Roznica pomiedzy 1108cm3 a 1.2 (1242) we fiacie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaka jest roznica pomiedzy tymi silnikami? czy bloki sa te same? planuje montaz 1.1 od SCS'a do malczana i zastanawiam sie czy mozna zrobic rozwiert na 1250cm3 na tlokach od punto sportinga. Pozniej przykryc to glowica 16V DOHC od silnika 1.2. Czy ktos wie cos na ten temat?

pozdrawiam
  
 
mozna przykrecic glowice od 1,2 8V 75KM MPI wraz z wtryskiem i kompem i jest 70KM wykres www.extr.rally.pl dzial Konkrety i dalej sejka...

btw po co chcesz wkladac 1,1 i potem go rzowierac nie latwiej kupic odrazu 1,2 ?
  
 
no wlasnie dlatego chcialem zapytac czy 1.1 i 1.2 sa na tych samych blokach (wymiarowo). Przy 1.1 juz trzeba rzezbic belke z tylu a jezeli 1.2 jest jeszcze wiekszy to chcialem sobie odpuscic i zrobic ewentualnie rozwiert. Odnosnie przykrywania 1.1 glowica 16V teraz juz wszystko wiem. To jak jest wymiarowo z 1.1 i 1.2? Poza tym cena silnika 1.2 16V to prawie 2x tyle co 1.1 od seja...

dzieki z gory za wszelkie info..
  
 
a tak w ogole to by byl chyba pierwszy malczan DOHC 16V
  
 
Cytat:
2003-06-06 00:48:17, ZoLt4R pisze:
a tak w ogole to by byl chyba pierwszy malczan DOHC 16V

jak dla mnie wszystko jasne
  
 
to co wie ktos czy gabarytowo 1.2 mocno sie rozni od 1.1 ? bo belki sobie juz dalej niz forti nie wysune... madcar mowil ze chojnacki na 100% robi rozwiert tego 1108 na 1250cm3... wiec calkiem mozliwe ze to te same bloki tylko z innymi tulejami, ktos cos moze jeszcze na ten temat powiedziec?
  
 
Długość silnika jest taka sama, w 1.2 blok jest o ile dobrze pamiętam 5 mm wyższy, ale to nie przeszkadza w kaszelku. Dla pełnej jasności: 1.1 - poj. 1.108 l, skok 72 mm, śred. 70 mm; 1.2 - poj. 1.242 l, skok 78,86 mm, śred. 70,8 mm. Tak więc "montażowo" silniki się prawie nie różnią (musiałbyś przy 1.2 zmienić koło pasowe ze względu na długość silnika), ale przebudowa 1.1 na 1.2 jest niemożliwa > blok. Musisz pamiętać, że najprawodopodobniej będziesz miał ksywkę "skrzyniowy kiler" bo nawet super przygotowana skrzynia przy agresywnej eksploatacji może szybko wyzionąć ducha przy tak wysokim momencie obrotowym.
  
 
No dzieki za wyczerpujace wytlumaczenie tego tematu. Hmm skrzyniowy killer brzmi niezle ale chce zamontowac skrzynie od audi 80 roczniki 80-83 z silnika 1.6. Wedlug moich wiadomosci wchodzi do malca bez przerabiania. Cos wiesz moze na ten temat?

P.S. to ze 1.2 bedzie ukrecac skrzynki to jest do przewidzenia dlatego mysle nad powazna modyfikacja przeniesienia napedu, wie ktos cos nt tej skrzyni w malcu?

z gory dzieki
  
 
Cytat:
2003-06-06 09:43:18, Yaninnya pisze:
1.2 - poj. 1.242 l, skok 78,86 mm, śred. 70,8 mm. Tak więc "montażowo" silniki się prawie nie różnią (musiałbyś przy 1.2 zmienić koło pasowe ze względu na długość silnika), ale przebudowa 1.1 na 1.2 jest niemożliwa > blok.



ten 1242 o ktorym piszesz to jest ten z Punto 1.2 8V 75KM czy z Punto Sporting/Brava 1.2 16V 86/82 KM?

  
 
Doły 8v i 16v niewiele się różnią, dla uproszczenia (montażowego) można przyjąć, że są takie same.
Co do skrzyni, to niejaki P. Bryzek powinien coś wiedzieć. Atakuj Stratosa (od kaszelka 1300).

[ wiadomość edytowana przez: Yaninnya dnia 2003-06-06 17:08:52 ]
  
 
dalem posta do stratosa moze sie czegos dowiemy wiecej o tej skrzyni i polosiach..

co do 1.2 to chyba mocno sie zastanowie bo sam silnik 1.2 16V jest ponad 2x drozszy od tego sportingowskiego, moze jednak 1.1 i przykryc go tylko glowica 16V z innym komputerem? jak myslisz?
  
