ASB wrzuca 4 bieg po 10 minutach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam - omega B 2,5td 96 rok - problem polega na tym, że ASB wrzuca 4 bieg po 10 minutach. Nie wiem jak długo trwa ten problem, bo jeżdżę głównie po mieście, a problem zauważyłem dopiero jak wyjechałem poza miasto. Biegi zmienia płynnie, nic nie szarpie, nie stuka. Olej wymieniany mniej więcej 20 tyś km temu. Zauważyłem też, że czasami jak jest zimny - po nocy - potrafi zgasnąć po wrzuceniu wstecznego biegu. Zdarzyło się tak ze 3-4 razy w ciągu roku. Nie wiem co może być przyczyną tego stanu rzeczy, a zanim zacznę jeździć po mechanikach, szukam porady tutaj. Może ktoś miał podobny problem?

Dodam jeszcze, że po tych 10 minutach, kiedy wszystko wydaje się być ok, przejadę sobie dowolną ilość kilometrów, wszystko jest w porządku. Ale wystarczy że zgaszę silnik i znowu wszystko zaczyna sie od początku. Znowu potrzeba 10 minut żeby wskoczył 4ty bieg. Nie wiem z czym to powiązać
  
 
Ja w zeszłym roku walczyłem z różnymi dolegliwosciami ASB i na pewno pierwsze co trzeba zrobic to zczytac błedy ze skrzyni,jeżeli takowe wystepują.Ważne też żeby komp był podłączony zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy.
  
 
Często taka przypadłość ma miejsce jak jest mało ATF'ka w skrzyni...
Miełem takie przypadki (nie w oplach) ale w BMW i Audi.

Zapina Lockup'a na 3 biegu?
  
 
ha widzisz - nawet nie wiedziałem że coś takiego istnieje - Lock-up. Zgłębiłem trochę temat i wychodzi na to że nie załącza go po czwartym biegu. Musi minąć te cholerne 10 minut zanim zapnie. Wtedy przy prędkości 90km/h obroty spadają do około 1500 i jest wszystko cacy. Teraz pytanie - co z tym fantem zrobić? Idę poszukac po forum takich przypadłości, może coś znajdę. Ale jeśli ktoś wie to bardzo proszę.
  
 
Sprawdzałeś stan oleju w skrzyni?

Jek jest mało to często lockupy nie załączają.

Przy większych prędkościach też nie załącza lockup'a?

Miełem senatorka, który równo przy 101 km dopiero zapinał na 4 biegu...

Audi zapinało dopiero po dłuższym czasie jak było mało oleju w skrzyni.

Edit:
Lock-up się zapnie dopiero jak będzie odpowiednia temperatura
oleju w skrzyni, na zimno nie powninien

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2011-12-16 07:10:38 ]
  
 
oleju jest ok - sprawdzone. Wiesz, kiedyś załączał normalnie nawet przy ujemnych temperaturach, a poza tym, jak już jest rozgrzany i załączy lock-up'a, to wystarczy że zgasisz auto i cała zabawa zaczyna się od początku. Kolejne 10 minut jak w zegarku i dopiero zapnie. Coś jakby z elektroniką. Przy większych prędkościach też nie załączy. Kręciłem do 150 ale żal mi auta i odpuściłem, odczekałem swoje 10 minut i dopiero zapiął. Chyba wymienię olej bo w sumie i tak się przymierzałem i zobaczę w ten deseń. A nóż widelec.


[ wiadomość edytowana przez: bolciu dnia 2011-12-16 23:18:51 ]
  
 
Witam ponownie - w końcu pojawił się błąd w ASB - kod błędu to

65 AT Oil Temperature Sensor Voltage High

Na zdrowy rozum chyba umarł jakiś czujnik temperatury oleju w skrzyni. Teraz pytanie czy dobrze rozumuję, gdzie go szukać i gdzie kupić ?
  
 
www.autojozefow.pl

Pytaj i szukaj.
  
 
Daj spokój Nelson... bolciu lepiej uderz z tym pytaniem do Senatora
  
 
Będę próbował Dzięki za info.
  
 
czujnik jest na kablu w środku skrzyni, mam taką wiązkę, koszt 20 zł