Komfort przy 15" felgach - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Fakt faktem jezdzi sie mniej komfortowo majac na uwadze koleiny, dziury itp..... ale po "gladkiej" drodze bez porownania, przyczepnosc , trzymanie na zakretach poprostu bajka i wyglad zupelnie inny....
  
 
Cytat:
2007-03-18 14:39:51, Daffy pisze:
he ja mam juz od tyg... ale na jutro zapowiadaj snieg hhe ciekawe co to bedzie


ja nie widze w tym problemu, 5min i zimowki zalozone
z drugiej strony watpie, ze w zielonej gorze bedzie padalo, no chyba, ze obejmie cala polske
  
 
Mam u siebie 16 komfort prawie zaden ale za to fajnie wyglada.
cos za cos.
  
 
nie opowiadaj bo na 16 sie dobrze jezdzi.
  
 
Cytat:
2007-03-18 10:16:21, fryszard pisze:
mk7 na 16" masz u mnie w profilu, to sa bez gleby, ogólnie znaczenie ma tez wyglad felgi bo na przykład felga z wysokim rantem wyglada na mniejsza srednicowo a felga taka jak w profilu u mnie wyglada na wiekszą.


astanawiam sie jak ta kosiarka sobie radzi z tymi oponami,a wracając do tematu czym nizszy profil tym mniejszy komfort ,przeciez to takie oczywiste
  
 
czasami piszecie ze cos jest z gleba, co znaczy to wyrazenie?
  
 
samochod z gleba to z obnizonym zawieszeniem


[ wiadomość edytowana przez: radekbox dnia 2007-03-18 17:00:43 ]
  
 
Cytat:
2007-03-18 16:12:41, RemikGT pisze:
astanawiam sie jak ta kosiarka sobie radzi z tymi oponami,a wracając do tematu czym nizszy profil tym mniejszy komfort ,przeciez to takie oczywiste


kosiarka sobie radzi teraz z wekszymi kólkami 205/40 r 17 radzi sobie nadzwyczaj sprawnie
  
 
Jak kupiełem mojego essa mialem 195/50/15- dobrze trzymalo w zakretach ale poza tym TRAGEDIA, zero komfortu jazdy, wszystko sie telepało a tuleje wachaczy zmieniłem dwa razy w ciągu 7 miesiecy. Po drugiej wymianie stwierdziłem że nie tędy droga i zmieniłem opony na 185/60/15- niebo a ziemia! Komfort jazdy znacznie się poprawi a w zakretach tez nieźle trzyma. Nie polecam nikomu 195/50- SZKODA ESSA!
  
 
Jakieś trzy dni jeździłem też na felgach 16" (kupilem na allegro zeby poprawic wizualnie auto) opony 195/45 to juz wogóle masakra, fajnie wygladalo ale nic poza tym. Na szczeście szybko znalazłem na nie kupca. Zmądrzałem i teraz juz wiem ze na niskim profilu to nie jazda po polskich drogach, no chyba ze ktos lubi jezdzic taczką...
  
 
Cytat:
2007-03-18 14:11:20, erni_84 pisze:
w Polsce średnia dziór wynosi 1 dziura na 1 m2, jak by nie kombinował i tak wszystkiego nie da sie ominąć. Na 13" na 14" może być i na 17" i tak będzie brakowało komfortu jazdy jaki mają np. Niemcy


Święte słowa!!! Na naszych drogach to i na 12" koleiny dałyby się we znaki.
A Twoim Kamyku autem nie chciałbym jeździć bo jak tak podskakuje i różne inne rzeczy robi dziwne to bałbym się.


[ wiadomość edytowana przez: ari10 dnia 2007-03-18 23:27:13 ]
  
 
A mi dobrze się jeździ na 195/50 R15. Większych różnic nie odczułem po zmianie z 14", no, może oprócz kolein.
  
 
dla uzyskania dobrego komfortu jazdy najwieksze znaczenie ma rozmiar opony a nie felgi. Przy feldze 15" na oponach 195/50 jazda nie sprawia zadnej przyjemnosci ale np. na oponach 185/60 jezdzi sie o niebo lepiej niz na tych wyzej wymienionych...
  
