Komfort przy 15" felgach - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2007-03-19 00:10:42, ToFastMKIV pisze:
ja powiem tak mam 185/65/15 - chole*** wysoki profil i jechac idzie, jak wiadzie 5osob i jest meeeeeeeega dziura to tyl lekko przytrze, z takim profilem to obwod pewnie wychodzi tak samo jakbym mial 195/45/16 naszczescie niedlugo zmiana na profil 205/45/15 tyl i 195/50/15 przod


jestes w błedzie z tym obwodem, 195/50R15 i 195/45R16 róznią sie nieznacznie srednicą, a 195/60R15 to juz balon i róznica jest spora.
  
 
to ma ktos na sprzedaz aluski 14 albo 15 ewentualnie z oponkami w dobrym stanie?
  
 
Cytat:
2007-03-18 23:13:43, crazy_driver pisze:
Jak kupiełem mojego essa mialem 195/50/15- dobrze trzymalo w zakretach ale poza tym TRAGEDIA, zero komfortu jazdy, wszystko sie telepało a tuleje wachaczy zmieniłem dwa razy w ciągu 7 miesiecy. Po drugiej wymianie stwierdziłem że nie tędy droga i zmieniłem opony na 185/60/15- niebo a ziemia! Komfort jazdy znacznie się poprawi a w zakretach tez nieźle trzyma. Nie polecam nikomu 195/50- SZKODA ESSA!



Interesuje mnie tylko jedno, jakiej firmy te tuleje były?

Nie musisz odpowiadać ja już wiem.
  
 
Pierwsze tuleje były oryginalne Forda, potem zmieniłem na jakieś zamienniki a teraz znowu sa oryginały, na tych oponach myślę, że wytrzymaja znacznie dłużej...
  
 
Ja mam 17" 215/40 oponka... oponka jest nieco naciagnieta bo felga ma 8" szerokosci... Wiadomo ze to nie to samo co stalowe 13" 175/70... Komfort moze mniejszy, ale poczucie bezpieczenstwa wieksze...
  
 
Jak zmieniłem 175/70/13 na 195/50/15 to komfort wyraźnie mi się polepszył - bo stare opony były stare i zjechane na maksa. Jazda w zakrętach - super, wygląd super, manewry (nie mam wspomagania) cięęęężko, koleiny - bez przesady, ale trzeba mieć układ kierowniczy i zawieszenie tip-top, bo inaczej .
No i potwierdzam zamulenie, ale ja mam tylko 60KM. Na początku myslałem, że ktoś asfalt klejem posmarował
  
 
A propos różnych rozmiarów, doboru, itd. to polecam tą stronkę:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

Wprowadza się, jakie opony montowane są seryjnie i mamy co można założyć tak, aby nie było zbytnich przekłamań licznika.

Tak przy okazji na 195/50R15 komfort jest przyzwoity, ale z racji, że mam alu 14" to jeżdzę na 185/60R14 - wygląd tylko trochę gorszy, a jednak na koleinach tak nie mota.
  
 
mam 15" z oponkami 205/50... gdy zmienialem z 14" pare wulkanizatorow mnie straszyslo... podobnie jak Wy tutaj... i mialem watpliwosci czy dobrze robie...

...po roku jazdy na 15-kach z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec:


- koleiny --> troche sciaga ale tragedii nie widze (moze to + wspomagania)

- komfort jazdy --> praktycznie nie widze roznicy miedzy zimowkami 14" a latowkami 15"

- prowadzenie --> na zakretach trzyma sie jak przyklejony... jedzie jak po torach

- spadek mocy --> nie odczuwam takowego...

- wyglad --> znacznie sie poprawil

- spalanie --> nim wzrost... ale roznica 1litra na LPG nie ma dla mnie znaczenia przy poprawie bezpieczenstwa



...dzisiaj nie mam watpliwosci czy dobrze zrobilem zmieniajac na 15"

[ wiadomość edytowana przez: Lucis dnia 2007-03-25 14:49:30 ]