Jeden cylinder nie pracuje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam Cari 1.6 16v 4A-FE z gazem. Wykańcza mnie jej silnik. Od wczoraj przestała chodzić na pierwszym cylindrze, wymieniłem świece i sprawdziłem iskrę. Nie pomogło, więc sprawdziliśmy ciśnienie na poszczególnych cylindrach perwszy troche ponad 4, drugi ponad 6, trzeci i czwarty koło 11. Jak jadąc podkręce obroty do około 3000 obrotów to pojawia się metaliczne dzwonienie, a ponizej 2500 cichnie. Obawiam się że to moze być przepalona uszczelka. Już dwa razy wymieniałem uszczelkę (tak srednio co roku i to zawsze się to dzieje w upały). Co ciekawe w dwóch poprzednich przypadkach uszczelka puścila właśnie między pierwszym a drugim cylindrem. Czy waszym zdaniem trafiło mnie to po raz trzeci Jeśli tak to może ktoś ma pomysł co może powodować wypalanie uszczelki zawsze w tym samym miejscu. Głowica była za każdym razem planowana. Poradźcie coś bo ją chyba zaraz podpale.
  
 
Cytat:
2007-05-29 10:53:30, pawel1977 pisze:
Witam. Mam Cari 1.6 16v 4A-FE z gazem. Wykańcza mnie jej silnik. Od wczoraj przestała chodzić na pierwszym cylindrze, wymieniłem świece i sprawdziłem iskrę. Nie pomogło, więc sprawdziliśmy ciśnienie na poszczególnych cylindrach perwszy troche ponad 4, drugi ponad 6, trzeci i czwarty koło 11. Jak jadąc podkręce obroty do około 3000 obrotów to pojawia się metaliczne dzwonienie, a ponizej 2500 cichnie. Obawiam się że to moze być przepalona uszczelka. Już dwa razy wymieniałem uszczelkę (tak srednio co roku i to zawsze się to dzieje w upały). Co ciekawe w dwóch poprzednich przypadkach uszczelka puścila właśnie między pierwszym a drugim cylindrem. Czy waszym zdaniem trafiło mnie to po raz trzeci Jeśli tak to może ktoś ma pomysł co może powodować wypalanie uszczelki zawsze w tym samym miejscu. Głowica była za każdym razem planowana. Poradźcie coś bo ją chyba zaraz podpale.


Niestety tak to wyglada...Czy zalozyles na oryginalnej uszczelce??
Moze chlodnica jest zamulona lub brakuje listkow i nie chlodzi wystarczajaco ,lub termostat sie zacina

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Pierwszą uszczelką jaka wymieniłem była uszczelka Reinz-a. Miała być solidna - poszła po roku. Ostatnio założyłem Ajusa - też po roku padła. Problem w tym że do Cari nie mogę znaleść uszczelek metalowych - które są wytrzymalsze. Nawet w serwisie pytałem. Ale martwi mnie to że ciągle następuje to w tym samym miejscu. Może te oplatające te miejsca kanały wodne są niedrożne. Mam podejrzenie że facet który mi ją sprzedał mial podobny problem i może przegrzał głowicę i coś z nią jest nie tak. Jeżdził na wodzie zlałem dużo rdzy przy wymianie. Od początku czyli od dwóch i pół roku jeżdze na zielonym borygu. Blok jest żeliwny to raczej się nie wypaczył. Cholera sam już nie wiem. Czy jest sens wymieniać głowicę ?
A i o co chodzi dokładnie z tą tzw próbą olejową o której była mowa w podobnym wątku? Czy mi coś ona by powiedziała?
  
 
Tez tak mialem... pomoglo dopiero:

- kupno oryginalej (drogiej jak cholera) uszczelki w ASO
- kupno nowych (patrz punkt wyzej) srub do glowicy w ASO
- splanowanie glowicy
- dokrecenie wszystkiego tak jak w instrukcji z ASO (plus dodatkowo 45 stopni na wyczucie)

Od tej pory temat z regularnie puszczajaca uszczelka (miedzy 1 i 2 cylindrem) sie skonczyl... za to pekl pierscien ale to juz inna historia nie zwiazana z tematem

Pozdr.
  
 
Cytat:
2007-05-29 23:04:39, Piotr_Dzialdowo pisze:
Tez tak mialem... pomoglo dopiero: - kupno oryginalej (drogiej jak cholera) uszczelki w ASO - kupno nowych (patrz punkt wyzej) srub do glowicy w ASO - splanowanie glowicy - dokrecenie wszystkiego tak jak w instrukcji z ASO (plus dodatkowo 45 stopni na wyczucie) Od tej pory temat z regularnie puszczajaca uszczelka (miedzy 1 i 2 cylindrem) sie skonczyl... za to pekl pierscien ale to juz inna historia nie zwiazana z tematem Pozdr.



I to by bylo na tyle...a borygo swoja droga zre wszystko co popadnie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-05-29 18:07:35, pawel1977 pisze:
Pierwszą uszczelką jaka wymieniłem była uszczelka Reinz-a. Miała być solidna - poszła po roku. Ostatnio założyłem Ajusa - też po roku padła. Problem w tym że do Cari nie mogę znaleść uszczelek metalowych - które są wytrzymalsze. Nawet w serwisie pytałem. [...]



