Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2007-06-22 15:30:07 No ja jestem ciekaw co z tego bedzie.... |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2007-06-22 15:48:03 |
robert1x LOB SYMPATYK DAF Audi Wrocław | 2007-07-07 15:17:00
To samo co w zdjęciach Megiego tylko inny kolor auta będzie |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2007-07-07 18:46:43 Nie tylko Ty wiesz |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2007-07-07 18:50:02
Czy to, że opony czasem pękają to znaczy że mamy jeździć na felgach?? Koła dwumasowe też siadają. A koleś w nissanie zrobił hardcore to mu się sypnęło... Moje nie jest aż tak cienkie jak tamto... Wczoraj i dzisiaj montowałem moje koło. Dzisiaj wykonałem pierwsze jazdy testowe Wrażenia w punktach: 1. Żadnych problemów z jałowym. Równo i spokojnie. 2. Żadnego szarpania sprzęgła czy czegoś w tym rodzaju. 3. Brak wibracji w pełnym zakresie obrotów. 4. Słabsze hamowanie silnikiem - auto słabiej zwalnia po puszczeniu gazu. 5. Lepsza elastyczność. 6. Dużo lepsza odpowiedź na wciśnięcie gazu. Ogólnie nie widzę negatywów, oprócz hamowania silnikiem. Bardzo fajne uczucie przy jeździe ze stalą prędkością przy obrotach ok 3000 i wciśnięciu gazu. Auto wprost wyrywa do przodu Oczywiście będę informował o dalszych spostrzeżeniach z użytkowania tego cuda. Pozdrawiam ILKU |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2007-07-07 19:27:34 Ilku a jak czasy? np od 40-200? Tu już można zmierzyć różnicę.
i tak mi się nasunęło, wielu gada niewielu robi. |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2007-07-07 19:37:59 Czasów nie jestem w stanie miarodajnie sprawdzić niestety...
Przy okazji wymieniłem również skrzynię i sprzęgło (zmiana okładziny) więc zmieniły się przełożenia... Na zlocie można będzie sprawdzić efekty własną dupohamownią osobiście |
karolb150 Opel Omega B gdynia | 2007-10-19 12:15:35 Jak już jest wątek o kołach zamachowych to zapytam się, jakie są objawy uszkodzenia koła zamachowego (jednomasówki)?. Ostatnio wymieniłem skrzynie bo miałem dziwny objaw. Coś w niej strasznie terkotało nawet jak samochód stał na luzie. Po wciśnieciu sprzęgła wszystko cichło. Mechanik stwierdził że to luz na wałku głównym skrzyni czy jakoś tak technicznej nazwy nie pamięta. Skrzynie zmieniłem wszystko Super. Troche pojaździłem i temat zaczyna się od nowa. Czy jest możliwe że koło zamachowe jest źle wywarzone i przez to pojawiają się luzy na wałku od skrzyni biegów ? |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2007-11-22 11:35:25 Wreszcie ktoś zrobił testy auta z normalnym i odchudzonym kołem zamachowym. Oto wyniki:
(są to wyniki skopiowane z SR forum, auto użytkownika KONIU - mam nadzieję, że nie będzie miał za złe) Jak widać odchudzone koło daje nie tylko dynamikę, ale również wzrost mocy i momentu |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2008-07-15 18:07:38 Odgrzewam trochę temat. Tym razem za sprawą koła zamachowego z R-ki.
Zakupiłem jakiś czas temu omegę A 3000 i przy okazji wymiany silnika pomyślałem o kole zamachowym. Seryjny dwumas to 17,5kg żelastwo. Zakupiłem więc koło jednomasowe (17kg), które jednak było mocno "zatłuszczone" Wyglądało tak: Szybka kuracja odchudzająca u pana Bryzka podziałała świetnie i kółko odchudziło sie do 8,2kg Tak to wygląda: Przy okazji wymiary i rozstaw mocowań oprawy sprzęgła został dostosowany do tarczy i docisku 150x228mm z C20LET. |
Pabelo LOB MEMBER Omega A 24v Gliwice | 2008-07-15 18:10:59 Co tu gadac piekna robota |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2009-03-29 21:23:59 Odświeżam temat. Konkretne kółko do C30SE. 4kg - górki nie mają szans
|
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2009-03-29 21:46:33 UWAGA!
Do wszystkich obecnych i przyszłych użytkowników odchudzonych kół zamachowych. Takie koło stwarza zagrożenie, powoduje zwiększone przyśpieszenie samochodu i możliwość gwałtownej zmiany prędkości po wciśnięciu gazu. Wszelkich niedoświadczonych użytkowników uprzejmie ostrzegam . A, no i według bardzo doświadczonych ludzi z innego forum (aczkolwiek bez tytułu inżyniera) samochody z takim odchudzonym kołem nie będą w stanie podjechać pod górkę. Wszystkich użytkowników serdecznie i szczerze przepraszam za tę niedogodność |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2009-03-29 22:00:43 dzięki, że teraz się tego dowiaduję
teraz to już po ptokach mimo, że kółko dopiero z kartonu wyjąłem |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2009-03-29 22:08:25 no i sie wydalo dlaczego lekkie omegi nie jezdza po gorach
Ilku, trzeba dodac ze wzrasta spalanie jeszcze i to dosyc znaczaco |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2009-03-29 22:14:39 sluchajta chlopy, moglby ktos mi lopatologicznie wytlumaczyc problem podjazdu pod gorke z odchudzonym kolem? Jakos to do mnie nie dociera. Zwlaszcze ze jak piszecie silnik ladniej sie wkreca i ma lepsze przyspieszenie |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2009-03-29 22:44:01 To juz musisz do kolegi z innego forum się zgłosić. Ja osobiście nigdy nie rozumiałem tej teorii, no ale nic nie wiadomo..........
BTW. Wskazówka i podpowiedź: lubi białe kombi, a jego omegę B, C30SE objeżdżają ponoć golfy... |
fatboy82 LOB WETERAN A 3.0 24V R6 Warszawa | 2009-03-29 22:52:18 hmmmm a ja myslalem ze zostalo to sprawdzone doswiadczalnie i podparte dobra teoria Jak dla mnie skoro jest lepsze przyspieszenie i silnik sie ladniej wkreca, to pod gorke powinno byc lepiej niz gorzej Przy chudym kole moze byc gorsza maksymalna predkosc predzej?!?!?! |