Lambda Carina 1,6 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-03-10 12:02:46, Bigelektron pisze:
Uklad wydechowy ma byc sprawny swiece ok Rezystancja grzalki 1.5-2.1 ohm przy 20 st celsjusza zasilanie na pracujacym silniku 12-14V Napiecie pomiarowe z kompa 0.5 V na odpietej sondzie jezeli jest ok wymienic sonde LB Charakterystyka pracy Zagrzany silnik od ponizej 1V do 4.3V



No dobra to jeżeli już ustaliliśmy, że mam LB to teraz mam wykonać, te czynności, o których pisałeś tak? jeśli tak to chyba jednak do mechanika, bo raczej sam tego nie zrobie...

i dlaczego marcinm napisał, że "...kolega leży i kwiczy..."
  
 
Czujnik LB podaje sygnał napięciowy w zakresie 0-1,0 V. Ja sprawdzałem podpinając voltomierz do przewodu RED czujnika i masy . Najlepiej widac na wskazówkowym( lub z balgrafem) jak zmienia się napięcie w zależności od obrotów silnika. Kontrolka silnika zapala się przy napięciu ok. 0,9V(chyba dobrze zapamiętałem).
  
 
Cytat:
2007-03-15 08:03:27, lackyluk pisze:
Czujnik LB podaje sygnał napięciowy w zakresie 0-1,0 V. Ja sprawdzałem podpinając voltomierz do przewodu RED czujnika i masy . Najlepiej widac na wskazówkowym( lub z balgrafem) jak zmienia się napięcie w zależności od obrotów silnika. Kontrolka silnika zapala się przy napięciu ok. 0,9V(chyba dobrze zapamiętałem).



Opisujesz raczej pracę zwykłej sondy lambda.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-03-15 07:42:04, labelthc pisze:
No dobra to jeżeli już ustaliliśmy, że mam LB to teraz mam wykonać, te czynności, o których pisałeś tak? jeśli tak to chyba jednak do mechanika, bo raczej sam tego nie zrobie... i dlaczego marcinm napisał, że "...kolega leży i kwiczy..."


napisał, bo jak masz padnięty czujnik LB to nawet używki po kilkaset zł chodzą, a wiadomo jak z używkami jest - wytrzyma 200km albo 200kkm


więcej niestety nie jestem w stanie powiedzieć - nie znam się na LB...

pzdr
  
 
i dlaczego marcinm napisał, że "...kolega leży i kwiczy..
Niewiem dlaczego tak napisal...moze dlatego ze kazdy klient jak slyszy 1400 plus Vat to wydaje wlasnie takie dzwieki...

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Nie miałem okazji sprawdzac zwykłej, ale doświadczony gazmistrz demonstrował mi na żywo jak można ustawiać gazownię mając do dyspozycji voltomierz.Wspomniał tylko że LB to taka wąskopasmowa lambda ( ta zwykła podobno pracuje w zakresie 0-5,0V). Następnym razem kontrolę przeprowadziłem sam, i napięcie było w zakresie 0-1,0V (dokładnie na wolnych 0,75-0,85V).
  
 
Cytat:
2007-03-16 08:53:48, lackyluk pisze:
Nie miałem okazji sprawdzac zwykłej, ale doświadczony gazmistrz demonstrował mi na żywo jak można ustawiać gazownię mając do dyspozycji voltomierz.Wspomniał tylko że LB to taka wąskopasmowa lambda ( ta zwykła podobno pracuje w zakresie 0-5,0V). Następnym razem kontrolę przeprowadziłem sam, i napięcie było w zakresie 0-1,0V (dokładnie na wolnych 0,75-0,85V).


Chyba sie chlopak gazu nawdychal....

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-03-16 09:43:30, Bigelektron pisze:
Chyba sie chlopak gazu nawdychal....



Tiaaaa.....
  
 
Cytat:
2007-03-10 12:02:46, Bigelektron pisze:
Uklad wydechowy ma byc sprawny swiece ok Rezystancja grzalki 1.5-2.1 ohm przy 20 st celsjusza zasilanie na pracujacym silniku 12-14V Napiecie pomiarowe z kompa 0.5 V na odpietej sondzie jezeli jest ok wymienic sonde LB Charakterystyka pracy Zagrzany silnik od ponizej 1V do 4.3V



WITAM
Wykonałem kilka pomiarów i
świece zmienione na nowe DENSO PK20R13 ( był już czas na nie )
grzałka miała 150 ohm na rozgrzanym silniku
zasilanie na pracującym silniku 14,4 V
napięcie pomiarowe z kompa wyszło mi 0,04V - i to mnie zastanawia
na zagrzanym silniku charakterystyka pracy nie przekroczyła 1 V ( 0,1 V do 0,8 V napięcie skakało)
Jestem ciekaw Twojego zdania
  
 
Cytat:
2007-03-15 21:13:24, Bigelektron pisze:
...moze dlatego ze kazdy klient jak slyszy 1400 plus Vat to wydaje wlasnie takie dzwieki...



