CARINA II zmiana zegarów...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie,
korzystając ze sprzyjającej aury postanowiłem zmienić zegary w swojej cari na wersję z obrotomierzem i elektronicznym zegarkiem,
i niestety te dwa elementy jak na złość nie chcą działać i stąd moje pytanie czy ktoś wie jak je ożywić???
Help
  
 
zapomniałem dodać że chodzi o Carine Diesel z 1987r. taka jak Miśka II
  
 
Czekaj na Miśka. On już to robił
  
 
Zgadza się, przerabialem to

Po pierwsze zegarek nie ma zasilania które trzeba podpiąc do bezpiecznika DOME. Po drugie obrotomierz nie dostaje sygnału z czujnika obrotów. Ja ten sygnał ciągnałem z za schowka pasażera. Spróbuje poszukać jakichś notatek i dam znać jeśli znajdę.

Przebieg też ostatnio ustawiałem na prawidłowy. W razie czego mogę pomóc bo tu jestem na świeżo.

Odezwij się do mnie koniecznie na gg

EDIT:

Dobra mam. Ponieżej zegary (z obrotomierzem) gdy patrzysz na nie od tyłu:


W kostce po lewej podłącz go gniazda "1" przewód od bezpiecznika CIG (tylko daj go ZA BEZPIECZNIKIEM). Powinien zadziałać zegar.

W kostce u góry podłącz do gniazda "3" sygnał z czujnika obrotów.

W kostce po prawej do gniazda "10" podłącz sygnał z czujnika obrotów.

Czujnik obrotów znajduje się na pompie wtryskowej (od strony kolektora dolotowego). Wepnij tam miernik (sa 2 przewody, sprawdź każdy po koleji) i zlokalizuj te przewody za schowkiem pasażera. Nie trzeba rozrywac wiazki - przy dmuchawie będzie kostka i gdzieś tam to powinno być. Nie szukaj po kolorze tylko tak, aby prąd przechodził miedzy tym co masz wpiete przy pompie a tym co mierzysz. Jak znajdziesz to puść kabel (2 przewody) po rurze na ktorej trzyma sie kokpit.
Jeden kabel to (+) drugi (-) niestety nie wiem juz który był który. Podłącz je do licznika tak jak podałem wyżej a jak nie zadziała to zamień je miejscami (tylko te dwa, przewodu od zegara nie ruszaj ).

No koniec -jak sie uda- doceń, ile wysiłku kosztowało mnie znalezienie poprawnej konfiguracji...

Powodzenia

[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2007-03-25 20:59:36 ]
  
 
Bardzo dziękuje za informacje i porady Dzisiaj wykonałem pierwsze podejście ale niestety nie udane . Za schowkiem udało mi się znaleźć kostkę z dwoma kablami ale to albo nie ta wiązka albo ja coś źle podłączyłem.... jutro spróbuje jeszcze raz, a jak się nie uda to chyba pociągne kabel od samego czujnika do wskaźnika i wtedy zobaczymy......
  
 
Nie ta wiazka. Szkoda ciagnac nowy kabel - on juz tam jest Idzie tez pewnie gdzies dalej w strone zegarow ale nie chcialem wszystkiego pruc

Masz juz inny czujnik cisnienia oleju i czujnik poziomu paliwa z dodatkowym obwodem na rezerwe?

Pzdr
  
 
Obrotomierz już działa . Misiek muszę powiedzieć że jestes naprawdę Mistrzem nad Mistrzami stokrotne dzięki za porady bo bez nich nie dałbym rady pociągnąć tego tematu.
Co do czujników to jeszcze nie posiadam ale rozesłałem zapyatnia po sklepach i czekam na odpowiedź, zobaczymy co z tego wyniknie...