Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kukien_13 Ford Escort Żory | 2007-05-10 11:46:17 Na wstępie powiem, że przeszukałem FAQ i kilka dziesiąt stron na PiO ale nie znalazłem wątku.
Problem wygląda tak, padła mi uszczelka pod głowica i w chwile później przeskoczył rozrząd u mechanika sie pytałem ile bedzie to kosztować to mi powiedział że w granicach 800-900zł byłem w szoku to zaczałem szukac silnika na wymiane ale kumpel dał ciała i przepościł okazje: 1.8 16V za 500zł, więc postanowiłem sam sie za to zabrać a że silnika w escorcie jeszcze nie rozbierałem to chce sie was zapytać jakie będą mi potrzebne klucze i na co mam uważać przy demontażu gowicy. |
slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2007-05-10 11:52:32 podstawa to sprawny dynamometr
bez tego ani rusz |
zeberko Sympatyk FEFK Vectra C caravan Częstochowa | 2007-05-10 11:52:42 Cóz z tego ze był silnik 1.8 16v za 500 zł jak do tego potrezba jeszcze troszke gratów.
A do zdjecia głowicy w silniku cvh potrzebne są normalne klucze nasadowe oczkowe i płaskie. |
Kukien_13 Ford Escort Żory | 2007-05-10 11:54:52 zebereko silnik był z całym osprzętem.
jaki jest cena dynamometra - i do czego on służy ? acha bo nie napisałem silnik 1.6 EFi [ wiadomość edytowana przez: Krzysztof13 dnia 2007-05-10 11:55:34 ] |
zeberko Sympatyk FEFK Vectra C caravan Częstochowa | 2007-05-10 12:02:20 Klucz dynamometryczny służy do dokrecania śrub szpilek i nakrętek daną siłą N-m |
kris-kzn Ford Escort MK5 105KM Łódź | 2007-05-10 12:31:27 ja demontowalem swoj silnik tez 1.6 efi :] wiec jakby co to mozesz pytac to Ci cos podpowiem :>
glownie to wiadomo musisz poodlaczac wszystkie przewody itp., zdjac pasek klinowy i rozrzadu :] odkrecic pokrywe zaworow potem sruby(szpilki) mocujace glowice ;] i zdejmujesz glowice |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-05-10 13:01:48 I wszystko jasne |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2007-05-10 13:15:01
około 100pln |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-05-10 13:17:08
To za taki przyzwoity. Dobry to trochę inny przedział |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2007-05-10 13:19:26 taki na jedną głowicę... |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-05-10 13:21:46 No, może na 5... |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-05-10 20:49:19 Robiłem to niedawno (Mk VI 1,4i EFI). Najgorsze to jest demontowanie tych wszystkich rzeczy poprzykręcanych u góry do silnika. Największy problem to naturalnie miałem z odkręceniem osłony termicznej kolektora wydechowego (bez przecinarki ani rusz). Kolektory dolotowe, listwa z wtryskiwaczami no i pompa od wspomagania. Troche tego odkręcania było (i skręcania). Nowe uszczelki - pod głowice, pokrywe, kolektor wydechowy i dolotowy, uszkodziła mi się też ta pod obudową termostatu i nie idzie jej dostać (tylko razem z termostatem!!!). Zanim zaczniesz trzeba suścić płyn chłodzący.
Klucze i narzędzia standardowe, obowiązkowo Torxy, ja niestety klucza dynamometrycznego nie miałem i dokręciłem "na pałę". Wiem że tak nie powinienem ale cóż... Jak narazie wszystko jest OK i mam nadzieje żę tak już będzie. |