dokładnie dlatego

pzdr

  
 
Cytat:
2007-03-21 16:03:08, mi_chu pisze:
WITAM Wykonałem kilka pomiarów i świece zmienione na nowe DENSO PK20R13 ( był już czas na nie ) grzałka miała 150 ohm na rozgrzanym silniku zasilanie na pracującym silniku 14,4 V napięcie pomiarowe z kompa wyszło mi 0,04V - i to mnie zastanawia na zagrzanym silniku charakterystyka pracy nie przekroczyła 1 V ( 0,1 V do 0,8 V napięcie skakało) Jestem ciekaw Twojego zdania


Po pierwsze zmierz jeszcze raz rezystancje grzalki niemozliwe ze jest 150 OHM...moze 15 OHM wtedy ok ,albo 150 MOHM wtedy spalona.
Po drugie napiecie pomiarowe 0,45 V byloby dobre,ale 0,04V to raczej w najnowszych modelach mozna spotkac okolo 0,038V
Masz miernik automatyczny czy przeliczasz zakresy?

Wazne czy kazdy z 4 przewodow sondy jest umocowany w komputerze ,wiec zrob jeszcze tak: sonda wypieta mierzysz od strony instalacji w stosunku do minusa na klemie akumulatora gdzie jest zasilanie grzalki +14v...znalazles ,wiec wpinasz tam koncowke miernika dodatnia i teraz mierzysz wzgledem niej pozostale 3 piny za kazdym pomiarem powinno byc napiecie 12-14V to oznacza ze zaden obwod nie jest uszkodzony.
Nie pytalem masz instalacje gazowa?jezeli tak to silnik musi pracowac na benzynie podczas pomiarow.
Najwazniejsze od kiedy masz problem z sonda,od zakupu auta czy wczesniej bylo ok?
Charakterystyka tej sondy wyglada ze albo jest uszkodzona albo ktos wkrecil zwykla sonde lambda, albo mieszanka jest skrajnie uboga.Powachaj z rury czy spaliny maja zapach niespalonego paliwa,lub czy swiece byly zakopcone

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzięki za odpowiedz Bigelektron
Pomiary sprawdze jutro i dam znać , gaz mam tylko w kuchence w kuchni. Odczytałem numery z tej sondy -89463-20070 ND 192500-0400 12P to są wszystkie oznaczenia z sondy. Auto nie ma mocy i stało się to tak z dnia na dzień , świece jak wymieniałem te stare były czarne elektrody , czarny nalot i oznaki normalnego zużycia. Wg mnie ona dostaje tyle benzyny że ledwo ją przepala i przez to nie ma mocy . Byłem u fachowca sprawdził mi ją i powiedział że - jest niestabilna i reaguje z opóżnieniem - sprawdzał na oscyloskopie i widziałem wykres. Czy powodem tej niestabilności może być za małe napięcie podawane z kompa - tego on nie sprawdzał ? Jutro sprawdze wiązki od kompa do sondy. W spalinach zaduża jest węglowodorów - z tego co mówił.
  
 
Dzięki za odpowiedz Bigelektron
Pomiary sprawdze jutro i dam znać , gaz mam tylko w kuchence w kuchni. Odczytałem numery z tej sondy -89463-20070 ND 192500-0400 12P to są wszystkie oznaczenia z sondy. Auto nie ma mocy i stało się to tak z dnia na dzień , świece jak wymieniałem te stare były czarne elektrody , czarny nalot i oznaki normalnego zużycia. Wg mnie ona dostaje tyle benzyny że ledwo ją przepala i przez to nie ma mocy . Byłem u fachowca sprawdził mi ją i powiedział że - jest niestabilna i reaguje z opóżnieniem - sprawdzał na oscyloskopie i widziałem wykres. Czy powodem tej niestabilności może być za małe napięcie podawane z kompa - tego on nie sprawdzał ? Jutro sprawdze wiązki od kompa do sondy. W spalinach zaduża jest węglowodorów - z tego co mówił.
  
 
Cytat:
2007-03-21 19:12:30, Bigelektron pisze:
Po pierwsze zmierz jeszcze raz rezystancje grzalki niemozliwe ze jest 150 OHM...moze 15 OHM wtedy ok ,albo 150 MOHM wtedy spalona. Po drugie napiecie pomiarowe 0,45 V byloby dobre,ale 0,04V to raczej w najnowszych modelach mozna spotkac okolo 0,038V Masz miernik automatyczny czy przeliczasz zakresy? Wazne czy kazdy z 4 przewodow sondy jest umocowany w komputerze ,wiec zrob jeszcze tak: sonda wypieta mierzysz od strony instalacji w stosunku do minusa na klemie akumulatora gdzie jest zasilanie grzalki +14v...znalazles ,wiec wpinasz tam koncowke miernika dodatnia i teraz mierzysz wzgledem niej pozostale 3 piny za kazdym pomiarem powinno byc napiecie 12-14V to oznacza ze zaden obwod nie jest uszkodzony. Nie pytalem masz instalacje gazowa?jezeli tak to silnik musi pracowac na benzynie podczas pomiarow. Najwazniejsze od kiedy masz problem z sonda,od zakupu auta czy wczesniej bylo ok? Charakterystyka tej sondy wyglada ze albo jest uszkodzona albo ktos wkrecil zwykla sonde lambda, albo mieszanka jest skrajnie uboga.Powachaj z rury czy spaliny maja zapach niespalonego paliwa,lub czy swiece byly zakopcone



