnym silniku az do nagrzania i szarpie przy zmianie biegow.
2.Jak sie nagrzeje to przy naglym wcisnieciu gazu do dechy lekko zmuli i dopiero potem przyspiesza?
3. Jak dojezdzam do skrzyzowania , wrzucam na luz, tocze sie i obroty spadaja do 500 az do zatrzymania a po zatrzymaniu wchodza na 900 i jest ok
4. Ogolna lekko odczuwalna strata mocy.
  
 
To jak bedzie z tymi objawami ? Licze na czyjas odpowiedz
  
 
oby byl tylko ten zaworek
gadalem z jenym mechanikiem specjalizujacym sie w fordach
i powidzial, ze to popychacze zaworow.....
koszt niemaly
podobno ford z tego powodu sciagal escorty zeteci i wymieniali je.
tak bylo podobno z tymi essimi do okolo 97 roku
(ile w tym prawdy to nie wiem, moze specjalisci sie wypowiedza na ten temat
  
 
Dzis z rana znowu powtorzylem test z rurka. Essi nie zgasl i nawet sie nie krztusil O popychaczach tez myslalem bo z rana chodzi jak diesel a z innych watkow wyczytalem ze takie sa wlasnie objawy tzn terkotanie na zimnym jakby sie siedzialo w dieslu. No ale bede dobrej mysli bo jak bede musial wymienic popychacze to ja podziekuje
  
 
Co do popychaczy:

Ksiązka - Wydawnictwo Komunikacji i Lączności. Tytuł: FORD ESCORT I ORION
"Uwaga. Halasliwosc zespolu napedu zaworow bezposrednio po uruchomieniu zimnego silnika jest zjawiskiem normalnym. Przyczyna jest wyciek pewnej ilosci oleju z popuchaczy hydraulicznych w wyniku unieruchomienia silnika i pojawienie sie luzow zaworow. Gdy tylko silnik zostanie uruchomiony, komory wysokiego cisnienia popychaczy napelniaja sie i po chwili halas zanika. Calkowite skasowanie luzow zaworow nastepuje po nagrzaniu silnika, jednak juz po kilkudziesieciu sekundach silnik wyrazni cichnie."

U mnie jest tak samo czyli ze chyba wszystko ok. Tam mysle. A co wy na to? Efekt "diesla" to i tak wina niesprawnych popychaczy?