 
Oj, chyba łatwiej będzie jednak bez kombinacji....
  
 
Zolt4r - sprawa wyglada tak, ze oprocz tego, ze silnik 1.2 16V jest ponad 2x drozszy od 1.1 SC, to jest o wiele ciezszy od niego. Jesli jeszcze dolozysz skrzynie od Audi oraz zmienisz polosie to maluch bedzie stawal ci deba, co jest bardzo niebezpieczne.

Co sie zas tyczy samych polosi i skrzynki od Audi 80, to mialem okazje rozmaiwac z p. Zbyszkiem jak bylem w Modlinie wlasnie na temat tego rozwiazania. Polosie wykonane sa z walu napedowego duzego fiata, sama skrzynka mocno zmodyfikowana i wzmocniona oraz bardzo przerobiona.

Jesli wiec rzeczywiscie chcesz inwestowac w 1.2 oraz skrzynke Audi 80, to licz sie z wydatkiem rzedu okolo 7-9 tys zl. wliczajac w to oczyisice powyyzsze elementy jak tez pelna modyfikacje nadwozia, zweryfikowanie rozkladu mas i wielu, wielu innych rzeczy. Niestety prawda o kasie jest taka, jak napisalem z opisie montazu 1.1 - jesli juz bedzie ci sie wydawalo, ze wszystko uwzgledniles w kosztorysie, ze wszystko juz masz, i nic wiecej potrzebowal nie bedziesz, to pomnoz ten kosztorys przez 1,5. Wtedy otrzymasz realny koszt przebudowy samochodu....

IMO - inwestycja nieoplacalna. Pamietaj rowniez o mozliwej trudnosci podczas rejestracji oraz wyzszej stawce OC, bo to sa rowniez koszty bezposrendio zwiazane z przerobka....
  
 
Zuraw dzieki za dlugiego i wyczerpujacego posta... troche zweryfikowales moje przypuszczenia nt montazu tych klamotow w malcu

wiec, co dobra zostanmy przy 1.1 od SC z seryjna skrzynia malca? Przeciez to bezsensu wiadomo ze auto bedzie katowane (w sporcie) a nie usmiecha mi sie wymieniac 3 skrzyn w ciagu 2 miesiecy jak pisales. Wiec jaka alternatywa pozostaje oprocz tego audi i seryjnego szrotu malca? Yanninya kombinowal cos z cala skrzynia od CC700 ale czy to faktycznie mozliwe? chce zbudowac b.mocny silnik i nie uzerac sie co pare tygodni z padajacym przeniesiem napedu. Faktycznie ta cena za rzezbiona skrzynie od audi na oskach z fiata125p tez przestala mi sie podobac, za drogie to wszystko wychodzi. Co wiec robic? Moze jakas mocno wzmocniona skrzynia od CC700 razem z polosiami? Napewno moim celem jest montaz silnika 1.1 (skoro 1.2 16V jest 2x drozszy odpuszcze sobie) i nastepnym etapem montaz sprezarki do tego silnika. Nie wykluczam rowniez instalacji na N20.

Satysfakcjonujacym rozwiazaniem byloby dla mnie jakby skrzynia padala raz na pol roku, to moglbym jeszcze przezyc

Nie ma innego lepszego/tanszego patentu na rozwiazanie przeniesienia napedu w malcu z przeszczepem? co myslicie o skrzyni od skody 105/120 ?

Zaznaczam od razu ze wszelkie przerobki blacharskie z cieciem budy wlacznie nie sa dla mnie przeszkoda jestem zdecydowany i zdeterminowany na budowe mocnego potwora opartego o silnik 1100.

Z gory dzieki za wszelkie porady/info.

pozdrawiam cala ekipe forum

ZoLtaR

P.S. odnosnie rejestracji nie ma najmniejszego problemu gdyz rzeczoznawcow i diagnostow mam "w kieszeni" - to jest akurat dla mnie najmniejszy problem

[ wiadomość edytowana przez: ZoLt4R dnia 2003-06-07 02:40:05 ]
  
 
Witam!
Jak chcesz budowac do sportu (kjs) to moim zdaniem cos takiego nie bedzie sie nadawalo - poprostu za ciezki tyl. Nie pojezdzisz tym na żadnym ciasnym kjs'ie.

Ale wnioskujac z dalszych planow to chyba raczej myslisz o wyscigach rownoleglych, albo cos takiego (turbo, nx).

Powodzenia w realizacji planow.