 
Cytat:
2007-03-18 23:38:08, vital pisze:
A mi dobrze się jeździ na 195/50 R15. Większych różnic nie odczułem po zmianie z 14", no, może oprócz kolein.



ja mam zimowki 185/65 r14 i jak wrzuciłem 195/50 r15 to w konforcie jazdy mega roznicy nie odczułem a jesli chodzi o trzymanie na zakretach to bez porownania 195.50 bije je na głowe - wole mniec mniejszy komfort a wiesze bezpieczenstwo
  
 
Cytat:
2007-03-18 23:38:08, vital pisze:
A mi dobrze się jeździ na 195/50 R15. Większych różnic nie odczułem po zmianie z 14", no, może oprócz kolein.



No i właśnie to chciałem powiedzieć a wy zaraz że taczka
Wielu ludzi zachwyca się komfortem zawieszenia w autach francuskich a mnie się np. R Safrane czy Clio jeździło źle bo miałem wrażenie że na zakręcie się przewróci.
Różne gusta, różne odczucia i oczekiwania - temat do rozmowy wyśmienity.
  
 
eee

bez przesady...

Esem bialasem jezdzilem na 15' i bylo bardzo milo, Gofer seryjnie ma 15 i tez bardzo ladnie sie prowadzi...teraz sobie utrudnilem kupujac 16 z oponkami 215/40 (może ktos zainteresowany 2 ladnymi Dunlopkami w tym rozmiarze lub wymiana na 195/45/16) i tu zaczyna sie taczka i napewno wplyw na to ma nie tylko szerokosc/wysokosc opony ale takze ET30.

wg. mnie spokojnie mozna do escorta zakladac 15 i napewno nie bedzie tragedii, da sie jezdzic
  
 
ja powiem tak mam 185/65/15 - chole*** wysoki profil i jechac idzie, jak wiadzie 5osob i jest meeeeeeeega dziura to tyl lekko przytrze, z takim profilem to obwod pewnie wychodzi tak samo jakbym mial 195/45/16 naszczescie niedlugo zmiana na profil 205/45/15 tyl i 195/50/15 przod
  
 
a ja na złość wszystkim założyłem do essa 195/60/15 i jeździło się tak samo komfortowo, a teraz w golfie mam 205/50/16 i jest również komfortowo. Pewnie zaraz usłysze, że mam balony ale ja jestem zwolennikiem szczelnego wypełniania nadkoli bez obniżania, wtedy obwód opony jest równoległy do zarysu nadkola i to nadkole jest ładnie wypełnione i jest dla mnie pięknie. Jak jest auto obniżone i ma małe koła, bo większość musi mieć profil przeliczony do fabrycznego (np 195/50/15 ) to wygląda to jak wielki wok nałóżony na małą główe chińczyka
  
 
Cytat:
2007-03-19 00:15:39, SebaNowy pisze:
a ja na złość wszystkim założyłem do essa 195/60/15 i jeździło się tak samo komfortowo, a teraz w golfie mam 205/50/16 i jest również komfortowo. Pewnie zaraz usłysze, że mam balony ale ja jestem zwolennikiem szczelnego wypełniania nadkoli bez obniżania, wtedy obwód opony jest równoległy do zarysu nadkola i to nadkole jest ładnie wypełnione i jest dla mnie pięknie. Jak jest auto obniżone i ma małe koła, bo większość musi mieć profil przeliczony do fabrycznego (np 195/50/15 ) to wygląda to jak wielki wok nałóżony na małą główe chińczyka





za ta wypowiedz zaraz cie spala na stosie
  
 
Cytat:
2007-03-19 00:23:15, ToFastMKIV pisze:
za ta wypowiedz zaraz cie spala na stosie


No tak nie jestem za RS style i za obniżaniem to już po mnie