Mam problem z określenie oporności grzałki wartości skaczą jak głupie na zimnym silniku - miernik z wyświetlaczem na skali ustawiona wartość 2000 ohm na wyświetlaczu pojawia się 050, po przałączeniu na 200 wyświetlacz głupieje pokazuje na wyświetlaczu od 30 do 150
Sprawdziłem przewody . Na przekręconej stacyjce i odłączonej sondzie znalazłem przewód zasilający grzałkę +12V i sprawdziłem pozostałe trzy przewody i na jednym ( czerwony z dwoma paskami niebieskimi ) była połowa napięcia 6V
Co o tym sądzisz Bigelektron??????
  
 
AHA , sprawdziłem też napięcie między akumulatorem a silnikiem - jest takie samo czyli silnik na dobrą masę .
  
 
Cytat:
2007-03-22 10:44:47, mi_chu pisze:
Mam problem z określenie oporności grzałki wartości skaczą jak głupie na zimnym silniku - miernik z wyświetlaczem na skali ustawiona wartość 2000 ohm na wyświetlaczu pojawia się 050, po przałączeniu na 200 wyświetlacz głupieje pokazuje na wyświetlaczu od 30 do 150 Sprawdziłem przewody . Na przekręconej stacyjce i odłączonej sondzie znalazłem przewód zasilający grzałkę +12V i sprawdziłem pozostałe trzy przewody i na jednym ( czerwony z dwoma paskami niebieskimi ) była połowa napięcia 6V Co o tym sądzisz Bigelektron??????


Grzalke mierzysz na kablach od sondy,i skacze rezystancja?Dwa biale lub dwa czarne kable?to bylaby spalona grzalka sondy.Sprawdz rezystancje np zarowki 10 w czy masz sprawny miernik,powinna miec jakies 4ohm.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
WITAM
Sprawdziłem miernik i nawet na żarówce wariuje - czyli walnięty. Zastanawia mnie tylko 6V na tym jednym przewodzie z tych powiarów co sprawdzałem przewody .
  
 
Załatwiłem drugi miernik grzałka ma 2,5 ohm. Sprawdziłem jeszcze raz na odpalonym silniku i odłączonej sondzie napięcia na kosrci i zasilanie grzałki jest 14,4V i tak jak przedtem podałem napięcie zasilające sonde wynosiło ok 0,04 V i to jest na tym przewodzie na którym miałem 6V podczas sprawdzania wiązki. Co sądzisz o tym Bigelektron ?????????????????????????????????????
  
 
Cytat:
2007-03-22 18:58:11, mi_chu pisze:
Załatwiłem drugi miernik grzałka ma 2,5 ohm. Sprawdziłem jeszcze raz na odpalonym silniku i odłączonej sondzie napięcia na kosrci i zasilanie grzałki jest 14,4V i tak jak przedtem podałem napięcie zasilające sonde wynosiło ok 0,04 V i to jest na tym przewodzie na którym miałem 6V podczas sprawdzania wiązki. Co sądzisz o tym Bigelektron ?????????????????????????????????????


To znaczy niestety ze sonda do wymiany,a instalacja i komputer jest ok.
Napiecie pomiarowe z kompa nie lata tzn ze nic nie padlo ,roznica potencjalow jest stala

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-03-22 18:58:11, mi_chu pisze:
Załatwiłem drugi miernik grzałka ma 2,5 ohm. Sprawdziłem jeszcze raz na odpalonym silniku i odłączonej sondzie napięcia na kosrci i zasilanie grzałki jest 14,4V i tak jak przedtem podałem napięcie zasilające sonde wynosiło ok 0,04 V i to jest na tym przewodzie na którym miałem 6V podczas sprawdzania wiązki. Co sądzisz o tym Bigelektron ?????????????????????????????????????


Kurde mysle i mysle i nie pasuje mi to 0.04v,wg danych Toyoty ma byc 0.5V ewentualnie 0.43V na sygnale w stosunku do masy pomiarowej.
Jeszcze raz przyloz kostke sondy do kostki instalacji,kable 2 takie same czyli 2 czarne albo 2 biale od strony sondy to grzalka.Pozostale dwa to sygnal i tzw goraca masa sygnalu z komputera,pomiedzy nimi od strony instalacji powinno byc to 0.5V...czy tak mierzyles???
Mierzysz na tym samym zakresie na Voltach w mierniku?moze zmieniles na milivolty i tez jest zakres uszkodzony?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer