Demontaż głowicy MKV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na wstępie powiem, że przeszukałem FAQ i kilka dziesiąt stron na PiO ale nie znalazłem wątku.
Problem wygląda tak, padła mi uszczelka pod głowica i w chwile później przeskoczył rozrząd u mechanika sie pytałem ile bedzie to kosztować to mi powiedział że w granicach 800-900zł byłem w szoku to zaczałem szukac silnika na wymiane ale kumpel dał ciała i przepościł okazje: 1.8 16V za 500zł, więc postanowiłem sam sie za to zabrać a że silnika w escorcie jeszcze nie rozbierałem to chce sie was zapytać jakie będą mi potrzebne klucze i na co mam uważać przy demontażu gowicy.
  
 
podstawa to sprawny dynamometr
bez tego ani rusz
  
 
Cóz z tego ze był silnik 1.8 16v za 500 zł jak do tego potrezba jeszcze troszke gratów.
A do zdjecia głowicy w silniku cvh potrzebne są normalne klucze nasadowe oczkowe i płaskie.
  
 
zebereko silnik był z całym osprzętem.
jaki jest cena dynamometra - i do czego on służy ?
acha bo nie napisałem silnik 1.6 EFi

[ wiadomość edytowana przez: Krzysztof13 dnia 2007-05-10 11:55:34 ]
  
 
Klucz dynamometryczny służy do dokrecania śrub szpilek i nakrętek daną siłą N-m
  
 
ja demontowalem swoj silnik tez 1.6 efi :] wiec jakby co to mozesz pytac to Ci cos podpowiem :>

glownie to wiadomo musisz poodlaczac wszystkie przewody itp., zdjac pasek klinowy i rozrzadu :] odkrecic pokrywe zaworow potem sruby(szpilki) mocujace glowice ;] i zdejmujesz glowice
  
 
I wszystko jasne
  
 
Cytat:
2007-05-10 11:54:52, Krzysztof13 pisze:
... jaki jest cena dynamometra -...


około 100pln
  
 
Cytat:
2007-05-10 13:15:01, surec pisze:
około 100pln



To za taki przyzwoity. Dobry to trochę inny przedział
  
 
taki na jedną głowicę...
  
 
No, może na 5...
  
 
Robiłem to niedawno (Mk VI 1,4i EFI). Najgorsze to jest demontowanie tych wszystkich rzeczy poprzykręcanych u góry do silnika. Największy problem to naturalnie miałem z odkręceniem osłony termicznej kolektora wydechowego (bez przecinarki ani rusz). Kolektory dolotowe, listwa z wtryskiwaczami no i pompa od wspomagania. Troche tego odkręcania było (i skręcania). Nowe uszczelki - pod głowice, pokrywe, kolektor wydechowy i dolotowy, uszkodziła mi się też ta pod obudową termostatu i nie idzie jej dostać (tylko razem z termostatem!!!). Zanim zaczniesz trzeba suścić płyn chłodzący.
Klucze i narzędzia standardowe, obowiązkowo Torxy, ja niestety klucza dynamometrycznego nie miałem i dokręciłem "na pałę". Wiem że tak nie powinienem ale cóż... Jak narazie wszystko jest OK i mam nadzieje żę tak już będzie.