Pozdr. Seba
  
 
Dokladnie jest tak jak mowisz. Mam kumpla, ktory jezdzi w kjsach i probowal mojego potfora. Stwierdzil, ze niewywazenie jest zbyt duze, po czym.... zalozyl 900. Troche ja stuningowal iu przy mniejszej masie silnika spokojnie dorownuje mi na ulicy.
Dlatego jesli chcesz startowac w kjsach to tylko 900. Auto z tym silnikiem tryzma jeszcze jako-tako parametry i da sie nim ostro pojechac...
  
 
przeciez 900tka (OHV) jest ciezsza od 1,1 FIRE (OHC) i to nawet bylo w ksiazce od uno napisane, ze silnik lzejszy jest o ile dobrze pamietam to 16kg co do niewywazenia auta to istotnie padaka nawet 650tka jest kipska...
inna sprawa, ze skrzynia kaszla lepiej pasuje do charakterystyki 900tki niz 1,1 jakby prownac charakteryski silnikow 1,1 i 900 i kaszla to ladnie to widac i moze z tego wzgledu wynika przewaga (glownie to by bylo wg mnie widac wlasnie w przypadku przyspieszenia... za to 1,1 o wiele lepszy Vmax.


[ wiadomość edytowana przez: ali_ dnia 2003-06-07 13:00:12 ]
  
 
po pierwsze buda bedzie pruta do zera wiec co za problem zamontowac 50-80kg balastu z przodu? Mysle ze przy mocy ponad 100km nie bedzie juz wiekszej roznicy w takiej, dolozonej masie.

Szczerze mowiac autkiem planowalem rowniez jezdzic w kjs ale nie tylko. Napewno bedzie uzytkowane na codzien jako street-racer rowniez. Dlaczego myslicie ze 1.1 do KJS'ow sie nie nadaje? forti jezdzi i jakos nie narzeka. Poza tym myslalem o znacznym dociazeniu przodu, zeby ta sytuacje poprawic.

Jezeli juz mowicie o 900cm3 to jaki? Z fiata 127 na ogol trafiaja sie padliny, wiec jedyne co pozostaje to jednostka z CC/SC najlepiej na wtrysku. Zastanawiam sie nad 1.1 poniewaz jest to bardzo dobry, "tuningowalny" silnik i osiagniecie ponad 100KM z tej jednostki nie jest wiekszym problemem, prawda?

Odnosnie przelozen skrzyni napewno bylby rzezbione takze dopasowanie do motoru nie jest wiekszym problemem.

Caly pic polega na tym na jakiej skrzyni/przegubach to zrobic? Zuraw pisal ze patent z audi to jakis kosmos na czesciach z promu kosmicznego prawie Pytam raz jeszcze czy da sie zalozyc CALA skrzynie z polosiami od CC700? jedni mowia tak a inni inaczej... Napewno nie bede montowal tak mocnego silnika do seryjnej skrzyni bo mija sie to z celem (nie usmiecha mi sie wymiana skrzyni po kazdej pojezdzawce )

z gory dzieki za zainteresowanie tematem i wszelkie sugestie/opinie/info

pozdrawiam
Łukasz "ZoLtaR"
  
 
Zwiększony ciężar tyłu można zrównoważyć sprężynami, amortyzatorami i geometrią. To nie jest taki problem. O skrzyni z 105/120 zapomnij, mają bardzo długą obudowę sprzęgła. Oczywiście można robić nową obudowę sprzęgła ale to kosztuje.
Osobiście starałbym się zrobić super profesjonalnie seryjną skrzynię (łożyska, luz międzyzębny na przekładni głównej, dokręcenie wałków, wzmocniona pokrywa skrzyni + mocowanie, dobry olej + Militec, itp.) z profeslonalnie dorobioną obudową sprzęgła (nie na płytę). Pamiętaj, że stosowanie innych skrzyń powoduje konieczność wykonania ogromnej ilości dodatkowych prac. Opis jak zrobić taką obudowę mogę Ci przesłać.
  
 
dzieki Yaninnya za porade. Nie wiesz przypadkiem kto by mi ewentualnie taka skrzynie oparta o malczanowska zmontowal? w innym poscie ludzie rozwodza sie nad bisowska itd. Yaninnya moze Ty wiesz , da sie w koncu cala skrzynke razem z polosiami (oczywiscie skroconymi) od CC700 w maluchu zamontowac? bo to wyjscie byloby chyba najtansze z mozliwych, ew. tez ja jakos wzmocnic.

Jeszcze jedno pytanie, myslelismy z kumplem o przerobieniu tylnego "golego" wahacza w malcu tak zeby zamontowac cala kompletna piaste od CC700, tak zeby nie dorabiac nie toczyc jakichs badziewi i nie wbijac jednego w drugie, myslisz ze da rade cos takiego zrealizowac? wg mnie jezeli tak to najlepszy , najwytrzymalszy i najtanszy pomysl...