Zapytaj w Hipolu, mają zestawy, chyba ze 3 wersje do wyboru. Do mnie w najdroższym wariancie uszczelka głowicy minimalnie tylko różniła się od oryginału. Wszelkie okucia kanałow i takie tam...
Do tego masz od razu komplet uszczelniaczy zaworów, ponoć niezłej jakości. (lepsze niż z JC)
Cena takiego zestawu jest nieco ciut wyższa niż samej uszczelki z ASO, ale porównywalna.
Jak nie ruszasz np. uszczelniaczy zaworów (po przegrzaniu należy im się wymiana), to kupuj oryginał.

Cytat:
Blok jest żeliwny to raczej się nie wypaczył. [...]



A dlaczego by nie ? Solidnie przegrzany ma szanse. W końcu to tylko metal... Tarcze też żeliwne i co ?

Cytat:
A i o co chodzi dokładnie z tą tzw próbą olejową o której była mowa w podobnym wątku? Czy mi coś ona by powiedziała?



Jeżeli po wlaniu oleju do cylindra kompresja znacząco wzrasta - pierścienie dokonały żywota.
Jak jest bez efektów - coś nie tak z głowicą.
Pomijam oczywiście przypadki wypalonych tłoków, gdzie i litr oleju nic nie powie
Pozdro.
  
 
Mądrych po szkołach to i dobrze posłuchać Pójdę za waszą radą i tym razem założe orginał lub jak Perzan radził zajme się jeszcze uszczelniaczami no i wymienię nowe śruby, moze faktycznie nie dociskają odpowiednio. Dzięki za pomoc. Rozbierzemy silnik to się okaże jak coś jeszcze wypłynie to sie odezwe. Pozdrawiam.
  
 
A i jeszcze jedno do Perzana, masz może jakiś kontakt do tego Hipolu bo nie kojarze firmy ?
  
 
Nawet zwykła ajusa powinna wytrzymac na dobrze przygotowanym podłożu czyli:czysty blok,dobrze wyrownana głowica i nowe śruby ktore z czasem zwiekszają swoją długosc i razem ze smieciami w otworach moga nie docisnąć głowicy.
  
 
Cytat:
2007-05-30 11:00:27, pawel1977 pisze:
A i jeszcze jedno do Perzana, masz może jakiś kontakt do tego Hipolu bo nie kojarze firmy ?



www.hipol.pl

Pewnie trza zadzwonić albo napisać do nich i dopytać gdzie mają jakiegoś przedstawiciela czy cuś.
Pozdro.

Ps. Ja kupiłem oryginał pod głowicę plus komplet drugi co do ceny z Hipola. Wyszło i tak spoooooro taniej niż bym kupował same uszczelniacze zaworów w ASO
  
 
Cytat:
2007-05-30 16:29:48, Perzan pisze:
www.hipol.pl



Sorki ze w tym temacie, nie slyszales jakiej jakosci majaczesci do zawieszenia , gumy, laczniki ?
  
 
Dzięki Perzan. W ASO krzykneli mi za uszczelkę 205 zł. A najbardziej ubawili mnie ceną wymiany u nich 1750 silnik za to kupię
  
 
A uszczelka w hipolu 149 i zapweniają że jakość jak w ASO i gra muzyka
  
 
Cytat:
2007-05-31 16:41:14, pawel1977 pisze:
A uszczelka w hipolu 149 i zapweniają że jakość jak w ASO i gra muzyka



Dobra, dobra... każdy tak mówi... Z takimi zapewnieniami handlowca to bym ostrożnie...
Też mnie cena kusiła, ale wyznaję zasadę zrobić raz i zapomnieć o temacie Dlatego kupiłem oryginał uszczelkę i podróby w okolice

Cromm, nie wiem. Tego jeszcze u nich nie kupowałem. Graty mają z Nipparts, a ni cholery nie wiem co to
Pozdro.
  
 
Mówił że uszczelka ma oznaczenie bodajże KP Japan. Slyszal ktoś o tym, podobno stosowana po pierwszym szlifie

[ wiadomość edytowana przez: pawel1977 dnia 2007-05-31 17:26:13 ]
  
 
Cytat:
2007-05-31 16:41:14, pawel1977 pisze:
A uszczelka w hipolu 149 i zapweniają że jakość jak w ASO i gra muzyka


widze ze kolega lubi tarmosic co jakis czas glowice

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-05-31 22:47:42, Bigelektron pisze:
widze ze kolega lubi tarmosic co jakis czas glowice




A co, autko oprócz głaskania po lakierze trzeba też czasem pogłaskać po gładziach w cylindrze
Pozdro.
  
 
Tak tak uwielbiam składać i rozbierać silniczek utożsamiam sie z każdym cylinderkiem
  
 
Cytat:
2007-05-31 22:47:42, Bigelektron pisze:
widze ze kolega lubi tarmosic co jakis czas glowice



  
 
Zdjeliśmy głowicę i faktycznie uszczelka przepalona między pierwszym a drugim cylindrem. Szpara na ponad 5 mm. Po oględzinach mechanik stwierdził że przepaliło ją od dołu a nie od strony głowicy. Uszczelka dobrze była dociśnieta na całej długości tak że uważa że wymiana szpilek raczej nie jest potrzebna. Wygląda na to że to blok ma jakąś wadę akurat na tym odcinku między cylindrami. Odległości między cylindrami w bloku są cieńcze niż odcinki na głowicy i może dlatego tak wypala. Co o tym sądzicie ?