Filtr

  szukane wyrażenia:   filtr
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tyle się mówi i pisze żeby na filtr powietrza dostarczać jak najzimniejsze powietrze , a moim poldeku filtr zaciąga się prosto z kolektora wydechu. Wśrodku jest klapka na sprężynie i nie idzie jej ustawić tak aby powietrze było dostarczane z rury nad reflektorem. Czy to normalne? Z góry dziękuje za pomoc.
  
 
Ja słyszałem natomiast, że niekoniecznie ta rura koło reflektora ma tam być. Ważne sprawą jest zawirowanie powietrza w filtrze. Pewne modyfikacje przedstawił inż.Szczeciński w swojej ksiązce (fragmenty na naszej stronie) Chociaż sam filtr np. sportowy w seryjnym silniku nic nie da a moc zwiększa się o 0,2 - 0,4 %
- Odsyłam do książki TUNING I SPORTOWE MODYFIKACJE
  
 
Powietrze powinno byc jak najchlodniejsze (zmiana gestosci), ale przy odpalaniu i rozgrzewaniu silnika lepsze jest cieple - daje lepsze odparowanie mieszanki. Po to jest ta klapka ze sprezyna (termostat) powinno po lekkim nagrzaniu przelaczyc na zimne. Z praktyki - mozna to wyciac w cholere o ile nie mamy problemow z rozruchem zimnego silnika.
  
 
a przy odrobinie dobrych checi filter moze wygladac tak:

musialem sie pochwalic
  
 
ja tez tak chce u siebie
  
 
a ja nie jestem przekonany do rozwiazania takiego jak ma AL.
przeciez latem to ci musi muła łapać jak sie wszystko nagrzeje.
Ja u siebie na seryjnym filterku mialem termostat zblokowany tak,ze bral tylko zimne,a po zalozeniu stozka ktory jest umieszczony za prawym reflektorem tez lapie tylko zimne.Nie mam fotek,zeby pokazac jak to wyglada u mnie,zreszta jeszcze nie zrobilem jakiejs bariery termicznej od silnika,ale do wiosennego zlotu powinno byc git.

co do kwestii czy filtr cos daje czy nie
hmm,moje auto zaczelo chodzic inaczej.przede wszystkim ciszej,a poza tym odmulilo to mojego boscha i w koncu moge sie brac z abimexami.a jak jezdzi moja fura to wszyscy widzieli na filmiku na
www.fsocarteam.xip.pl
  
 
a Ty ciagle z tym filmikiem a gdzie lech dla kamerzysty?
  
 
no ja też w fachowej literaturze czytałęm że lepsze zimne!! sam myśle nad stożkiem ( zaraz po gazie) i mam zamiat dać go za reflektor ile cie kosztowała ta impreza?? GT
  
 
Ja chyba bede musiał coś przykombinować u siebie!!Bo mam jak narazie standardowy układ ale z tego co słyszałem to najlepszy rozwiązaniem do gazu jest całkowite pozbycie się termostatu i zamontowanie sobie przewodu zasysającego powietrze w przeciwnym kierunku do kierunku jazdy żeby powietrze nie było wpychane do gażnika tak jak to jest wskazane na benzynie i oczywiście doprowadzenie tylko zimnego powietrza a nie jakiegoś z nad kolektora!!
  
 
no jeśli dasz filtr za reflektor i go odizolijesz to nie powinno być z tym problemów!!- tak mi sie wydaje!!
  
 
A ja mam zamiar filtr zostawić na swoim miejscu tylko w miescu gdzie jest teraz termostat wyprowadzić przewód w drugą strone i niech sobie tak powietrze ssa!!
  
 
Ja mam wkład zmieniony na sport i termostatu nie mam w ogóle - wyrwałem chwasta A rure od kolektora zaślepiłem i ciągnie tylko zimne powietrze z nad prawego leflektora ale na zimę zakładam tą małą rurkę od kolektora bo nigdy by się nie negrzał a co do stożka to naprawdę trzeba wiedzieć gdzie go założyć żeby nie było gorzej niż przed operacją.
  
 
Cytat:
2003-12-27 23:29:27, Alan28 pisze:
a przy odrobinie dobrych checi filter moze wygladac tak:

musialem sie pochwalic


no podoba mi sie ten silniczek duzo poswiecenia
  
 
ja mialem na mysli wyglad silnika a nie filtr a ja sobie zrobilem wedlug zaleceń p. Szczecińskiego a filtr wsadzilem Filtromex
  
 
I jak fura lepiej popyla?
  
 
z tym że przy stożku dochodzi jeszcze taki fajny pomruk!!
  
 
a co moj ci slabo mruczal?
  
 
ja bym nazwal to swistem ,a nie pomrukiem.Bo u mnie zaczelo swiszczec
  
 
bo u Ciebe siedzi swistak i zawija silnik w sreberka
  
 
Ciekawe czyj silnik bardziej przypomina zawijany w sreberka