[mk7] 1.6 16v zetec wirujace obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
od niedawna z moim escortem dzieje sie coraz gorzej, rozwalili mi drzwi i ogolnie jakos tak musze uwaznie jezdzic bo wszyscy chca mi go porysowac.
problem pojawia sie gdy gazuje escorta, bieg niewazny licza sie obroty, przy 4k obrotomierz sie zatrzymuje, ja wciaz gaz w podloge, silnik idzie dalej, pozniej obrotomierz leci na 5k spada na 4500 i idzie dalej ale rowniez nierowno. Koles mi mowil ze to jedna ze swiec padla, moglo tak byc?
przy okazji podpytam co robic gdy po przejechaniu 3k kilometrow zniknal mi caly olej (bagnet byl suchy, kontrolka sie nie palila)
nie pali na niebiesko, wyciekow nie ma, jestem pewny bo dolalem troche i postawilem auto na tydzien pod domem - poziom oleju sie nie zmienil, w plynie chlodniczym tez nie ma sladow. co w takim razie moglo sie stac?
Pozdrawiam
  
 
Jeśli dobrze zrozumiałem, to auto normalnie się rozpędza ale obrotomierz się blokuje.
Odbiegając od tematu, to od 4 tyś obrotów escort już nie bardzo chce jechać, więc nie widzę sensu takiego katowania.

Co do spalania oleju, to jeśli kompresja jest ok, to możliwe że uszczelniacze zaworowe puszczają olej. Sprawdź czy nie masz oleju w spalinach - nie mylić z sadzą zmieszaną z wodą ze spalin.
  
 
poprostu mnie to zdziwilo, auto znacznie zmulilo....
kompresja jutro, fakt jest faktem ze po sprowadzeniu fury wymieniony byl olej (stwierdzili ze wygladal jak w dieslu) i wszystkie filtry, pomine olej chlodniczy rozrzad i inne elementy....
przejechalem 2600 kilosow, i auto zaczelo rzezic, patrze na bagnet a on suchy, dolano 2 litry i jest na minimum
olej to castrol magnatec 5w40 syntetyk, zastanawialem sie nawet czy nie dorzucili mi motodoktora zanim go kupilem... jesli wyplukalo uszczelki to kaplica...;/
  
 
Cytat:
2009-06-15 13:27:33, przemkowal pisze:
Odbiegając od tematu, to od 4 tyś obrotów escort już nie bardzo chce jechać



Ciekawe,bo u mnie po przekroczeniu 4 tysięcy dopiero zaczyna się jazda

  
 
nie chce sie wdawac w polemike ale tez myslalem ze 16 zaworowiec jest wysokoobrotowcem
jak kompresja wyjdzie ok gdzie moge szukac przyczyny?
  
 
to może ja jeżdżę jak emeryt
u mnie najlepiej idzie od 3 do 4. Później jakoś nie chce iść. Ale spokojnie do 5 dochodzi.

Wysokoobrotowca, to ma kumpel odcinka na 8100 w serii i idzie na kompresorku do końca

Co do tematu, to jak zmuliło, to może tylko jakiś syf w paliwie - czasem tak bywa. A do znikania oleju to uszczelniacze zaworowe pewnie puszczają olej.

[ wiadomość edytowana przez: przemkowal dnia 2009-06-15 14:57:56 ]
  
 
tankuje tylko na shellu ;>
uszczelka... ale widac by bylo slady wyciekow gdziekolwiek, auto na podnosniku bylo i nic oleju nie widac....
  
 
Uszczelniacze zaworowe. Tego gołym okiem nie sprawdzisz tym bardziej na zewnątrz silnika. Czy z rana jak odpalasz auto to zakopci na chwile?
  
 
nie, sprawdzalem to, myslalem ze moze bierze olej i kopci, ale nic
praca kultura....
dlatego tez nie wiem w czym tkwi problem;/